Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Gwardzista
2009-04-23, 08:46
Wzory, krzaczory i inne potwory.
Autor Wiadomość
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 22:54   

Phil napisał/a:
Nie. Bo potem będzie kwestionowanie kar - "ale przecież gracz A dostał tylko 5 dni bana, za to samo za co ja dostałem 10". I gadanie, że to niesprawiedliwe.


Wystarczy walnąć odpowiedni wpis w regulaminie, że kary będą coraz bardziej narastać :P Że to taki czas przejściowy ;)

Swoją drogą nie rozumiem czemu mechaniki nie skonstruujecie tak by rzeczy "zue":
- nie opłacały się
- były bardzo pracochłonne
- były wręcz niemożliwe

Jak dla mnie grupa ludzi pilnująca to porażka - bezsensowna praca której można uniknąć. Czy myśleliście o tym, co będzie gdy userów będzie np. 5000 ? Gdy potem będą walić na forum i się tłumaczyć ? Bo w sumie prawie na pewno kogoś posądzicie niesprawiedliwe a to zbieg okoliczności a to koleś kolesia wrobił (np. stworzył 5 postaci i pushował wroga bo wiedział, że ten wtedy dostanie bana) a to a tamto. etc

Mechanika za to byłaby bezwzględnie sprawiedliwa.

Jeśli stworzylibyście dobrą mechanikę - wszystko byłoby ok.
Jeśli złą - ktoś by pokazał, że jest zła stosując się obowiązujących reguł wykazałby jej ułomności - można by ją było poprawić.

Powinny istnieć mechanizmy nie pozwalające i/lub upośledzające push/pull etc
---- To z tym, żeby skuteczność wpływała na ilość expa było dobre: z czasem za worki turniejowe będzie coraz mniej expa i on sam otrzymywałby coraz mniej.
---- Najbardziej przeszkadza zjawisko push/pull na niskich lvlach: sprawić więc, żeby exp był uzależniony od ilości sprzętów jakie ma postać na sobie, mogą to być najgorsze śmieci: no ale w końcu na samym początku by to działało bo te śmieci są dość mocne.
---- wprowadzić by ilość oberwanego dmg przez stronę wygrywającą determinowało ilość expa jaką dostanie (łatwa wygrana = małe rany własne = mały exp ; duża wygrana = duże rany = duży exp etc )
---- exp pasywny powinien być właśnie mniejszy; gdy strona atakująca przegra nie powinna zostawiać obrońcy 2*lvl ale właśnie ten pomysł z lvl/2 był lepszy

etc (to tylko kilka przykładów)
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Natan
Taki Szatan


Crugar
Ghrull
Paladyn
Wiek: 38
Posty: 81
Postawił 3 piw(a)

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 22:54   

Cytat:
Banowanie permanentne jest w podanym przec ciebie przyadku równe ies raz pogryzł innego psa - uśpić go


Pogryzienie nie, ale jeśli jeden pies zagryzie drugiego a właściciel zgłosi to na policje sąd może kazać każe uśpić psa i dość często to robi.

Cytat:
Ja tam regulaminy czytam dopiero jak wiem że jest sens tj bede grał w coś dłużej niż jeden dzień :)


Czyli składasz w tym momencie krzywoprzysięstwo, bo w większości gier zanim założysz konto poświadczasz że zapoznałeś się z regulaminem i go akceptujesz.

Cytat:
---- wprowadzić by ilość oberwanego dmg przez stronę wygrywającą determinowało ilość expa jaką dostanie (łatwa wygrana = małe rany własne = mały exp ; duża wygrana = duże rany = duży exp etc )


I postacie unikowe nie będą miały szansa zaistnieć w rankingu.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Bordowa Szkoła Rycerska
     
Bolivar


brak
Wiek: 45
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:02   

Tsumoso, nie ma dorbej mechaniki - jeszcze nie spotkałem takiej w grze. Niestety każda opcja ma swoje plusy i minusy... Zawsze będzie coś nie tak.

Skuteczność - ale jaka? Obrażenia? Ilość trafień? Długość walki? I zaczyna się zabawa z tworzeniem postaci pod wzór.

Tylko, że ponownie pojawi się problem zakładania śmieci i na wyższych levlach i szukania tego jedynego najlepszego układu... Nawet jeżeli nie jest on dla ciebie tylko dla innej klasy.

