Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy system wojen
Autor Wiadomość
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 15:12   Nowy system wojen [Cytuj]

Co tu dużo pisać, obecnie wojny sa jak rosyjska ruletka - zazwyczaj wygrywa ten kto albo ma szczęście, albo doświadczenie szulera. Skoro w grze tyle się zmieniło, to moim zdaniem warto się też przyjrzeć temu aspektowi rozgrywki.

Proponuję stworzyć 2 typy szturmów:

1) Sabotaż: zamiast obecnych szturmów. Dojście trwa 24h, taka osoba może być zablokowana tylko przez kogoś ze swojego przedziału poziomowego, lub niższego - udaje się w przebraniu i unika najniebezpieczniejszych wojowników. Tożsamość atakującego jest ukryta tak, jak obecnie. W wypadku wejścia "na czysto", dostaje ilość punktów zwycięstwa równą tylko połowie swojego poziomu.

2) Bitwa - koniec z przychodzeniem do siedziby gildii-widmo, w której nikogo nie da się zastać, bo wszyscy chowają się po kątach, albo pod stogami siana.
Raz dziennie odbywa się bitwa. Od północy można się do niej zapisywać, a maxymalnie 24h później jest rozstrzygnięcie
Każda strona ma do obsadzenia 5 miejsc na zasadzie:
pierwsza gildia - druga gildia
1 wojownik - 1 wojownik
2 wojownik - 2 wojownik
3 wojownik - 3 wojownik
4 wojownik - 4 wojownik
5 wojownik - 5 wojownik

Nie można obsadzić większej liczby miejsc niż strona przeciwna +1.
W momencie zapisania się do grupy, pojawia się informacja, kto jest przywódcą szturmu (jeśli już jest), i czy zgadzasz się podlegać w tej bitwie rozkazom takowego (odpowiedź odmowna blokuje przyłączenie)

Trzeba wprowadzić w gildii rangę generał (uprawnienia rozdzielane przez mistrza), taka osoba zawsze zostaje przywódcą, po dołączeniu do szturmu.
Przywódca szturmu powinien mieć też możliwość wyłączenia ze szturmu wojowników.

Bitwa ma następujące fazy:
I - przyłączanie - osoby biorące udział w bitwie są ukryte (widać tylko przedział poziomowy)
II - rozpoczęcie bitwy - taką opcję ma dowódca szturmu - blokuje to możliwość przyłączenia nowych wojowników po jego stronie, a dowódcy drużyny przeciwnej:
- blokuje odrzucanie wojowników z grupy (nie da sie zmienic skladu)
- można dalej dodawac wojowników, ale obowiązuje ograniczenie, ze nie można mieć większej przewagi niż 1 osoba
- kliknięcie teraz rozpoczęcia bitwy sprawia, ze przechodzimy do 3 fazy
III - podstawianie - osoby biorące udział w bitwie stają się widoczne dla każdej strony, a przywódcy szturmów mogą zacząć wydawać rozkazy ataku, co robią naprzemiennie. Pierwsza zaczyna ta strona, ktora jest w wojnie agresorem.
Przywódca wybiera jednego ze swoich wojowników i atakuje nim określonego przeciwnika. To samo potem robi przywódca drużyny przeciwnej i tak na zmiane, aż wszyscy wojownicy są przyporządkowani, albo zostanie 1 bez pary, który wchodzi na czysto, zdobywając punkty zwycięstwa równe swojemu poziomowi.
Po podstawieniu wszystkich (ale nie później niż o północy), rozgrywane są walki między parami wojowników i zapisywany wynik. Jeśli nie wszyscy wojownicy zostaną przyporządkowani, to pozostałe pary są ustawiane losowo o północy, kiedy ostatecznie musi być rozegrany wynik bitwy.

Jeśli coś jest niejasne, to z chęcią wytłumaczę, i oczywiście trzeba do tego w pewnym stopniu dostosować system punktowy wojen.
 Autor postu otrzymał 3 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 3 piw(a):
Talphion, Atresia, Amerth
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 15:23    [Cytuj]

W zasadzie tak, ale nie wiadomo, jaki jest wynik starcia, póki wszystkie jednostki się nie ruszą.
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 15:29    [Cytuj]

Irmis, nie bardzo rozumiem, jak dowódca miałby przydzielać wojowników podczas sieczki... może x czasu na formowanie oddziałów (max 5 osobowych). I tak dowódca widzi (generał lub najwyższy lvl)

Nasi - wróg
grupa 1 - grupa 1
grupa 2 - grupa 2
grupa3 - grupa 3
grupa 4 - grupa 4
grupa 5 - grupa 5

I... dowódcy wybierają którą grupę atakują. O szybkości decyduje poziom grupy (obrońca i atakujący wybierają cel, w wypadku gdy jest podobny wybiera agresor). Taki grupowy deathmatch. Zaraz po wygranej automatyczna walka druga grupą która przeżyła i nas wybrała a nie miała pierwszeństwa lub z tą co my wybraliśmy a nie mieliśmy pierwszeństwa. W wypadku braku doboru (nikt nas nie wybrał a wygraliśmy) dowódca wybiera kolejną grupę do ataku. Dobór przeciwników w walce grupowej jest losowy.


Chaotycznie i niejasno, ale może się połapiecie
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 15:35    [Cytuj]

Spider4, jest parę "ale" do Twojej propozycji:

1. Przy takiej liczbie wojowników, wojna skonczy się po pierwszej bitwie
2. U siebie wprowadziłem rozdzielającego atakujacych z 2 powodów - gdyby każdy atakował sam, to po pierwsze zajęło by to parę dni, po drugie szlag by trafił jakąkolwiek większą taktykę.

Wszystko musi być dostosowane do realiów gry turowej, a nie średniowiecznej bitwy.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 16:09    [Cytuj]

A ja bym własnie chciał takie wojny jednobitwowe...

W sensie, zostawiamy obecny system wojen jaki jest i dorzucamy coś w rodzaju napadów zbrojnych w stylu hit and run. Mistrz jednej organizajci inicjuje atak. Członkowie sie do tego ataku dołączają, podobnie obrońcy po drugiej stronie. Czas na dołączenie to 24 godziny po czym następuje Battle Royale. Gra losuje każdej osobie po kazdej ze stron kogo atakuje i trwa aż pozostanie na nogach tylko 1 strona(albo określoną ilośc tur). Jeśli okreslona ilość tur, wówczas jeśli nie uda sie zabić wszystkich obrońców, to jest remis. Jesli uda sie przełamać obronę lub atak wtedy rabuje się powiedzmy 1-5% posiadanego przez gildię złota(nie wartości bo nie ma czasu na burzenie, to jest szybki atak na skarbiec). Jesli przegra się to obrońcy rabują odpowienio podobne wartości z ciał przeciwników... ;P

Maksymalnie 1 napad na 3-4 dni, tylko na gildie z ambasadami...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Caus

Argh Buntownik
Lykon
Rycerz
Wiek: 34
Posty: 539
Piwa: 11/30
Skąd: Kraków - BG

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 19:28    [Cytuj]

a nie lepiej szturmy grupowe dać na zasadzie walki Grupa vs grupa? każdy wybiera cel, a potem po zabiciu juz randomowo sie to toczy (Jeżeli nie zostanie wybrany cel do 30 minut po kliknieciu walki to jest random) - takie bitwy właśnie trwały by niby 30 minut, czyli od przyjścia i tak mija 30 minut walki (nie można postawiać się w innych)
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 20:19    [Cytuj]

Caus, każdy wybiera cel, czyli znając życie wszyscy po obu stronach robią huzia na juzia czyli zabić berka przeciwnikowi...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 20:26    [Cytuj]

A berek na to Huraaaaa!!! :D
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 20:32    [Cytuj]

W to nie wnikam... ;P
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 20:41    [Cytuj]

To byłby dla berka sprwdzian - ilu przeciwników ubije zanim zdechnie :D
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 20:44    [Cytuj]

mindmaster, biorąc pod uwagę ilość życia i brak uników to całego jednego o ile się zmieści w 1-2 turach ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 20:47    [Cytuj]

jw. Jeśli po drugiej stronie siłowcy to jest wielkie prawdopodobieństwo że nie dożyje drugiej tury... A znając życie druga strona by w tym czasie ubiła berka pierwszej stony... Dlatego ja bym wolał wielkie bitwy z random celami... Ale wtedy jak pięknie by areligijnośc miała miejsce do popisu...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 20:47    [Cytuj]

2 tury to w ekstremalnych przypadkach całych dwóch ;P

Ja już battle royale proponowałem dawno, ale do skutku nie doszły...
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 21:17    [Cytuj]

Najlepsze byłoby battle royale każdy przeciwko każdemu... :D Gdzie losowo celuje się w każdego kto nie jest Tobą... :D To by dopiero była jatka... Last man standing... :D
_________________
Ostatnio zmieniony przez KoniAK 2010-12-01, 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-01, 21:28    [Cytuj]

Panowie, z offtopem załóżcie sobie własny temat ;P
Ten tutaj jest o modernizacji obecnego systemu wojen, a nie to tym, jakie jeszcze systemy walki byście chcieli zobaczyć w wojach ;)
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 16