Czy wzór na "Zmęczenie" jest na pewno dobrze wpisany w grze? (Określa czas w rundach przez jaki postać potrafi walczyć bez negatywnych modyfikatorów.
Wzór: Zmęczenie = 20 + [Wy * 0.045] + [Zyw * 0.04] + [Lvl * 0.1])
Wynika z niego, że 10 pkt wytrzymałości podnosi "Zmęczenie" w mniej więcej takim samym stopniu, co 11 pktów żywotności, czyli są prawie równoważne.
Czy nie powinno byc tak, że "Wytrzymałośc" jest kluczową cechą wpływającą na czas walki?
Zapominasz o dwóch faktach... Jest coś takiego jak profit wytrzymałościowców dodający CW... Czyli WT wraz z profitem dodaje więcej CW niż żywotność... Wt dodatkowo także dodaje 1/2 punktu życia za kazdy punkt wt i 1 punkt pancerza... Czyli Wt daje 1,5 punktów(życie+pancerz) i wt* 0,045+0,035, czyli 0,8(2x tyle co żywka), podczas gdy żywka z profitem żywotności dodaje 4,2 punkta życia za każdy punkt żywki i tylko połowę tego CW co wytrzymka u wytrzymałościowca...
Trzeba dodać także że upadki już nie sprawiają że zmniejsza się ilość pancerza więc takie klasy jak strażnik i paladyn są pozornie wyrównane... Piszę pozornie, bo palek nadal ma regenkę życia...
_________________
Ostatnio zmieniony przez KoniAK 2009-04-14, 21:26, w całości zmieniany 1 raz
Generalnie zmiany wynikają z kilku powodów: m.in osłabianie wytrzymałości i zachęcenie takich postaci do inwestowania w nią więcej punktów ( wcześnie nie trzeba było wiele w nią inwestować by osiągać ogromne CW ). Także chcieliśmy zmienić zachowanie postaci paladynów, którym bardziej się opłacało inwestować w wytrzymałość niż klasową cechę - żywotność.
Profit jak już wspomniał KoniAK zapewnia nadal przewagę takim postaciom pod względem odporności na zmęczenie. A sama wytrzymałość zwiększa pancerz... stając się paradoksalnie bardziej atrakcyjną cechą do inwestowania w. Natomiast paladynom nie będzie się już opłacać w nią pakować punktów - zaczną się normalnie rozwijać.
Ale nie biorac pod uwage klas z profitem to wytrzymka jest nieoplacalna... kazda klasa bedzie dawala z zywke bo jest ciut lepsza a cw to samo. Wytrzymka powinna dodawac wiecej do cw....
Mamianowi chodzi chyba o to, że klasy bez żywki/wytki (najmita, bers, szerm) będą wybierać z tych dwojga żywkę.
Moim zdaniem niekoniecznie. Bo:
nieklasowa żywka daje: 2hp i 0,04 CW
nieklasowa wytka daje: 1panc 0,5hp i 0,045CW
Więc generalnie bersy raczej powinny brać żywkę - najmici i szermy prędzej wytkę - ale i tak niekoniecznie.
Jest jeszcze taka kwestia, że generalnie sprzęty wymagające wytki są tyćkę lepsze niż te wymagające żywki. Dodatkowo pancerz można alchemować, życie w sprzętach nie.
Inna kwestia jest taka czy w ogóle opłaca się marnować jakiekolwiek punkty na powyższe cechy niż te kilka pod wymogi klasowych rzeczy
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Raczej szermy i najmici jednak wezmą wytrzymkę, ale z bardziej prozaicznych powodów... Zbroje wymagają o wiele mniej żywki niż wytrzymki, nawet te najlżejsze... Ale ogólnie to obie te klasy raczej za wiele w te dwie cechy nie wpakują... Od czego mają pierścionki i inne cudeńka?
Raczej szermy i najmici jednak wezmą wytrzymkę, ale z bardziej prozaicznych powodów... Zbroje wymagają o wiele mniej żywki niż wytrzymki, nawet te najlżejsze... Ale ogólnie to obie te klasy raczej za wiele w te dwie cechy nie wpakują... Od czego mają pierścionki i inne cudeńka?
