Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy system wojen
Autor Wiadomość
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-03, 14:10    [Cytuj]

Rozwinięcie opcji sabotażu i opis sytuacji oblężonej/atakującej gildii. Chciałbym doprowadzić do sytuacji, w której możliwe jest zwycięstwo zarówno na polu bitwy, jak i poprzez sianie zamieszania i fermentu u przeciwnika.
W następnym odcinku rozmaite tryby prowadzenia wojny ;)

Sabotaż za każdym razem wywołuje dodatkowy efekt, jeden z 4 poniższych (z równą szansą dla każdego):
- "Ha! A więc tu trzymają złoto!" - Punkty zwycięstwa: lv/2 + dodaje parę % do wartości ?upu wojennego
- "Tych paru jabłek na pewno nie będzie nikomu brakować." Punkty zwycięstwa: lv/2 + obniża morale przeciwnika
- "Kilka desek w tą, czy w tamtą, dla takiej dużej wieży, nie zrobi to różnicy..." Punkty zwycięstwa: lv/2 + obniża wartość umocnień
- Agitacja (na razie brak cytatu) Punkty zwycięstwa: lv + nieznacznie obniża morale

Akcja sabotażu jest udana, w momencie, gdy żaden wojownik nie zablokuje sabotażysty (przypominam, że musi on być przynajmniej z tego samego przedziału poziomowego, albo niższego).
Gracz nie ma wpływu na to, co uda mu się namieszać w gildii przeciwnika.
Każdy udany sabotaż nagradza też krótkim tekstem klimatycznym, podobnym do powyższych, związanym z typem działania.

Współczynniki wojującej gildii - w ekranie wojny widać poniższe współczynniki, będące krótkim podsumowaniem sił każdej walczącej strony - to nie nie wpływają akcje sabotażu, jak i przyszłe budynki gildii:
- ?up wojenny - orientacyjna kwota, którą przeciwnik uzyska, w razie zwycięstwa - liczona na podstawie całkowitej wartości gildii i skarbca.
- Morale (+jedzenie, karczmy i wszystko co utrzymuje walczących w dobrej kondycji i daje chęć do walki) - bonus do życia
- Umocnienia (mury, wieże oblężnicze itp) - bonus do ataku/obrony

Powyższe byłby widoczne dopiero po (np) 2 udanych akcjach sabotażu - nie wiesz, jaka jest u przeciwnika sytuacja, dopóki jakiś szpieg/zwiadowca nie wróci cały.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-12-03, 14:58    [Cytuj]

Cytat:
(przypominam, że musi on być przynajmniej z tego samego przedziału poziomowego, albo niższego).


Co jeśli w gildii są same koksy i nie będzie się dało podstawić nikogo?
np. gildia pełna 100lvlowcow i wojnę wypowiada im gildia 50 lvlowców, wtedy te 50tki mogą sobie sabotować i kraść do woli bo nic im nie grozi... gdzie w tym sens? Albo jakieś rozwiązanie tej sytuacji?

Cytat:
- Morale (+jedzenie, karczmy i wszystko co utrzymuje walczących w dobrej kondycji i daje chęć do walki) - bonus do życia

Co to znaczy "bonus do życia"?
- jeśli statyczny bonus do życia typu "+100 hp" wtedy jest to nie sprawiedliwe bo daje to znacznie więcej korzyści klasom typu bers/najmita/szerm a malutko bonusu klasom typu mnich czy paladyn etc (beznadziejna opcja)
- jeśli bonus %owy typu "+3% życia" wtedy jest rozwiązanie znacznie lepsze ale nadal nie idealne (umożliwi jakieś kombinowanie z nieoptymalnymi pancerzami typu wiecej pancka a mniej % ochrony, tak jak w wypadku "+100hp" zresztą)
- jeśli bonus tyczyłby się regenki życia wojennego typu "+1% regenki życia wojennego więcej" wtedy byłby to chyba jeden z najlepszych i najsprawiedliwszych scenariuszy (chyba ;P )
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-03, 15:26    [Cytuj]

Tsumoso napisał/a:
Co jeśli w gildii są same koksy i nie będzie się dało podstawić nikogo?
np. gildia pełna 100lvlowcow i wojnę wypowiada im gildia 50 lvlowców, wtedy te 50tki mogą sobie sabotować i kraść do woli bo nic im nie grozi... gdzie w tym sens? Albo jakieś rozwiązanie tej sytuacji?

Rozwiązanie tej sytuacji jest proste - rozgnieść ich na polu bitwy zanim rozkradną cały alkohol i zagryzki, rozmontują wozy, waszą broń opylą za parę groszy w skupie złomu, a wojowników przekonają, że mają za mało żołdu, by odmrażanie tyłków na polu, z dala od karcz miało jakikolwiek sens ;P

Dlatego punkty zwycięstwa liczyłbym osobno dla bitew i dla sabotażu. Bo obecnie w szturmach walki są po to, by wytłuc jak najwięcej wojowników przeciwnika (bo zwycięsto na wybicie "do nogi"jest prawie niemożliwe), aby potem parę osób mogło w spokoju "wychodzić" zwycięstwo dla gildii - przez co wojna się przedłuża.

Przyznam, że sam nie widzę innego wyjście na wykorzystanie na wojnach osób, które nie są w topce - przy obecnym systemie ich szturmy nie mają sensu, bo jeden highlv wytłucze wszystkich, a jeśli ma regenkę, to jeszcze posłużą mu za posiłek regeneracyjny między prawdziwymi walkami.

Cytat:
Co to znaczy "bonus do życia"?
- jeśli statyczny bonus do życia typu "+100 hp" wtedy jest to nie sprawiedliwe bo daje to znacznie więcej korzyści klasom typu bers/najmita/szerm a malutko bonusu klasom typu mnich czy paladyn etc (beznadziejna opcja)
- jeśli bonus %owy typu "+3% życia" wtedy jest rozwiązanie znacznie lepsze ale nadal nie idealne (umożliwi jakieś kombinowanie z nieoptymalnymi pancerzami typu wiecej pancka a mniej % ochrony, tak jak w wypadku "+100hp" zresztą)
- jeśli bonus tyczyłby się regenki życia wojennego typu "+1% regenki życia wojennego więcej" wtedy byłby to chyba jeden z najlepszych i najsprawiedliwszych scenariuszy (chyba ;P )

Sam się zastanawiam, w jaki sposób by to dokładnie funkcjonowało mechanicznie. Możliwe, że połączyłoby się oba podane przez Ciebie bonusy i tak morale miałby;
- duży wpływ na regenerację życia wojennego, która mogłaby się wtedy mieścić w przedziale np. 15-40% (zależne od rozbudowy gildii i powodzenia sabotaży przeciwnika).
- niewielki wpływ na życie wojenne - 0-5% (zależne od rozbudowy gildii i powodzenia sabotaży przeciwnika).

Trzeba też pamiętać, że w moim systemie wojny prawdopodobnie byłby o wiele krótsze (ok 7 dni), bez tych irytujących przestojów, więc i regenki mogą być wyższe.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-21, 13:09    [Cytuj]

Projekt jest bardzo niedopracowany i pelen dziur, a ja nie mam do tego na razie glowy. Kogo interesuje rozwijanie takiego pomyslu?
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 15