Tak właśnie rozważałem sobie ile tak naprawdę jest klas w Seavranie.
Teoretycznie 10, ale w praktyce mnich siłowy a mnich defowy to całkiem różne klasy, ryckach ofensywnych i defensywnych nawet nie wspominając. Doszedłem więc do prostych wniosków - każdą klasę da się rozwijać zwyczajnie, na elitę, czempiona i wraz z którąś z trzech pozostałych cech. Daje to w rzeczywistości 60 klas No ale są mieszaniny, które nie należą do zbyt udanych - czy je też można tratować jako osobne grywalne klasy?
I tu pytanie do bardziej doświadczonych graczy - czy któraś z poniższych klas jest w rzeczywistości używana? Bądź też może pominąłem w tym spisie jakąś inną nieużywaną klasę? Prosiłbym o skorygowanie moich rozważań.
Berki:
Berek czystej krwi
Berek offowy
Berek żywkowy
Palki:
Palek pancerny
Palek offowy
Barby:
Barb czystej krwi
Barb pancerny
Barb siłowy
Barb żywkowy
?owcy:
?owca czystej krwi
?owca pancerny
?owca offowy
Rycki:
Rycek czystej krwi
Rycek pancerny
Rycek siłowy
Rycek żywkowy
Najmy:
Najm czystej krwi
Najm żywkowy
Najm defowy
Najm siłowy
Znawcą jakimś nie jestem, ale palka to bym raczej podzielił na wersje defową i wymęczającą (nie widziałem jeszcze palka, któremu wyszło by na dobre pójście w ofensywe, a pancerny to mi się jakoś z dużym panckiem kojarzy ) Co do gwardzistów, to na s2 większość chyba stara się zrobić połączenie pancerno-offowe, czyli czyli dużo pancka, duży dmg i średnio duży atak.
Berki:
Berek pancerny i półpancerny - jedne z bardziej skutecznych ścieżek.
Palki:
Tank - czyli HP i CW
Ścieżka palka pancernego w zasadzie nie istnieje - nie opłaca się zupełnie tak rozwijać postaci.
Barb:
Barb pancerny - tak samo jak w wypadku palka.
?owca:
?owca pancerny - tak samo jak w wypadku palka i barba.
?owca berkowy - czyli ci co idą w bronie berserkera
Rycki:
Wszyscy rycerze są pancerni choć faktycznie, jedni nieco bardziej ;-)
Tak samo z siłą. Także nie traktowałbym tego jako ścieżki.
Wyróżniłbym natomiast:
- ofensywnych podpalaczy
- ofensywnych pancernych
- defensywnych regenkowców
Najmici:
Defowi są wszyscy. Natomiast wyróżniłbym:
- najmitę atakowego (duża zręczność i co za tym idzie atak)
- najmitę dmgowego (mniejszy atak ale ogromny dmg)
- w początkowych fazach gry najmita pancerny i półpancerny jak berki
Gwardziści:
Z defowymi i żywkowymi się nie spotkałem ;-) Po prostu to mało efektowne ścieżki. Tu tak samo jak u rycerza, wszyscy są pancerni. W zasadzie u gwardzisty są dwie ścieżki:
- klasyczny
- berkowy (jak u łowcy)
Strażnicy:
Tu wg mnie w zasadzie jest jedna skuteczna ścieżka.
Atak, def i CW.
Mnich:
- klasyczny
- tank dmgowy (dużo HP, PNC, niski atak i obrona + sztuki walki)
- mnich defowy (z regeneracją, jedną bądź drugą, przy czym druga jest mniej popularna)
Chciałem coś odpisać, ale widzę, że Phil mnie ubiegł =)
Co do najemników zgadzam się z Philem - żywkowych jeszcze nie widziałem, a pancerni nawet w początkowych fazach gry sprawdzają się średnio.