I tu się z tobą nie zgadzam Koniak co do wytrzymki to i tak jako szermowi nie opłaca mi się jej brać zbyt wiele.Cóż mi z długiego czasu walki jeśli mam mało HP i dostanę wcześniej bęcki.Natomiast zamierzam zainwestować w ŻYW bardziej mi się przyda po mojemu do tego dobry DMG i można coś powalczyć.
_________________
Pół-Olbrzym:Berserker:Draksus Szalony Uczeń Błękitnej Szkoły Rycerskiej
HOMO BIMBROWNIKUS
Naczelny Bimbrownik
Ale szermierz po to ma duże uniki, by nie musiał pakować w żywkę, bo wróg nie będzie trafiał. I po to wytka, by mógł się nie przewracać jak najdłużej.
No cóż Haspen ale tu też się z tobą muszę nie zgodzić niby duża obrona ale klasy siłowe mają najczęściej duży atak i HP.Cóż mi z dużej obrony jeśli delikwent mając do mnie około 20-30% trafienia prędzej czy póżniej mnie trafi po dwóch trzech ciosach będzie po zabawie a tak czy tak ZYW-ka zapewnia mi może mniejsze punkty CW ale jednak są a do tego mam to co mi jest potrzebne czyli w miarę przyzwoite żytko
_________________
Pół-Olbrzym:Berserker:Draksus Szalony Uczeń Błękitnej Szkoły Rycerskiej
HOMO BIMBROWNIKUS
Naczelny Bimbrownik
Bo ja taki, że to ty atakujesz i to kogoś, kto teoretycznie ma małe dmg i mało ataku, więc go zjedziesz. Chyba że mówisz o przystosowaniu szerma pod walki obronne, chociaż to mało co da
_________________ "Wojna to wojna, a nie cholerne przedszkole."
Best Book evar: "Mistrz i Małgorzata" Michaiła Bułhakova.
Ja wytrzymałość daję tylko pod itemki, a te punkty które mam na zbyciu ( a wiele ich niema) jak i bonusy z itemków pójdą w żywkę... Dostanę i pkt życia, i CW.
_________________ Louis Armstrong - "A Kiss to Build a Dream On"
To znaczy? Chodzi Ci o wojnę? Bo to chyba najważniejsza, zaraz po turnieju, "okazja" do walki z innym graczem i jedyna, w której nie wybierasz przeciwnika w ataku... Reszta, turnieje i treningi, polega na odpowiednim doborze przeciwników. Szerm nie dotyka się do łowców i berków, w poprzedniej erze słabo też było z mnichami, co do reszty, to już nie pamiętam
Ale oczywiście, każdy rozwija postać tak, jak chce. I to jest piękne, swoją drogą. Nie podążanie jedyną słuszną drogą (pozdrawiam matematyczne klony) tylko kreacja swojej własnej oryginalnej postaci. Ja też prawdopodobnie zmienię strategię na rozwój szerma. Jedyne co mi pozostaje, to życzyć Ci powodzenia.
Trochę zjechałem z tematu, ale już to prostuję.
Osobiście wybiorę wytrzymkę, mimo iż mam do niej znacznie mniejsze plusy, niż do żywki. Z wt dostajemy 1,5 punktów 'życia' (0,5 hp i 1 pancerza, który w tej erze jest ważny właściwie dla każdego i z wyjątkiem berków, u nikogo nie powinien się zmarnować) oraz trochę większą ilość CW, która jest bardzo przydatna (do pewnego stopnia, oczywiście ) Jest też taki mały plusik, że nie każdy patrzy na pancerz przy doborze przeciwnika, np gdy ktoś patrzy an staty szerma, nie zerka na pancerz, tylko na resztę. Wysoki poziom ochrony może sprawić, że spotka go niemiła niespodzianka Ale to raczj nieliczne sytuacji, w końcu trzeba by było zrobić z szerma wytrzymałościowego mutasa Aha, no i wymagania pod zbroje, o których wspomniał już Koniu, powodują, że wytrzymka jest jeszcze odrobinkę bardziej przydatna
_________________ "Życie to chytra sztuka. Kiedy masz wszystkie karty w ręku, zaczyna grać z tobą w szachy."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum