Niskie, wręcz minimalne, skoro zrobienie q kosztuje 2 tury, a za każdą walkę w trakcie q jest exp, to exp za ukończenie powinien być symboliczny, bo nagrodą są talony/złoto/przedmioty...
Myślę, że ilość expa za q powinien być taki sam, jak ilość expa, które dostaliśmy w trakcie wykonywania go, żeby osoby mające pecha (czyt. - trafiły na mocniejsze mobki podczas wykonywania zadania) dostały też z tego jakieś w miarę odczuwalne korzyści.
Exp za ukończenie questa powinien być - i nie powinien on być super wysoki ani też super niski czy zerowy. Wysoki nie po bo po co - niski nie bo wtedy ilość expa jest zbyt losowa.
Rozpiszę dokładniej dlaczego nie może być zbyt niski czy zerowy:
Jeśli w takim queście jest np. do ubicia 5 potworków + mogą wystąpić różne wydarzenia + mogą dojść dodatkowe potworki np. w liczbie sztuk 5 to:
- pechowiec trafi na 5 potworków i skończy quest dostając dość mało expa za ubite potworki
- szczęściarz natrafi na więcej potworków np. max 10 i wcale nie będzie smutny z tego, że napotkał ich więcej: bo dostał za ich pokonanie więcej expa w ramach tego questu
Jako, że obydwu zaliczy questa to już go powtarzać nie mogą - gdyby był zero exp za zakończenie to jeden dostałby X a drugi 2X expa za ten sam quest.
Więc pewna bazowa ilość expa za skończenie questa powinna być.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Co do walk losowych mam pytanie:
Czy za zabite potworki dostaniemy expa? Za każdego zabitego potworka?
Czy jeden Q będzie kosztował 2 tury? Oznacza to, że zabicie 5-10 potworków stracimy 2 tury?
Czy jeżeli w trakcie Q zginiemy to tracimy tylko 2 Tury i możemy od nowa rozpocząć Q - jeszcze tego samego dnia?
_________________ Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Bolivar, z tego co wywnioskowałem czytając powyżej to na wszystkie twoje pytania odpowiedź jest: tak.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Czekając na odpowiedź Phila uważam, że będzie to wymagało naprawdę super balansu. Ponieważ może się okazać, że bardziej opłaca się nam zrobić questa z niższego poziomu i zginąć pod jego koniec tak by ponownie go rozpocząć i zdobyć kolejne expa. Nawet jeżeli oznacza to 3 Q na 2 dni zamiast 2 na 2 na maksymalnym poziomie. Dawanie dodatkowego expa to dodatkowy bonus... i ponownie mamy sporo zachodu z robieniem Q by być w topie.
_________________ Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Doświadczenie za quest składałoby się z:
- bazowej wartości (obliczanej poz. minimalnego lub sugerowanego)
np: 3*lvl_min
- modyfikatora będącego poziomem postaci w momencie wykonania
np. 2*lvl_postaci
- symbolicznych ilości doświadczenia za każdą przygodę jaka spotyka w trakcie zadania postać
np.
spotkanie bestii = poz_spot_bestii*0.1
znalezienie przedmiotu = poz_post*0.1
spotkanie_NPC = poz_post*0.1
wpadnięcie w pułapkę = poz_post*0.05
itd.
Wtedy robiąc quest na 60 postacią na poz. 80, spotykając 5 bestii o śr. poz. 65, znajdując 2 przedmioty, spotykając 2 NPC i wpadając/unikając 1 pułapki zyskalibyśmy:
3*60+2*80+5*65*0.1+2*80*0.1+80*0.05=180+160+32.5+16+4=392 exp.
A do tego jeszcze 80*5 za zdanie zadania u NPC czyli 400 exp.
?ącznie 792 co na 80 lvl nie byłoby dużą ilością.
Wprowadziłbym też max. możliwą ilość exp zdobytą w toku na np. lvl_post*5.
Cytat:
Czy za zabite potworki dostaniemy expa? Za każdego zabitego potworka?
Tak, ale tylko ułamek normalnego doświadczenia.
Cytat:
Czy jeden Q będzie kosztował 2 tury? Oznacza to, że zabicie 5-10 potworków stracimy 2 tury?
Myślałem o koszcie rzędu 2-4 tur. Kwestia do ustalenia.