W tekście jest parę błędów i niedociągnięć, np. stwierdzenie, że są mnisi offowi, gdy takich w grze jeszcze nie widziałem - są obrażeniowcy, którzy liczą na profit, ale ataku to oni nie mają za dużego
_________________ "Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
"Strażnicy:
Tu wg mnie w zasadzie jest jedna skuteczna ścieżka.
Atak, def i CW. "
Bardziej bym postawił na średni def (jak na + do zw), praktycznie brak ataku i potężne cw wraz z bardzo ponadprzeciętnym panckiem - wkońcu palki w topie zawsze są
"Strażnicy:
Tu wg mnie w zasadzie jest jedna skuteczna ścieżka.
Atak, def i CW. "
Bardziej bym postawił na średni def (jak na + do zw), praktycznie brak ataku i potężne cw wraz z bardzo ponadprzeciętnym panckiem - wkońcu palki w topie zawsze są
Niby tak, ale palki to nie jedyna klasa, z którą przyjdzie w grze walczyć, zwłaszcza podczas wojen
_________________ "Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Wiesz, ja bym jednak grając strażakiem skupił się na laniu mnichów i palków właśnie. Tak naprawdę to strażak ma okrojonych przeciwników palka (na zatrucie i podpalenie bym się nie rzucał). ze względu na małe hp a duży pancerz - nie jest to klasa uniwersalna, niestety.
Berki:
Berek czystej krwi
Berek offowy
Berek żywkowy
Dla mnie berek "czystej krwi" i offowy to praktycznie to samo. Pozostaje kwestia rozłożenia punktów siła/zręczność, a to o ile ktoś nie zaniedba za bardzo zręczności nie ma wpływu na grywalność klasy. Sprawdzony build i działający.
Co do berka żywkowego to bym się wahał. Nie widzę zbytniego sensu takiego układu. To samo co żywotnością, a nawet więcej, można chyba uzyskać wykorzystując mniej punktów i dając je w wytrzymałość... Na początku może i będzie grywalny, ale jak długo?
Phil napisał/a:
Berki:
Berek pancerny i półpancerny - jedne z bardziej skutecznych ścieżek.
Berek półpancerny jest zdecydowanie jednym z lepszych wariantów, choć można się sprzeczać co kto uważa za berka pancernego lub półpancernego. Ja mam 2145 pancka i prawie 60% ochrony mając 255 poziom i uważam mojego berka za półpancernego.
_________________
Haart Mroczny Berserker
Grow in Power Denarius Czarny Mroczny Najemnik
Co do najemników zgadzam się z Philem - żywkowych jeszcze nie widziałem, a pancerni nawet w początkowych fazach gry sprawdzają się średnio.
Ja tam na s2 póki co nie narzekam Wiem, mógłbym wziąć drowa albo sidana i mieć tyle ataku co defa i wszystko byłoby elegancko, ciężka klasa do ubicia, trochę losowa jeśli idzie o grę nią... ale prawie wszyscy są tacy
Choć w późniejszej fazie gry rzeczywiście, może to nie mieć sensu, szczególnie gdy przyjdzie do umagiczniania przedmiotów:)
Khhagrenaxx, ty masz lepsze połączenie i chyba prowadzisz to lepiej od krasiów
A nawet w późniejszej fazie gry te parę dodatkowych punktów w CW się przyda.
Grunt, by nie zaniedbać defa, bo wtedy może się okazać, że masz 300 więcej życiopancka niż pozostali najemnicy, ale trafić cię jest 2 razy łatwiej
_________________ "Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Barb defensywny (z niewrażliwością). Dość podobny do mnicha defowego, tyle, że wiekszy dmg ma i mniejsze CW. Jednak skuteczny jest głównie przeciwko palkom i to w ograniczonym zakresie.
To może wlepię całość mych rozważań, bo widzę, że zamęt wprowadziłem:
LEGENDA:
czystej krwi - obie cechy główne rozwijane równo, reszta zaniedbana
offowy - rozwijana zr
defowy - dozwijana zw
siłowy, żywkowy, pancerny - wiadomo
Berki niegrywalne:
Berek czystej krwi
Berek offowy
Berek żywkowy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum