Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny pomysł
Autor Wiadomość
Rauko
One who's so far


Rauko
Lacert
Szermierz
Wiek: 40
Posty: 111
Piwa: 1/3
Skąd: Gród Kraka

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 12:55   Dziwny pomysł [Cytuj]

Trochę ostatnio myślałem.. tak wiem że to nieprawdopodobne więc dlatego coś takiego wymaga utrwalenia. Wojownicy wracają do starego trybu ze sprzętem klasowym. Niestety spowoduje to zawężenie grona kombinacji rasa/klasa. Aby by temu zapobiec mam pewnien pomysł.
Wprowadzić bonus % do cechy którą wybierze gracz. Moja propozycja jest 1% co 15 lvl począwszy do 1. Rozumiem iż taki berek jak trenuje to trenuje siłę i zręczność, jednakowoż na pewno poświęca on trochę czasu na inne treningi.

Dzięki klasowości sprzętu zmiana ta nie stworzy strasznych mutantów jakie mamy teraz a moim zdaniem urozmaici. Będą tacy co pójdą w obronę, inni w życie.. a inni poprawią atak rasy która nie mam go za dużo. 20% jest to różnica moim zdaniem nie demolująca systemu a dająca pewne możliwości.

Technicznie myślę iż jeżeli nie dało by się tego zaszyć przy tworzeniu postaci zawsze może to być w formie darmowego(:P) profitu.

Czekam na wasze zdania na ten temat... w szczególności administracji i Koniaka:P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Atresia
f(Rycerz) = Win


Gwardzimierz Wielki
Ork
Rycerz
Wiek: 33
Posty: 295
Piwa: 17/49
Skąd: Gliwice

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 13:03    [Cytuj]

Do not like. Nic więcej chyba nie muszę pisać.
_________________

Głupoto, strzeż się - nadchodzę!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 13:57    [Cytuj]

W propozucji chodzi o bonus do dowolnej cechy, czy do dowolnej cechy, poza klasowymi?

W zasadzie juz slabsze strony postaci mozna wzmacniac profitami bojowymi, z tym, ze nie da sie 3 razy wziac tego samego profitu i nie dodaja one nic do wartosci samych cech - to jednak mialoby znaczenie tylko przy spelnianiu wymagan na sprzet, a nie wiadomo, jak te beda wygladac ;)

A 20% z bonusem rasowym, to jest juz cos porowywalnego z bonusem klasowym i otwiera furtke do tworzenia postaci opartych mocno na 3 cechach - to jest jednak pomysl o wiele bardziej skomplikowany ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 15:24    [Cytuj]

Cytat:
Niestety spowoduje to zawężenie grona kombinacji rasa/klasa.


A czemuż to? Nie będzie przedmiotów rasowych, tylko klasowe. Rasa nie ma znaczenia, możesz używać wszystkich przedmiotów dla wybranej klasy.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 16:44    [Cytuj]

Phil, przedmioty klasowe sprawią, że nie będzie sensu rozwijać nietypowych postaci (które kradną niektóre sprzęty innym klasom) a najlepiej będzie brać standardowe rasy z dużymi bonusami tam gdzie klasowe siły (np. typowe będą miś barbek, elf szerm, gnom strażnik, rycek ork etc -- nie będzie już jednak żadnych "dziwolągów" bo to nieopłacalne)

W ten sposób zawężone zostanie grono kombinacji rasa/klasa.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 17:02    [Cytuj]

Cytat:
nie będzie już jednak żadnych "dziwolągów" bo to nieopłacalne)


Trochę mniej opłacalne, owszem. Ale nie nieopłacalne.

Cytat:
W ten sposób zawężone zostanie grono kombinacji rasa/klasa.


Zawężone? Nie. No chyba, że mówimy o grupie graczy określanych jako "koksy".

Cytat:
(które kradną niektóre sprzęty innym klasom)


Wg mnie to dobra zmiana, bo do tej pory większość czołowych postaci operowała na "cudzych" sprzętach.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 17:54    [Cytuj]

Trochę mniej = masz do wyboru towar pełnowartościowy(100%) i taki o wartości 95%, co wybierasz skoro nie ma żadnych innych czynników? Odpowiedź jest oczywista.

Wg mnie zmiana jest zła, doprowadzi do tego, że wszyscy członkowie danej klasy będą wyglądać jeszcze bardziej identycznie (wraz z zawężonym wyborem rasy zawężą się też pomysły na profit klasowy, kult, weterański jak i ulepszane rzeczy czy zjadane potki). Wszystko będzie zmierzać w kierunku ujednolicenia oraz bycia jak najbliższym idealnej ścieżce rozwoju + od razu zanim era się zacznie będzie można powiedzieć np. od 50 do 150 lvla ta klasa bije to, to , to i to, z tym obrywa, z tym jest random --- od 150 lvla leje to to to a z tym (...) etc
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Ciran
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 18:49    [Cytuj]

Każda klasa ma mieć 3 różne zestawy sprzętów więc zakładam że pewnie będzie jakaś możliwość kombinowania, skoro te 3 zestawy będą jednak się jakoś różniły między sobą. To co jest obecnie to jest coś porąbanego, gdzie dzieki questowym itemkom klasy niezywkowe/niepancerne dobijają podobnie wartości hp/pancka co klasy żywkowe i pancerne, przy zachowaniu pozostałych swoich atutuów na wysokim poziomie. Jeśli to jest dla Ciebie normą, to pewnie w WoWie w którego pogrywasz, biegasz warkiem w clothach, a magiem starasz się zakładać plate? Tam każda klasa ma sprzęty dla siebie żeby nie tworzyć jakiś mutantów typu warek w cloth bo przez błąd prywatnego servera atack power daje mniej bonusu do dmg od magic power... Skoro i tak mają zostać zrebalansowane profity, mają zniknąć obecne, w większości dysbalansujące przez co beznadziejne, przedmioty z questów i ma się zmienić sprzęt to zamiast płakać że coś zostanie zmienione, poczekaj żeby zobaczyć jak zostanie zmienione zanim zaczniesz płakać. ;P Mnie tam się z płaczem nie spieszy... ;P
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 20:14    [Cytuj]

Tsu, a czy wg Ciebie jest ok, że np. wszyscy barbarzyńcy, rycerze, łowcy, gwardziści i berserkerzy wyglądają praktycznie na jedną modłę? ;P Wszystkie te klasy rozwijają się wg tego samego schematu - zręczność + siła i trzecia cecha na tyle ile trzeba by spełnić wymagania sprzętu.
To samo najemnicy i szermierze. Strażnicy, paladyni i mnisi też (pomijając siłowego, który przypomina skrzyżowanie rycerza z barbarzyńcą).

Gdzie tu zróżnicowanie o którym mówisz?
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Rauko
One who's so far


Rauko
Lacert
Szermierz
Wiek: 40
Posty: 111
Piwa: 1/3
Skąd: Gród Kraka

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 20:41    [Cytuj]

Nie wiem jak w innych klasach ale wśród szermów, berków i rycków są wersje mut i normalne. I jest to z mojego punktu widzenia pewne urozmaicenie. Pomysł ma na celu zapewnienie iż pojawią się w zakresie danej klasy rasy bez bonusów w cechach klasowych...

I nie mówcie iż tylko koksy jadą w opłacalne kombinacje.... kraś szerm to będzie tylko osoba która gra pierwszy raz i nie czytała wcześniej. W każdym mmo zawsze jest 10% koksów którzy wyciskają 120% normy, 85% ludzi którzy czytali co się opłaca i idących według zrobionych schematów... bo każdy chce być najlepszy. No i jest 5% nie czytało bądź sprawdza nowy schemat.

Ludzie idą schematami bo po co osoba która jest słabsza. Na rajdy bierze się tych co są dostosowani do wymaganej roli. Nie bierze się kleryka który stwierdził iż ciekawie zrobić kleryka dps... bo nie wyleczy dps'ów rzeczywistych.

