Wg mnie to komplikuje niepotrzebnie sprawę. Pomysł fajny, ale mamy uprościć maksymalnie questy a nie je komplikować. Wprowadzając to co proponujesz, gracz znów będzie musiał się zastanawiać czego nie dokończył i na jakim jest etapie (i zacznie się znowu problem z ogarnięciem warunków; może nie taki jak wcześniej, ale jednak a tego chcemy uniknąć). A tak mamy prostą sytuację - quest jest albo ukończony, albo nie.
Co innego, jesli taki Q bedzie dostepny np raz na 2 tygodnie, na pewno nie czesciej. Daje to ciekawe mozliwosci i likwiduje schemat, ze kazdy Q jest do zrobienia dokladnie tego samego dnia, a jedyne co Cie powstrzymuje to najsilniejszy przeciwnik, ktorego musisz pokonac - a jest to spore ograniczenie, bo niektore klasy musza potem czekac kilkadziesiat poziomow, w stosunku do innych, bo trafily na swoja postrachowa antyklase. Ten system daje namiastke dluzszych Q, ktore sie robi siedzac w danym miescie pare dni, zapisujac (u zleceniodawcy) postep, ktorym nie da sie manipulowac, co nie przeszkadza, jesli nie bedzie na tym poziomie innych q, przez pare dni.
Gracze musza sie zastanawiac co zrobic najpierw, jesli maja sporo zadan na raz, a taka sytuacja jest obecnie tylko na poczatku gry. Podobnie warto niektore obecne Q przerzucic na duzo wyzszy poziom, by wtedy tez bylo cos do roboty.\
Odnosnie lecznia miedzy bestiami, to wprowadzilbym obowiazkowe - tzn po walce leczy Cie automat w wybrany przez Ciebie sposob. Wprowadzenie ciezko dostepnych miksturek tylko na walki Q faworyzuje regenkowcow. A mozliwosc niewylecznie sie, by specjalnie przegrac ostatnia walke przy pierwszych 2-3 probach otwiera mozliwosc naduzyc typu "jak zdobyc najwiecej expa z mobkow Q, wykorzystujac te 2-4 symboliczne tury, by potem w miare szybko oddac cale zadanie i zgarnac tez expa za to"
Dlatego proponuje tez zapis postepu zadania - uniemozliwia manipulowanie iloscia mobkow. Pewnie da sie to wyliczyc, ale przy roznej ilosci walk itp byloby to zwyczajnie trudne, albo wzory na expa z walk musialby sie roznic zaleznie od Q, albo ilosc tur, albo jeszcze inne. A tak kazdy wydaje te 3 tury na probe i ma w niej mniej wiecej taka sama liczbe walk, jak reszta (bo pokonane mobki, zostaja pokonane) - jedynie w przypadku porazki jest inaczej, ale to dziala podobnie jak przegrana z bestia - zdarza sie.
Koniak, widzisz sens wprowadzania dodatkowych punktow Q, z momencie, gdy mozna graczowi dac sztywno te 2-3 proby na dowolne Q? Nie wiem, czy w praktyce roznica bedzie na tyle duza, by warto bylo cos takiego robic.
Niekoniecznie. Bestie w questach nie będą mieć stałych klas, za każdym razem będą one inne. To samo się tyczy questowych postrachów. Jeśli raz trafisz na klasę, którą jest Ci ciężko pokonać, wcale nie znaczy, że przy kolejnej próbie znów tak się stanie. Od razu zaznaczę, że bestie questowe będą generowane przez grę, a nie brane z drabinki.
Cytat:
ciezko dostepnych miksturek
Nie ciężko. Byłoby ich po prostu mniej z bestii. Zamiast np. ze 100 bestii wydropić 35, wydrapiałoby się 15-20.
Cytat:
tzn po walce leczy Cie automat w wybrany przez Ciebie sposob.
To obejdą to w inny sposób - będą brać mniej mikstur niż mogą by im ich zabrakło. Poza tym wydaje mi się, że taka praktyka byłaby nieopłacalna, bo o wiele lepiej przeznaczyć dzienne limity na próbę wykonania specjalnego questu na talony (który rzadko kończyłby się sukcesem a i tak gwarantowałby trochę pkt. expa).
Niekoniecznie. Bestie w questach nie będą mieć stałych klas, za każdym razem będą one inne. To samo się tyczy questowych postrachów. Jeśli raz trafisz na klasę, którą jest Ci ciężko pokonać, wcale nie znaczy, że przy kolejnej próbie znów tak się stanie. Od razu zaznaczę, że bestie questowe będą generowane przez grę, a nie brane z drabinki.
Niezle, ale cholernie losowe - sprawi, ze czasami pare dni bedzie sie siedziec nad Q na swoim poziomie, tracac pewnie expa za przegrane, bo trafiaja sie zle klasy.
Cytat:
To obejdą to w inny sposób - będą brać mniej mikstur niż mogą by im ich zabrakło. Poza tym wydaje mi się, że taka praktyka byłaby nieopłacalna, bo o wiele lepiej przeznaczyć dzienne limity na próbę wykonania specjalnego questu na talony (który rzadko kończyłby się sukcesem a i tak gwarantowałby trochę pkt. expa).
Gdy koncza sie miksturki, to leczy za zloto. Im wiecej mozliwych do manipulacji elementow sie wylapie, tym lepiej.
Za to miksturki podczas zadan mozna wykorzystac na inne sposoby: typu odtrutka, usuwajaca szkodliwe skutlki pulapek, ktore zwykle utrzymywalyby sie przez pare walk i np. dane przez zleceniodawce miskturki boostujace, w ograniczonej liczbie.
Niezle, ale cholernie losowe - sprawi, ze czasami pare dni bedzie sie siedziec nad Q na swoim poziomie, tracac pewnie expa za przegrane, bo trafiaja sie zle klasy.
Dlatego questom zrobimy poziom minimalny i sugerowany. Próba wykonania przed sugerowanym będzie sporym wyzwaniem, próba przy sugerowanym powinna być znacznie łatwiejsza.
Cytat:
Gdy koncza sie miksturki, to leczy za zloto.
To wtedy traci sens ograniczona ilość zapasów. Myślę, że nadużyć nie będzie w tej materii gdy gracz ma możliwość podjęcia zadania talonowego.
Cytat:
Za to miksturki podczas zadan mozna wykorzystac na inne sposoby: typu odtrutka, usuwajaca szkodliwe skutlki pulapek, ktore zwykle utrzymywalyby sie przez pare walk i np. dane przez zleceniodawce miskturki boostujace, w ograniczonej liczbie.
Na razie prosta koncepcja. Tego typu komplikacje wprowadzi się jeśli prosta wersja się sprawdzi.
To wtedy traci sens ograniczona ilość zapasów. Myślę, że nadużyć nie będzie w tej materii gdy gracz ma możliwość podjęcia zadania talonowego.
Bo moim zdaniem ograniczona ilosc zapasow miksturek na Q nie ma w ogole sensu, w momencie, gdy niektore klasy maja regenke...
Juz to bardziej jest ficzerem na przyszlosc, wymagajacym dopracowania , a nie kontynuowanie zadania w miejscu, w ktorym ostatnio ponieslismy porazke
No cóż... Stawiam na to że nowy sprzęt to zmieni, tym bardziej że chyba w końcu ma być dodane coś co było w propozycjach już 2 lata temu czyli ulepszanie hp w przedmiotach...
Wróćmy może do tematu dyskusji ;-) Wątek pozostanie jeszcze przez kilka dni otwarty, a potem zbiorę uwagi i pomysły jakie zostały tu zaproponowane i złożę projekt końcowy, który wdrożymy w następnej aktualizacji. Także jeśli ktoś chciałby jeszcze coś dodać, podzielić się swoimi pomysłami lub opiniami, zapraszam serdecznie.
Moja opinia jest taka, by po złożeniu projektu do kupy, zostawić go na parę dni do przejrzenia i zgłoszenia elementów, które trzeba uściślić/poprawić. To były etap, tylko i wyłącznie, dp przejrzenia jak całość ma działać, czy spełnia założenia, czy mozna tym manipulowac itp - nowe rzeczy mogłyby być dodane tylko w naprawdę wyjątkowych przypadkach
A co do dyskusji - większość tekstów Q mozna zachować, ale trzeba je równiej rozłożyć poziomowo - tzn by na kazdy etap gry przypadała podobna ich liczba. Niektórych npców może czekać przeprowadzka w rejon, gdzie sa wyższe zadania - np Q z Cichą ?apą, spokojnie pasowałby np na 250lv
A co do dyskusji - większość tekstów Q mozna zachować, ale trzeba je równiej rozłożyć poziomowo - tzn by na kazdy etap gry przypadała podobna ich liczba.
Skoro juz system jest modernizowany, to jest plan wproawdzenia lancuszkow zadan?
Tzn, ze dopiero po wykonaniu danego zadania, stanie sie widoczna tresc nastepnego (nastepnych, bo moze u 2 npc?) i bedzie je mozna wziac. Wczesniej bylyby dostepne tylko tytuly, bez wgladu co tam jest i ew podany Q, ktory to odblokowuje (tzn ktore zadanie jest prequestem).
Zakladam ze rozwidlenie fabularne da sie zrobic na podobnej zasadzie:
np. Z jakiegos q otrzymujemy unikalny przedmiot (niemozliwy do sprzedarzy), ktory mozna oddac w jednym z 2 roznych miejsc. Tam gdzie oddamy, skonczymy Q, odblokowujac nowa linie fabularna, jeden z 2 przeciwnych lancuszkow Q. Np jeden na pomoc Rakmie, a inny na wspomozenie Knittu w jakiejs waznej sprawie - podczas ery da sie wybrac tylko 1 strone.
Chyba, ze druga opcje daloby sie wprowadzic prosciej?
_________________ "Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Skoro juz system jest modernizowany, to jest plan wproawdzenia lancuszkow zadan?
?ańcuchy zadań już istnieją, tyle, że mechanicznie każdy z nich jest osobnym zadaniem.
Cytat:
Tzn, ze dopiero po wykonaniu danego zadania, stanie sie widoczna tresc nastepnego (nastepnych, bo moze u 2 npc?) i bedzie je mozna wziac. Wczesniej bylyby dostepne tylko tytuly, bez wgladu co tam jest i ew podany Q, ktory to odblokowuje (tzn ktore zadanie jest prequestem).
Cytat:
Zakladam ze rozwidlenie fabularne da sie zrobic na podobnej zasadzie:
np. Z jakiegos q otrzymujemy unikalny przedmiot (niemozliwy do sprzedarzy), ktory mozna oddac w jednym z 2 roznych miejsc. Tam gdzie oddamy, skonczymy Q, odblokowujac nowa linie fabularna, jeden z 2 przeciwnych lancuszkow Q. Np jeden na pomoc Rakmie, a inny na wspomozenie Knittu w jakiejs waznej sprawie - podczas ery da sie wybrac tylko 1 strone.
Bardzo dobry pomysł. To by wzbogaciło rozgrywkę i wprowadziło dalsze zróżnicowanie zadań. Jestem jak najbardziej za.
?ańcuchy zadań już istnieją, tyle, że mechanicznie każdy z nich jest osobnym zadaniem.
Ja wiem, ze istnieja, ale sa troche bez sensu, gdy biorac wszystko hurtowo, od razu wiem jak sie zakoncza wczesniejsze stadia, a czasami pojawiaja sie tez takie kwiatki, jak AFAIR: najpierw odzyskalem cialo Operotha, potem go zabilem jako ozywienca, a na koniec go wskrzesilem, by mogl tym orzywiencem zostac - tak bylo latwiej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum