Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Mała Wojo-Gazetka Numer 7 (Maj 2015)
Autor Wiadomość
Admin 2.01


 
Wiek: 37
Posty: 153
Piwa: 29/6
Skąd: Rivangoth

Zloto
Wysłany: 2015-04-25, 14:18   Mała Wojo-Gazetka Numer 7 (Maj 2015) [Cytuj]

Witajcie Wojownicy!

Ten numer wypuszczam z tygodniowym wyprzedzeniem, ze względu że za tydzień mamy weekend majowy, a tego przy komputerze (wyjątkowo) nie spędzę. Zaczynajmy!

Projekt istnieje około 6 miesięcy, spoglądam na niego i co widzę? Kaszankę ;P
Nie jestem zadowolony z obecnego stanu rzeczy, nie taką miałem wizję tej gry.
Co mi się nie podoba? Niemal wszystko ;) Dlatego postanowiłem przerwać pracę nad obecnym projektem. To tyle złych wieści.

A z dobrych wieści, to robię nowy projekt, może nieco przypominać ten stary :P
http://wojownicy2.pl/wojownicy21/

Na pierwszy rzut oka może i identyczna, ale nic bardziej mylnego.
    - przewijanie mapy działa normalnie na każdej przeglądarce, nie ma już padaczki na przeglądarkach innych niż FF.
    Chociaż 1:0 Dla FF vs Chrome jeżeli chodzi o płynność.

    - Na IE w ogóle nie działa, jednak nie ma co się przejmować patologią.

    - Wybór regionów jest dokładnie taki jaki być powinien. Nie ma już celowania w kropkę ze zmrużonymi oczami, za to mamy ładny podświetlony obszar który można kliknąć.

    - Zaprezentowałem 3 przykładowe filtry: granic, regionów i tekstowego (np. zakres poziomu besti od-do)

    - Poważne zmiany w interfejsie. System okienek nie podoba mi się, bo był głównym elementem. Mapa stała się dekoracją, a celem było by mapa była bardzo interaktywna. A okienka dodatkiem ;P Nie umiem tego wyrazić słowami, ale chyba wiecie o co mi chodzi.

    - W zasadzie, cofam się i zaczynam od początku. Na nowo. Tak zupełnie. Tylko mapę wykorzystałem po lekkim przerobieniu, ale reszta elementów chyba pójdzie do lamusa.



Rozgrywka również ulegnie zmianie. Monotonne zabijanie bestii o coraz to wyższym poziomie, by mieć więcej złota, by mieć lepsze itemy, by bić to silniejsze bestie... coś jest nie tak.
Również po tak długim czasie ilość starych graczy która zainteresowała się nowym projektem jest skromna. Na chwilę obecną 52 osoby (powiedzmy...). Dlatego też tryb rozgrywki muszę dostosować do małej ilości graczy. W obecnej sytuacji świat byłby bardzo bardzo pusty. Wiem, ze jakby się zareklamowało, albo zrobiło mass-spam-mail do wszystkich, to graczy było by więcej... ale żeby reklamować, to trzeba mieć co ;P


Ogólnie chcę wam przedstawić wstępny pomysł do projektu. Jestem otwarty na sugestię, to dobry moment na dyskusję/pomysły/propozycje jeżeli ktoś ma ochotę wyrazić swoją opinię.
W końcu chcę zrobić grę tak dobrą żeby w nią samemu grać ;)
A czy Wy też chcecie gry w którą będziecie grać? :D


A zatem, wstępne założenia, koncepcja może ulec zmianie:

    - gra ma mieć charakter gry planszowej

    - przewidziany czas gry 30-90 dni

    - gra jest podzielona na "stoły", w jednej grze wspólnie bierze udział od 6 do 24 graczy

    - 1 dzień = 1 tura. Tura przeliczana jest o 24:00 lub gdy wszyscy gracze skończą ruch (w zależności od ustawień stołu).

    - poziomy wojowników to 0-20

    - gracz zarządza nie wojownikiem, a całą gildią. Posiada do 12 oddziałów, do 12 wojowników w każdym oddziale (razem 144). (nie od razu będzie się posiadać taką cyfrę)

    - ekwipunek wojownika to broń, hełm, zbroja, tarcza [i ew. przedmiot specjalny].

    - gra będzie polegała na dyplomacji, sprawnym pozycjonowaniu wojska w celach ofensywnych i defensywnych, pozyskiwaniu zasobów, handlu zasobami, Podejmowaniu decyzji w losowych zdarzeniach.



I to już wszystko w tym numerze Małej Wojo-gazetki. Bardzo dziękuję za uwagę. Mam nadzieję że zmiana trybu gry Wam się spodoba jak i zmiany w layoucie i mapie (pewnie grafika też, Phil jeszcze nic nie wie o zmianach:P).

/Teraz już wie ;P (dop. Phil)


Pozdrawiam,
Admin!
________________________________________________

_________________
What I cannot create, I do not understand. - Richard Feynman
Ostatnio zmieniony przez Phil 2015-04-27, 05:31, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Ont
Marzyciel


Wiek: 32
Posty: 96
Piwa: 4/16
Skąd: ?owicz

Zloto
Wysłany: 2015-04-29, 21:06    [Cytuj]

Cytat:
Również po tak długim czasie ilość starych graczy która zainteresowała się nowym projektem jest skromna. Na chwilę obecną 52 osoby


No cóż Wojciech, gra była martwa przez 5 lat, a na forum wciąż zagląda z sentymentu tylko pewna ilość graczy, która i tak dobrze, że sięgnęła 52 osób w grze. Ja nie zakładałem konta, bo mam masę innych zajęć, ale co jakiś czas zaglądam tutaj żeby sprawdzić jak Wam idzie tworzenie gry.

W każdym razie, jeśli chodzi o mnie to kompletnie mi się nie podoba zamysł zmiany gry na planszową, gdzie będziemy kierować gildiami. Co jak co, ale jednak to magia poprzednich wojowników przyciągnęła tę całą masę ludzi w czasach jej najlepszej świetności. Myślę, że jakby wystartowali wojownicy w nowej wersji, nad którą pracowałeś, przypominającą jednak stare czasy, to szansa na ściągnięcie dawnych graczy jest duuużo dużo większa. Ja chętnie bym znów zagrał w starych wojowników, z przełomu pierwszej i drugiej serii :)

Cytat:
- gra będzie polegała na dyplomacji, sprawnym pozycjonowaniu wojska w celach ofensywnych i defensywnych, pozyskiwaniu zasobów, handlu zasobami, Podejmowaniu decyzji w losowych zdarzeniach.


To jest zupełnie co innego, niż to do czego wszyscy byliśmy przyzwyczajeni i według mnie na pierwszy rzut oka nie zapewni sukcesu. To co trzymało te 200, 300 najwytrwalszych graczy przy Wojownikach, to była społeczność, schodzenie się w gildie + oczywiście fora klimatyczne, które zbliżały do siebie ludzi. Prowadzenie swojego własnego bohatera i możliwość interakcji i organizowania się z innymi ludźmi jest IMO kluczowa do osiągnięcia sukcesu.

Tyle ode mnie, dawno nic nie pisałem. Powodzenia :)
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Irmo
Elasharr
Hersztunio


Ork
Mnich
Wiek: 37
Posty: 138
Piwa: 7/21

Zloto
Wysłany: 2015-05-04, 21:31    [Cytuj]

A dla mnie brzmi całkiem ciekawie. Planszówki są dalej w modzie, więc kto wie, może to będzie właśnie bingo ;)
_________________

Każdy exp jest dobry.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Admin 2.01


 
Wiek: 37
Posty: 153
Piwa: 29/6
Skąd: Rivangoth

Zloto
Wysłany: 2015-05-09, 12:50    [Cytuj]

Dzięki chłopaki za wasze opinie.
Na razie jest 2:1 ;)
Napisałem tez do Phila, jestem ciekaw jego opinii
_________________
What I cannot create, I do not understand. - Richard Feynman
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2015-05-09, 18:32    [Cytuj]

Ehhh, co mi tam... napisze.

Zastanów się na 100% co chcesz w tej grze zrobić. Rozpisz to sobie w kilku plikach (kartkach). Na jednej A4 umieść wszystkie najważniejsze punkty. Dopiero poszczególne punkty rozpisz bardziej szczegółowo.
Prześpij się z tematem przez kilka dni, zrób poprawki i dopiero pokaż komuś kto przekaże ci swoje uwagi.

Inaczej będziesz ciągle zmieniał projekt i nigdy go nie skończysz.

BTW. po 7 miesiącach właściwie masz... mapę?

BTW2. IE też powinno działać, a najlepiej by było przygotowane pod urządzenia mobilne. Ogólnie to nie widzę sensu w grze tylko przez WWW. Nie mógłbyś tego oprzeć np o RESTa (RESTful api lub podobne)?
Wtedy właściwie dowolna osoba może dodać obsługę aplikacji mobilnej lub czego tam chce.
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2015-05-10, 13:30    [Cytuj]

Ja już od dłuższego czasu nie jestem w temacie gier przeglądarkowych, więc o samej rozgrywce nie będę pisał.
Ale chciałem tylko dorzucić, że jak robisz jakieś requesty do serwera to zwracaj od razu uwagę na walidację po stronie serwera, bo im więcej teraz zrobisz "na szybko" bez walidacji, tym potem będzie trudniej to uporządkować. W tej aktualnej wersji dało się walczyć z nieistniejącymi potworami, z samym sobą na turnieju, dołączać do gildii itp.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Admin 2.01


 
Wiek: 37
Posty: 153
Piwa: 29/6
Skąd: Rivangoth

Zloto
Wysłany: 2015-05-14, 17:43    [Cytuj]

Bolivar napisał/a:
Inaczej będziesz ciągle zmieniał projekt i nigdy go nie skończysz.

Prawda. Jednak na razie 1 raz zmieniłem projekt, bo spoglądam na swoje dzieło i czuję niezadowolenie.

Bolivar napisał/a:
BTW. po 7 miesiącach właściwie masz... mapę?

Coś w tym sensie ;)

Bolivar napisał/a:
BTW2. IE też powinno działać, a najlepiej by było przygotowane pod urządzenia mobilne.

I to jest drugi gwóźdź do trumny, dla teraźniejszego projektu.
Aktualnie wykorzystuję i będę wykorzystywać bootstrapa z 3 powodów:
- chcąc / nie chcąc musiałem go poznać.
- obiecują "One framework, every device.".
- no i mają rację, ponad 99% rzeczy dobrze wyglądało na smartfonie, bez specjalnych poprawek.

Fayl napisał/a:
Ale chciałem tylko dorzucić, że jak robisz jakieś requesty do serwera to zwracaj od razu uwagę na walidację po stronie serwera, bo im więcej teraz zrobisz "na szybko" bez walidacji, tym potem będzie trudniej to uporządkować. W tej aktualnej wersji dało się walczyć z nieistniejącymi potworami, z samym sobą na turnieju, (...)
... zmieniać imię ile się chce, na planie dnia walczyć zdalnie z bestiami...

Fayl napisał/a:
(...), dołączać do gildii itp.
dołączyłeś do gildii? Za takie rzeczy to flaszka się należy ;P

Że też Ci się chciało babrać w requestach...
Tworzyłem koncepcję, walidacja nie była konieczna, a jak ją gdzieś zrobiłem, to pewnie z rozpędu na autopilocie ;)
_________________
What I cannot create, I do not understand. - Richard Feynman
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2015-06-06, 09:58    [Cytuj]

Brak gazetki na kolejny miesiąc, strona http://wojownicy2.pl/ pusta...
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Emilka
Community Manager
Księżycówka



Valkiria Dinn
Elf
?owca
Wiek: 38
Posty: 799
Piwa: 37/11
Skąd: Wrocław

Zloto
Wysłany: 2015-07-04, 00:21    [Cytuj]

winszuje że pomysł popadł w zapomnienie... to nie te czasy na takie gry niestety może jakby to było xlat temu...
Trzeba sprawę jasno postawić i przestać już pracować nad projektem Wojownicy bo szkoda wskrzesić grę jak ona okaże się niewypałem.
Trzeba wiedzieć kiedy ze sceny zejść :twisted:
_________________
[center]Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
  Błekitna Szkoła Rycerska
     
Ont
Marzyciel


Wiek: 32
Posty: 96
Piwa: 4/16
Skąd: ?owicz

Zloto
Wysłany: 2015-07-05, 14:21    [Cytuj]

Nie wydaje mi się. Wojownicy byli dość unikatowi na ówczesnej scenie gier internetowych i w tym momencie mogliby osiągnąć równie duży, jak nawet nie większy sukces jak wtedy. To, że Wojtek aktualnie stracił jak widać trochę zapał nic nie świadczy o tym, że miałoby to się nie udać.
Ja naprawdę wciąż trzymam mocno kciuki za Wojtka, bo zostawiłem przy tej grze masę wspomnień i dorastałem z nią. Liczę na to, że jeszcze dane mi będzie w to pograć i znów stać się częścią tej społeczności :)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Emilka
Community Manager
Księżycówka



Valkiria Dinn
Elf
?owca
Wiek: 38
Posty: 799
Piwa: 37/11
Skąd: Wrocław

Zloto
Wysłany: 2015-07-05, 21:52    [Cytuj]

Onciu kto gra jeszcze w gry przeglądarkowe? Wojownicy mogli być taką grą ale niestety nie zostaną już raczej nigdy. Kto będzie to chciał wspierać? Kto napisze sensowny kod gry? Kto się będzie tym opiekował? Ile to już projektów było na grę w świecie Wojów? Która z nich została zaprezentowana jako grywalna?
Ja na dzień dzisiejszy nawet nie spojrzę na taką grę. Nie chce mi się po prostu cofać jak mogę zassać coś na telefon i pograć jadąc do pracy.
_________________
[center]Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
  Błekitna Szkoła Rycerska
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2015-07-06, 19:28    [Cytuj]

Kilka gier przeglądarkowych z którymi miałem kontakt w przeszłości dalej istnieje i ma się dość dobrze. Może nie ma takiego szału na nie jak dawniej ale istnieją. Można do tego zawsze dorobić aplikację mobilną.

Jednak jest kwestia tego by ktoś zajmował się tym na serio. Wpadał na forum raz na dzień lub dwa. W razie dłuższej nieobecności miał zastępstwo. Dodatkowo by gra miała jakąś wizję i plan rozwoju. Nie może być tak, że koncepcja jest zmieniana co miesiąc.
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Ralz
Psychonim


Wiek: 38
Posty: 170
Piwa: 29/15

Zloto
Wysłany: 2015-07-06, 19:52    [Cytuj]

Razem z Phile wzięliśmy się za mały projekt. Daliśmy sobie czas do końca września na wersje grywalną (jakąś alphę czy innego szympansa).
Nic specjalnie ambitnego, ale za to osadzonego w Seavranie. Uda się, to będziemy rozwijać. Mamy plan, mamy cel i mamy wewnętrzną potrzebę zrobienia czegoś fajnego. Wstępnie dla jednego gracza.

Phil jest dobrym grafikiem, ja niedzielnym programistą... to nie może się nie udać :P

Nic więcej nie napiszę, bo nie ustaliłem wycieku z Philem... ale myślę, że się wam należy ;)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2015-07-07, 14:18    [Cytuj]

Ralz, Phil, macie moją klawiaturę :)
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2015-07-07, 18:02    [Cytuj]

Dzięki czerwcowym promocjom na Steamie odnowiliśmy z Ralzem starą znajomość ;)
A przy okazji wyszło, że obaj czujemy głód tworzenia i postanowiliśmy coś wspólnie porzeźbić. Mamy już za sobą chyba ze trzy wielogodzinne brainstormingi na Skype, skromną wizję (Ralz dba o to, by trzymać mnie w ryzach :P ), trochę ustaleń i pierwsze kroki ku realizacji pomysłu. Z bardzo ogólnikowych rzeczy, mogę chyba jeszcze tylko dodać, że docelowo bierzemy pod uwagę różne platformy, w tym także mobilne.

Na bardziej wizualne wycieki jeszcze zbyt wcześnie, bo projekt urodził się 2-3 tygodnie temu, ale sądzę, że za miesiąc, lub półtora powinniśmy mieć przynajmniej kilka zrzutów ekranu do pokazania.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16