Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Doświadczenie za questy część Nta
Autor Wiadomość
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 14:27    [Cytuj]

Cytat:
Jeśli ten wzrost nie jest tak wolny że nic nie znaczy, to za kilkadziesiąt leveli to słabsze postacie powinny być w stanie podgonić topke do jakiegoś sensownego dystansu w którym liczyć się bedzie prowadzenie postaci i przewagi klasy na klasą. Może tworzymy problem którego nie ma - czas pokaże.


Z czasem różnice poziomowe pomiędzy postaciami się zmniejszają. To staje się zauważalne w 2 połowie ery już. Sam to zauważyłem obserwując czołówkę poprzedniej ery. Różnice rzędu 8-10 poziomów stopniały do 2-3 ok. 200-250 lvl.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Desmond
Powergamer


Desmond
Człowiek
Berserker

---
Wiek: 35
Posty: 273
Piwa: 14/30
Skąd: Thorn

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 14:32    [Cytuj]

Phil napisał/a:
Sam to zauważyłem obserwując czołówkę poprzedniej ery. Różnice rzędu 8-10 poziomów stopniały do 2-3 ok. 200-250 lvl.


Szczerze Phil, to jedyne co się staje zauważalne w 2 połowie ery to to ze 70% osób nie gra i różnica pod koniec miedzy 1 a 50 wynosi 100 lvli. Jasne różnice poziomowe możne i maleją w top 10 ale dalej to przepaść w skali globalnej a nie tylko ścisłej czołówki tych samych osób.

Osobiście nie mam problemu z Questami bo zwyczajnie nie przejmuje się tym kiedy je oddam, jednak na przykładzie nowego gracza jaki jest aryss widzę, ze nowi naprawdę mają ciężki orzech do zgryzienia z questami. I możliwe ze warto by się zastanowić nad ułatwieniem im życia, ponieważ ciągłe konkurowanie na polach bitew z tymi samymi osobami staje się nudne. Mozna by zrobić rewoluje i wprowadzić brak expa za questy lub ograniczyć wartość o dobre 50%: strata expa na bicie mobków questowych kosztem złota+talonów+ przedmiotow byłaby wystarczająco rekompensująca a przy okazji nie pozbawiała szans ludzi którzy questów nie ogarniają wystarczająco.
_________________
ΧΞΣ
- Zanim cię zabijemy, powiedz – banita zadrwił – za co warto ginąć, za pół złotej korony?
- Nie człowieku, za dane słowo.
Ostatnio zmieniony przez Desmond 2010-12-05, 14:47, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Błękitna Gildia
     
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 14:41    [Cytuj]

Tylko ze w drugiej połowie ery w topie już znajdowały sie postacie które... przestały grać. Aktywnie może 20-30 osób sie klikało. I

Top10 wyglądał w miarę dobrze, 2-3 poziomy rozbicia. Poniżej top10 coraz głębiej, dochodząc do nawet różnic 30 poziomowych. Pisze z pamięci, ale takie coś było.

Nie chodzi mi o rozwiązywania które wymagają ogromu pracy. Ta mapka co dałem, to taki przykład jak można w wolnej chwili spróbować to rozwiązać :) Dobrze wiecie ze staram się dawać takie pomysły które od Teamu wymagają braku/jak najmniej pracy :P

Dlatego mówię o rozsądnej ilości doświadczenia za oddawanie zadań, aby priorytet z "KONIECZNIE" zmniejszył się do "Ważne, ale nic się nie stanie jak oddam go za 2-3 dni".

Co do segregacji, skoro napisałeś Philu, że już coś z tym robicie, to nie mam pytań do tego :P

Co do wykupu turek itp.To w bardzo prosty sposób. W Barre jest takie zadanie gdzie trzeba oddać 1 książkę, która ere temu kosztowała tylko 3000złota. Oddałem ja na 20-21 poziomie i wskoczyło mi chyba do 29-31. Czyli jakieś 2-3 dni do przodu :) Rożnica polega an tym, że kiedy w taki sposób inni 7 dnia bija np: mobki a 40 poziomie, ja już bije te na 60 i róznica się powiększa.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 14:52    [Cytuj]

Co do tej mapki... Phil, mówisz że nie chcesz zmieniac, bo są fabularne. To zmieniamy poziom mobka, wcześniej wypadajkę i po kłopocie... Zamiast grzebac w tekście questu, dostosowujemy gry do istniejących tekstów, tak żeby właśnie były obszary questów poziomowo...

Inna opcja, tak jak mówi Desiu. Wywalić exp i kto chce ten robi q i zdobywa kase(dać więcej)+talony i skończy się szaleńczy pościg za questami. Kto chce robi, kto nie chce nie robi i nie ma straty na tym... A jak już dawać jakieś exp to 1/10 tego co teraz...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Farakalian
Inny niż wszystkie

Farakalian
Lacert
Paladyn
Wiek: 34
Posty: 73
Piwa: 3/14
Skąd: znienacka

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 15:15    [Cytuj]

Phil napisał/a:
Z czasem różnice poziomowe pomiędzy postaciami się zmniejszają. To staje się zauważalne w 2 połowie ery już. Sam to zauważyłem obserwując czołówkę poprzedniej ery. Różnice rzędu 8-10 poziomów stopniały do 2-3 ok. 200-250 lvl.
Are you fucking kidding me? :shock:

Przecież nad Kratisto miałem z 8 leveli przewagi, nad Nhkleleleklrelrtehem (;P) z 12... potem sie to zmniejszyło do odpowiedni 2-3 i 9... a to jest tylko top3!


Generalnie to podpisuję się obiema rękami pod postem Talphiona - tak samo mam. Miałem już nie grać, teraz sie sklikałem, ale widać że tak sobie, nie ogarniając wszystkiego najlepiej jak się da, a I TAK zabrało mi to mnóstwo czasu.
_________________
Włóczykij rządzi
 Autor postu otrzymał 2 piw(a)
Ostatnio zmieniony przez Farakalian 2010-12-05, 15:22, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
Desmond, Tsumoso
Tommyth


Aniela
Mroczny Elf
Paladyn
Posty: 75
Piwa: 3/4

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 15:19    [Cytuj]

Wywalanie expa z questów jest troche bez sensu wg mnie. Lepiej wsadzic kilka porad i informacji tu i tam, np Karczmarz Mikel po jakims quescie mowi:

"Słyszałem że w Tyr panuje plaga gremlinów, taki poszukiwacz przygód jak ty bez problemu sobie z nimi poradzi. Jeżeli nie lubisz morskich klimatów, to w Tiamie mają kłopoty z nadmierną ilością wilków - pomóż im, a wynagrodzą Cie sowicie".

Cedric z kolei przy wzieciu questa na gulasz może mówic cos takiego:

"Nie wiem jak sprawa ma sie z orzechami, ale cebulka to przysmak koboldow, a niedzwiedzie uwielbiają szałwie"

I już problem jest zredukowany - NPC naprowadza nas jak zdobyc x% niezbednych wypadajek. Nad reszta musimy chwilke posiedziec, zeby nie wszystko bylo trywialne.

Jeszcze jedna możliwośc to wprowadzenie dodatkowych NPC którzy nie dają questów, ale udzielają informacji skierowanych na questy i pomagają ogólnie, czasem za jakąś drobną opłatą.
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
mef
Marduk
Obszczymurek


Wiek: 32
Posty: 606
Piwa: 3/3
Skąd: Kambodża

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 15:45    [Cytuj]

Bardzo ciekawy pomysł Tommytha. Podpisuje sie wszystkim co potrafie.

Mi się wydaje iż powinno się zredukowac ilosc questow w przedzialach lvl.
Np, (strzelam) w przedziale 40-60 jest z 8 questow do oddania, to troche za duzo. Zanim się odda pierwszy quest juz trzeba myslec o pozostalych questach i gdy sie ma 40 lvl to klepie sie potworki na 30, bo akurat te dropia itemy do questa.
_________________
It's nice to be important, but more important is to be nice
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 18:05    [Cytuj]

Cytat:
Co do wykupu turek itp.To w bardzo prosty sposób. W Barre jest takie zadanie gdzie trzeba oddać 1 książkę, która ere temu kosztowała tylko 3000złota. Oddałem ja na 20-21 poziomie i wskoczyło mi chyba do 29-31. Czyli jakieś 2-3 dni do przodu :) Rożnica polega an tym, że kiedy w taki sposób inni 7 dnia bija np: mobki a 40 poziomie, ja już bije te na 60 i róznica się powiększa.


Tak, ale najpierw ktoś musi zdobyć ten przedmiot. Bez tego ani rusz. Questy przytoczone przez Tsumoso też muszą zostać wykonane najpierw przez czołówkę zanim przedmioty do nich potrzebny zaczną być dostępne na targu/kramie.

Cytat:
Przecież nad Kratisto miałem z 8 leveli przewagi, nad Nhkleleleklrelrtehem


Cytat:
1 Farakalian [358] [Lacert] [Paladyn] [Wojownicy Wiatru]
2 Kratisto [357] [Lacert] [Szermierz] [Magnaci Periosy]
3 Nhlekrteh [350] [Mroczny Elf] [Berserker] [Wojownicy Wiatru]
4 Arieu de Callies [349] [Sidan] [Najemnik] [Magnaci Periosy]
5 Semyazza [347] [Gnom] [Rycerz] [Magnaci Periosy]
6 Xunte [346] [Niziołek] [Mnich] [Magnaci Periosy]
7 Sly [345] [Lacert] [Szermierz] [Honorowi Dawcy Krwi]
8 Xorv Ssix [345] [Lacert] [Szermierz] [Wojownicy Wiatru]
9 Wehrwolf [344] [Ork] [Rycerz] [Wojownicy Wiatru]
10 Atma Irss [344] [Elf] [Barbarzyńca] [Magnaci Periosy]


Pierwsze dwie postacie faktycznie odstają od reszty, ale pomiędzy pozostałymi jest różnica 6 poziomów. Nie widzę natomiast przewagi 8 czy 12 poziomów ;-) Ale mniejsza z tym. To akurat nie jest bardzo istotne.

Cytat:
Jeszcze jedna możliwośc to wprowadzenie dodatkowych NPC którzy nie dają questów, ale udzielają informacji skierowanych na questy i pomagają ogólnie, czasem za jakąś drobną opłatą.


To jest pomysł, który mi się podoba - jest dość łatwy do wprowadzenia. Tyle, że ja bym widział to na zasadzie udzielania informacji o zadaniach w innych miastach i nic więcej. Od zdobywania informacji o łupach jest cech łowiecki, który można pozwolić bardziej rozbudowywać w szkołach.

Cytat:
exp to 1/10 tego co teraz...


Questy mają dawać zauważalny bonus do doświadczenia. Inaczej staną się marginalną częścią rozgrywki. Można odrobinę ograniczyć ilości doświadczenia, ale na pewno nie aż tak bardzo. Proponowane 50% to już jest wg mnie bardzo rygorystyczne ograniczenie.
Moim zdaniem problem z oddawaniem zadań wynika w sporej mierze z tego, że podróżowanie jest teraz trudniejsze niż poprzednio. Przedtem w każdej chwili można było dotrzeć w dowolne miejsce (co było nonsensem i dlatego zostało zmienione). W końcu nie chodzi o to by natychmiast po spełnieniu warunków zadania po przeciwnej mapie się tam dostać i zrobić skok na exp. A przyzwyczajeni do tego gracze teraz mają kłopot z odnalezieniem się w nowych warunkach.

Cytat:
To zmieniamy poziom mobka, wcześniej wypadajkę i po kłopocie...


Grzebanie w drabince bestii też nie wchodzi w grę bo jest skonstruowana tak by każdy miał w zasięgu wygodnych dla siebie przeciwników. Jak się zacznie w niej przestawiać i kombinować to zostanie rozstrojona.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Tommyth


Aniela
Mroczny Elf
Paladyn
Posty: 75
Piwa: 3/4

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 20:20    [Cytuj]

Phil napisał/a:

To jest pomysł, który mi się podoba - jest dość łatwy do wprowadzenia. Tyle, że ja bym widział to na zasadzie udzielania informacji o zadaniach w innych miastach i nic więcej. Od zdobywania informacji o łupach jest cech łowiecki, który można pozwolić bardziej rozbudowywać w szkołach.


To bym popierał, bo obecnie na 2 poziomie ten cech naprawde mało daje ;) Zresztą NPC mogliby delikatnie naprowadzić na część wypadajek, w większości questów jest ich 5-6, więc i tak będzie trzeba się wspomóc cechem.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 23:08    [Cytuj]

A dlaczego nie przerobic systemu, ktory budzi uzasadnione watpliwosci wielu graczy, zamiast pracowac nad jego rozbudowa?
Rozumiem, ze wymaga to sporych nakladow pracy, ale przypuszczam, ze chetni do niej by sie znalezli. Za to cofanie sie potem ze slepego zaulka, w momencie, gdy wiekszosc graczy (w tym tych z topki dawnej i terazniejszej) rezygnuje przed polawa ery wcale nie bedzie prostsze.

Mimo, ze wiekszosc przyszlych, planowanych w questach zmian mi sie podoba, to i tak watpie, by zaradzily w znaczacy sposob glownemu problemowi, czyli czasochlonnosci i rozrzutowi poziomowemu. Po prostu questy daja bardzo duzo, a jest w nich zbyt wiele roznych czynnikow do ogarniecia i ktos kto ma wsparcie znajomych/list/programow, a do tego sporo czasu, wybije sie znaczaco ponad reszte. Chyba, ze da im sie spis z podpowiedziami w grze, co bic, jak dlugo, gdzie, kiedy i w jakiej kolejnosci isc, co robic z wypadajkami itp itd, ale samo chodzenie wg tego zajmowalo by calkiem sporo ;)
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
vallo
Tommyth


Aniela
Mroczny Elf
Paladyn
Posty: 75
Piwa: 3/4

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 23:19    [Cytuj]

Ja uważam, że systemowi tak dużo do ideału nie brakuje... Trzeba zrobic pare rzeczy bardziej przejrzyscie i bedzie dobrze. A jaką konkretną alternatywe proponujesz?
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 23:45    [Cytuj]

Z konkretami, to dlugo by pisac - glownie ograniczenie roli i liczby Q. Wprowadzenie ich rotacji, dzieki czemu co ere robiloby sie troche inna ich kombinacje (tzn - nawet po dodaniu nowych miast, suma Q w grze, dalej wynosilaby np 50, czy cos kolo tego).
A zamiast dodawac nowe miasta, zwiekszajac (wg obecnego systemu) kazdorazowo calkowita liczbe Q o jakies 10-20, skupic sie na eventach, rowniez w poczatkowej fazie gry.

Nawet lepiej, jesli czesc z nich bylaby powtarzalna, jak np coerowa rywalizacja miedzy szkolami na jakims polu, ktore wymaga zbiorowego wysliku, gdy topka jest kolo 60lv i jeszcze nie przeszla do gildii (np ktora szkola ubije wiecej bestii z tagiem "wsciekly", dodanym do okreslonych mobkow np raz na 3lv). Mozliwosci jest naprawde sporo, a skupianie sie na Q zmienia woje w czasochlonna gre sigleplayer.

Fajnie, zostana wprowadzone te wszysktie zmiany, by poprawic przejrzystosc obecnych Q, ale przeciez dalej bedzie tego naprawde sporo. Bedzie Wam sie chcialo robic dokladnie te same zadania, z ew paroma nowymi w nastepnej erze? Liczac, ze to bedzie pochlaniac wiekszosc Waszego czasu spedzanego nad ta gra?
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Atresia
f(Rycerz) = Win


Gwardzimierz Wielki
Ork
Rycerz
Wiek: 33
Posty: 295
Piwa: 17/49
Skąd: Gliwice

Zloto
Wysłany: 2010-12-06, 00:21    [Cytuj]

Mój pomysł - usunąć w ogóle expa z gry. Exp jako ilość - i pozostawić same "procenty". Wprowadzić algorytm, który będzie przyporządkowywał graczowi jakiś % expa na podstawie poziomu gracza i poziomu mobka. Na przykład - mobek na poziomie gracza daje na poziomie pierwszym daje 10% expa, za poziom dwa razy większy jest 20% expa itd., dla drugiego poziomu już jest exp za pierwszy poziom podzielony na dwa, czyli mobek na poziomie gracza (w tym wypadku na drugim) daje 5% expa, mobek na 4 poziomie 10% expa itd. (oczywiście sam algorytm mógłby być w cholerę bardziej skomplikowany - tak, żeby pasował), a same questy będę dawać konkretny % expa, a nie ilość PD. W tym momencie gracze nie będą stratni, jeśli oddadzą jakiś quest za późno ("bo im itemy nie chciały lecieć"), a nie będzie sytuacji, że bardziej opłacalne jest robienie questów na wyższych czy niższych poziomach (bo dostajesz zawsze tyle samo - a najwyżej mobki słabsze do questa musisz bić, więc i tak bardziej opłaca się robić na bieżąco).
_________________

Głupoto, strzeż się - nadchodzę!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Kalam
ot klikacz amator


----------
----------
Wiek: 42
Posty: 174
Piwa: 40/21
Skąd: Brzydgoszcz

Zloto
Wysłany: 2010-12-06, 09:38    [Cytuj]

Cytat:
Questy mają dawać zauważalny bonus do doświadczenia. Inaczej staną się marginalną częścią rozgrywki. Można odrobinę ograniczyć ilości doświadczenia, ale na pewno nie aż tak bardzo. Proponowane 50% to już jest wg mnie bardzo rygorystyczne ograniczenie.


Phil A dlaczego tak ma być? Dlaczego questy stały się teraz najważniejszą częścią rozgrywki?
Pamiętam zamierzchłe czasy kiedy to mogłem w wolnej i wybranej przeze mnie chwili pomyśleć nad rozwojem swojej postaci, zastanowić się nad sprzętem pod określonych przeciwników itd. Teraz też mogę to zrobić ale traci to na znaczeniu, lepiej już przetrawiać dane o wypadajkach o potrzebnych do Q potworach no i o chętnej kompani do ubicia grupki/postracha - bo do Qesta trzeba. Było bo to być może do przełknięcia gdyby nie ograniczenie czasowe - bo ja muszę Dziś znaleźć/kupić tamto i owamto, czy też tego konkretnego potwora/grupę zaszlachtować. Muszę bo jutro idę dalej, nie mogę siedzieć w jednej miejscowości choć piwo mają tam tanie. Nie, ja muszę przejść bo będę w tył z cholernym expem. Będę w tył będę miał słaby wynik w turnieju przez większość ery - no bo co z tego, że anty klasą jestem jak mam 10 poziomów mniej. To samo w w wojnach a nawet gorzej. Piszesz o zrównaniu się poziomów na <200 levelu. To ja się pytam. Jaka to czasowo część ery? Połowa? Więcej?
_________________
http://gildiapmc.nazwa.pl/forums/
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-06, 09:48    [Cytuj]

Atresia po pierwsze, nie trzeba usuwac liczbowo wyrazonego expa, by uzaleznic ten z q od poziomu. Wystarczy:
x (baza) + y*lvl
Po drugie rozjeżdżają Ci się tam założenia - za bicie mocniejszych mobkow jest wiecej expa. Ale za wykonywanie prostszych i trudniejszych q jest dokladnie tyle samo.

Poza tym jest spora szansa, ze przy takim systemie wiekszosc Q oplacaloby sie kisic z oddaniem (po spelnieniu jak najwszesniej wszystkich warunkow), az do pozniejszej fazy gry - bo wtedy zazwyczaj wolniej zdobywa sie poziomy.
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 15