Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Doświadczenie za questy część Nta
Autor Wiadomość
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-12-06, 13:02    [Cytuj]

Przy obecnych trudnościach i skomplikowaniu gry - limit tur na S1 powinien zostać zwiększony ... przynajmniej dla nieobków (ze 120 tak na 240). Nie mając obka to masakra totalna by to wszystko ogarnąć. Ludzie się zniechęcą, że tracą, że presja czasu i będą znikać szybciej niż myślicie.

P.S. mam obka, żeby nie było.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Atresia
f(Rycerz) = Win


Gwardzimierz Wielki
Ork
Rycerz
Wiek: 33
Posty: 295
Piwa: 17/49
Skąd: Gliwice

Zloto
Wysłany: 2010-12-06, 13:56    [Cytuj]

8 170.52k Majsner [93]

On nie ma obka i pozostaje dla mnie kompletną niewiadomą - jak może być na 8 miejscu w topce bez Obywatela. :P

Irmis napisał/a:
Po drugie rozjeżdżają Ci się tam założenia - za bicie mocniejszych mobkow jest wiecej expa. Ale za wykonywanie prostszych i trudniejszych q jest dokladnie tyle samo.


Wiem, dopiero potem przeczytałem, co napisałem. :D

Generalnie chodzi mi o to, żeby oddawanie questów nie było uzależnione od poziomu, na którym aktualnie jesteśmy - albo żeby było uzależnione "w drugą stronę" - im później, tym lepiej (aż do pewnego granicznego momentu) - bo w tym momencie rzeczywiście jest sieczka. ;)
_________________

Głupoto, strzeż się - nadchodzę!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2010-12-07, 11:29    [Cytuj]

Długo zastanawiałem się czy wypowiedzieć się w tym temacie...

Jestem jedną z osób które uważają, że gra stała się bardzo czasożerna i to jest chyba jedyny punkt z którym każdy może się zgodzić. Większość pozostałych jednak uważam za marudzenie i usiłowanie wytłumaczenia swoich problemów w trudniejszej rywalizacji którą stworzyły questy.

Niespełna 3 godziny. Tyle zajmuje stworzenie plików w excelu które pozwalają śledzić questy, włączając w to wydedukowanie jakie odległości są między miastami (i naprawdę, ile trzeba myślenia by policzyć odległości euklidesowe między 11 punktami w arkuszu kalkulacyjnym?). Zrobiłem to bodajże drugiego dnia gry, gdy moja postać była w Tyr. Teraz dziennie myślenie o questach zajmuje mi tyle co wprowadzenie zaktualizowanych danych o wypadajkach i biciu stworków (i to tylko dlatego, że jestem zbyt leniwy by modyfikować listę wypadajek po każdej walce), czyli 15-30 minut. Dodając do tego drugie tyle przemyślanego klikania mamy pół godziny do godziny czasu poświęconego na woje.

Problem rodzi się w zupełnie innym miejscu. Waga wypadajek w questach oznacza, że do najistotniejszej roli w grze doszedł handel. A przy systemie handlu jaki ma gra jest element wielokrotnie bardziej czasochłonny od reszty. Były dni gdy poświęciłem po 4-6 godzin na rozmowy przez gg z innymi graczami w poszukiwaniu wypadajek questowych, a że rzadko zdarza mi się mieć tyle czasu, to kilka questów musiałem opuścić i musiałem zmieniać trasę.

Bo, co byś Phil nie powiedział, to istnieją trasy wyraźnie lepsze od innych, a nawet powiedziałbym, że istnieje jedyna słuszna trasa - problemem w niej jest to, że postać chcąca maksymalizować zysk od turnieju do turnieju nie będzie nią szła, gdyż mogłoby się okazać, że ma w sobotę do 5 leveli w plecy w porównaniu z innymi, a nikt nie patrzy wyłącznie na długofalowe zyski na 150-200 poziomie, tylko by jak najlepiej zawalczyć kolejny turniej i awansować wyżej. Pomimo tego istnieją trasy które można nazwać wiodącymi i o ile postać z nich nie wypadnie przez opóźnienie w oddaniu questa to jest w stanie mieć kilkupoziomową przewagę nad resztą. Dlatego, co do poziomów questów w miastach, uważam, że rozrzut powinien być jeszcze większy, a nie jak sugerowano minimalny. Wyeliminowałoby to problem liczenia "najlepszych" tras, bo powiedzmy sobie szczerze - w chwili obecnej to problem nieco bardziej rozbudowany od podstawowych badań operacyjnych. Niestety - przyczyniłoby się to też do zwiększenia różnicy poziomowej między graczami i losowości rozgrywki (w tym i poziomu).

Będąc w topie mobki bije się na ślepo, co oznacza, że jeśli nie trafiliśmy w mobka który ma dużą szansę dropu (bo pytanie "czy ma jakąkolwiek?" rozwiązał cech łowiecki), to trzeba je kupić. I tu system zakupów kuleje. Jest rynek, jest popyt i jest podaż, ale rynek jest nieefektywny. Nie ma możliwości dobrania się klienta i sprzedawcy, co prowadzi do dziwolągów typu ustawki na gg by coś komuś sprzedać, a i tak w ciągu sekundy lub dwóch różnicy, ktoś nam może cenny towar sprzątnąć sprzed nosa. Dlatego uważam, że na takich samych zasadach jak pchli targ powinien powstać system wymiany między DWOMA graczami.

I zgodzę się też z Azareusem, że jeśli ktoś teraz zacznie grę i wykupi tury to szybko przeskoczy całą topkę, bo zamiast bić potwory 10 levelu będzie bił 30, a zamiast 50 będzie bił 100 - może trochę przesadzam, ale zazwyczaj powstrzymywały to treningi - z chwilą wprowadzenia questów exp za nie stał się nieistotny. Ale na to nic się teraz nie poradzi, więc nie ma sensu nad tym gdybać.

Zgodzę się też, że obek daje w tej chwili dużą przewagę - zwiększenie limitu tur u nieobków na pewno by to zrównoważyło.

I żeby nie było - bo niektórzy narzekają na "trudność" systemu questów - wlazłem w to na żywioł, wiedząc jak podróżować i nie pamiętając questów - przestałem grać rok wcześniej. I o ile zgodzę, się, że przydałoby się wyjaśnienie w grze o questach i podróżach (nie wiem czy jest w samouczku bo go szybko wyłączyłem), to sam system jest logiczny i nie widzę w nim problemów.

To by było na tyle.

edit: doczytałem jeszcze, jak ktoś pisał o kasie - to nie jest problem questowy, a wypadajkowy i jest bardzo istotny tylko na początku więc uważam to za offtop.
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 40
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-07, 11:37    [Cytuj]

[quote="mindmaster] Dlatego, co do poziomów questów w miastach, uważam, że rozrzut powinien być jeszcze większy, a nie jak sugerowano minimalny. Wyeliminowałoby to problem liczenia "najlepszych" tras, bo powiedzmy sobie szczerze - w chwili obecnej to problem nieco bardziej rozbudowany od podstawowych badań operacyjnych. Niestety - przyczyniłoby się to też do zwiększenia różnicy poziomowej między graczami.[/quote]
Na razie tylko to mi się rzuciło w oczy: duży rozrzut poziomowy to też jest problem tej gry - zwiększanie go jest wysoce niepożądane. Już lepiej uprościć trasy.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2010-12-07, 11:40    [Cytuj]

Jeszcze większe uproszczenie tras sprawi, że postacie z większym szczęściem w dropach szybciej odskoczą od pozostałych. Wyklaruje się "jedyna słuszna ścieżka" i zamiast "losowego topu" będą "farciarze", pod nimi "dobrzy gracze" a daleko niżej "reszta". Więc może lepiej nie przesuwać tego w żadną z tych stron i zostawić jak jest...
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-12-07, 12:43    [Cytuj]

System questów zostanie przebudowany, tak by:
- zachować dużą ilość i różnorodność zadań
- zachować zasadę, że questy nie są generowane automatycznie wg predefiniowanych schematów
- wyeliminować problem czasochłonności
- wyeliminować problem odbijania czołówki od reszty i stratności w wypadku późniejszego oddania zadania
- wyeliminować problem powtarzalności zadań
- wyeliminować problem zgadywania dokąd się udać po kolejne zadania

Mam już pewien surowy pomysł jak to zrobić. Gdy opracuję koncepcję przedstawię ją na forum.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2010-12-07, 14:29    [Cytuj]

Cytat:
- zachować dużą ilość i różnorodność zadań

Cytat:
- wyeliminować problem powtarzalności zadań


To w końcu są różnorodne czy powtarzalne? ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-12-07, 14:45    [Cytuj]

Cytat:
czy powtarzalne?


Powtarzalność w sensie, że co erę wykonujesz dokładnie ten sam zestaw zadań.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 40
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-07, 23:29    [Cytuj]

Phil napisał/a:

- wyeliminować problem czasochłonności

Planujesz go wyeliminować przez brak konieczności kontrolowania tylu różnych czynników na raz, czy przez ułatwienia w sprawdzaniu tych wszystkich rzeczy?
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-12-07, 23:43    [Cytuj]

Cytat:
Planujesz go wyeliminować przez brak konieczności kontrolowania tylu różnych czynników na raz, czy przez ułatwienia w sprawdzaniu tych wszystkich rzeczy?


Cele zadań zostaną uproszczone, ale usunięte elementy nadal pozostaną częścią procesu wykonywania zadania. Myślę, że jeszcze dziś wkleję wstępny projekt modernizacji zadań.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Farakalian
Inny niż wszystkie

Farakalian
Lacert
Paladyn
Wiek: 35
Posty: 73
Piwa: 3/14
Skąd: znienacka

Zloto
Wysłany: 2010-12-10, 14:17    [Cytuj]

Phil napisał/a:
Pierwsze dwie postacie faktycznie odstają od reszty, ale pomiędzy pozostałymi jest różnica 6 poziomów. Nie widzę natomiast przewagi 8 czy 12 poziomów ;-) Ale mniejsza z tym. To akurat nie jest bardzo istotne.
Bo to jest stan po zakończeniu ery, nie z końca ery, bo Kratisto zdążył się w niedziele sklikać - ja już nie, czyli przepadły mi tury.
Pod koniec ery miałęm nad nim przewagę 2-3 level (nie mogłem sprawdzic dokladnej bo nie klikalismy w tej samej chwili)
'MIA?EM' nie określa czasu. A miałem taką przewagę. Poza tym nawet ten nie-oddający-dokładnie-sytuacji ranking po erze pokazuje potężny rozstrzał levelowy.
_________________
Włóczykij rządzi
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 15