Cytat:
Czy jeżeli w trakcie Q zginiemy to tracimy tylko 2 Tury i możemy od nowa rozpocząć Q - jeszcze tego samego dnia?
Tak. Tracimy wydane tury, tak jak tracimy je w wypadku przegranej z bestią. Oczywiście, za nieudane zadanie też byłaby pewna ilość doświadczenia np. równa poziomowi postaci (nie będzie się opłacało przegrywać specjalnie zadań, bo za ten sam koszt można dostać więcej expa z normalnej walki z bestią). Ponadto dodam, że bardziej będzie się opłacało podejmować próby wykonywania questów specjalnych na talony.
Co do drugiej części pytania - to zależy od tego na co się zdecydujemy. W tej chwili rozważam wariant polegający na limicie dziennym wynoszącym 3 zadania i jednym bieżącym. Czyli jeśli zadanie się nie uda, to można je podjąć jeszcze raz o ile posiadamy jeszcze wolne próby.
1/(abs(lvl aktualny-lvl wymagany)) - ofc nie w tej postaci ale coś w tym stylu - czym bliżej, lvl sugerowanego, tym więcej expa, żeby nie było to w stylu, że oddam questa później, to dostanę więcej expa w ramach lvl.
Czekając na odpowiedź Phila uważam, że będzie to wymagało naprawdę super balansu. Ponieważ może się okazać, że bardziej opłaca się nam zrobić questa z niższego poziomu i zginąć pod jego koniec tak by ponownie go rozpocząć i zdobyć kolejne expa. Nawet jeżeli oznacza to 3 Q na 2 dni zamiast 2 na 2 na maksymalnym poziomie. Dawanie dodatkowego expa to dodatkowy bonus... i ponownie mamy sporo zachodu z robieniem Q by być w topie.
Tez sie tego obawialem, dlatego proponowalem wprowadzenie zapisu stanu zadania - zleceniodawca pamieta, ile mobkow ubiles i ile rzeczy zebrales. Wtedy nie oplacaloby sie wcale podchodzic do zadania wieksza liczbe razy, niz potrzeba. Odpada koneicznosc dodatkowego balansowania. No i da sie wtedy zrobic zadania wymagajacyce wiecej niz jedno podejscie (bo za jednym razem byloby zawsze np tylko 5 zdarzen, a nie od kliku, do klikunastu, do skutku)
Jak ja sobie to wyobrażam to skoro mają być zadania krokowe, to raczej tam gdzie zadanie polega na biciu mobków, to dodatkowe elementy randomowe będą raczej polegać na znalezieniu czegoś, czy czymś w tym stylu, zaś w przypadku poszukiwań przedmiotów będzie własnie więcej random encounters, czyli bliskie spotkanie trzeciego stopnia z mobkiem...
Jestem zwolennikiem minimalnego expa za questy i minimalnej ilości pieniędzy w początkowych questach. Uważam, że powinien być to dodatek, a nie niezbędnik do rozgrywki. Tak samo sprzęty z questów - albo powinna być lista rozmaitych do wyboru, albo powinny zostać usunięte, chyba, że questy były by o stopniu trudności "godlike" to wtedy jakieś wypasione sprzęciki mogły by być.
Mam jeden komentarz do tego co zostało napisane:
Phil napisał/a:
?ącznie 792 co na 80 lvl nie byłoby dużą ilością.
na 80 levelu już niektórzy biją maksa, więc zrobię to dla ich sytuacji (najmniej korzystnej dla gracza):
- bicie mobka 95 levelu
- 792/95=8,34 walk z mobkiem
- 9 walk z mobkiem=18 tur=3,6 godziny=0,15 dnia
- czyli questujący miałby o 15% expa więcej od niequestującego lub osoby która by nie zaliczyła questa, a w przeliczeniu na poziomy to jak 115 do 100...
Chyba, że źle liczę, bo jest późno, ale tak to wygląda z mojej perspektywy...
_________________
Haart Mroczny Berserker
Grow in Power Denarius Czarny Mroczny Najemnik
Jest to trochę mniej, bo część tego dnia to są walki specjalne, które dają wiecej expa od zwykłych. Niemniej dalej jest to konkretna ilość, zwłaszcza, jeśli część z tego będzie losowa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum