Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Doświadczenie za questy część Nta
Autor Wiadomość
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 15:52   Doświadczenie za questy część Nta [Cytuj]

O ile pamiętam nie jestem pierwszym, który ma coś odnośnie questów. Ale przynajmniej ja postaram się logicznie uzasadnić.

Kiedy dzisiaj, dwie osoby zgłosiły się do mnie, że kończą grę z powodu braku czasu na ogarnięcie questow, bylem w... szoku. Bo to nie były jakieś osoby grające erę czy dwie. Tylko największe wojoweterany, hardcory które ere w erę młócą i grają do upadłego. Gdyby powiedzieli, że ze znudzenia, to po części rozumiem. Ale brak czasu? Jak już osoby mojego pokroju, których drugie imię brzmi "no-Life", nie mają czasu, to coś jest nie tak. Definitywnie.

Patrzę na top na s1. Postacie 90 poziom. Top 55-60 to odpowiednio 15-25 lvli mniej.
Patrze na top na retro. Postać top1 ma 140 poziom. Postać top50 ma... 137. Tylko 3 poziomy mniej w tak późnym etapie (bez questów).

Nie, nie będę tutaj rzucał haseł 'zlikwidować questy", bo to tak, jakbym za pomyłkę w wypracowaniu, stawiał niedostateczna ocenę uczniowi za całe wypracowanie.

Do sedna. Problemy są dwa. Ilość doświadczenia, otrzymywana za questy, oraz ich rozlokowanie. Do czego to prowadzi? Właściwie questy z początkowych lokacji, do 80-100 poziomu, potrafią wbić odpowiednio 30%, 70% a nawet cały poziom za oddanie. Dodatkowo, otrzymuje się monety i talony. Po 2-3 erach dało się ogarnąć trasę oddawania questow. ALE

Do początkowych poziomów, doszły questy z Knitt, Tiamy i Rakmy. I dołożyły nowe zadania do i tak już zapchanego przedziału 1-100 poziom. I wymaga to dodatkowego ganiania, gdzie każdy dzień zwłoki lub zapominalstwo, jest karane 1-2 poziomami do tylu. I tak co tydzień.

Jak ma się obka i Dziennik zadań, to jakoś się da. A jak się nie ma obka, to trzeba pamiętać, gdzie kiedy ile oddać. A to się zapomni i bum, kolejne poziomy w plecy. Aha, pamiętaj że musisz ubić XX mobków, z tego wydropić głowę, z tamtego tyle a tyle wypadajek, oops, zapomniałem o składnikach na napar siły. Poziom do tylu.

Popytałem sie ludzi bez obka. Sklikanie się z dziennej ilości tur zajmuje im... od 2 do 6 godzin. To tak, jakbym po pracy wrócił o 16 i siedział nad wojami do... 21. Aby nie było, potrafię tak zrobić, ale nie każdy jest mną. I nie każdy będzie to robił dzień w dzień. Bo obok questów, aby być w miarę wysoko trzeba trzepnąć 5 postrachów, a nie zawsze dany interes zgadza się z innym. Więc czasu trochę trzeba poświecić aby znaleźć kogoś do grupy.

Do czego pluję? Oddaje pokłon teamowi, za włożona prace w grę. Ale po dodaniu Barre i passe questów było nadmiar. A teraz jest ich wręcz CHOLERNIE za dużo. I do tego dają MASę doświadczenia, więc jak ktoś chce być w topie, to czasami musi poświęcić te 6 godzin nawet z obkiem, aby być wysoko. 6 godzin to za dużo. Nawet na WoWa.
I ostateczny plus/minus - jak robisz questy, wiesz które i jak, to masz questowy sprzęt który daje często OGROMNEGO boosta. Więc jak się zapomniałem to -poof-, kolejne 1-2 lvle do tyłu.

Więc prosiłbym team, o rozpatrzenie sposobu nagradzania za wykonywanie zadań. Oraz ich rozlokowania + ich ilości na dany lvl. Osobiście optowałbym za tym, aby w danym mieście, były zadania TYLKO na dane poziomy. I to tak, ze po wypełnieniu 70% zadań można wziąć zadania z wyższego przedziału itd.

PS: Aby nie było. Nie ogarniam. Serio. Ci co mnie znają z for organizacji i z erepa wiedzą, że jak czegoś nie ogarniam, to CI ogarniający wyżej ode mnie to nolajfy wyższej klasy.
 Autor postu otrzymał 15 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 15 piw(a):
Kalam, Ciran, Tsumoso, Amerth, vallo, Bolivar, Assaoth, Irmis, Icarium, Caus, Pjetr, ?apówka, MKej, Haspen, amar_beoulve
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 16:00    [Cytuj]

Tu się zgodzę w wielu aspektach, za dużo expa za quest, za wielkie rozrzucenie... Rozrzuc poziomowy questów jest ogromny, a maja przeca dojśc nowe miasta... i questy... IMO dać na np. 2 miasta przedział levlowy X-Y, na kolejne dwa Y-Z i będzie o wiele przyjemniej grac, miast biegać jak porąbany po miastach...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Tommyth


Aniela
Mroczny Elf
Paladyn
Posty: 75
Piwa: 3/4

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 16:02    [Cytuj]

Faktem jest że w questach można się troche pogubić... podoba mi się pomysł że jedno miasto to jeden przedział lvlowy.
Ostatnio zmieniony przez Tommyth 2010-12-04, 16:10, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Atresia
f(Rycerz) = Win


Gwardzimierz Wielki
Ork
Rycerz
Wiek: 33
Posty: 295
Piwa: 17/49
Skąd: Gliwice

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 16:08    [Cytuj]

Talphion ma robotę i do napisania pracę magisterską, o ile się nie mylę.
_________________

Głupoto, strzeż się - nadchodzę!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 17:15    [Cytuj]

Zgodzę się.

Teraz woje by koksić wymagają potężnej ilości czasu. Spędzam nad tym bite godziny dziennie by utrzymać się w topce. To ciężka (aczkolwiek dla mnie przyjemna i satysfakcjonująca) praca, spokojnie dziennie od 3 do nawet 8 godzin to wojownicy tylko - klikanie, załatwianie, organizowanie, czytanie, kombinowanie, gadanie przez gg, arkusze w excelu, fora, bajery, rowery... ;P

Dziś siadłem o 12 skończyłem najważniejsze o 16, i w sumie nadal tu częściowo jestem, zaraz zmykam robić coś innego by wrócić tu jeszcze wieczorem ;P
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Walgo


Niziołek
Paladyn
Wiek: 44
Posty: 324
Piwa: 31/41
Skąd: www.gołebaby.pl

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 19:18    [Cytuj]

Teoretycznie wystarczy tylko wyklikać grupki, treningi i mobki. Poza tym wydać punkty przy nowym poziomie, wziąć profity i kupic sprzęt. Do tego kliknąć na mapę by pójść w kolejne miejsce i odwiedzić karczme bo być moze uda sie oddać jakiś quest.

W sumie nie aż tak wiele. Całość bez zaangażowania można zrobić spokojnie w 10min.

Jednak wykonując w 10 min to wszystko jest się dość nisko w rankingu - głownie z powodu questów oraz tego, że walczy się z mobkami i innymi graczami na chybił trafił - bez znajomości statów i na szybko - a to rodzi przegrane. Nikt nie lubi być najgorszy więc chcąc czy nie chcąc każdy zaczyna kombinować i rozkminiać każdy aspekt gry, który może przynieść więcej expa i to w szybszym terminie niż pozostali gracze. Czyli 10min zamienia się w godziny.

Taka forma jest całkiem przyjemna ale do zaakceptowania tylko przez część graczy, która nie dość ze ma "trochę" czasu to jeszcze lubi główkować - bo bez tego w topie się nie będzie. Gra jak na moje oko jest całkiem fajna ale coś trzeba z tym zrobić.

Dziennie na klikanie poświęcam godzinę lub 2 a to tylko dlatego, że jest ktos kto zawsze doradzi, przypomni, podpowie i wybierze cel walk grupowych czym się już nie muszę martwić - dzięki Koniu :)
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 19:34    [Cytuj]

A ja bym prosił o jakieś posegregowanie poziomu q.... np. im dalej od Riv tym większe lvl sugerowane... bo teraz chyba nie ma miasta w którym nie byłoby q na jakiś ja wiem... ok 40 lvl, nawet jeśli cała reszta to 200+
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Dragons Tooth
Huncwot


Morte Liancen
Elf
Gwardzista

Wiek: 35
Posty: 186
Piwa: 6/10
Skąd: Poznań

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 21:17    [Cytuj]

W owej dyskusji popieram głos Spidera, bo jak dla mnie taka Tiama z questami na levelach 20+ leży zbyt daleko od Rivangoth. A co do reszty postów, nie interesują mnie. Już dawno przestałem się stresować, że mam mniej poziomów niż topka i w sumie wisi mi w jakim miejscu będę w rankingu ;) Exp za questy nie zając i nie ucieknie. Ja sobie na spokojnie klikam, a jak nie oddam questa przed zmianą lokacji, bo mi zabrakło 1 itemka, to i tak nic się nie stało.
Ostatnio we Wojów grałem, gdy questów nie było. Zadania dające dobry sprzęt (np. tarcza od Ahada) zrobiłem zbyt późno, przez co nie opłacało mi się nosić tychże nagród. Stało się coś? Dla mnie nie ;) Panowie, walcie ten wyścig szczurów i grajcie na luzie ;)

BTW, przypomnę opisy serwerów: S1- świat o rozbudowanej rozgrywce, Retro- świat o uproszczonej rozgrywce. Więc płakanie, że nie ma się czasu na S1 jest bez sensu ;P
_________________
Nie jest godzien sprawowania władzy ten, kto tej władzy nadużywa- Wincenty Kadłubek
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Ferrońskie Diabły
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 21:23    [Cytuj]

Dragons Tooth, Ja tak samo przestałem się tym ekscytować, ale fakt faktem że te q powinny być bardziej skupione w grupach, szczególnie że mają z czasem dochodzić nowe lokacje i nowe questy, jeszcze większe ich rozrzucenie spowoduje że gra stanie się coraz trudniejsza do opanowania, a co za tym idzie coraz bardziej czasochłonna, i coraz bardziej upodabnia się do gier, które wielu nienawidzi za czasochłonność typu o-game czy inne tego typu kość(czytane po angielsku)... I tak jak Ty grałem ostatnio przed questami więc także nie wiem co i jak, co z czego dropi, ale jak dropnie to się odda... Nie będe się specjalnie podniecał że czegoś nie oddałem... I tak jestem wiele questów w plecy za innymi w topce... ;P
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Haradriel


Haradriel Arvaleth
Elf
?owca
Wiek: 35
Posty: 43
Piwa: 5/4
Skąd: Wrocław

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 21:50    [Cytuj]

W questach najgorsze jest to, że tylko mając obka można na bieżąco monitorować postępy. IMO, coś w stylu dziennika powinno być dostępne dal ogółu ludu a nie tylko za kasę...
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 23:03    [Cytuj]

No to po kolei. Najpierw wyjaśnię może dlaczego w każdym mieście są questy na różne poziomy - otóż chodzi o to by nie powstawał jedyny słuszny plan podróży i masowe migracje graczy do kolejnych punktów na tej trasie. Drugim powodem takiego rozłożenia jest w wielu przypadkach powiązanie fabularne pomiędzy zadaniami u tej samej postaci (np. Gniazda harpii [90 lvl] i Ruiny Twierdzy Przymierza [170 lvl]; Zemsta [165 lvl, Balsam wskrzeszający [190 lvl] i Pokój dla duszy [210 lvl]). Trzecim powodem jest danie graczowi wyboru lub postawienie go przed dylematem, w którym kierunku się udać: do lokacji X po quest na lvl 20 lub do lokacji Y, która leży w przeciwnym kierunku po quest na podobny poziom. Nie chodzi o to by każdy wykonał wszystkie questy w maratońskim tempie, ani by wszyscy zdawali je masowo w tym samym czasie. Gdyby taki cel mi przyświecał przy tworzeniu zadań to darowałbym sobie mapę i podróże a zamiast tego zrobił tłum NPC w karczmie w Rivangoth. Roszady w questach w tym momencie raczej nie wchodzą w grę - to byłoby zbyt wiele pracy nad wielką ilością treści - w praktyce trzeba by było wszystko na nowo zaprojektować i napisać.

Przyjmuję do wiadomości argument, że wykonywanie ich jest czasochłonne i może czasem być uciążliwe. Zdaję sobie z tego sprawę, dlatego łamię sobie głowę jak dać graczom możliwie maksymalny komfort gry w aspekcie questów. Ale pamiętam też o tym, że problem konieczności poświęcania dużych ilości czasu dotyczy tylko elementu konkurencji pomiędzy graczami w czołówce - a są też tacy, którym się wcale nie spieszy nigdzie. W każdym razie pierwszy krok by uczynić zadania łatwiejszymi do opanowania został już poczyniony - jest nim cech łowiecki, który pozwala na zorientowanie się w bestiach i łupach (choć pierwotnie poprzez brak informacji na ten temat chcieliśmy ożywić i zachęcić graczy do współpracy poprzez wymianę informacji; ponieważ jednak nie każdy lubi grę zespołową, postanowiliśmy zapewnić dla tej grupy alternatywne źródła informacji). Był też plan oznaczania bestii w sposób podobny jak wypadajki questowe, ale niestety zabrakło czasu by to wdrożyć (dlatego na szybko wprowadzono w dzienniku możliwość walki poprzez kliknięcie w cel zadania - to jednak tylko półśrodek). Był także plan systemu podpowiedzi i przypomnień obejmujących nie tylko questy ale wszelakie inne aspekty gry. Ponownie, nie starczyło czasu by to wykonać. Te rzeczy się pojawią, tyle, że dopiero w następnej aktualizacji. Krok po kroku zmierzamy do stworzenia wygodnego i intuicyjnego interfejsu i funkcjonalności, pomagających graczowi w przejrzysty sposób ogarnąć sporą ilość kontentu gry.

Rozważam obecnie możliwość udostępnienia dziennika zadań w prostej formie dla wszystkich przy jednoczesnym zachowaniu większej ilości informacji i komfortu dla graczy z obywatelem.

Podsumowując: będziemy dążyć do ułatwiania wykonywania zadań.
 Autor postu otrzymał 4 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 4 piw(a):
Walgo, Azareus, Irmis, mindmaster
Haradriel


Haradriel Arvaleth
Elf
?owca
Wiek: 35
Posty: 43
Piwa: 5/4
Skąd: Wrocław

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 23:13    [Cytuj]

No i dla mnie to jest git informacja, tzn. ta część w której bez obka możnaby było się zorientować w liście questów i w ogóle ;)
_________________
"Cynik jest perfidnym łajdakiem, który postrzega świat takim jaki jest, a nie takim jaki być powinien"
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-04, 23:39    [Cytuj]

Jak dla mnie - ograniczyc ilosc questow i wprowadzic pewne ich zroznicowanie z ery na ere (Rozne q bylby dostepne w roznych erach). Do tego rozlozyc je bardziej rownomiernie poziomowo - bo poczatek jest goraczkowa bieganina, za to koncowka jest leniwa i monotonna w porowaniu do niego (choc takie tempo mi bardziej pasuje)

Nie zgodze sie z argumentem, ze taki rozrzut zapobiega tworzeniu schematycznych sciezek - do tego porwadza coerowe zmiany w Q. Rozrzut sprawia, ze optymalna sciezka staje sie po prostu coraz bardziej skomplikowana i do ogarniecia tylko przez no-lifeow. Traci zwykly gracz, ktory zwyczajnie nie wie ze ma do wyboru isc do Tyru albo Tiamy, tylko przejdzie sie do Innsh, a potem do Stomu, szukajac gdzie sa Q na jego poziom.
A optymalna sciezka (albo 2, jesli jedna bedzie niemozliwa) i tak powstanie, bo to w koncu gra turowa, ale tylko dla wybranych i wymagajaca coraz wiecej czasu i dokladnego sprawdzania, punkt po punkcie, z przygotowana wczesniej ze znajomymi lista.

Sa gracze, ktorzy podchodza do gry na luzie - sam do nich naleze, ale to mniejszosc. A im dalej w ere, tym wiecej sie wykrusza klikaczy, ktorym nie udalo sie dostac w poblize topki. Zreszta nic w tym dziwnego, bo jesli raz przejdzie sie dane Q, to wiele w grze nie mozna robic majac niski lv - malo przeciwnikow na turniejach i calkowita nieprzydatnosc na wojnach nie zostawiaja wiele alternatyw ;)

Dodawanie coraz to nowszych zadań w momencie gdy juz od paru er gracze mowia, ze jest ich troche za duzo, to lekki samoboj - najpierw warto usprawnic sposob ich wykonywania, by rzeczywiscie dalo sie w przyszlosci ogarnac ich wiecej, nie poswiecajac na to polowy dnia ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Farakalian
Inny niż wszystkie

Farakalian
Lacert
Paladyn
Wiek: 34
Posty: 73
Piwa: 3/14
Skąd: znienacka

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 02:01    [Cytuj]

Muszę się zgodzić 100% z Azareusem. Sam z tego powodu miałem zrezygnować z grania, co prawda sie sklikałem, ale już freestylowo, a nie ogarniając wszystko. I nadal nie wiem jak będę dalej grał, jedynie obywatel mnie jakoś tam trzyma, bo mogę nakisić tur.
Ale ogarnianie potem co, jak, kiedy i z kim zabiera POTęŻNE ilości czasu, naprawdę - potężne.

Phil - masz rację, że to wprowadza nieliniowość do gry i ciekawość, ale... to nie Single Player, kiedy i tak gramy samemu i poświęcamy czas kiedy chcemy. Wtedy nieliniowość rozgrywki jest faktycznie potężną zaletą - inaczej gra się znudzi.

To jest multiplayer, gramy w czasie rzeczywistym, dobowym wszystkim leci tak samo czas i nie ma tak, że zrobię save'a i wrócę do grania po zrobionym projekcie za 2 tygodnie i będę w tym samym miejscu, jakbym zaczął tego samego dnia wieczorem, po paru godzinach od zrobienia save'a.
Trzeba pamiętać, że tu stawiamy G?ÓWNIE na grę PvP, rozwój postaci i to jej prowadzenie ma nam zapewnić dużego expa i koszenie innych graczy, czyli umiejętności gracza, nie nakład czasowy.

Nie powinno być tak, że słabsza postać mająca mnóstwo czasu na siedzenie na forach, klikanie ze znajomymi i wypytywanie o wypadajki bądź pomoc do obicia grupek/postrachów ma wyraźnie więcej expa i wyższy level od koksa samotnie grającego.
_________________
Włóczykij rządzi
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-12-05, 02:06    [Cytuj]

Moim zdaniem nie trzeba mieszać i przewracać do góry nogami systemu zadań. Wystarczy zapewnić odpowiednie informacje dotyczące questów w miejscach gdzie są potrzebne:
- zakładki łupów [już jest; chyba w tej chwili tylko dla obków ale oferuje wygodę, prawda?]
- lista bestii [na zasadzie: pod obrazkiem np. goblina Q: 0/5 - jeśli quest jest aktywny to po zabiciu będzie 1/5, jeśli nieaktywny zostanie nadal Q: 0/5; przewijając tę listę widać natychmiast co trzeba zabijać i to bez konieczności grzebania po notatkach/dzienniku]
- lista grup [na takiej samej zasadzie jak wyżej]
Te informacje w wersji dostępnej dla wszystkich z pewnością ułatwiłyby życie każdemu graczowi eliminując czasochłonność. Do tego ewentualnie można by dodać prostą wersję dziennika.

A pakiet obywatela oferowałby np:
- podgląd zadania w mini-okienku w dzienniku bez konieczności klikania
- sortowanie wg. miasta, poziomu sugerowanego
- dodatkowy ekran pokazujący procentowo stopień ukończenia zadań
- dodatkowa funkcjonalność podpowiadająca najbliższe miasta gdzie możemy oddać questy, których warunki spełniliśmy
- dodatkowa funkcjonalność podpowiadająca najbliższe miasta gdzie możemy oddać questy, których warunki prawie spełniliśmy np. 80%+ lub definiowane przez samego gracza
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 16