Słuchajcie, bo tak się składa, że gram sobie ryckiem, a mój kolega, którego wciągnąłem zaczął grać barbem. Teoretycznie klasy te powinny być dość podobne. Takie dwa kafary, jeden zapuszkowany, drugi powiedzmy że zapasiony. No i tak jak sobie porównuje możliwości tych klas, to barb wypada żałośnie. Rzuciły mi się przede wszystkim 2 rzeczy.
Pierwsza to zbroje. Nie ma zbroi typowej dla barba. Są ogólnie dla żywotnościowców(wymaga tylko żywki, za to ogrom) Porównajmy zbroje docelowe:
Jak widać zbroja barba to straszny kał. Ma mało pkt pancka, +190 hp - dla barba na tym levelu to żal. Przynajmniej jakiś ładny atak powinien być(100 chociaż), co by można było ulepszać...
Podobnie reszta części pancerza...
Druga sprawa: profity
Trochę zdziwiony przeglądam profity. Może tu sobie barb odbije... A skąd Profity barb ma ot takie sobie, a rycek bardzo mocne.
I teraz konkluzja:
Czy to mnie pogięło, czy rzeczywiście coś tu jest nie tak?
Primo - zbroja barba jest dużo słabsza od zbroi rycka, ale barb będzie miał tonę hp. Profit cechowy Kondycja daje ogromnego kopa do hp, myślę, że Hp+panc barba ~ Hp + panc rycka. Dodatkowo Barb może nie ładować maksa w hp, i tak ma go sporo, może zaoszczędzić punkty na podpakowanie zręki czy czegokolwiek innego, natomiast dla rycka założenie najmocniejszych pancerzy to sprawa życia i śmierci. Inna sprawa, że wymagania wytrzymałościowe zbroi rycka są mniejsze niż żywotnościowe zbroi barba - chyba się wyrównuje.
Profity - barb ma jeden z najpotężniejszych profitów - niewrażliwość. Dwa pozostałe słabsze, ale nie gorsze od profitów rycka.
Przewagą rycka jest wyższe CW - ale nie odgrywa ono tak dużego znaczenia, bo poza walkami grupowymi barby i rycki raczej upadać nie będą.
Jak dla mnie nie ma dysbalansu między tymi klasami.
Edit: Rasę i klasę wybierałem nie pod klimat, a żeby była jak najsilniejsza i muszę powiedzieć, że długo się nad barbem zastanawiałem Nie wiem jak można pomyśleć, że barb jest słaby w tej erze
Profity - barb ma jeden z najpotężniejszych profitów - niewrażliwość.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Swoją drogą, czy profity typu "Niewrażliwość" działają tylko w przypadku otrzymywania ciosu, czy też mogą się marnować na turach w których nie jesteśmy trafiani.
Pamiętam, że w V erze miałem tego rodzaju profit i działał w tej drugiej wersji. A jak jest teraz?
edit.
Cytat:
Profit cechowy Kondycja daje ogromnego kopa do hp, myślę, że Hp+panc barba ~ Hp + panc rycka.
No nie wiem, nie mam wystarczającego zapału kalkulatorskiego, żeby to sprawdzić, ale jakoś nie jestem o tym przekonany
Swoją drogą, czy profity typu "Niewrażliwość" działają tylko w przypadku otrzymywania ciosu, czy też mogą się marnować na turach w których nie jesteśmy trafiani.
Pamiętam, że w V erze miałem tego rodzaju profit i działał w tej drugiej wersji. A jak jest teraz?
Z praktycznego punktu widzenia nie ma najmniejszej różnicy.
Cytat:
Tsumoso, Widać nie widziałeś tego profitu na 7 poziomie w działaniu...
Wiem jak będzie wyglądał i co będzie dawał.
Jest jednym z dwóch sensownych wyborów - przy czym on tutaj stawia na wydłużanie walki co dla barba nie musi być takie dobre, więc stawiam go raczej na 2 miejscu.
Poza tym z wyliczeń wynika, że ten profit który jest na pierwszym miejscu jest po prostu silniejszy punktowo - minimalnie bo minimalnie ale jednak.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Tsumo, nie liczyłem tego punktowo, aż w takie szczegóły się nie bawiłem, to nie moja klasa. Polegałem na prostych szacunkach, zakładam, że barb zadaje podczas walki 100 dmg, otrzymuje 100 dmg i ma szansę trafienia 50%. Niewrażliwość na 7 levelu zmniejsza otrzymywane dmg o średnio 16%, i mamy już 100/84 ~1,19. Okrzyk bojowy (zaokrąglę go do 25%) wchodzi co 4 ciosy i obejmuje swoim zasięgiem też następny cios, czyli co drugi cios jest silniejszy o 24%, czyli nasze przeciętne dmg rośnie o 12%. W ten sposób mamy 112/100 = 1,12. Jak widać barb z niewrażliwością ma lepszy stosunek obrażeń zadawanych do otrzymywanych. Oczywiście mamy ten backlash w postaci wydłużenia czasu walki, ale walki barba nie będą trwały aż tak długo by miało to decydujące znaczenie.
Tsumo, nie liczyłem tego punktowo, aż w takie szczegóły się nie bawiłem, to nie moja klasa. Polegałem na prostych szacunkach, zakładam, że barb zadaje podczas walki 100 dmg, otrzymuje 100 dmg i ma szansę trafienia 50%. Niewrażliwość na 7 levelu zmniejsza otrzymywane dmg o średnio 16%, i mamy już 100/84 ~1,19. Okrzyk bojowy (zaokrąglę go do 25%) wchodzi co 4 ciosy i obejmuje swoim zasięgiem też następny cios, czyli co drugi cios jest silniejszy o 24%, czyli nasze przeciętne dmg rośnie o 12%. W ten sposób mamy 112/100 = 1,12. Jak widać barb z niewrażliwością ma lepszy stosunek obrażeń zadawanych do otrzymywanych. Oczywiście mamy ten backlash w postaci wydłużenia czasu walki, ale walki barba nie będą trwały aż tak długo by miało to decydujące znaczenie.
?LE, rypnąłeś się.
Okrzyk bojowy daje 24% szansy na zwiększenie obrażeń o 24% na 4 rundy. Teoretycznie powinien działać prawie całą walkę (95% czasu) ale w praktyce może z 80-90% czasu gry bo niekiedy się pewnie będą efekty nakładać = marnować. Okrzyk bojowy to jakby zwiększenie "DPS" o powiedzmy 20%. (niezależnie od trafień etc)
Niewrażliwość: tak daje około 16% redukcji dmg jaki do nas dociera, in the long run.
1,2/1,16 = 103 %
Barb Okrzykowy jest gdzieś o 3% silniejszy. Czy to dużo czy to mało... ? Wiesz... zawsze lepiej, żeby było choć trochę na naszą korzyść
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Jak Ci wyszedł tak długi czas działania Okrzyku Bojowego?
1. Hit + profit start
2. Miss + profit
3. Hit + profit
4. Miss + profit
5. Hit
6. Miss
7. Hit
8. Miss
9. Hit + profit start
...
Profit ma szansę załączyć się tylko przy trafieniach, ale czas jego trwania "marnuje się" na te turki, w których nie trafiamy. W ten sposób jego efektywność jest uzależniona od częstotliwości trafiania. Jeżeli założymy 100% trafień i brak nakładania się, to uzyskujemy wzrost dmg o 4x0,24x0,24~0,24. Jednak im mniejsza szansa trafienia tym i efektywność tego profitu będzie niższa, dla zbliżonych dla barba 50% będzie to dokładnie 2 razy mniej.
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum