Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Zbalansowanie ekwipunku
Autor Wiadomość
Parn

Wiek: 40
Posty: 178
Piwa: 3/4

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 12:45    [Cytuj]

No wlasnie o to chodzi ... Ze jest jeden jedyny rozsadny rozwoj postaci ... Ze on w ogole istnieje ... Po co ja sie pytam? Czy nie mozna zostawic tej pałki silowcom, a inni niech decyduja jak sie chca rozwijac, a nie zmuszac ich do pojscia w sile po to zeby mieli jakies szanse?

Eh sorry, ale wysuwasz dziwaczne argumenty nie majace nic wspolnego ze zbalansowaniem rozgrywki ... to nie jest balans ze istnieje jedyna sluszna droga, a kazda inna prowadzi w przepasc ...

PS. tak jak powtarzam swoje slowa opieram na tym co jest w tej chwili. Przyszlosci nie potrafie przewidziec
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 12:51    [Cytuj]

Ależ o to chodzi żeby wszyscy mieli porównywalne szanse na starcie. Nie ma aż tyle startowych bestii żeby zrobić jakąś pod każdą rasę i klasę więc aby żadnej nie faworyzować na starcie musi być jakiś optymalny sposób rozwoju. Dobre sprzęty wyspecjalizowane są później, kiedy już gracze wiedzą jak rozwijać postać i kiedy level różnicy w bitych potworkach nie jest dla nikogo krzywdzący. Dlatego też wszyscy startują z prawie takimi samymi statami, a wymagania sprzętowe są na tyle małe że można iść w nieklasowe. Przy broniach jest to najbardziej widoczne, bo siła w początkowej fazie rozgrywki stosunkowo mało daje i duże wymagania do siły byłyby niesprawiedliwe dla siłowców, którzy nie mogli by posiadać NIEZBęDNYCH inwestycji w inne cechy.

A co do "zmuszania do pójścia w siłę" to się nie moge z tobą zgodzić, bo wlczyłem z ludźmi bez pałek którzy z moim berserkerem wygrywali, więc nie są one konieczne, aby dobra postać biła na wysokim poziomie.
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 12:55    [Cytuj]

Cytat:
czy naprawdę te pałki muszą dodawać aż 6 cw?


Błędem nie jest to, że pałki i miecze szkoleniowe dodają CW, błędem jest że inne bronie, które pojawiają się na początku go nie dodają.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Emilka
Community Manager
Księżycówka



Valkiria Dinn
Elf
?owca
Wiek: 38
Posty: 799
Piwa: 37/11
Skąd: Wrocław

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 12:57    [Cytuj]

No ale Philu jakiś błąd jednak tu jest. Moja koncepcja rozwoju postaci legła w gruzach bo teraz muszę 4 levele w siłę pakować żeby ubrać zasraną pałkę z 4 dmg ;P a Vit mi o tym przedwczoraj opowiadał :P
_________________
[center]Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
  Błekitna Szkoła Rycerska
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 13:00    [Cytuj]

Poroblem jest taki, że niektóre bronie zaczynają się po prostu za wcześnie... Wynika to z róznych wzorów na dmg różnych broni. Można wywalić wszystkie bronie pojawiające się przed 50 poziomem prócz pałek i mieczy szkoleniowych, ale po co mieszać. Celem dodania CW do tych broni miało być ułatwienie startu. Niestety ktoś tworzący mobki postanowił pododawać wszystkim mobkom CW jeszcze wyższe, niż to graczy...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Parn

Wiek: 40
Posty: 178
Piwa: 3/4

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 13:07    [Cytuj]

taaak to niech wszyscy rozwijaja sie jak silowcy i ledwo spelniaja wymagania do reszty ekwipunku albo i ich nie spelniaja bo musza dawac w sile mimo ze nie chca zeby nie zostac z tylu ...

KoniaK gdyby wywalic te bronie to juz w ogole gracze by nie mieli wyboru tylko by musieli tak grac ...

mindmaster wydaje mi sie ze od tego jest miecz szkoleniowy, zeby robic za bron dla tych co mysla ze wymagania do broni klasowych sa za wysokie ... wiec nie wiem czemu silowcy maja byc w uprzywilejowanej sytuacji
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 13:08    [Cytuj]

Hm... to mi coś przypomniało. Nie wiem czy błąd czy było zamierzone, ale różnice w atrybutach przy kupowaniu broni dwuręcznej porównują osobno broń nową z broniami jednoręcznymi które się ma w rękach. W przypadku zmiany z pałek na 30 poziomie na obosieczny topór z 46 pokazuje:


W rzeczywistości zamienimy sumę atrybutów na te z broni dwuręcznej, więc jak ktoś się nie zastanowi to takie wyświetlanie może być mylące.

A czemu to siłkowcy są uprzywilejowani? Można pałek nie kupować i iść w inne bronie. Niestety nie mam już walk które były tak stoczone, ale to czego nie dasz w siłę do pałek możesz dać w życie do np. krwawej tarczy i też ci się to równie dobrze opłaci.
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 13:14    [Cytuj]

Cytat:
postanowił pododawać wszystkim mobkom CW jeszcze wyższe, niż to graczy...


Po to by na 10 poziomie nie bić potwora z 20... jak było to możliwe w poprzedniej erze i przesunąć możliwość bicia z maksymalnej widoczności na nieco późniejszy etap gry.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Parn

Wiek: 40
Posty: 178
Piwa: 3/4

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 13:21    [Cytuj]

a myslisz ze jak ja robie? :P i z graczami z poziomu 30, ktorzy mieli pałki nie mialem szans najmniejszych :P jak juz napisalem zostawalo im 30-40% zycia.

Silowcy sa uprzywilejowani bo nie musza robic wyrzeczen dokladajac duzo atrybutow zeby miec swoja bron. Przez to moga miec wysokie inne cechy. Przez to ze ich bronie maja niskie wymagania inni tez moga je dostac, ale to powoduje klopoty z kupnem reszty sprzetu. Natomiast 2x wieksze obrazenia niz graczy ktorzy nie zainwestowali w pałki daja wiecej niz cokolwiek innego. Wiec mamy jedyna sluszna droge i brak balansu z klasami nie silowymi.

Tzn. balans bedzie jesli zalozymy, ze kazda klasa niesilowa bedzie sie rozwijala jak silowa ...

Tak i teraz jak w rozmowe doszly mobki to ja dodam, ze postaci z pałkami bija maksa z tego co sie orientuje i moga bic jakiego chca mobka, a postaci bez pałek nie biją maksa i np. ja mialem mobka na 32 poziomie ktorego moglem bic, potem dopiero na 36, i teraz na 39. Wlasnie z powodu tego CW. Wiec tez balansu brak.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 13:34    [Cytuj]

Nie chce mi się więcej rozwodzić na temat pałek. Powiem krótko - moja analiza w excelu niezbalansowania nie wykazała, bo pałki mimo bycia bardzo dobrą bronią nie są jedyną dobrą opcją. Przykładem może być Nadzieja, która na 31 poziomie miała obrażenia 8-11, według mojej analizy poprawiła swoją postać na tyle by nie stanowić łatwego kąska dla siłowców. Poza tym przeciętnie siłowcy biją niższe potworki, więc to że trochę poturbują co słabszych pozostałych na treningach nie będzie dla innych stratą.

A co do wyrzeczeń to patrzyłeś na wyższe bronie? Jeśli siłowiec nie będzie rozsądnie gospodarował atrybutami, to mimo że teraz może trochę się wybije, ale koło 100 levela może zostać totalną lamą z małymi szansami powrotu do dobrej postaci.
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
deshong
Błękitny Palladyn


Niziołek
Paladyn
Stary Palladyn
Wiek: 47
Posty: 337
Piwa: 27/22
Skąd: WBG

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 13:41    [Cytuj]

Cytat:
Ależ o to chodzi żeby wszyscy mieli porównywalne szanse na starcie. Nie ma aż tyle startowych bestii żeby zrobić jakąś pod każdą rasę i klasę więc aby żadnej nie faworyzować na starcie musi być jakiś optymalny sposób rozwoju.


Rzeczywiście wszycy mają porównywalne szanse... tiaa... To już wiem czemu jesy tak mało niziołków. Z ich ogormnym minusem do siły są zawsze do tyłu w porównaniu do reszty. Jeśli miałbym pójść tą "opcjonalną" ścieżką rozwoju, na 30 lvl byłbym w statsach 1 lvl w plecy przez minusy do siłki. Tiaaa. super zbalansowanie.
Powiem Coś tobie Haarcie: Zbalansowanie nie polega na tworzeniu jednej czy dwóch jedynie słusznych ścieżek rozwoju, a na stworzniu kilku które byłyby ze sobą równorzędne choćby na poziomie papier, nożyce-kamień. W chwili obecnej tego nie ma. Pałki są zdecydowanie za silną bronią w porównaniu do reszty właśnie z tego powodu że są za szybko dostępne. bronie niesiłowe są dostępne kilka lvl później. Na tak niskich levelach powduje to że jest tylko 1-2 ścieżki rozwoju optymalnego wspólna dla 100 kombinacjiklas/ras!!!! troszkę to mało, nie uważasz? Jeśli ma to być gra dla ogółu, to trzeba nad tym elementem jeszcze troszkę popracować.No chyba że chcemy by w grę grali tylko sami kalkulatorzy, którzy godzinami siedzą w exelu i obliczają czy lepiej ten punkcik dać w siłę czy może już w coś innego....
_________________
http://deshong.mybrute.com - chcesz mi dołożyć? spróbuj:) (Link referencyjny)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Wielka Błękitna Gildia
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 13:54    [Cytuj]

deshong napisał/a:
Cytat:
Ależ o to chodzi żeby wszyscy mieli porównywalne szanse na starcie. Nie ma aż tyle startowych bestii żeby zrobić jakąś pod każdą rasę i klasę więc aby żadnej nie faworyzować na starcie musi być jakiś optymalny sposób rozwoju.


Rzeczywiście wszycy mają porównywalne szanse... tiaa... To już wiem czemu jesy tak mało niziołków. Z ich ogormnym minusem do siły są zawsze do tyłu w porównaniu do reszty. Jeśli miałbym pójść tą "opcjonalną" ścieżką rozwoju, na 30 lvl byłbym w statsach 1 lvl w plecy przez minusy do siłki. Tiaaa. super zbalansowanie.
Powiem Coś tobie Haarcie: Zbalansowanie nie polega na tworzeniu jednej czy dwóch jedynie słusznych ścieżek rozwoju, a na stworzniu kilku które byłyby ze sobą równorzędne choćby na poziomie papier, nożyce-kamień. W chwili obecnej tego nie ma. Pałki są zdecydowanie za silną bronią w porównaniu do reszty właśnie z tego powodu że są za szybko dostępne. bronie niesiłowe są dostępne kilka lvl później. Na tak niskich levelach powduje to że jest tylko 1-2 ścieżki rozwoju optymalnego wspólna dla 100 kombinacjiklas/ras!!!! troszkę to mało, nie uważasz? Jeśli ma to być gra dla ogółu, to trzeba nad tym elementem jeszcze troszkę popracować.No chyba że chcemy by w grę grali tylko sami kalkulatorzy, którzy godzinami siedzą w exelu i obliczają czy lepiej ten punkcik dać w siłę czy może już w coś innego....


Pozwoliłem sobie pogrubić co ważniejsze kwestie. Obecne kombinacje rasa/klasa mimo, że nie analizowałem wszystkich wydają mi się zbalansowane i spełniające zasadę kamień-nożyce-papier, np. ja ubiłem barba, barb palka, a palek mnie - rzeczywista sytuacja w wojach gdy wszyscy mieliśmy ten sam poziom.
Na niskich levelach powoduje to powstanie wybitnie wyróżniających się ścierzek rozwoju, ale późniejsze bronie balansują to że większość siłowców bije na starcie niższe potworki niż reszta.
Nie przesadzaj, że trzeba siedzieć godzinami każdy punkcik, a gra polega na manipulowaniu swoimi statystykami i sprzętami w celu osiągnięcia przewagi nad innymi i jak najszybszego awansu między poziomami lepiej od robiących to samo przeciwników. Na tym polega gra i czy ktoś to robi na kalkulatorze czy "na czuja" to już jego sprawa.

