Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Majowa aktualizacja - VII odsłona
Autor Wiadomość
Herold

-
Posty: 175
Otrzymał 189 piw(a)

Zloto
Wysłany: 2011-04-16, 02:15   Majowa aktualizacja - VII odsłona

Doskonalenie mechaniki.


Za nami kolejny tydzień, a zatem pora na nową notkę. Dziś postaramy się przybliżyć Wam część zmian w zasadach mechanicznych gry. Naszym celem było poprawienie balansu i niedociągnięć starej mechaniki.

Pierwszą zmianą jaką warto poruszyć, jest nowy wzór na bonus do obrażeń, wynikający z siły. Poprzedni był nieliniowy i dyskryminował nieco postacie siłowe, gdyż im więcej inwestowały one w tę cechę, tym mniejszy był ich zysk na każdym kolejnym punkcie nań przeznaczonym. Wzór został zmieniony na liniowy, tak by funkcjonował w sposób podobny do wzorów na pozostałe atrybuty, a problem coraz niższych korzyści z dodawania punktów do siły został rozwiązany. Rozszerzony został także zakres cech wpływających na obrażenia - dominującą cechą oczywiście pozostaje siła, ale pewien minimalny wpływ na procentowy bonus zyskały też żywotność i wytrzymałość.

Drugą istotną rzeczą, na której postanowiliśmy się skupić jest zmęczenie postaci, zwane też czasem walki, a konkretniej na niewielkim wpływie tego czynnika na walkę w późniejszych etapach gry. Dotychczas zdobywane przez postać poziomy zwiększały czas walki za każdym razem gdy postać osiągała poziom zakończony liczbą 5 (czyli 5, 15, 25, (...), 105, itd.) - a więc co 10 poziomów. Wraz z aktualizacją ta sytuacja ulegnie poniekąd odwróceniu, gdyż co 20 kolejnych poziomów postać będzie tracić jeden punkt zmęczenia, zamiast go zyskiwać co 10. W rezultacie wysokopoziomowe postacie nieinwestujące w żywotność lub wytrzymałość będą posiadać bardzo niewielki czas walki, rzędu kilkunastu punktów. Ta zmiana dotknie też pozostałe postacie, również wytrzymałościowe i żywotnościowe, choć zapewne w nieco mniejszym stopniu. Wyrównany zostanie też wpływ na zmęczenie wytrzymałości i żywotności.

Trzecią ważną zmianą będzie nowy wzór na szansę trafienia, ponieważ poprzedni był przestarzały i niezbyt sprawiedliwy. Zaletami świeżo wprowadzonego będą:
- brak ograniczeń 5% i 95% przy trafieniach (co oznacza, że profity zwiększające atak lub obronę będą zawsze przynosić jakąś korzyść i nie będą blokowane przez minimalną i maksymalną szansę)
- usunięcie liniowości - im dalej od punktu 50% tym wolniej zmieniają się trafienia (co oznacza, że dwie postacie o podobnym poziomie praktycznie nigdy nie osiągną na siebie szansy 0 lub 100%.
- ujednolicony wzór dla przedziału trafień [5%;95%]
- symetryczna zmiana trafień względem proporcji atak/obrona (oznacza to, że przykładowo, jeśli obrona jest większa od ataku dwukrotne i szansa trafienia wynosi wtedy 30%, to dla ataku dwukrotnie większego od obrony szansa będzie wynosić 70%)
W rezultacie tych zmian, od momentu aktualizacji, szansa na trafienie nie będzie już liczbą naturalną (jak np 78%)., lecz rzeczywistą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (np. 78.26%).




W tej notce to już wszystko, zapraszamy serdecznie za tydzień, kiedy poruszymy temat zmian w profitach, które poddajemy obecnie przebalansowaniu w związku ze zmianą ekwipunku.

Zespół S:W
_________________
Herold nie odpowiada na prywatne wiadomości.
 Autor postu otrzymał 2 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
Atresia, Haspen
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ZAMKNIĘTY ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15