Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Szilka
2009-05-08, 23:15
Rycerz vs Barbarzyńca
Autor Wiadomość
Elasharr
Hersztunio


Ork
Mnich
Wiek: 37
Posty: 138
Piwa: 7/21

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 00:48   Rycerz vs Barbarzyńca [Cytuj]

Słuchajcie, bo tak się składa, że gram sobie ryckiem, a mój kolega, którego wciągnąłem zaczął grać barbem. Teoretycznie klasy te powinny być dość podobne. Takie dwa kafary, jeden zapuszkowany, drugi powiedzmy że zapasiony. No i tak jak sobie porównuje możliwości tych klas, to barb wypada żałośnie. Rzuciły mi się przede wszystkim 2 rzeczy.

Pierwsza to zbroje. Nie ma zbroi typowej dla barba. Są ogólnie dla żywotnościowców(wymaga tylko żywki, za to ogrom) Porównajmy zbroje docelowe:

Barb:
zbroja pikowana s?onia [skóra] 28 28 [0] 44% (panc)172 (hp)190 0 9102 zl. (level)237 211 185 182 66 1138

Rycek:
zbroja lothariańska [adamant] 9 9 [0] 89% (panc)876 (hp)9 0 9171 zl. (level)238 655 84 77 764 71

Jak widać zbroja barba to straszny kał. Ma mało pkt pancka, +190 hp - dla barba na tym levelu to żal. Przynajmniej jakiś ładny atak powinien być(100 chociaż), co by można było ulepszać...
Podobnie reszta części pancerza...

Druga sprawa: profity

Trochę zdziwiony przeglądam profity. Może tu sobie barb odbije... A skąd :P Profity barb ma ot takie sobie, a rycek bardzo mocne.

I teraz konkluzja:

Czy to mnie pogięło, czy rzeczywiście coś tu jest nie tak?
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Yossarian
koks


Burm Szeroki
Ork
?owca
Wiek: 34
Posty: 226
Piwa: 3/8

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 01:01    [Cytuj]

Primo - zbroja barba jest dużo słabsza od zbroi rycka, ale barb będzie miał tonę hp. Profit cechowy Kondycja daje ogromnego kopa do hp, myślę, że Hp+panc barba ~ Hp + panc rycka. Dodatkowo Barb może nie ładować maksa w hp, i tak ma go sporo, może zaoszczędzić punkty na podpakowanie zręki czy czegokolwiek innego, natomiast dla rycka założenie najmocniejszych pancerzy to sprawa życia i śmierci. Inna sprawa, że wymagania wytrzymałościowe zbroi rycka są mniejsze niż żywotnościowe zbroi barba - chyba się wyrównuje.

Profity - barb ma jeden z najpotężniejszych profitów - niewrażliwość. Dwa pozostałe słabsze, ale nie gorsze od profitów rycka.

Przewagą rycka jest wyższe CW - ale nie odgrywa ono tak dużego znaczenia, bo poza walkami grupowymi barby i rycki raczej upadać nie będą.


Jak dla mnie nie ma dysbalansu między tymi klasami.

Edit: Rasę i klasę wybierałem nie pod klimat, a żeby była jak najsilniejsza i muszę powiedzieć, że długo się nad barbem zastanawiałem ;) Nie wiem jak można pomyśleć, że barb jest słaby w tej erze :P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 01:38    [Cytuj]

Cytat:
Profity - barb ma jeden z najpotężniejszych profitów - niewrażliwość.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 40
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 01:47    [Cytuj]

Tsumoso, Widać nie widziałeś tego profitu na 7 poziomie w działaniu...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Mamian


Morlindorr
Ork
Rycerz
Wiek: 36
Posty: 107
Piwa: 5/2
Skąd: spod stolu

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 08:24    [Cytuj]

Rycek za silny.... obraza:)

Jak juz sie czepiac to trzeba palka bo to bestia straszna teraz....;/
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  HSP
     
Elasharr
Hersztunio


Ork
Mnich
Wiek: 37
Posty: 138
Piwa: 7/21

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 08:56    [Cytuj]

Swoją drogą, czy profity typu "Niewrażliwość" działają tylko w przypadku otrzymywania ciosu, czy też mogą się marnować na turach w których nie jesteśmy trafiani.
Pamiętam, że w V erze miałem tego rodzaju profit i działał w tej drugiej wersji. A jak jest teraz?

edit.
Cytat:
Profit cechowy Kondycja daje ogromnego kopa do hp, myślę, że Hp+panc barba ~ Hp + panc rycka.


No nie wiem, nie mam wystarczającego zapału kalkulatorskiego, żeby to sprawdzić, ale jakoś nie jestem o tym przekonany :>
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 10:52    [Cytuj]

Cytat:
Swoją drogą, czy profity typu "Niewrażliwość" działają tylko w przypadku otrzymywania ciosu, czy też mogą się marnować na turach w których nie jesteśmy trafiani.
Pamiętam, że w V erze miałem tego rodzaju profit i działał w tej drugiej wersji. A jak jest teraz?

Z praktycznego punktu widzenia nie ma najmniejszej różnicy.

Cytat:
Tsumoso, Widać nie widziałeś tego profitu na 7 poziomie w działaniu...

Wiem jak będzie wyglądał i co będzie dawał.
Jest jednym z dwóch sensownych wyborów - przy czym on tutaj stawia na wydłużanie walki co dla barba nie musi być takie dobre, więc stawiam go raczej na 2 miejscu.

Poza tym z wyliczeń wynika, że ten profit który jest na pierwszym miejscu jest po prostu silniejszy punktowo - minimalnie bo minimalnie ale jednak.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Yossarian
koks


Burm Szeroki
Ork
?owca
Wiek: 34
Posty: 226
Piwa: 3/8

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 13:58    [Cytuj]

Tsumo, nie liczyłem tego punktowo, aż w takie szczegóły się nie bawiłem, to nie moja klasa. Polegałem na prostych szacunkach, zakładam, że barb zadaje podczas walki 100 dmg, otrzymuje 100 dmg i ma szansę trafienia 50%. Niewrażliwość na 7 levelu zmniejsza otrzymywane dmg o średnio 16%, i mamy już 100/84 ~1,19. Okrzyk bojowy (zaokrąglę go do 25%) wchodzi co 4 ciosy i obejmuje swoim zasięgiem też następny cios, czyli co drugi cios jest silniejszy o 24%, czyli nasze przeciętne dmg rośnie o 12%. W ten sposób mamy 112/100 = 1,12. Jak widać barb z niewrażliwością ma lepszy stosunek obrażeń zadawanych do otrzymywanych. Oczywiście mamy ten backlash w postaci wydłużenia czasu walki, ale walki barba nie będą trwały aż tak długo by miało to decydujące znaczenie.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Elasharr
Hersztunio


Ork
Mnich
Wiek: 37
Posty: 138
Piwa: 7/21

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 14:28    [Cytuj]

Hmm, może i faktycznie nie ma aż tak dużych dysproporcji między tymi klasami. Wyjdzie w praniu :) Dzięki za odzew.
_________________

Każdy exp jest dobry.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 14:51    [Cytuj]

Yossarian napisał/a:
Tsumo, nie liczyłem tego punktowo, aż w takie szczegóły się nie bawiłem, to nie moja klasa. Polegałem na prostych szacunkach, zakładam, że barb zadaje podczas walki 100 dmg, otrzymuje 100 dmg i ma szansę trafienia 50%. Niewrażliwość na 7 levelu zmniejsza otrzymywane dmg o średnio 16%, i mamy już 100/84 ~1,19. Okrzyk bojowy (zaokrąglę go do 25%) wchodzi co 4 ciosy i obejmuje swoim zasięgiem też następny cios, czyli co drugi cios jest silniejszy o 24%, czyli nasze przeciętne dmg rośnie o 12%. W ten sposób mamy 112/100 = 1,12. Jak widać barb z niewrażliwością ma lepszy stosunek obrażeń zadawanych do otrzymywanych. Oczywiście mamy ten backlash w postaci wydłużenia czasu walki, ale walki barba nie będą trwały aż tak długo by miało to decydujące znaczenie.


?LE, rypnąłeś się.

Okrzyk bojowy daje 24% szansy na zwiększenie obrażeń o 24% na 4 rundy. Teoretycznie powinien działać prawie całą walkę (95% czasu) ale w praktyce może z 80-90% czasu gry bo niekiedy się pewnie będą efekty nakładać = marnować. Okrzyk bojowy to jakby zwiększenie "DPS" o powiedzmy 20%. (niezależnie od trafień etc)

Niewrażliwość: tak daje około 16% redukcji dmg jaki do nas dociera, in the long run.

1,2/1,16 = 103 %
Barb Okrzykowy jest gdzieś o 3% silniejszy. Czy to dużo czy to mało... ? Wiesz... zawsze lepiej, żeby było choć trochę na naszą korzyść ;P
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Yossarian
koks


Burm Szeroki
Ork
?owca
Wiek: 34
Posty: 226
Piwa: 3/8

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 15:21    [Cytuj]

Jak Ci wyszedł tak długi czas działania Okrzyku Bojowego?

1. Hit + profit start
2. Miss + profit
3. Hit + profit
4. Miss + profit
5. Hit
6. Miss
7. Hit
8. Miss
9. Hit + profit start
...

Profit ma szansę załączyć się tylko przy trafieniach, ale czas jego trwania "marnuje się" na te turki, w których nie trafiamy. W ten sposób jego efektywność jest uzależniona od częstotliwości trafiania. Jeżeli założymy 100% trafień i brak nakładania się, to uzyskujemy wzrost dmg o 4x0,24x0,24~0,24. Jednak im mniejsza szansa trafienia tym i efektywność tego profitu będzie niższa, dla zbliżonych dla barba 50% będzie to dokładnie 2 razy mniej.

Naprawdę, nie widzę błędu w moim rozumowaniu
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Laska
Zasłużony dla Rivangoth



Aksal
Sidan
Gwardzista
Posty: 54

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 15:25    [Cytuj]

Yossarian napisał/a:

Profit ma szansę załączyć się tylko przy trafieniach,

Eeee nie. Szansa profitu jest niezależna od trafień ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Yossarian
koks


Burm Szeroki
Ork
?owca
Wiek: 34
Posty: 226
Piwa: 3/8

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 15:46    [Cytuj]

Hmm, na pewno? No może i tak w końcu to okrzyk. Jeżeli tak, to Tsumo ma rację.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Admin 2.01


 
Wiek: 37
Posty: 153
Piwa: 29/6
Skąd: Rivangoth

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 16:01    [Cytuj]

Większość profitów (występujących w walce) ma szansę na aktywację co 1 turę walki.

Wyjątki:
(Aktywowane przy trafieniu)
Berserk / Szał Gryfa
Zatruty Oręż / Płonący Oręż
Anatomia istot

(Aktywowane przy otrzymaniu ciosu)
Odporność / Niewrażliwość /Zahartowanie Bojowe
_________________
What I cannot create, I do not understand. - Richard Feynman
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-24, 16:23    [Cytuj]

:)
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16