Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Phil
2011-05-03, 21:10
[komentarze]Notki z zapowiedziami II
Autor Wiadomość
Irmo
Zasłużony dla Rivangoth




Wiek: 33
Posty: 832
Piwa: 40/61

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 11:11   

Co do frakcji, to chyba było gdzieś napisane, że ma być tak jak piszesz - wykonywanie zadania dla frakcji A obniża reputację u wrogiej frakcji B(czyli trudniej otrzymać zadanie) i poprawia u przyjaznej frakcji C.
Nie wiem gdzie, nie chce mi się szukać ;P
_________________
Im większe obrażenia, tym mocniej się ukocha przeciwnika i tym szybciej złoży nam pokłon.
Głębokie myśli Txikiego Tartalo*
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Ferrońskie Diabły
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 11:15   

Irmo, to mnie pocieszyłeś, obawiałem się, że wszystkie będą neutralne :)
Ale nasuwa się pytanie: czy pomyślano o daily questach mających na celu podbicie reputacji tylko? Taki quest do wykonywania raz dziennie albo nie wiem raz na kilka dni aby jednak podbić reputację Frakcji A mimo, że wcześniej 100 lvl wolałem robić dla Frakcji B
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Irmo
Zasłużony dla Rivangoth




Wiek: 33
Posty: 832
Piwa: 40/61

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 11:43   

Nie pamiętam dokładanie, ale gdzieś chyba czytałem o limicie zadań na jeden dzień, więc takie zadania musiałyby być typu 'raz na kilka dni'.

A przy okazji znalazłem w notce fragment o frakcjach i reputacji:
Cytat:
Na koniec zdradzimy nieco o wspomnianych frakcjach. Otóż, każda z postaci niezależnych jest członkiem jednej z nich. Wykonując dla niej zadanie zaskarbimy sobie nieco wdzięczności, dzięki czemu zyskamy w oczach innych członków tejże organizacji, którzy mimo iż spełniamy wymagany poziom doświadczenia, mogliby nie być skorzy do zlecenia misji niezaufanej osobie.
_________________
Im większe obrażenia, tym mocniej się ukocha przeciwnika i tym szybciej złoży nam pokłon.
Głębokie myśli Txikiego Tartalo*
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Ferrońskie Diabły
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 11:52   

Irmo, ale z niej wynika, że wykonuję kolejno zadania dla Frakcji A, a nie, że to wpływa na inne frakcje ;)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 11:53   

Ok, mam chwilę czasu to odpiszę na co umiem
Spider4 napisał/a:

2) Profity... jeśli zdanie o tym, że pierwszy lvl stanowi ćwierć lvl ósmego jest prawdziwe, to znaczy, że Rycek na 300 lvl uderzy z podpalenia ok 2-3 razy przez 10 tur walki po 3tury za 1000 dmg, którego nie da się uniknąć, w tym czasie na 10 tur łowca zada 5x128dmg... Dodatkowo u łowcy są praktycznie takie same profity... dodanie sobie ataku i zabranie obrony wroga... nie można zastapic go zabraniem wrogowi ataku? W końcu ?owca trafia często i jest trafiany często, więc te dwa profity mimo zmian są... słabe... To samo u szerma... Akrobatyka jest przekokszona, daje mniej ale do dwóch...

Polecam czytanie ze zrozumieniem - nie jest nigdzie napisane, że "pierwszy lvl stanowi ćwierć lvl ósmego" tylko "profit na 1 poziomie u pierwszej będzie dawał efekt równy z grubsza ćwierci uzyskiwanego przez postać drugą, posiadającą ten sam profit na poziomie 8" i jest to prawdziwe przy zdefiniowaniu efektu jako całościowego procentowego efektu na walkę. Wzór na liczenie tego jest cholernie długi więc pozwolę sobie go nie przytaczać, ale w bardzo uproszczonej sytuacji (by zademonstrować koncepcję) sprowadza się to do tego, że jeśli profit na pierwszym poziomie zwiększa obrażenia o 10% z prawdopodobieństwem 10% to zarówno sytuacja gdzie zwiększa obrażenia o 20% z prawdopodobieństwem 10% jak i taka gdzie zwiększa obrażenia o 10% z prawdopodobieństwem 20% są traktowane jako zwiększenie efektu profitu dwukrotnie.

Nie jestem też pewien skąd wziąłeś wartości dla rycka i łowcy...
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Irmo
Zasłużony dla Rivangoth




Wiek: 33
Posty: 832
Piwa: 40/61

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 11:57   

No wiem, ale nie pisałem, że w tym fragmencie o to chodzi ;) To jest potwierdzenie tego, że postacie nie są neutralne.
_________________
Im większe obrażenia, tym mocniej się ukocha przeciwnika i tym szybciej złoży nam pokłon.
Głębokie myśli Txikiego Tartalo*
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Ferrońskie Diabły
     
Caus

Argh Buntownik
Lykon
Rycerz
Wiek: 34
Posty: 539
Piwa: 11/30
Skąd: Kraków - BG

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 14:19   

ja się wypowiem tylko co do tego dlaczego obniżenie ataku i podywższenie obrony

otóż przy aktualnym wzorze działa to tak - jeżeli ma się powyżej 50% szansy na trafienie lepiej przykoksić dodanie ataku, w sytuacji przeciwnej - poniżej 50% - lepiej przykoksić obronę, wszystko zależy od buildu.
Wzory chyba są dostępne, dlatego warto sobie policzyć wykorzystanie i dlaczego takie wzory.

Podobnie jest u szerma, w zależności od tego jak się będzie pakować można używać różnych profitów, a jak pakuje w obie, to też ma profita :D
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 15:07   

Spider4 napisał/a:
Irmo, to mnie pocieszyłeś, obawiałem się, że wszystkie będą neutralne :)
Ale nasuwa się pytanie: czy pomyślano o daily questach mających na celu podbicie reputacji tylko? Taki quest do wykonywania raz dziennie albo nie wiem raz na kilka dni aby jednak podbić reputację Frakcji A mimo, że wcześniej 100 lvl wolałem robić dla Frakcji B

Z tego co pamietam, to w planach byly wlasnie frakcje przeciwstawne, ale nie jestem pewien, czy juz teraz wejda w takiej formie: a nie lubi b i c nie lubi d.
A co do daily Q, to jestem stanowczo przeciwny - robienie reputacji w jednej frakcji powinno na stale blokowac dostep do zadan oferowanych przez druga. W koncu wybiera sie to jedynie na jedna ere, czyli gora pol roku. Za drugim podejsciem mozna wybrac wkupienie sie w laski kogos innego ;)
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 15:08   

Cytat:
1)Czy Frakcje NPC mają relacje między sobą? W stylu:
-Frakcja A nie lubi Frakcji B więc wykonanie zadania dla jednej utrudnia wykonywanie dla drugiej?
-Frakcja C i D się lubią, więc wykonywanie zadań jednej daje nam też jakieś minimum reputacji drugiej?
Technicznie nie jest to ustalone, więc zależy tylko od tego, jakie zostaną ustawione wartości zmian reputacji w poszczególnych zadaniach. Kiedyś była koncepcja, że dzięki takiemu czemuś nie wykonamy wszystkich questów, bo te najbardziej "elitarne" dostaniemy tylko od frakcji, której wcześniej więcej pomagaliśmy. Ale nie wiem czy nadal tak ma być. ;)

Cytat:
"Sety" - na co przyciski do zdejmowania?
Jeden przycisk to zapisz, drugi to wczytaj.

Cytat:
4) Skróty - mam nadzieje, że moje obawy są nic nie warte i nieobkom nie zostanie pusty nieładny pasek na środku gry?
:P (Edit ~ bo przerabianie layoutu wybiórczo dla obków i nieobków byłoby męczące ;) ).
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 19:36   

Cytat:
Co do samych update:
1)Czy Frakcje NPC mają relacje między sobą? W stylu:
-Frakcja A nie lubi Frakcji B więc wykonanie zadania dla jednej utrudnia wykonywanie dla drugiej?
-Frakcja C i D się lubią, więc wykonywanie zadań jednej daje nam też jakieś minimum reputacji drugiej?


Taki jest plan. Ale mimo zapowiedzi w notce, nie wiem czy uda się to sensownie zorganizować już w tej erze. Spróbujemy. W każdym razie docelowo chciałbym to tak zrobić na zasadzie pięciokąta. Organizacja główna, dla której pracujemy, dwie zaprzyjaźnione i dwie wrogie, co pozwoliłoby wykonywać wszystkie zadania głównej, część zaprzyjaźnionych i uniemożliwiło wykonywanie zadań dla wrogich.

Cytat:
2) Profity... jeśli zdanie o tym, że pierwszy lvl stanowi ćwierć lvl ósmego jest prawdziwe, to znaczy, że Rycek na 300 lvl uderzy z podpalenia ok 2-3 razy przez 10 tur walki po 3tury za 1000 dmg, którego nie da się uniknąć, w tym czasie na 10 tur łowca zada 5x128dmg... Dodatkowo u łowcy są praktycznie takie same profity... dodanie sobie ataku i zabranie obrony wroga... nie można zastapic go zabraniem wrogowi ataku? W końcu ?owca trafia często i jest trafiany często, więc te dwa profity mimo zmian są... słabe... To samo u szerma... Akrobatyka jest przekokszona, daje mniej ale do dwóch...


Profity były liczone dość dokładnie (tu pomógł mi mindmaster, a właściwie wykonał większość pracy). Trudno mi ocenić na ile nasze założenia są poprawne, ale profity powinny być teraz równe sobie w obrębie każdej z klas. Jedyne co zostało do wyważenia, to ich wzajemna siła wobec siebie - co zostało zrobione na razie po części szacunkowo. Dlatego możliwe, że ostateczna wersja się jeszcze zmieni.

Cytat:
EDIT:
Zapomniałem zapytać: Czy rozważaliście wprowadzenie jeszcze trudniej zdobywanych poziomów od pewnego poziomu, ale za to aby dawało to więcej niż 7pkt stat i np. nowe eq? Dajmy na to.... niech nabicie z 300 na 301 zajmie mi kilka dni-tydzień ale za to postać dostaje dajmy na to zależnie od klasy jakiś bonus


Na razie nie ma takich pomysłów.

Cytat:
Ale nasuwa się pytanie: czy pomyślano o daily questach mających na celu podbicie reputacji tylko? Taki quest do wykonywania raz dziennie albo nie wiem raz na kilka dni aby jednak podbić reputację Frakcji A mimo, że wcześniej 100 lvl wolałem robić dla Frakcji B


Na razie nie. Być może, ale póki co niczego nie obiecuję. Jeszcze nie przemyślałem sobie tego tematu.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Switek
Górski Weteran

Mały Głód
Niziołek
Mnich
Posty: 257
Piwa: 12/11

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 20:38   

Dalej sie będzie opłacało spaść w turnieju:) niż być poza top10 :) ? :)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 20:58   

To chyba miało zostać poprawione...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2011-05-02, 22:13   

mindmaster, z tego zdania właśnie: "profit na 1 poziomie u pierwszej będzie dawał efekt równy z grubsza ćwierci uzyskiwanego przez postać drugą, posiadającą ten sam profit na poziomie 8", ja szary człowiek zrozumiałem:
Postać A - poziom 1
Postać B - Poziom 8

Profit u osoby A na 1 lvl daje efekt z grubsza równy ćwierci tego profitu na poziomie 8 u osoby B czyli...
?owca: dmg wartości 0.5% na pierwszym lvl.... czyli na 8 lvl dmg o mocy 2% ataku... po zrzutach ekranu założyłem średnią 6200-6400 ataku/uników na ok 300 lvl.... więc 2% z 6400 to o ile się nie mylę 128 dmg....

Tak samo liczyłem dmg u Rycka, według tej interpretacji zdania i według zrzutów ekranu z info a o aktualizacji...
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2011-05-03, 09:25   

...po zrzutach ekranu? z notek? Tych zakończonych
Cytat:
Uwaga: wartości przy profitach na obrazkach są przykładowe i do startu ery się zmienią.
? ;P
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2011-05-03, 12:32   

mindmaster, raczej:


Z tego wynika, że ok 300 lvl ludzie będą mieli/mogli mieć plus minus 600-6400 ataku/obrony


A po tym:

Przyjąłem średnią dmg ok 904

I screeny z profitami:


Cios tygrysa:
-Interpretacja A (ćwierć poziomu): Poziom 1: 14% na 0,5%; Poziom 8: 56% na 2%
-Interpretacja B (stary przyrost)
Poziom1: 14% na 0,5%
Poziom2: 21% na 0,75%
Poziom3: 28% na 1%
Poziom4: 35% na 1,25%
Poziom5: 42% na 1,5%
Poziom6: 49% na 1,75%
Poziom7: 56% na 2%
Poziom8: 63% na 2,25%

Wnioskuję więc, ze na 7-8 lvl Cios tygrysa będzie mial plus minus 56% na wejście i moc 2% ataku... wiec jest to przy ataku 6400 128 dmg

-----------


Płonący Oręż
10% na podpalenie na 3 tury o mocy 30% obrażeń rycka.... po zrzucie zakładam ok 900 dmg
-Interpretacja A (ćwierć): Poziom1: 10% na 30%, Poziom8: 40% na 120%
Czyli... 40% na wejście ciosu o mocy 120% z ok 900... czyli ok 1080 x3 tury = 3240 dmg po jednym odpaleniu profitu.





EDIT:
mindmaster, wiem, że orientacyjne, ale chyba na nich testowaliście, skoro są ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ZAMKNIĘTY ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16