Ok to już siadam do roboty. Teraz za każdy poziom koszar trzeba znaleźć 1 święty granat ręczny. Tzn cena będzie rosła wykładniczo. Ciekawe po jakim czasie GWN uzbiera na koszary na poziom 7 Ba 10
Wiesz... jest jeden mały problem. Możemy dać i 256 Kryształów Górskich i 512 Kamieni Smoka oraz 1024 Uszy Smoka... Tylko co z tego jak te wypadajki będą na innych poziomach (będą wypadały z bestii na) niż osoby w Gildii? Czy będzie to dla nich dobre kiedy będą musieli bić stworki niżej niż mogą? Poszukaj dalszych takich ale ;-)
Odpowiedź: dawać wszystkie wypadajki wszystkim potworkom jest nie do zaakceptowania ;-)
_________________ Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Ale tak na serio - ciężko jest to zaplanować jeżeli chodzi o odpowiednie rozmieszczenie takich wypadajek w potworach. Można stosować różne "rozrzucenia" po drabince stworów, ale zawsze będzie problem.
Może na s2 (lub s3) do któregoś questu dołoży się wypadajkę i jej ilość odpowie za... <diabelski uśmiech Bolivara> ale może nie będę zdradzał wszystkiego :-)
_________________ Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
To może do ulepszania przedmiotów na poziom np większy niż +5 coraz to lepsze wypadajki były by potrzebne, oczywiście coś takiego jak skarbnica gildyjna wtedy powinna być gdzie każdy może oddać swoja wypadajkę i za zgodą mistrza wziąć inną.
Wiem że teraz pojawi się milion głosów, że będzie można puszować itd itd, ale nie da się w nieskończoność ulepszać gry nie robiąc interakcji między graczami.
Irmis, Filt rozdzielający przedmioty klasow od nieklasowych z prostego względu by nie zadziałał... W tej erze nie ma nawet jednego przedmiotu ze znacznikami klasowy/rasowy...
Jakby to powiedzieć...
Pomimo tych bryli na nosie ja naprawdę nie jestem ślepy
Co za problem do broni/pancerzy z odpowiednimi wymaganiami dodać, niewidoczne tym razem, tagi "szermierz", "strażnik", "mnich" itp?
Choć akurat nie pomyślałem o wykorzystaniu tego jako opcji filtra - pomysł niezły, powinien też wymagać mniej programowania.
Choć wg mnie lepiej by to było zrobić to w inny sposób: dodajemy nową zakładkę w spisie sklepów, która automatycznie zawiera tylko nasze sprzęty klasowe (przypisane na zasadzie tych samych, niewidocznych tagów). Typ widzianego sprzętu zależałby oczywiście od tego, jaką mamy klasę postaci. Tą nową zakładkę w sklepie można też jakoś fajnie nazwać, to jeszcze klimat będzie
Np. "Zamkowa Zbrojownia" (Rycek), "Klasztorny Schowek"(Mnich?), czy cokolwiek
Przeczytałem też wyjaśnienie odnośnie broni szkoleniowych, ale dalej nie rozumiem, dlaczego tak wyglądają. Porównując ich statystyki z pozostałymi widać, że są zwyczajnie dużo silniejsze, ale za to mja niższe wymagania... Powidz mi, tak na chłopski rozum, czy broń, która pojawia się pierwsza z danymi obrażeniami, ma do tego pokaźny bonus do czasu walki i by ją założyć dowolna klasą wystarczy trochę pokombinować, policzyć wymagania itp, to charakterystyka broni do "wyrównywania szans" dla słabszych graczy, czy broni do podpakowania postaci dla koksów?
W tym momencie dowolność ścieżki rozwoju to bzdura, podobnie jak wtedy gdy były kary za noszenie sprzętów nieklasowych. Zaporowe wymagania cech, to tylko inna metoda ograniczania. Dlatego skoro już gra idzie w kierunku wyspecjalizowanego, robionego pod dane klasy ekwipunku, to jestem za tym by, jak już pisałem wyżej, było to widać w sklepie, i do tego by jeszcze bardziej zwiększyć różnorodność sprzętu tak, by np każdy miał możliwość ubrania co najmniej dwóch sensownych zestawów na turniej, treningi, do klepania mobków itp. co przy przywróceniu ograniczeń klasowych (widocznych, bo działających "obok" tagów) na niektóre sprzęty nie powinno stanowić większego problemu.
Wtedy będzie też można zastanowić się na poważnie nad sprzętem rasowym
Sytuacja teraz: niesilowcy bron 2x3 obrazen, silowcy 2x4 obrazen. Roznica w rzeczywistych obrazeniach silowcy 2 razy wiecej.
Sytuacja niedlugo: niesilowcy 2x3 obrazen, silowcy 2x5 obrazen. Roznica nie mam pojecia ile, ale duza szansa ze z 3 razy wiecej
Potem bedzie roznica w broniach rosla, wiec rzeczywista pewnie tez.
Teraz mozna do tego dolozyc ze upadki sa szybko i sa male roznice wiec calkowite obrazenia silowcow ida jeszcze szybciej w gore.
Mysle ze w poczatkowej czesci rogrywki balans jest wyjatkowo zachwiany.
PS. nie mowie tutaj o pozniejszym etapie gry gdy CW bedzie mialo wiekszy wplyw bo nie wiem jak wtedy mechanika sie bedzie zachowywala.
PS2. i kolega bardzo ladnie podsumowal bronie szkoleniowe ... sa dwa ich rodzaje ... takie co wymagaja sily i reszty po trochu. I takie co wymagaja wszystkiego po rowno. Te co wymagaja sily sa to klasyczne bronie silowcow wiec czemu maja nizsze wymagania niz bronie dla innych klas??? Bo taki miecz szkoleniowy to bardzo ciekawa rzecz, bo nie wymaga czegos super, ale wszystkiego rozwijanego mniej wiecej rowno.
Parn, czy ty wogóle coś liczyłeś ze statystykami? Wpisujesz jedną statystykę i to w dodatku niezupełnie kompletną, bo wielu niesiłowców jakich znam idzie startowo w pałki, bo to zwyczajnie dobra inwestycja. Poza tym życie i pancerz są skuteczne w niwelowaniu obrażeń siłowców. Powiedziałbym nawet, że równowaga ma szansę chwiać się w drugą stronę. Ale wyniki walk są zależne obecnie raczej od tego jak dobre są postacie walczące i w trochę w mniejszej mierze od tego która klasa ma szansę z którą.
I jeśli twierdzisz, że balans jest zachwiany to patrz na całość a nie tylko na element. Balans jest zależny od wielu elementów, a każdy z nich traktowana osobno może wykazywać niezbalansowanie. Nie można estymować wpływu jednego elementu na wartość końcową jeżeli jest wiele elementów wzajemnie zależnych, ani twierdzić o kształcie zależności całościowej na podstawie jednego elementu.
Podaj przykład który poparłby twoje twierdzenie, analizę jakiegoś konkretnego zestawu walk.
_________________
Haart Mroczny Berserker
Grow in Power Denarius Czarny Mroczny Najemnik
Poprę jednym słowem mojego poprzednika: Jak można mówić o przewadze siłkowców, w momencie, gdy najemnika na turnieju zjada szerm dlatego, bo ma takie same uniki, ale za to przewagę w obrażeniach i ataku (pierwszy doszedł do 30lv z nowymi pałkami )?
_________________ "Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
ok niech bedzie moje walki na turnieju ... 7 walczylem sam i 2 w obronie o ktorych wiem
4 przegralem o jakies 30-40% zycia z graczami z 30 poziomu z obrazeniami na poziomie 13-18
5 wygralem tez dosc wysoko, ale nie wiem czy az tak z graczami z poziomu 29 z obrazeniami starymi
Z tego wynika ze ani zycie ani pancerz przy takim czasie walki jaki jest teraz nie niweluja dwukrotnie wiekszych obrazen. z tego samego wynika ze silowcy ze silowcy z obrazeniami przed zmiana broni sa chlopcami do bicia.
Wiem ze czesc osob z mojej szkoly tez tak samo mialo. to tez widac po turnieju.
Wiec na 29 poziomie balans byl zachwiany w jedna strone, a na 30 poziomie w druga strone. Odpowiedzialne za to moze byc to o czym pisal Irmis czyli pałka szkoleniowa, ale tego nie jestem pewien. Fakt faktem jest to bron klasowa, ktora ma duzo mniejsze wymagania niz inne bronie klasowe.
Irmis twoj argument sorry, ale jest do niczego ... to ze szerm ma takie obrazenia to tylko znaczy ze zaczal bawic sie w silowca i wzial sobie bron silowca .... Czyli tutaj sa winne duzo nizsze wymagania dla broni silowych niz innych klas.
Wiec na 29 poziomie balans byl zachwiany w jedna strone, a na 30 poziomie w druga strone. Odpowiedzialne za to moze byc to o czym pisal Irmis czyli pałka szkoleniowa, ale tego nie jestem pewien. Fakt faktem jest to bron klasowa, ktora ma duzo mniejsze wymagania niz inne bronie klasowe.
Chyba niedokładnie czytałeś temat - to żadne zachwianie równowagi, tylko wyrównywanie szans
Ja w ramach tego równania dodałbym jej jeszcze jakieś +100 do ataku i obrony i zmniejszył wymagania o 20-30%. Wtedy już wszyscy mieliby "podobne szanse"
Cytat:
Irmis twoj argument sorry, ale jest do niczego ... to ze szerm ma takie obrazenia to tylko znaczy ze zaczal bawic sie w silowca i wzial sobie bron silowca .... Czyli tutaj sa winne duzo nizsze wymagania dla broni silowych niz innych klas.
Właśnie argument jest dobry - pokazuje, że praktycznie nie ma różnicy w obrażeniach klas niesiłkowych i siłkowych, bo każdy może ubrać lepszą broń, ciesząc się przy tym dalej z bonusów do innych cech.
no wiem i z tym sie zgadzamy, dlatego mowie ze pałka ma za male wymagania sily ... gdyby miala normalne wymagania moze wszystko byloby ok, ale tego nie da sie stwierdzic bez sprawdzania.
A temat przeczytalem i moim zdaniem wyrownywaniu szans nie powinna sluzyc palka szkoleniowa, tylko miecz szkoleniowy, ktory powinien sie pojawiac kilka poziomow wczesniej niz sie pojawia, ale nie tak wczesnie jak palka
Parn, jednego jestem pewien - analizę modeli ekonometrycznych byś oblał gdybyś ją miał na studiach
To nie zabawa w siłowca jak pisałeś tylko rozsądny rozwój postaci. Jak ktoś chce się na siłę bawić w klimatyczne rozwijanie postaci i lamić to nikt mu nie zabroni. Nie zmienia to jednak faktu, że rozwój nieoptymalny osłabia postać, a nawet może zrobić z niej totalną lamę. Nie trzeba też długiej analizy żeby wiedzieć co kiedy opłaca się kupić - "ścieżka zdrowia" i "ścieżka zakupów" będą się po 50 levelu już mocniej różnić, ale "najlepszych" dróg rozwoju na starcie jest niewiele.
To, że zdecydowałeś się na inny rozwój niż optymalny i nie dałeś rady zrekompensować słabości takiego buildu nie znaczy, że cała gra jest niezbalansowana i jestem przekonany że wciąż masz przeciwników których możesz bić.
_________________
Haart Mroczny Berserker
Grow in Power Denarius Czarny Mroczny Najemnik
ja dziś sobie kupiłem tulwar leśnika. Napaliłem się bo zobaczyłem jego bonusy do ataku. Wcześniej miałem pałę szkoleniową z dmg 3. Jak głupi kupiłem sobie ten tulwar nie patrząc na inne staty i co się okazało moje cw spadło o 6 i okazało się że nie radzę sobie z bestiami o 2 levele wyżej nie mówiąc już o innych bestiach a o treningach nie wspomnę. Mnie tylko zastanawia czy naprawdę te pałki muszą dodawać aż 6 cw? na początku gry to jest horrendalny dodatek dla postaci No nic trzeba było znów powrócić do pały bo inne bronie na początku gry są o kant dupy rozbić
_________________ [center]Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum