Dziś chcielibyśmy wprowadzić Was odrobinę w stan postępu prac oraz naszych najbliższych i odleglejszych planów na przyszłość. Jak już zauważyliście, gra będzie opierać się o zasady Risk'a i rzeczywiście można ją poniekąd porównać do WarLight'a w świecie Seavranu. Docelowo planujemy uczynić ją nieco bardziej złożoną strategią, ale wciąż na tyle prostą, by pojedyncza sesja nie trwała zbytnio długo.
W obecnej chwili mamy już drugą, grywalną wersję. Zakończyliśmy, lub finalizujemy podstawowe prace nad:
- mechanizmy mapy
Podstawowe funkcjonalności mapy są właściwie zakończone. Można się po niej poruszać, podbijać i tracić obszary. Każdy z nich ma swoją nazwę. Przygotowany został także edytor, pozwalający zarządzać dostępną mapą.
- AI
Komputerowi gracze funkcjonują już praktycznie jak zwykły gracz. Zarządzają generowanymi przez obszary wojskami, podbijają nowe i walczą nie tylko przeciwko graczowi, ale również pomiędzy sobą. Dopracowywany jest mechanizm wrogości; gracz komputerowy jest bardziej skłonny atakować tych przeciwników, do których żywi większą antypatię. Ocenia swoje szanse i stara się unikać ataków na obszary, które mają przewagę liczebną.
- Interfejs gry
Powoli zamykamy prace nad kwestią ostatecznego wyglądu interfejsu gry. Prace nad portretami postaci dobiegły końca. Stare, znane z S:W zostały odświeżone i poprawione pod kątem estetycznym, powstało również kilkanaście nowych. W poprzedniej informacji, na załączonych zrzutach ekranu, było widać dwa, obecnie mamy ich kilkadziesiąt. Pojawią się wszystkie rasy znane z S:W, a portrety będą znacznie większe i bardziej szczegółowe. Podczas rozgrywki pojawi się również ponad tuzin dodatkowych wizerunków gracza neutralnego.
Najbliższe plany, które zamierzamy zrealizować przed wydaniem gry:
- zaimplementowanie interfejsu (w tej chwili gra nie posiada jeszcze żadnego interfejsu, poza okienkiem walki)
- zaimplementowanie opcji gry
- zaimplementowanie kreatora rozgrywki (obecnie startowy obszar, kolor, symbol i ilość wojsk są całkowicie losowe). Planujemy wprowadzić wybór portretu, krainy rozpoczęcia, ilość przeciwników i garść innych opcji.
- zaimplementowanie końcowej fazy gry (warunki zwycięstwa, komunikat, itd.).
Dalekie plany na aktualizacje gry, już po jej publikacji:
- wprowadzenie surowców
- wznoszenie ulepszeń obszarów wykorzystując surowce
- przypisanie obszarom różnych bogactw naturalnych (tak, by kontrolowanie rzadkiego surowca przynosiło wymierne korzyści)
- wprowadzenie handlu, może również jakichś form dyplomacji (to drugie nie było jeszcze przez nas omówione)
- wprowadzenie zróżnicowania typów posiadanych wojsk (temat otwarty i jeszcze nieprzesądzony)
- wprowadzenie trybu wieloosobowego; prawdopodobnie najpierw coś w stylu "hotseat", później sieciowego.
- wprowadzenie do gry jak najwięcej treści fabularnej, która dotąd dostępna była tylko w bibliotece ustanowionej przez Ralza (lub w ogóle nie była dostępna). Mamy sporo tekstów pióra własnego, jak i współtworzących je z nami graczy. Niektóre z nich sięgają czasów początków Wojowników...
- wprowadzenie osiągnięć, rekordów i rankingów
Pomysły na dalszą przyszłość mogą jeszcze ulec zmianom i na pewno będą podlegać wpływom z Waszej strony.
A na koniec, coś dla oka: po lewej portret w wersji z S:W, po prawej po liftingu.
Arnatos Malvoy, jak się ogarniemy z szkieletem gry, to czemu nie. :)
Jesteśmy pod tym względem raczej otwarci, ale na razie nie wpuścił bym nikogo do kodu... to tak jak z własnym pokojem - trzeba skarpetki i bieliznę pochować do szafek :P
Wypuścimy alphe i pomyślimy :)
Też się bawiłem/eksperymentowałem wcześniej w Unity. Jak ktoś chce pooglądać te potworki to proszę bardzo, ale ostrzegam - na własną odpowiedzialność :P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum