Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
[S:W2] Mała Wojo-Gazetka Numer 3 (Styczeń 2015)
Autor Wiadomość
Admin 2.01


 
Wiek: 37
Posty: 153
Piwa: 29/6
Skąd: Rivangoth

Zloto
Wysłany: 2014-12-31, 03:36   [S:W2] Mała Wojo-Gazetka Numer 3 (Styczeń 2015) [Cytuj]

Witajcie Wojownicy!

Ten numer wychodzi 1 dzień wcześniej, bowiem jutro z wiadomych powodów mogę być mocno niedysponowany ;P

W numerze 2 obiecałem że opowiem wam o 2 rzeczach. O nowej pół-grywalnej rasie/klasie oraz o nowym systemie walki.

Nowa rasa i nowa klasa
Jak wspominałem w numerze 1, jednym z problemów nowego gracza był wybór rasy i klasy, jeszcze przed rozpoczęciem gry.
Nie było wiadomo co te cechy dają, a wzory na bonus do którejś z nich wyglądał mniej więcej tak:

A przynajmniej był równie niezrozumiały ;P


A nie ma nic gorszego niż zły wybór, którego nie można w dodatku zmienić. Jedyną opcją było usunięcie postaci, co nie było rozwiązaniem idealnym...

Dlatego powstaje nowa rasa: Tajemniczy,

oraz nowa klasa: Wojownik.

Każdy gracz rozpoczyna rozgrywkę z w.w. rasą i klasą. Oznacza to że nosi kaptur (stąd jego rasa nie jest znana światu) oraz nie posiada specjalizacji klasowej. Jest po prostu wojownikiem i koniec. W dowolnym momencie gry gracz może dokonać wyboru ostatecznej rasy (ściągnąć kaptur) oraz również w dowolnym momencie może wybrać specjalizację swojego wojownika. Dlaczego jest to pół-grywalna rasa/klasa? Mianowicie dlatego że wcześniej czy później każdy gracz (który nie ma budyniu zamiast mózgu) go zmieni. Tajemniczy Wojownik będzie miał ograniczone bonusy rasowe i klasowe, oraz przede wszystkim nie będzie miał dostępu do żadnych profitów. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie popełnimy błędu, w wyniku niewiedzy, wybierając klasę czy rasę nie spełniającą naszych oczekiwań.


Nowy uproszczony system walki
Jak pamiętamy, Wojownicy z prostej gry przerodziły się w grę wymagającą sporej ilości obliczeń by być najlepszym (a przynajmniej dobrym). Grając w dziesiątki gier, może nawet setki, uznałem że nie ma dobrych systemów walki. Albo są za proste, albo są za skomplikowane. Co jak co... systemy prostsze cieszą się większą popularnością... Ale to nie jest główny powód zmiany systemu. Problemem jest balans (a mianowicie jego brak).

Jak to wygląda?
Co poziom zdobywaliśmy 7 punktów które rozdawaliśmy w cechy.
Na podstawie cech były wyliczane atrybuty.
Przy pomocy atrybutów była przeprowadzana symulacja walki.
Symulacja walki decydowała o wyniku walki.
Więc:
Cechy => Atrybuty => Symulacja => Wynik.

Jeżeli na drodze Cechy => Atrybuty, albo Atrybuty => Symulacja było coś wykonane źle, powstawał dyspalans. Generalnie cechy pośrednio wpływały na wynik walki... I tutaj jest zmiana. W S:W2 cechy wpływają bezpośrednio na wynik, bowiem atrybuty i symulacja walki zostaje wywalona.
Zostaje więc Cechy => Wynik.
Jako że istnieją profity, pewien rodzaj "symulacji" wciąż będzie istniał, jednak nie będzie to taki przebieg walki jaki znamy z S:W1.

Zacznijmy jednak od początku... W wojach jest 5 cech:
-Siła,
-Zręczność,
-Zwinność,
-Wytrzymałość,
-Żywotność.

By pokonać przeciwnika wartość przynajmniej 3 naszych cech musi być większa od wartości cech wroga. I tyle. Pierwsza Twoja myśl drogi wojowniku może brzmieć "OMG! WTF? Admin postradał zmysły!" Jednak w tej prostocie tkwi pewna doza geniuszu. Nie ważne jak ktoś rozda cechy - Ty możesz rozdać je inaczej i go pokonać. Zasada papieru, kamienia i nożyc ma tutaj zastosowanie w 100%.
Elementem losowym są profity. Mają szanse aktywacji (od 1% do 100%) i zwiększają / zmieszają któreś cechy (nie są jeszcze opracowane).


Postęp prac
Oczywiście można zajrzeć do (nie)gry by je zobaczyć. Z działających rzeczy... możemy dołączyć już do szkoły ;) Oraz można zobaczyć czym jest plan dnia i jak będzie to ustrojstwo działać. Dopóty nie wciśniecie F5, będziecie również widzieć położenie swojego wojownika na mapie świata (Rivangoth). Wdrożono miasta: Vida, Tyr oraz Passe (chodź świecą pustkami).

I to by było na tyle w tym numerze. W następnym opowiem (lub zrobi to Phil) o zmianach w przedmiotach (ekwipunku). Również od następnej aktualizacji (która będzie w lutym) rozpocznie się wersjonowanie gry... gdyż już w jakimś (mocno upośledzonym) stopniu (nie)gra stanie się grą i będzie działać. Przydało by się walczyć i zdobywać poziomy, prawda? Możecie tego się spodziewać...
_________________
What I cannot create, I do not understand. - Richard Feynman
 Autor postu otrzymał 6 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 6 piw(a):
Marvolo, Bolivar, Kherehabath, Ralz, Kalam, Grudo
Admin 2.01


 
Wiek: 37
Posty: 153
Piwa: 29/6
Skąd: Rivangoth

Zloto
Wysłany: 2015-01-04, 13:16   Mały Upgrade [Cytuj]

Mały Upgrade

Jako że jest już 25 graczy, wrzuciłem 2 drobne rzeczy:
- W ustawieniach możemy zmienić imię.
- W rankingu możemy podglądnąć kto już dołączył do S:W2 (jeśli ta osoba poda imię).

Nie czujmy się w (nie)grze sami !!!
_________________
What I cannot create, I do not understand. - Richard Feynman
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Bolivar
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 16