Wysłany: 2012-12-15, 12:38 Seavran: Nowy projekt - news #2
Drodzy gracze,
Od rozpoczęcia prac nad nowym projektem minął blisko rok. Sporo pracy już za nami, lecz nadal do wykonania pozostało jej jeszcze bardzo wiele. Od razu chcielibyśmy przeprosić za długie milczenie i brak informacji o nowej grze. Niestety częściowo okres letni i jesienny okazał się dla nas mało łaskawy jeśli chodzi o wolny czas, który moglibyśmy poświęcić na rozwój projektu. Nie próżnowaliśmy jednak całkowicie. Obecnie większość czasu poświęcamy na programowanie i dopracowanie mechanizmów mapy i przygotowanie jej do wprowadzenia treści fabularnej.
Gdy ujawniliśmy nasze plany i nowy projekt nad którym pracujemy na jednym z obrazków można było zobaczyć między innymi wstępne projekty mapy. Dziś podejmiemy ten temat i zdradzimy garść szczegółów o naszej wizji tego elementu gry. Przejdźmy zatem do rzeczy.
Mapa świata
Mapa będzie się znacznie różnić od tej, jaką możecie znać z Wojowników. Nasza wizja kładzie olbrzymi nacisk na eksplorację świata gry i wykorzystanie w pełni potencjału jaki w nim drzemie, dlatego postanowiliśmy podzielić mapę na kilka różnych płaszczyzn, dzięki którym podróżowanie i odkrywanie świata powinno być łatwe i przyjemne. Pierwszą płaszczyzną są krainy. Każda z nich składa się z dzielnic, będących zarazem następną płaszczyzną. Te z kolei podzielone są na regiony dziczy i miast.
Regiony Miast
Będą one bezpieczną przystanią dla poszukiwaczy przygód. Zapewnią im domy i perspektywy handlowe. W miastach będzie można natknąć się na wielu zleceniodawców różnorakich zadań, zazwyczaj oczekujących wypraw do głuszy (aczkolwiek niewątpliwie znajdą się i zamówienia dla rzemieślników). Oprócz tego otworzą przed organizacjami graczy możliwości wzniesienia swojej własnej siedziby. Nie zabraknie w nich też okazji do sprawdzenia swoich sił w turniejach i innych formach konkurencji pomiędzy postaciami.
Regiony Dziczy
Oto gdzie zaczyna się prawdziwa przygoda i eksploracja! W każdym z tych regionów znajdzie się kilka lokalizacji. Będą one bardzo zróżnicowane - mroczne jaskinie, tajemnicze ruiny, kryjówki bezwzględnych bandytów, starożytne kurhany czy siedliska niebezpiecznych bestii.
Lokalizacje
Eksplorację każdej lokalizacji rozpoczynamy w obozowisku naszej postaci, znajdującym się w pobliżu. Obszar startowy i te które zostały zbadane z sukcesem oznaczone są na zielono. Obszary żółte, to miejsca dostępne dla postaci, ale jeszcze nieodwiedzone. Natomiast obszary czerwone i oznaczone kłódkami to jeszcze niedostępne miejsca, które albo wymagają odblokowania poprzez zaliczenie innego obszaru, albo podjęcia się zadania w jednym z pobliskich miast. Zdarzenia dostępne na każdym obszarze będą bardzo zróżnicowane. Począwszy od różnych trybów walki, poprzez wykorzystanie różnych przedmiotów, po zagadki i mini-gry. Ponadto każda lokalizacja będzie dostępna w trzech poziomach trudności, odblokowywanych po udanym zbadaniu wszystkich obszarów na bieżącym poziomie.
Nasz plan na najbliższy czas to kontynuowanie szlifów mapy. W dalszej perspektywie planujemy zająć się mechanizmami postaci. Od teraz będziemy też informować o postępach prac częściej i bardziej regularnie. Następnej dawki newsów z rozwoju projektu możecie spodziewać się w okolicach przełomu stycznia i lutego.
Mamy nadzieję, że prezentowane dziś materiały pobudzą Wasze apetyty i będziecie z uwagą śledzić dalszy rozwój gry, zachęcając nas do jeszcze bardziej wytężonej pracy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum