Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Zbalansowanie ekwipunku
Autor Wiadomość
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-16, 12:01    [Cytuj]

Siła wyższa - na początkowym etapie rozgrywki różnice klasowe są albo nieistniejące jeszcze albo zbyt małe by miały jakikolwiek wpływ na postać. Bardziej liczą się na początku bonusy rasowe ;)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-16, 12:09    [Cytuj]

Dlatego właśnie ciężej koksić na bardzo niskich (0-5lvlach) np. gnomami... za to cudownie się koksi niziołkami i drowami :)

Potem to już się stabilizuje.

Od 25-30 lvla klasa zaczyna coś znaczyć ;)
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2009-04-16, 12:16    [Cytuj]

Phil napisał/a:
Siła wyższa - na początkowym etapie rozgrywki różnice klasowe są albo nieistniejące jeszcze albo zbyt małe by miały jakikolwiek wpływ na postać. Bardziej liczą się na początku bonusy rasowe ;)


Siła wyższa, jak siła wyższa - pałki szkoleniowe mają mniejsze wymagania niż broń siłkowa, są wcześniej, a mają takie same obrażenia - to jest dywersja ;P

Ale ten etap gry już powoli mija, Jeszcze chwila i będzie można spokojnie iść jedyną słuszną ścieżką rozwoju wyliczoną przez wymagania ekwipunku ;P
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Tsumoso
Mamian


Morlindorr
Ork
Rycerz
Wiek: 36
Posty: 107
Piwa: 5/2
Skąd: spod stolu

Zloto
Wysłany: 2009-04-16, 12:35    [Cytuj]

Jakby tych palek nie bylo/mialy wieksze wymaganie byloby fajniej:)

Osobiscie czekam az wszyscy zaczna nosic klasowe bronie... -6 cw, ewentualnie 3 to juz cos :)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  HSP
     
Parn

Wiek: 40
Posty: 178
Piwa: 3/4

Zloto
Wysłany: 2009-04-16, 13:01    [Cytuj]

Mamian palki nie sa najsielniejsze ... wymagania pałek powoduja ze palek bardzo upodabnia sie do innych klas. a jezeli rozwija sie klasycznie to juz ma bardzo ciezko bo nie ubije nikogo zanim nie zacznie upadac. (inne klasy na poczatku ery 1-10 upodabnialy sie do palkow :P )
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-16, 13:45    [Cytuj]

Cytat:
Ale ten etap gry już powoli mija, Jeszcze chwila i będzie można spokojnie iść jedyną słuszną ścieżką rozwoju wyliczoną przez wymagania ekwipunku ;P


Być może, ale teraz są przynajmniej 3 możliwości a nie 1 jak w poprzedniej erze ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Haspen
Sir Frywolne Mango


-
Kamdin
Wiek: 35
Posty: 558
Piwa: 36/132

Zloto
Wysłany: 2009-04-16, 14:45    [Cytuj]

Phil napisał/a:
Cytat:
Ale ten etap gry już powoli mija, Jeszcze chwila i będzie można spokojnie iść jedyną słuszną ścieżką rozwoju wyliczoną przez wymagania ekwipunku ;P


Być może, ale teraz są przynajmniej 3 możliwości a nie 1 jak w poprzedniej erze ;P


Ale dla niektórych, dobrze wyliczonych postaci, czasami i tak tylko jeden wybór jest ;)
_________________
"Wojna to wojna, a nie cholerne przedszkole."

Best Book evar: "Mistrz i Małgorzata" Michaiła Bułhakova.

Pomóż mojemu smoczkowi, klikaj! ->
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Bordo!
     
Kudlaty
Narn i Hin Hurin.


Wiek: 39
Posty: 402
Piwa: 4/25
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-16, 15:31    [Cytuj]

Nie da się tego tak naprawdę teraz powiedzieć. Poczekamy zobaczymy jak będzie w praktyce (bo jak wiadomo "(...) w teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią a praktyką, a w praktyce jest.") Więc kwestia ile jest "jedynych właściwych dróg" okaże się dopiero jak co najmniej kilkanaście osób z każdej klasy osiągnie lvl 150+.
_________________
"Kudłaty - Człowiek, który nie istniał":
- A ja nie mam profilu na Naszej Klasie, ani na Facebooku, ani innych tym podobnych.
- To ty nie istniejesz?!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2009-04-17, 11:29    [Cytuj]

Phil napisał/a:
Być może, ale teraz są przynajmniej 3 możliwości a nie 1 jak w poprzedniej erze ;P


Zgadza się, ale w większości wypadków jest to wybór pozorny - wystarczy przejrzeć tarcze, bronie szerma, niskolevelowe hełmy i zbroje, niektóre rzeczy z magicznego sprzętu itp. Co z tego, że doszło tyle sprzętu, skoro część jest wyraźnie słabsza niż odpowiedniki, choćby z niższych leveli. A całość sprawia, że sklep jest mało czytelny.

Czasami mam w tym sprzęcie skojarzenia z windą, gdzie stare bugi zastąpiono nowymi ;)

I tak filtr sporo pomaga przy przeglądaniu chociażby broni, ale nie jest to najprostsze narzędzie. może lepiej by było podzielić ekwipunek na klasowy i ogólny? Oczywiście, jeśli by była taka możliwość techniczna.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-17, 12:06    [Cytuj]

w ogóle to ekwipunek jest dość monotonny

Jak to Arnatos zauważył: zwykły prosty system prefixów i sufixów rodem z diablo byłby mile widziany. Sklep mógłby zostać taki jaki jest (oczywiście z czasem dopracowywany) ale np. z wysokolvlowych potworków mogłyby być wypadajki (z prawdopodobieństwiem wypadnięcia na poziomie jajka Gryfa w porywach do świętego granatu ręcznego) które wyglądałyby jak zwykły sprzęt ze sklepu (tak samo się nazywały) tyle, że miałyby tam jakiegoś prefixa czy coś... nie musiałyby tego typu rzeczy wiele dawać... ale np.:

ciężki: 5% więcej obrażeń (jeśli broń)
twardy: więcej o 10% pancerza (wszystko poza bronią)
starodawny: większość statów obniżona o 20% ale cena zwiększona o 100% (można sprzedać)
lekki: więcej o 10% ataku i defa
magiczny: bazowa cena i wymogi punktowe zmniejszone o 20%, nic więcej (można łatwiej i taniej alchemować/ulepszać)

potem jeszcze sprzęty z bonusem do jakiegoś statu:
+ od 1 do N bonusa do statu gdzie N=(lvl potworka/10)-5
np. 100 lvlowe potworki będą wyrzucały itemy z bonusem od 1 do max 5
250 lvlowe potworki za to od 1 do max 20

Można by też natrafiać na sprzęty ze swoim/czyimś* nickiem. Sprzęt taki zachowuje się tak samo ale w rękach tego do kogo jest przypisany staje się potężniejszy.

*W ogóle tutaj przydałby się jeszcze market/bazar. Ale tym razem z jakimiś sensownymi zasadami, dzięki którym nie wymagałby moderacji czy nadzoru np.:
- proste zasady aukcji: każdy sprzęt musi być minimum 3 dni wystawiony na aukcji i każdy może podbijać (max. nieokreślony)
- najtańsze rzeczy i "okazje" wyświetlają się gdzieś w dobrze widocznym miejscu, wysoko :P

Ot prosty skuteczny system anty-oszustowy i anty-push/pullowy :)
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Fayl
Kudlaty
Narn i Hin Hurin.


Wiek: 39
Posty: 402
Piwa: 4/25
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-17, 12:18    [Cytuj]

Tsumoso napisał/a:
w ogóle to ekwipunek jest dość monotonny

Jak to Arnatos zauważył: zwykły prosty system prefixów i sufixów rodem z diablo byłby mile widziany. Sklep mógłby zostać taki jaki jest (oczywiście z czasem dopracowywany) ale np. z wysokolvlowych potworków mogłyby być wypadajki (z prawdopodobieństwiem wypadnięcia na poziomie jajka Gryfa w porywach do świętego granatu ręcznego) które wyglądałyby jak zwykły sprzęt ze sklepu (tak samo się nazywały) tyle, że miałyby tam jakiegoś prefixa czy coś... nie musiałyby tego typu rzeczy wiele dawać... ale np.:

ciężki: 5% więcej obrażeń (jeśli broń)
twardy: więcej o 10% pancerza (wszystko poza bronią)
starodawny: większość statów obniżona o 20% ale cena zwiększona o 100% (można sprzedać)
lekki: więcej o 10% ataku i defa
magiczny: bazowa cena i wymogi punktowe zmniejszone o 20%, nic więcej (można łatwiej i taniej alchemować/ulepszać)

potem jeszcze sprzęty z bonusem do jakiegoś statu:
+ od 1 do N bonusa do statu gdzie N=(lvl potworka/10)-5
np. 100 lvlowe potworki będą wyrzucały itemy z bonusem od 1 do max 5
250 lvlowe potworki za to od 1 do max 20

Można by też natrafiać na sprzęty ze swoim/czyimś* nickiem. Sprzęt taki zachowuje się tak samo ale w rękach tego do kogo jest przypisany staje się potężniejszy.

*W ogóle tutaj przydałby się jeszcze market/bazar. Ale tym razem z jakimiś sensownymi zasadami, dzięki którym nie wymagałby moderacji czy nadzoru np.:
- proste zasady aukcji: każdy sprzęt musi być minimum 3 dni wystawiony na aukcji i każdy może podbijać (max. nieokreślony)
- najtańsze rzeczy i "okazje" wyświetlają się gdzieś w dobrze widocznym miejscu, wysoko :P
Ot prosty skuteczny system anty-oszustowy i anty-push/pullowy :)


Ale gra o takich zasadach już jest nazywa sie bloodwars, a druga nazywa sie Visarcana...
_________________
"Kudłaty - Człowiek, który nie istniał":
- A ja nie mam profilu na Naszej Klasie, ani na Facebooku, ani innych tym podobnych.
- To ty nie istniejesz?!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2009-04-17, 12:30    [Cytuj]

Kudlaty napisał/a:

Ale gra o takich zasadach już jest nazywa sie bloodwars, a druga nazywa sie Visarcana...


To jeszcze napisz, który z nich ściągnął od kogo ;P

Czy to naprawdę takie ważne, że jakieś rzeczy już się gdzieś pojawiły? Naprawdę większość dobrych pomysłów znalazła już zastosowanie w grach, właśnie dlatego, że są dobre.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-17, 12:45    [Cytuj]

Wiem, że to nie jest jakiś innowacyjny pomysł... po prostu jest to bardzo grywalny ficzer. Sporo ludkom przysporzy to dodatkowych atrakcji: szukanie sprzętu z takim a siakim bonusem, licytacje na bazarze...

Dodatkowa sprawa jest taka, że konkretne klasy/rasy mogą mieć większe szanse na wyrzucenie pewnych rzeczy. Np. Mędrzec z 250 lvla wyrzuca częściej sprzęt z bonusem do żywki od 1 do 20, tchórze do zwinności... etc
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-17, 12:47    [Cytuj]

Pomysł Tsumoso jest ciekawy, ale ciężko mi powiedzieć jak by wyglądała realizacja tego od strony technicznej. Powstaje jednak pytanie jak ciężkie byłoby wprowadzenie czegoś takiego przy istniejącym już kodzie. I od odpowiedzi na to pytanie zależałoby czy pomysł zostałby wdrożony. A tu musiałby się wypowiedzieć jeden z naszych programistów ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2009-04-17, 13:06    [Cytuj]

Cytat:
ale ciężko mi powiedzieć jak by wyglądała realizacja tego od strony technicznej

Nie wiem jak jest w tej chwili, ale podejrzewam, że każda część ekwipunku po prostu musiałaby być traktowana jako unikalna (tzn zamiast odniesienia u każdego gracza do odpowiednich rekordów w bazie, byłyby po prostu unikalne rekordy przedmiotów ( = dużo więcej miejsca by to w bazie zajmowało)), albo inaczej - efektywniej ale z większą ilością dłubania - przedmioty zostają w postaci nieunikalnej, ale obok samego odniesienia do bazy pojawiają się dodatkowo pola z możliwymi modami do przedmiotu (zakładając że może być więcej niż 1 mod na przedmiocie - jeśli nie to wystarczą 2 pola: jedno na typ moda, drugie na ewentualną wartość (przy +statystykach np.), co w efekcie nie zwiększyłoby jakoś strasznie zajętości miejsca w bazie).
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16