Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Wytrzymałośc vs Żywotnośc
Autor Wiadomość
mafiagustawa

Gaznak
Posty: 2

Zloto
Wysłany: 2009-04-04, 23:51   Wytrzymałośc vs Żywotnośc [Cytuj]

Czy wzór na "Zmęczenie" jest na pewno dobrze wpisany w grze? (Określa czas w rundach przez jaki postać potrafi walczyć bez negatywnych modyfikatorów.
Wzór: Zmęczenie = 20 + [Wy * 0.045] + [Zyw * 0.04] + [Lvl * 0.1])

Wynika z niego, że 10 pkt wytrzymałości podnosi "Zmęczenie" w mniej więcej takim samym stopniu, co 11 pktów żywotności, czyli są prawie równoważne.
Czy nie powinno byc tak, że "Wytrzymałośc" jest kluczową cechą wpływającą na czas walki?
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 40
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2009-04-05, 00:01    [Cytuj]

Zapominasz o dwóch faktach... Jest coś takiego jak profit wytrzymałościowców dodający CW... Czyli WT wraz z profitem dodaje więcej CW niż żywotność... Wt dodatkowo także dodaje 1/2 punktu życia za kazdy punkt wt i 1 punkt pancerza... Czyli Wt daje 1,5 punktów(życie+pancerz) i wt* 0,045+0,035, czyli 0,8(2x tyle co żywka), podczas gdy żywka z profitem żywotności dodaje 4,2 punkta życia za każdy punkt żywki i tylko połowę tego CW co wytrzymka u wytrzymałościowca...

Trzeba dodać także że upadki już nie sprawiają że zmniejsza się ilość pancerza więc takie klasy jak strażnik i paladyn są pozornie wyrównane... Piszę pozornie, bo palek nadal ma regenkę życia... :P
_________________
Ostatnio zmieniony przez KoniAK 2009-04-14, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
mafiagustawa

Gaznak
Posty: 2

Zloto
Wysłany: 2009-04-05, 01:13    [Cytuj]

Ano chyba że tak... nie grałem w poprzedniej erze zbyt długo, więc niektóre aspekty mechaniki są dla mnie tajemnicą ;)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-05, 01:34    [Cytuj]

Generalnie zmiany wynikają z kilku powodów: m.in osłabianie wytrzymałości i zachęcenie takich postaci do inwestowania w nią więcej punktów ( wcześnie nie trzeba było wiele w nią inwestować by osiągać ogromne CW ). Także chcieliśmy zmienić zachowanie postaci paladynów, którym bardziej się opłacało inwestować w wytrzymałość niż klasową cechę - żywotność.

Profit jak już wspomniał KoniAK zapewnia nadal przewagę takim postaciom pod względem odporności na zmęczenie. A sama wytrzymałość zwiększa pancerz... stając się paradoksalnie bardziej atrakcyjną cechą do inwestowania w. Natomiast paladynom nie będzie się już opłacać w nią pakować punktów - zaczną się normalnie rozwijać.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Mamian


Morlindorr
Ork
Rycerz
Wiek: 36
Posty: 107
Piwa: 5/2
Skąd: spod stolu

Zloto
Wysłany: 2009-04-14, 21:56    [Cytuj]

Ale nie biorac pod uwage klas z profitem to wytrzymka jest nieoplacalna... kazda klasa bedzie dawala z zywke bo jest ciut lepsza a cw to samo. Wytrzymka powinna dodawac wiecej do cw....
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  HSP
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-14, 21:59    [Cytuj]

Z profitem daje prawie dwa razy więcej CW.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-14, 22:13    [Cytuj]

Mamianowi chodzi chyba o to, że klasy bez żywki/wytki (najmita, bers, szerm) będą wybierać z tych dwojga żywkę.

Moim zdaniem niekoniecznie. Bo:
nieklasowa żywka daje: 2hp i 0,04 CW
nieklasowa wytka daje: 1panc 0,5hp i 0,045CW

Więc generalnie bersy raczej powinny brać żywkę - najmici i szermy prędzej wytkę - ale i tak niekoniecznie.

