Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Kopniak, Najemnik. Bledne naliczanie?
Autor Wiadomość
Lady

Posty: 7
Postawił 1 piw(a)

Zloto
Wysłany: 2012-03-14, 23:32   Kopniak, Najemnik. Bledne naliczanie? [Cytuj]

Ogolnie chcialem porownac 2 profity klasowe najemnika i wykazac, iz jeden z nich mianowicie Kopaniak jest troche "przekoksany" i zle dziala.

http://imageshack.us/phot...6/65087263.png/
Na 1 szym screenie widac, ze kopniak naliczany jest od sredniego dmgu ((490+656)/2=573) ---> 573*31%=~177, a powinien byc od kazdego zwyklego dmgu osobno, czyli jezeli zadne zwykle inne obrazenia z broni wczesniej nie weszly to dmg Kopniaka powinien byc chyba minimalny tj. (490*31%=151,9). Chyba dobrze rozumuje?

http://imageshack.us/f/26/74640968.png/
Na 2 gim screenie widac, ze dmg kopniaka mimo, ze profit ktory daje maksymalne obrazenia nie wszedl i tak dokonuje wzrost obrazen profitu tj. (656*31%=203,36)

Porownujac ten profit z zatrutym ostrzem (oba profity na 8 poziomie), ktorych argumentacja DMGu jest taka sama:
Kopniak- 37% na zadanie dodatkowego ciosu o sile 31% zwykłych obrażeń
Zatrute- 31% na zatrucie przeciwnika na 3 rundy po 59,4% zwykłych obrażeń

Dla porownania podam kilka przykladow zmiennego dmg z zatrutego ostrza:
http://imageshack.us/phot...0/44902721.png/
http://imageshack.us/phot...8/79191297.png/
http://imageshack.us/phot...6/39990610.png/
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2012-03-15, 01:14    [Cytuj]

Bazowy dmg dodatkowych ciosów jest zawsze wyliczany od średniego dmg.

Co do drugiego screena - może wcześniej wszedł jakiś cios? Dmg dodatkowych ciosów jest obliczany od najsilniejszego.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Lady

Posty: 7
Postawił 1 piw(a)

Zloto
Wysłany: 2012-03-15, 10:06    [Cytuj]

Calkiem mozliwe, nie mam juz tej walki w karcie, czyli wszystko dziala prawidlowo, ok.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Grudo


Grudo
Posty: 143
Piwa: 8/19
Skąd: Gdańsk

Zloto
Wysłany: 2012-03-15, 18:51    [Cytuj]

Cytat:
Dmg dodatkowych ciosów jest obliczany od najsilniejszego.

I dlatego jest to jeden z najmocniejszych profitow w grze. Jedyny dodatkowy cios ktorego dmg rosnie w miare walki. Jesli samymi kopniakami mozna zabic straznika (czyli w sumie pancerna postac) w ok 50 tur to nie jestem pewny czy to tak mialo byc ;)

Inna sprawa jest to ze czasem faktycznie cos zle nalicza, ale to groszowe sprawy.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2012-03-16, 19:11    [Cytuj]

Tak, działa prawidłowo.
I tak, jest zbyt silny.

Ogólnie zbyt silne profity (czy też za silne klasy) powinny zostać na następną erę trochę znerfione - czyli najmita a zwłaszcza jego kopniaki, bers a zwłaszcza jego Berserk, palek itp.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2012-03-16, 21:43    [Cytuj]

Jestem otwarty na propozycje. Wyważanie profitów jest teraz łatwe i wygodne i może być zrobione od ręki.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Lady

Posty: 7
Postawił 1 piw(a)

Zloto
Wysłany: 2012-03-16, 23:07    [Cytuj]

Patrzac z tej strony to kopniak jest jedyna rzecza ktora pozwala podjac jakakolwiek probe walki z klasami typowo zwinnosciowymi, ja osobiscie straszne mam problemy z walka vs szerm, najm, pal w questa gdzie mobki maja ponad 5k obrony, a zrobienie wtedy Q jest czesto awykonalne.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Grudo


Grudo
Posty: 143
Piwa: 8/19
Skąd: Gdańsk

Zloto
Wysłany: 2012-03-17, 22:15    [Cytuj]

Nikt nie mowi ze kopniak jest zly ;)
Po prostu jest za mocny ;P ja bym zaczal od tego zeby mial staly dmg a nie zalezny od najsilniejszego zadanego ciosu. Moze nie jakas ogromna roznica ale przy bazowym dmg 1000 i 70 turach walki to jest roznica 1200 zadanego dmg.
Jak by bylo liczone od sredniego dmg zadane ok 8k dmg
Od max dmg ok 9,2k dmg.
Licze dla 70 tur bo wtedy jeszcze wiekszosc klas ma 3,5% na trafienie (przy obecnym wzorze na upadki pewnie nawet dluzej) i zabicie najmity jest malo prawdopodobne.

Trutka tak swoja droga tez jest bardzo mocna (juz teraz wejscie profitu to ponad 1k dmg o.O) ale glownie na klasy bez unikow wiec jestem w stanie to przezyc ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Kratisto
Kratisto

Kratisto
Gnom
Strażnik
Wiek: 51
Posty: 26
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Poznań

Zloto
Wysłany: 2012-03-31, 17:41    [Cytuj]

Zdecydowanie Grudo ma rację. I nie tylko o efekt chodzi, przede wszystkim chodzi o to by przyciągnąć nowych graczy. Dla każdego kto zechce w tę grę zacząć grać ogromne znaczenie ma zgodne z prawdą opisanie wysztstkiego co w tej grze występuje. Czyli dostęp do informacji. Profit kopniak działa ?LE, widzimisię Phila i Tsu nie zmienia tego faktu.
Zwykłe obrażenia są wyliczalne z przemnożenia dmg broni przez % będący wynikiem sumowania częściowych % zależnych od poziomu postaci, jej siły i profitów wpływających na siłę. Minimalne to 85% zwykłych, maksymalne to 115% zwykłych. KOPNIAK działa źle. Prawidłowo powinien zadawać stałą ilość obrażeń zależną od obrażeń zwykłych i bez dyskusji. Balans profitu polega na wyregulowaniu % szansy i % zwykłych obrażeń a nie na stosowaniu oszukańczych względem opisu profitu metod na jego zepsucie. Dla ekipy twórców gry jej transparentność winna być priorytetem.
Co zaś do siły profitów to zdecydowanie zbyt silne są Anielska Piecza i Berserk i Konsekrowany Pancerz i Okrzyk Bojowy które poprawiają mocne cechy tych klas oraz właśnie kopniak który tworzy z najemnika coś dziwnego mogącego z powodzeniem walczyć z kontrklasami z cechą zwinność. To taki szerm sprzed paru er który wojował z bronią berserkera. Tamto udało się poprawić wprowadzając ograniczenia -20% skuteczności broni, a tu po przeniesieniu kopniaka z szerma do najemnika wyszło coś pseudonajemniczego.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  błękitna szkoła rycerska
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2012-03-31, 20:51    [Cytuj]

Cytat:
Profit kopniak działa ?LE


On zawsze działał w ten sposób. Choć oczywiście zmiana tego by obrażenia były stałe nie powinna być problemem.

Cytat:
widzimisię Phila i Tsu nie zmienia tego faktu.


Ale to nie jest widzimisię - wszystkie wartości były równoważone skomplikowanym arkuszem, na podstawie pewnych założeń odnośnie każdej z klas. Inną sprawą jest fakt, że być może niektóre z tych założeń mogły być błędne - choć nie wydaje mi się by tak było. One po prostu były wyważane na bazie klasycznych buildów każdej z klas (a te były schematyczne), a nie maksymalnie optymalne, kładące nacisk na inną nieklasową cechę (np. zwinność u berserkerów czy mnichów regenerujących się).

Cytat:
Co zaś do siły profitów to zdecydowanie zbyt silne są Anielska Piecza i Berserk i Konsekrowany Pancerz i Okrzyk Bojowy


Subiektywnie też mam wrażenie, że niektóre profity są zbyt silne - przede wszystkim zwiększające obrażenia berserkerów i najemników (mnichów też, ale w mniejszym stopniu; profit paladyna jest w gruncie rzeczy jednakowej siły co strażnika - różnią się jednak odrobinę - u paladyna efekt jest mocniejszy, a profit mniej stabilnie działający, u strażnika efekt jest słabszy, za to stabilniej działa). Sęk w tym, że nie da się tego wyważyć tak, by wszystko było idealnie - bo siła profitu wiąże się też ze sposobem rozwoju postaci. Przynajmniej nie da się tego osiągnąć, jeśli na ich efekty maj mieć wpływ wysokość pewnych atrybutów postaci. Gdyby te efekty były stałe, to nie było by takiego problemu, bo odpada nam etap balansowania, w którym trzeba ustalić jakieś wartości standardowe - a te jak widać mogą się mocno różnić od tych, jakie doświadczony gracz może wycisnąć z postaci. Jednak sądzę, że na takim zabiegu gra by sporo straciła na różnorodności i różnicach pomiędzy postaciami.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Grudo


Grudo
Posty: 143
Piwa: 8/19
Skąd: Gdańsk

Zloto
Wysłany: 2012-03-31, 22:49    [Cytuj]

Cytat:
wszystkie wartości były równoważone skomplikowanym arkuszem, na podstawie pewnych założeń odnośnie każdej z klas. Inną sprawą jest fakt, że być może niektóre z tych założeń mogły być błędne

W przypadku wielu profitow problemem nie sa bledne zalozenia a zalozenia brane tylko na koniec gry. Przez co pewnych profitow nikt nie bierze bo sie nie skaluja i zaczynaja byc na poziomie dopiero po zalozeniu itemow kompleksowych (patrz dodatkowe ciosy palka i straznika, chociaz one nawet w endgame sa kilka razy slabsze od innych profitow).

Co do zalozen, to mysle ze mijaja sie one z prawda jednak. Z tego co kiedys z Haartem rozmawialem to ja spokojnie przebije zalozenie co do pancka jakie bylo tam dane ;P Mysle ze z dmg tez wiekszosc graczy przekroczy.

Tak czy inaczej ja jjestem zdania ze problemem wszelkich profitow silowych jest nieliniowosc wzoru na dmg, przez co w endgame sila dla silowcow staje sie jedynym dobrym wyborem bo jest znacznie lepsza niz inne atrybuty (glownie wytrzymalosc, ktora jest najgorszym statem do pakowania ponad wymagania itemow)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2012-04-01, 01:29    [Cytuj]

Cytat:
Tak czy inaczej ja jjestem zdania ze problemem wszelkich profitow silowych jest nieliniowosc wzoru na dmg


Wzór jest liniowy od jakiegoś czasu. Jednak poprzez jednoczesne zwiększanie obrażeń broni i bonusu do dmg dochodzi do tego na co Tsu zwracał nieraz uwagę - stopniowego spadku znaczenia życiopancka. Proporcje średnich obrażeń do średniego życiopancka zmieniają się w trakcie rozgrywki na korzyść tych pierwszych.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Grudo


Grudo
Posty: 143
Piwa: 8/19
Skąd: Gdańsk

Zloto
Wysłany: 2012-04-01, 01:46    [Cytuj]

Cytat:
Wzór jest liniowy od jakiegoś czasu. Jednak poprzez jednoczesne zwiększanie obrażeń broni i bonusu do dmg dochodzi do tego na co Tsu zwracał nieraz uwagę - stopniowego spadku znaczenia życiopancka.

Wlasnie przez ta zmiane bazowego dmg wzor jest jak najbardziej nieliniowy (zeby byc dokladnym to odcinkami liniowy i nie ciagly ze stopniowym zwiekszaniem sie kata nachylenia) ;)

Liniowy by byl jesli by dawal tyle samo dmg na poczatku i na koncu a jak sam napisales tak nie jest.
Dla porownania jak to ma sie dla wytki i panca


Jak juz z Tsu liczylismy pod koniec gry 1 sily (u silowca) jest porownywalne do 4 wytrzymalosci
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Kratisto
Kratisto

Kratisto
Gnom
Strażnik
Wiek: 51
Posty: 26
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Poznań

Zloto
Wysłany: 2012-05-14, 13:49    [Cytuj]

To tak nie jest żeby była różnica w liniowości wzorów na atrybuty.
Wzory są wszystkie liniowe. Ilość punktów pancerza w zbrojach rośnie i to bardzo mocno.
Subiektywny efekt spadku wpływu życiopancka wobec damagu siłowców w końcu ery wynika z czegoś zupełnie innego. A mianowicie ilości nagromadzonych talonów i ze stopnia ulepszenia przedmiotów. Siłowiec na pewno kupi broń za talony i ją ulepszy na maxa na ile go tylko stać, np. na poziom 6 podczas gdy wcześniej ulepszał rany ma 2 albo 3.
Za to postać defensywna: mnich, paladyn, strażnik - będzie się starała wykupić tarczę i tyle elementów pancerza na ile się da, ale - nie bedzie aż takiego skoku technologicznego jak u siłowca ze względu na to że już wcześniej defowiec ulepsza swój pancerz na wysoki poziom, np. na 4 wszystkie kluczowe dla niego cechy.
Do tego jeszcze w endgame maleje wpływ profitów cechowych które po osiągnięciu 7 poziomu już nie rosną.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  błękitna szkoła rycerska
     
Grudo


Grudo
Posty: 143
Piwa: 8/19
Skąd: Gdańsk

Zloto
Wysłany: 2012-05-14, 16:42    [Cytuj]

Cytat:
Za to postać defensywna: mnich, paladyn, strażnik - będzie się starała wykupić tarczę i tyle elementów pancerza na ile się da, ale - nie bedzie aż takiego skoku technologicznego jak u siłowca ze względu na to że już wcześniej defowiec ulepsza swój pancerz na wysoki poziom, np. na 4 wszystkie kluczowe dla niego cechy.

Ja predzej sprzety ulepszalem na +1-3 (z czego 3 chyba tylko zupelnie ostatnie przed taloniakami). Talonow nazbieralem tyle ze starczylo mi na caly set (w innym temacie mozna zobaczyc co mialem na sobie), wiec teoretycznie skok technologiczny tez powinienem miec (na koniec wiekszosc rzeczy na +6)

I to nie jest subiektywny efekt spadku znaczenia zyciopanca, on jest obiektywny ;)
Jesli by nie bylo zadnego spadku to ulepszanie panckow na +4 powinno dawac wiecej niz ulepszenie broni na +2-3 (twoj przyklad) a doskonale wiemy ze juz znacznie przed taloniakami silowcy przodowali.

pod koniec ery bers bylby porownywalnie silny do mnicha (tylko w ta strone liczylem) jesli by zupelnie nie mial profitu klasowego (wiec ma ok 45% za duzy dmg)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 15