No i powiedzcie iż mistrz gildii mając wybór między szermem krasiem a mroczniakiem nie weźmie moroczniaka. Bo mroczniak będzie miał wyższe staty...
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 20:43    [Cytuj]

parę przykładów (możliwych jest więcej użytecznych kombinacji):

szermierz może być siłowy
szermierz może być średniosiłowy
szermierz może być z małym dmg, dobrym atakiem oraz CW i masakrycznym defem
(wszystkie 3 typy są/były na s1)

najmita może rozwijać się random mastera z dużym CW
najmita może rozwijać się typowo
najmita może pójść ostro w atak
(wszystkie 3 typy są/były na s1 aczkolwiek paru z tych najmitów tam jest niżej z lvlem)

rycek może być rozwijany jak kamikaze bers bez pancka ale z podpałką
rycek może być mocno atakowy ale z ciężkimi panckami
rycek może być typowym mięsistym rycem, ot taki tam przeciętny atak ale mocny dmg i spory ulepszony panc
rycek może być defensywnym regenkującym się klockiem, który najpierw stara się wymęczać w późniejszej fazie gry liczy na random kille ze swojego 5%
(większość z tego istnieje na s1, nie ma defensywnych)

palek może rozwijać w palkożerce
palek może rozwinąć się w coś na wzór szerma na wyższych lvlach
palek może zrobić z siebie ciekawą postać max def
(generalnie są na s1)

mnich może być siłowym niszczycielem z dodatkowym ciosem
mnich może być czymś na modłę regenkującego się defowego trolla
mnich może gora pancka ale wtedy rezygnuje z defa i jest tylko i wyłącznie kupą mięcha
(oprocz jednej z opcji, istnieją na s1)

strażnik może grać jak pancerniak-wymęczacz
strażnik może grać jak tchórz
(dostępne na s1)

bers może być defowy
bers może chodzić w ciężkim pancku
(są na s1 obydwie wersje)
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 21:57    [Cytuj]

Tsumoso, poczekaj na nowy sprzęt/wzory/profity i wtedy będzie można ocenić co i jak. Mówienie że klasowe sprzęty sa be i już, jest strasznie dziecinne. Obecny sprzęt po latach eksploatacji stworzył mutantów. Nikt przeca nie będzie bronił mnichom w nowej erze nosić sprzętu palków(z karą), czy sprzetu strazników...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 22:59    [Cytuj]

Bedzie bronil nosic jesli kara ma wygladac np tak, jak obecnie na retro: jesli sie postarasz i ubierzesz bron silkowa, to po odjeciu kary za nieklasowosc dostaniesz taki sam mnoznik do obrazen, jak z dwoma bronmi 1h...
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Caus

Argh Buntownik
Lykon
Rycerz
Wiek: 34
Posty: 539
Piwa: 11/30
Skąd: Kraków - BG

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 23:26    [Cytuj]

jak dla mnie przedmioty powinny być zrobione tak, że np najlepszego miecza dla berka używać może tylko berek, ale słabsza jego wersja po odpowiednim balansie powinna być też dostępna dla kilku innych klas.

I ofc przedmioty które wszystkie klasy mogą zakładać, a te questowe, o ile zostaną to od początku byłem za tym, żeby miały ograniczenie tylko do klasy która tego questa zrobi.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-01-11, 23:36    [Cytuj]

Owszem, są różne możliwości, ale nie wszystkie są jednakowo skuteczne. Np. z przykładów szermierza, najefektywniejszy jest szermierz siłowy - takich jest najwięcej (popularna kombinacja lacert szermierz).

Najemnik - najefektywniejsza jest ścieżka zręcznościowa. Najlepszym materiałem do takiego buildu jest sidan.

Na moje oko, rycerz nie rozwijający ataku to kiepska postać. Chyba, że to build defensywny, a ten od dość dawna nie jest przez nikogo wykorzystywany (jest gorszy niż ofensywny).

No ale mniejsza z tym. Chodziło mi o to, że pewne mutacje się już utarły. Wiadomo co jest najskuteczniejsze i tym schematem idą gracze (co w gruncie rzeczy nie jest niczym dziwnym po ponad 2 latach z tym samym ekwipunkiem). Moim zdaniem sytuacja w której by stworzyć najskuteczniejszą postać w swojej klasie trzeba inwestować większość punktów w cechę nieklasową jest wysoce niekorzystna i nieintuicyjna. To jest absurd, który musi zostać wyeliminowany.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 16