Gdyby wszyscy szli w sprzęty tylko klasowe to byłaby mała różnorodność, gdyż wtedy postacie byłyby bardzo przewidywalne.
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
deshong
Błękitny Palladyn


Niziołek
Paladyn
Stary Palladyn
Wiek: 47
Posty: 337
Piwa: 27/22
Skąd: WBG

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 14:20    [Cytuj]

Cytat:
Na niskich levelach powoduje to powstanie wybitnie wyróżniających się ścierzek rozwoju, ale późniejsze bronie balansują to że większość siłowców bije na starcie niższe potworki niż reszta.

właśnie o to chodzi!! My nie mówimy, ze na wyższych lvl się nie wyrównują szanse, tylko że na niskich jest przewaga jednej ścieżki rozwoju nad pozostałymi. Poniewż na tych niskich lvl się spędza kilka tygodni, powoduje to że część ras/klas jest bardzie grywalna od pozostałych. Weź na przykład takie niziołki - jest ich obecnie 14 w tym jedna testowa i 4-5 nie grających.
albo takich strażników, których jest 1,9% ogółu podczas gdy klas jest 10. Z czegoś to wynika, nie uważasz?
CO do tych godzin to było to celowe wyolbrzymienie z mojej strony by zaakcentować pewną sprawę.
_________________
http://deshong.mybrute.com - chcesz mi dołożyć? spróbuj:) (Link referencyjny)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Wielka Błękitna Gildia
     
Kudlaty
Narn i Hin Hurin.


Wiek: 39
Posty: 402
Piwa: 4/25
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 14:26    [Cytuj]

Parn napisał/a:
a myslisz ze jak ja robie? :P i z graczami z poziomu 30, ktorzy mieli pałki nie mialem szans najmniejszych :P jak juz napisalem zostawalo im 30-40% zycia.

Silowcy sa uprzywilejowani bo nie musza robic wyrzeczen dokladajac duzo atrybutow zeby miec swoja bron. Przez to moga miec wysokie inne cechy. Przez to ze ich bronie maja niskie wymagania inni tez moga je dostac, ale to powoduje klopoty z kupnem reszty sprzetu. Natomiast 2x wieksze obrazenia niz graczy ktorzy nie zainwestowali w pałki daja wiecej niz cokolwiek innego. Wiec mamy jedyna sluszna droge i brak balansu z klasami nie silowymi.

Tzn. balans bedzie jesli zalozymy, ze kazda klasa niesilowa bedzie sie rozwijala jak silowa ...

Tak i teraz jak w rozmowe doszly mobki to ja dodam, ze postaci z pałkami bija maksa z tego co sie orientuje i moga bic jakiego chca mobka, a postaci bez pałek nie biją maksa i np. ja mialem mobka na 32 poziomie ktorego moglem bic, potem dopiero na 36, i teraz na 39. Wlasnie z powodu tego CW. Wiec tez balansu brak.


To już twój problem. Ja mając pałki nie raz wtapiałem walkę z kimś kto miał połowę mojego dmg ale miał 50 HP i po 150 trafień/uników więcej.
_________________
"Kudłaty - Człowiek, który nie istniał":
- A ja nie mam profilu na Naszej Klasie, ani na Facebooku, ani innych tym podobnych.
- To ty nie istniejesz?!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2009-04-19, 14:38    [Cytuj]

Nie wiem czy bym się z tobą zgodził co do grywalności, mój kolega gra postacią bez pałek i bije potworki na tym samym poziomie co i ja. Więc jest możliwe już na 30 poziomie posiadanie dobrej postaci bez pałek. Co za tym idzie te "kilka tygodni" w rzeczywistości to mniej niż półtora tygodnia. Co do faktu ile jest jakich ras/klas - niektóre kombinacje są trudniejsze do prowadzenia niż inne i jest to normalne, jednak każdą z tych kombinacji można zamienić w coś grywalnego. Klasy zostały stworzone by uwzględniać jednakowo wszystkie kombinacje, więc nic dziwnego, że niektóre sprawdzają się lepiej od pozostałych, jednak ich wybór i rozwój to świadoma akcja gracza. Podam ci przykład z poprzedniej ery - gwardzista był generalnie słabą klasą, jednak Metalion był w topce mimo grania tą właśnie klasą. To, że ludziom się udaje bądź nie wyciągnąć z postaci jej potencjał oraz ile trzeba na to poświęcić to już inna sprawa...
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 16