Tak sobie myślałem jak zniwelować te ogromne różnice w expie. Obecnie jest kilka czynników które powodują rozrzut expa, a co za tym idzie wielkie różnice poziomowe. Treningi, 1 vs X, X vs 1, X vs X, questy. Questy mają zostać zmienione, więc te problem odkładamy na bok, zatem zostają walki limitowane. Treningi jako takie bym zostawił w spokoju, co do walk limitowanych bym zmienił kilka rzeczy. Po pierwsze wyciął z nich expa, oraz wyciął z nich zjadanie turek do ich wykonania, ale zamiast tego żeby zdobywało się w nich dwie inne rzeczy, po pierwsze coś na kształt honoru liczonego jako 0,1 za walkę +0,005 za każdy poziom różnicy poziomów na plus, oraz –0,005 za każdy poziom różnicy na minus. Za przegraną walkę -0,05 honoru, +0,002 za każdy poziom różnicy na plus i -0,002 za każdy poziom różnicy na minus.
Jak ktoś szybko policzy, zaraz powie że przecież w 1 vs X często bije się dużo niżej więc będzie ujemny honor. No trudno, honor będzie się zdobywało na różne sposoby. Ale dla osób wolniej liczących :
Przykładowy gracz:
Wygrywa z przeciwnikiem 10 poziomów lepszym, więc zdobywa 0,1+10*0,005 = 0,15 punktów honoru.
Wygrywa z przeciwnikiem 20 poziomów słabszym, 0,1-20*0,005 = 0 czyli nie zdobywa nic honoru.
Wygrywa z przeciwnikiem 25 poziomów słabszym, 0,01-25*0,005 = -0,025 czyli traci honor.
Przegrywa z przeciwnikiem 20 poziomów silniejszym, -0,05+0,002*20 = -0,01
Przegrywa z przeciwnikiem 25 poziomów silniejszym, -0,05+0,002*25 = 0 i za taką przegraną nie traci honoru
Przegrywa z przeciwnikiem 10 poziomów słabszym, -0,05-0,002*10 = -0,07 więc traci więcej
Chyba dość obrazowo opisano
Przy czym w walkach X vs 1 i X vs X ilość zdobytego honoru zależy od średniej poziomów graczy biorących udział w walce. Zatem pod pewnymi względami gra na s1 zaczęłaby przypominać pod względem zdobywania expa tą co na retro, plus zmodyfikowany system questów. Oczywiście zdobycze honoru można np. dodać do treningów, turnieju i wojen, choć wolałbym żeby przynajmniej do bicia mobków nie dodawano...
I teraz drugi element systemu. Honor(czy jak tam się to nazwie). Czyli waluta Ktoś kiedyś tu wymyślił jakieś ebonitowe monety więc niech będą i one... I tak za walki 1 vs X, X vs 1 i X vs X(jeśli treningi, turnieje i wojny tez dostaną honor to bez dropu waluty), dostawałoby się te ebonitowe monety, w stosunku 1 moneta na 1 średni poziom grupki/poziom postracha, przy czym w walkach X vs 1 i X vs X każdy członek grupy dostaje tyle samo(przy okazji pozmienia się postrachy aby stanowiły naprawdę wyzwanie )
I teraz po co ten honor i ta waluta? A do specjalnego sklepu, który byłby trochę w stylu kompleksowego, ale nie do końca. Od honoru zależałoby co widzimy w sklepie, zatem im wyższy nasz honor tym widzimy więcej rzeczy, zaś za walutę kupowałoby się różne przedmioty(przy czym nie byłoby przedmiotów na poziomie tych które byłyby w sklepie kompleksowym żeby nie robić konkurencji), a wśród tych przedmiotów takie jak receptura na jakąś miksturkę, różne miksturki od leczących po dodających statystyk czy cech tymczasowo lub na stałe na poziomach zależnych od naszego honoru i oczywiście sprzęt inny niż w normalnym sklepie i inny niż w kompleksowym.
Takie rozwiązanie sprawi że nadal będzie się opłacało klikać walki limitowane, a nie będą one wywoływać tak ogromnej różnicy w poziomach między graczami, która swoją drogą bardzo zniechęca graczy na niższych poziomach do grania.
wśród tych przedmiotów takie jak receptura na jakąś miksturkę, różne miksturki od leczących po dodających statystyk czy cech tymczasowo lub na stałe na poziomach zależnych od naszego honoru i oczywiście sprzęt
To będzie sporo roboty. Reszta, po takim pobieżnym przeczytaniu raczej spokojnie. Tzn od strony technicznej, bo od logicznej nie wnikam.
Fayl, jemu nie chodzi o to by od honoru zależała moc wypitych miksturek itp lecz by od honoru był zależny zasięg widzenia przedmiotów (tak jak teraz jest porównywana wartość lvl, tak tutaj KoniaK chce dać Honor).
Wszystko to (przedmioty, system zasięgu) są w grze. Nowy sklepik, dać tam itemy, ustawić, że nie lvl a honor liczy się jako zasięgu widoczności - i gotowe.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Questy mają zostać zmienione, więc te problem odkładamy na bok, zatem zostają walki limitowane
W nowym systemie questy odrywaja sie od zwyklych walk i zbierania wypadajek i staja sie wlasciwie najbardziej zlozonym trybem walki specjalnej. Pieron wie, jak to wplynie na gre, ale IMO, nie ma co tego z gory pomijac
2. Wprowadzanie nowego, komplikujacego gre mechanizmu, w momencie gdy i tak rozgrywka potrafi byc dosc upierdliwa, to moim zdaniem kiepski pomysl
Trzeci sklep? Jakby dwoch bylo malo
3. System reputacji/honoru, zbieranej cala ere, by zdobyc lepszy sprzet z kolejnego zrodla, to moze byc cos, co zaciekawi czesc starszych graczy. Ale koniec koncow pewnie dolozy sie do tego, co buduje przewage wyjadaczy nad nowymi i utrudnia tym ostatnim wejscie w rowna rywalizacje.
P.S. Komentarz anonimowej, siedzacej obok osoby:
"WoWa mu brakuje."
_________________ "Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Irmis, wszystko zależy jaki to będzie sprzęt. W moim założeniu to ma być trochę inny sprzęt niż dostępny w sklepie zwykłym, ale nie na poziomie kompleksowych...
Poza tym on nie komplikuje gry, ale uproszcza jeden element... Zdobywanie expa, który jest najwazniejszym elementem w grze. Każdy kto chce sobie klika walki o honor i specjalne monety, komu sie nie chce, ten nie klika i nie traci na tym EXPA, co zmniejsza różnice między graczami... Wystarczy że w samouczku i w grze będzie napisane walka o honor i ebonitowe monety do specjalnego sklepu bez doświadczenia i naprawdę osoby które nie lubią klikać tego, pewnie przestaną klikać...
Fayl, dokładnie to co napisał Tsumoso...
_________________
Ostatnio zmieniony przez KoniAK 2011-01-22, 00:11, w całości zmieniany 1 raz
Poza tym on nie komplikuje gry, ale uproszcza jeden element... Zdobywanie expa, który jest najwazniejszym elementem w grze.
IMO, bylo juz naprawde dosc swietnych pomyslow dodawanych do tej gry, by potem zobaczyc, co sie stanie. Ja najchetniej zobaczylbym calosciowa wizje wojow. Wojownikow jako gry, dajacej z ery na ere ciekawe, nie nuzace zajecie dla starych i bedacej latwa do ogarniecia dla nowych graczy (przynajmniej w podstawowym stopniu). Do tego nie wymagajaca zbyt wiele czasu, na podstawowym poziomie. I sciezki, ktora do tego prowadzi. Znajdzie sie tam pewnie miejsce na nowe pomysly i drobne modyfikacje, ale podstawy powinny pozostac wierne zalozeniom, by utrzymac spojnosc wizji.
KoniAK napisał/a:
Każdy kto chce sobie klika walki o honor i specjalne monety, komu sie nie chce, ten nie klika i nie traci na tym EXPA, co zmniejsza różnice między graczami... Wystarczy że w samouczku i w grze będzie napisane walka o honor i ebonitowe monety do specjalnego sklepu bez doświadczenia i naprawdę osoby które nie lubią klikać tego, pewnie przestaną klikać...
Sam pomysl nie jest zly. Po prostu jest to dodawanie kolejnej rzeczy, gdy pozostale jeszcze nie dzialaja dobrze. W zasadzie najpierw trzeba znalezc odpowiedz na pytanie, jak ma byc zdobywany exp w tej grze, a potem dopiero mozna szukac alternatyw nadania innego znaczenia, niz nabijanie wiecej poziomow niz inni, dla Q, postrachow, grupowkek i innych walk specjalnych.
Swoja droga, bardzo mi to przypomina proponowane rozwiazania problemu questow: usunac z nich exp, a zostawic talony, zloto, moze jakis przedmiot - kto chce, to klika, a kto nie, ten moze to odlozyc na bok, dalej bedac w topce i niezle sobie radzac.
_________________ "Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum