Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
profity anty-żywotnościowe
Autor Wiadomość
Grudo


Grudo
Posty: 143
Piwa: 8/19
Skąd: Gdańsk

Zloto
Wysłany: 2010-11-10, 23:12    [Cytuj]

Ja sie w 100% zgadzam w tym wypadku z Tsu ;)

Na forum tyle sie mowilo o tym zeby klasy pancerne i klasy zywkowe mialy taka sama sume pancek+HP i to wszystko bylo ok (tak wiem pancek mozna ulepszac w sprzecie a zywki nie, ale to i tak dziala tylko na koniec i nie wnosi nic do tematu)

Teraz wezmy przyklad
Palek i straznik bo teoretycznie klasy dosc podobne
wezmy ze palek ma 5k HP i 500 pancka 10% ochrony
strazak 500HP i 5k pancka 91% ochrony (z kapelusza wziete dane tylko w celach pokazowych ;P )
suma jest taka sama i w obu przypadkach przy zwyklym obrywaniu skonczy sie razem z HP

W tym momencie zaczynamy walke z ryckiem
Ten podpala kazda z naszych przykladowych postaci 3x50HP i niby obie klasy traca tyle samo ale...

No wlasnie jest jakies ale ;P
palek stracil 150HP i ~~15pancka (bo ten sie nie wykorzysta)
straznik stracil 150HP i ~~1500pancka (bo ten sie nie wykorzysta)

jak latwo policzyc
palek traci w sumie 165 HP+pancek
straznik traci w sumie 1650 HP+pancek

Latwo zauwazyc ze straznik traci o rzad wielkosci wiecej niz palek

Do tego w tym momencie dochodza jeszcze profity gdzie regenka zycia u palka moze zniwelowac odniesione straty a u straznika regenka pancka daje nic (zasadniczo w przypadku walk z postaciami majacymi profit zadajacy obrazenia bezposrednio w HP regenka pancka nie dziala)

EDIT: Aj widze ze mnie wyprzedzono z obliczeniami ;P ale post i tak zostanie ;)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-11-10, 23:34    [Cytuj]

Phil napisał/a:
A nie prościej zmodernizować profity zjadające samo HP tak by konsumowały również pancerz? Tak postąpiono z profitem mnicha, dlaczego by nie zrobić tego samego z podpaleniem, truciem i mrożeniem? (pomijam tu nielogiczności, np. truciznę niszczącą pancerz) i rozważam to jedynie od strony mechanicznej i równowagi pomiędzy klasami.


Jeśli chcemy od strony technicznej na to popatrzeć to ja mam jeszcze jedną czysto techniczną sprawę do omówienia.

Mianowicie kwestia ciosów specjalnych wchodzących 50% w życie i 50% w pancek (cios zwany w dalszej części postu jako "cios 50:50")

1. cios 50:50 wchodząc w postać z 50% ochrony - nie robi jej żadnej różnicy
2. cios 50:50 wchodząc w postać pancerną (tzn z ochroną powyżej 50% np. 80 czy 90%) jest dla niej znacznie bardziej szkodliwy (to chyba jasne, nie?)
i uwaga - najlepsze:
3. cios 50:50 wchodzący w postać o malutkim % ochrony... generalnie nawet pomaga wykorzystać pancerz i w pewnym sensie w danej walce zdejmuje potrzebę posiadania odpowiedniego % ochrony w pewnych walkach :mrgreen:

Teraz podam konkretną sytuację do punktu 3:
-> szermierz walczy z mnichem który ma dodatkowe ciosy 50:50

szermierz ma bardzo wysokie uniki i jest praktycznie nie do trafienia przez mnicha: mnich musi go zabić w dużej mierze dodatkowymi ciosami -> szermierz wiedząc, że będzie walczył z mnichem może się przygotować... załóżmy, że ma:

1000 hp i dwa ubrania do dyspozycji:
a) ubranie zwykle: 500 pancerza i 40% ochrony
b) ubranie dziwne ( ;P ) 1000 pancerza i 10%* ochrony (*w ramach wyolbrzymienia)

Szermierz w tej walce wyjdzie znacznie lepiej używając dziwnego ubranka - bo po co mu % ochrony? Lepiej jak ma więcej pancerza - nie wykorzysta go na normalne ciosy ale... dodatkowe ciosy mnicha traktują go jakby miał 50% ochrony wiec on tym może... skorzystać! Wykorzystuje tą dziwną lukę i na niego ten profit mogłby być wręcz słabszy niżeli był pomyślany.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Atresia
Atresia
f(Rycerz) = Win


Gwardzimierz Wielki
Ork
Rycerz
Wiek: 33
Posty: 295
Piwa: 17/49
Skąd: Gliwice

Zloto
Wysłany: 2010-11-10, 23:44    [Cytuj]

Tsu... Dostajesz ode mnie piwo za sformułowanie "dziwne ubranie"... :P

//wygaśnie jutro.

PS: Szermierz w walce przeciw mnichowi: KLIK!
_________________

Głupoto, strzeż się - nadchodzę!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2010-11-10, 23:44    [Cytuj]

Cytat:
3. cios 50:50 wchodzący w postać o malutkim % ochrony... generalnie nawet pomaga wykorzystać pancerz i w pewnym sensie w danej walce zdejmuje potrzebę posiadania odpowiedniego % ochrony w pewnych walkach

Nie sprawdzałem teraz, ale chyba na poziomach 40+ już wszystkie pancerze mają te 40+% skuteczności?
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-11-10, 23:47    [Cytuj]

Hm... to ciekawe spostrzeżenia. Faktycznie chyba najlepiej byłoby uzależnić podział w obrażeniach od % ochrony. Tak czy inaczej, taką zmianę można wprowadzić dopiero w kolejnej aktualizacji
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2010-11-10, 23:56    [Cytuj]

Phil, na pewno najuczciwiej.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Mamian


Morlindorr
Ork
Rycerz
Wiek: 36
Posty: 107
Piwa: 5/2
Skąd: spod stolu

Zloto
Wysłany: 2010-11-11, 10:55    [Cytuj]

Wydaje mi sie ze w tym temacie nie chodzilo o zmienianiu profitow vs pancerz, bo przeciez musi byc tak ze ktos bije kogos... no i dalej nie rozwiazuje sprawy bicia klas z zywotnoscia, ktora maja ciekawsze mnozniki...

Pomysl Tsu z profitami vs % zywki wydaje mi sie jaknajbardziej trafiony, ewentualnie zmiana wzoru na zycie z obnizeniem go na starcie, zwiekszeniem na koncu gry

ufff jak dobrze ze nie ja bede wymyslal taki wzor:)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  HSP
     
Atresia
f(Rycerz) = Win


Gwardzimierz Wielki
Ork
Rycerz
Wiek: 33
Posty: 295
Piwa: 17/49
Skąd: Gliwice

Zloto
Wysłany: 2010-11-11, 11:47    [Cytuj]

Ale zamiana profitów vs. pancerz też daje pozytywny efekt - chodzi o to, że postacie opancerzone tracą w porównaniu z żywotnościowymi, jeśli więc zostanie wyeliminowany powód tej przewagi 10-tysięcznych kloców nad puszkami - thus gra zostanie zbalansowana once again.
Przemówiłem.
_________________

Głupoto, strzeż się - nadchodzę!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-11-11, 12:32    [Cytuj]

Można rozwiązać to na różne sposoby:
1. zmienić stare umiejętność by część była antyżywkowa
2. dodać w kolejnych odsłonach gry więcej skilli, zwłaszcza antyżywkowych
3. dać klasom unikowym czy pancernym jakieś realne do wykorzystania możliwości obrony przed tym (to w sumie najgorsza opcja, przekombinowana)
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Switek
Górski Weteran

Mały Głód
Niziołek
Mnich
Posty: 257
Piwa: 12/11

Zloto
Wysłany: 2010-11-17, 10:32    [Cytuj]

Ja tu chciałem sprostować jedną rzecz bo żywika aż takla (w kosmos) nie jest :> .

Postać pancerna ma zawsze więcej hp + pancek niż postać żywkowa do tego wytrzymałościowy mają wyższe cw :)
A problem dla pacerniaków :) jest w walkach tylko z rycami, szermami i mnichami ( i to nie wszystkimi :)

A teraz po wprowadzeniu wyznać klasy pancerne pewnie wezmą regenke życia i problem z wykorzystaniem packa pewnie zniknie :P

(a nota bene wyznania będą sie rozwijały tak jak obecne profity i też do poziomu 7 ...... bo ta regenka życia i zabieranie życia to nawet nie delkatnie jest przegięte :) ... )
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2010-11-17, 10:41    [Cytuj]

Cytat:
wyznania będą sie rozwijały tak jak obecne profity

Tak.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-11-17, 11:53    [Cytuj]

Switek, Fayl,
Cytat:
wyznania będą sie rozwijały tak jak obecne profity


W sensie siły profitu też?
Tzn. będą te wyznania około 4 razy silniejsze od bazy na 7 poziomie z drobnymi wyjątkami i poprawkami?

np.
Kult Eli-ghana: 5% na maksymalne obrażenia przez 2 tury
na 7 lvlu będzie dążył do:
~~ 20% na maksymalne obrażenia przez 4 tury ?

np.
Kult Sirioni
2% szans, że przeciwnik odniesie obrażenia od błyskawicy o sile 100
na 7 lvlu:
~~ 8% szans, że przeciwnik odniesie obrażenia od błyskawicy o sile 400 ?

np.
Kult Aldaore
5% na obniżenie ataku przeciwnika o 5% na 2 tury
na 7 lvlu
~~ 20% na obniżenie ataku przeciwnika o 20% na 4 tury ?

P.S. czy kiedyś będzie coś na ten temat na wiki? ;P
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-11-17, 11:57    [Cytuj]

Cytat:
czy kiedyś będzie coś na ten temat na wiki? ;P


Narazie na wiki będzie to, o czym sa informacje w grze, czyli jak ktoś nie dobije 150 poziomu i mi nie powie jak to dalej idzie to nie będzie informacji.

Chyba ze ktoś z teamu puści parę :P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-11-17, 12:09    [Cytuj]

Azareus napisał/a:
Chyba ze ktoś z teamu puści parę :P

O, to to to to to ;P
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-11-17, 12:53    [Cytuj]

W przypadku nowych profitów nie będzie informacji o kolejnych stopniach działania. Ani wyznań ani tych z cechu weteranów. Odkrywajcie sami ;-) Tak wszystko byście chcieli od razu na tacy ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 15