Jest jeszcze taka kwestia, że generalnie sprzęty wymagające wytki są tyćkę lepsze niż te wymagające żywki. Dodatkowo pancerz można alchemować, życie w sprzętach nie.

Inna kwestia jest taka czy w ogóle opłaca się marnować jakiekolwiek punkty na powyższe cechy niż te kilka pod wymogi klasowych rzeczy :P
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 40
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2009-04-14, 22:26    [Cytuj]

Raczej szermy i najmici jednak wezmą wytrzymkę, ale z bardziej prozaicznych powodów... Zbroje wymagają o wiele mniej żywki niż wytrzymki, nawet te najlżejsze... :P Ale ogólnie to obie te klasy raczej za wiele w te dwie cechy nie wpakują... Od czego mają pierścionki i inne cudeńka? :P
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
arikar
Pijany Mistrz


Draksus Szalony
Mroczny Elf
Barbarzyńca
Czarna Kitara
Wiek: 43
Posty: 192
Piwa: 5/41
Skąd: Tawerna

Zloto
Wysłany: 2009-04-21, 18:55    [Cytuj]

KoniAK napisał/a:
Raczej szermy i najmici jednak wezmą wytrzymkę, ale z bardziej prozaicznych powodów... Zbroje wymagają o wiele mniej żywki niż wytrzymki, nawet te najlżejsze... :P Ale ogólnie to obie te klasy raczej za wiele w te dwie cechy nie wpakują... Od czego mają pierścionki i inne cudeńka? :P



I tu się z tobą nie zgadzam Koniak co do wytrzymki to i tak jako szermowi nie opłaca mi się jej brać zbyt wiele.Cóż mi z długiego czasu walki jeśli mam mało HP i dostanę wcześniej bęcki.Natomiast zamierzam zainwestować w ŻYW bardziej mi się przyda po mojemu do tego dobry DMG i można coś powalczyć.
_________________

Pół-Olbrzym:Berserker: Draksus Szalony
Uczeń Błękitnej Szkoły Rycerskiej
HOMO BIMBROWNIKUS
Naczelny Bimbrownik

Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Haspen
Sir Frywolne Mango


-
Kamdin
Wiek: 35
Posty: 558
Piwa: 36/132

Zloto
Wysłany: 2009-04-21, 18:58    [Cytuj]

Ale szermierz po to ma duże uniki, by nie musiał pakować w żywkę, bo wróg nie będzie trafiał. I po to wytka, by mógł się nie przewracać jak najdłużej.
_________________
"Wojna to wojna, a nie cholerne przedszkole."

Best Book evar: "Mistrz i Małgorzata" Michaiła Bułhakova.

Pomóż mojemu smoczkowi, klikaj! ->
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Bordo!
     
arikar
Pijany Mistrz


Draksus Szalony
Mroczny Elf
Barbarzyńca
Czarna Kitara
Wiek: 43
Posty: 192
Piwa: 5/41
Skąd: Tawerna

Zloto
Wysłany: 2009-04-21, 19:05    [Cytuj]

Haspen napisał/a:
Ale szermierz po to ma duże uniki, by nie musiał pakować w żywkę, bo wróg nie będzie trafiał. I po to wytka, by mógł się nie przewracać jak najdłużej.


No cóż Haspen ale tu też się z tobą muszę nie zgodzić niby duża obrona ale klasy siłowe mają najczęściej duży atak i HP.Cóż mi z dużej obrony jeśli delikwent mając do mnie około 20-30% trafienia prędzej czy póżniej mnie trafi po dwóch trzech ciosach będzie po zabawie a tak czy tak ZYW-ka zapewnia mi może mniejsze punkty CW ale jednak są a do tego mam to co mi jest potrzebne czyli w miarę przyzwoite żytko :)
_________________

Pół-Olbrzym:Berserker: Draksus Szalony
Uczeń Błękitnej Szkoły Rycerskiej
HOMO BIMBROWNIKUS
Naczelny Bimbrownik

Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Haspen
Sir Frywolne Mango


-
Kamdin
Wiek: 35
Posty: 558
Piwa: 36/132

Zloto
Wysłany: 2009-04-21, 19:07    [Cytuj]

Mam pytanie, jaki ty bierzesz przykład walki?

Bo ja taki, że to ty atakujesz i to kogoś, kto teoretycznie ma małe dmg i mało ataku, więc go zjedziesz. Chyba że mówisz o przystosowaniu szerma pod walki obronne, chociaż to mało co da ;P
_________________
"Wojna to wojna, a nie cholerne przedszkole."

Best Book evar: "Mistrz i Małgorzata" Michaiła Bułhakova.

Pomóż mojemu smoczkowi, klikaj! ->
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Bordo!
     
arikar
Pijany Mistrz


Draksus Szalony
Mroczny Elf
Barbarzyńca
Czarna Kitara
Wiek: 43
Posty: 192
Piwa: 5/41
Skąd: Tawerna

Zloto
Wysłany: 2009-04-21, 19:16    [Cytuj]

Niby tak ale nie zawsze wybierasz przeciwnika ;)
Co jak co ale ja zostanę przy swoim sposobie rozwijania szerma :)
_________________

Pół-Olbrzym:Berserker: Draksus Szalony
Uczeń Błękitnej Szkoły Rycerskiej
HOMO BIMBROWNIKUS
Naczelny Bimbrownik

Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Pjetr
pyromaniak z PMC


Krasnolud
Berserker
Olaf Wręcemocny
Wiek: 39
Posty: 93
Piwa: 1/28
Skąd: Poznań

Zloto
Wysłany: 2009-04-21, 19:46    [Cytuj]

Ja wytrzymałość daję tylko pod itemki, a te punkty które mam na zbyciu ( a wiele ich niema) jak i bonusy z itemków pójdą w żywkę... Dostanę i pkt życia, i CW.
_________________
Louis Armstrong - "A Kiss to Build a Dream On"
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Kefeon
główny cienias


Wiek: 34
Posty: 75
Piwa: 13/12
Skąd: zewsząd

Zloto
Wysłany: 2009-04-21, 20:51    [Cytuj]

Cytat:
Niby tak ale nie zawsze wybierasz przeciwnika ;)


To znaczy? Chodzi Ci o wojnę? Bo to chyba najważniejsza, zaraz po turnieju, "okazja" do walki z innym graczem i jedyna, w której nie wybierasz przeciwnika w ataku... Reszta, turnieje i treningi, polega na odpowiednim doborze przeciwników. Szerm nie dotyka się do łowców i berków, w poprzedniej erze słabo też było z mnichami, co do reszty, to już nie pamiętam :P
Ale oczywiście, każdy rozwija postać tak, jak chce. I to jest piękne, swoją drogą. Nie podążanie jedyną słuszną drogą (pozdrawiam matematyczne klony) tylko kreacja swojej własnej oryginalnej postaci. Ja też prawdopodobnie zmienię strategię na rozwój szerma. Jedyne co mi pozostaje, to życzyć Ci powodzenia. ;)

Trochę zjechałem z tematu, ale już to prostuję.
Osobiście wybiorę wytrzymkę, mimo iż mam do niej znacznie mniejsze plusy, niż do żywki. Z wt dostajemy 1,5 punktów 'życia' (0,5 hp i 1 pancerza, który w tej erze jest ważny właściwie dla każdego i z wyjątkiem berków, u nikogo nie powinien się zmarnować) oraz trochę większą ilość CW, która jest bardzo przydatna (do pewnego stopnia, oczywiście ;) ) Jest też taki mały plusik, że nie każdy patrzy na pancerz przy doborze przeciwnika, np gdy ktoś patrzy an staty szerma, nie zerka na pancerz, tylko na resztę. Wysoki poziom ochrony może sprawić, że spotka go niemiła niespodzianka ;) Ale to raczj nieliczne sytuacji, w końcu trzeba by było zrobić z szerma wytrzymałościowego mutasa :P Aha, no i wymagania pod zbroje, o których wspomniał już Koniu, powodują, że wytrzymka jest jeszcze odrobinkę bardziej przydatna ;)
_________________
"Życie to chytra sztuka. Kiedy masz wszystkie karty w ręku, zaczyna grać z tobą w szachy."
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15