Tylko co da ilość dmg? Jedyne co to tak dobierany sprzęt by było go jak najmniej i by wychodzić blisko 10% pozostałego życia.

Wg. mnie exp. pasywny powinien być skasowany.
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:06   

Natan napisał/a:

Cytat:
---- wprowadzić by ilość oberwanego dmg przez stronę wygrywającą determinowało ilość expa jaką dostanie (łatwa wygrana = małe rany własne = mały exp ; duża wygrana = duże rany = duży exp etc )


I postacie unikowe nie będą miały szansa zaistnieć w rankingu.


Ta wypowiedź świadczy, że masz zerowe pojęcie o tym o czym piszesz ;) Radzę zastanowić się porządnie bo robisz z siebie co by nie było głupka ;)

Zapewniam, że wszystkie klasy miałyby wyrównane szanse.

A nawet zakładając, że jednak masz rację (ale nie masz i mówię to z całą pewnością i premedytacją) to wtedy po prostu oznaczałoby to, że coś jest nie tak z równowagą sił danych klas - silniejsze klasy dostawałaby mniej expa... to przecież nic złego, to samobalansowanie się gry! ;)
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:09   

Cytat:
Wg. mnie exp. pasywny powinien być skasowany.


A wg mnie nie. Bo jak nie będzie expa pasywnego, to nie będzie zachęty by wygrywać walki. Choć z drugiej strony, to też zależy... jedni wolą topić mnóstwo walk bez broni niż wygrywać uczciwie.

W V erze nie było expa za wygraną - ludzie się i tak rozbierali, by innym było łatwiej. Tak źle i tak niedobrze.

Mechanika Wojowników, jak zresztą wielu innych gier jest kulawa. Zawsze będzie jakiś sposób by coś gdzieś wykombinować w sposób nie zabroniony przez regulamin.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
deshong
Błękitny Palladyn


Niziołek
Paladyn
Stary Palladyn
Wiek: 47
Posty: 337
Piwa: 27/22
Skąd: WBG

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:10   

tsumoso: Nie ma mechaniki idealnej a jeśli uważasz inaczej spróbuj pomóc Wojtkowi i reszczie ekipy. Ta mechanika jest ogólnie dobra i zrobiona przez praktycznie jednego człowieka, potem tylko udoskonalana. Ponieważ Wojtek i reszta ekipy współtworzącej grę ZAWSZE była otwarta na konstruktywne komentarze, to MASZ OKAZJę WSPOMÓC ICH SWOIMI POMYS?AMI. I nie musisz znać się na programowaniu. Wystarczy tylko byś powiedział że ten element powienien być tak obliczany, czy tu można ten wzór poprawić tak a tak.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Wielka Błękitna Gildia
     
Natan
Taki Szatan


Crugar
Ghrull
Paladyn
Wiek: 38
Posty: 81
Postawił 3 piw(a)

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:10   

Tsumoso napisał/a:
Natan napisał/a:

Cytat:
---- wprowadzić by ilość oberwanego dmg przez stronę wygrywającą determinowało ilość expa jaką dostanie (łatwa wygrana = małe rany własne = mały exp ; duża wygrana = duże rany = duży exp etc )


I postacie unikowe nie będą miały szansa zaistnieć w rankingu.


Ta wypowiedź świadczy, że masz zerowe pojęcie o tym o czym piszesz ;) Radzę zastanowić się porządnie bo robisz z siebie co by nie było głupka ;)

Zapewniam, że wszystkie klasy miałyby wyrównane szanse.

A nawet zakładając, że jednak masz rację (ale nie masz i mówię to z całą pewnością i premedytacją) to wtedy po prostu oznaczałoby to, że coś jest nie tak z równowagą sił danych klas - silniejsze klasy dostawałaby mniej expa... to przecież nic złego, to samobalansowanie się gry! ;)


Czyli wg. ciebie np. pan strażnik na którego większość będzie miała minimalny % na trafienie będzie otrzymywał takie same obrażenia jak np. rycerz albo gwardzista?
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Bordowa Szkoła Rycerska
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:18   

Bolivar napisał/a:
Tsumoso, nie ma dorbej mechaniki - jeszcze nie spotkałem takiej w grze. Niestety każda opcja ma swoje plusy i minusy... Zawsze będzie coś nie tak.

Potem się poprawia aż będzie coraz lepsza ;)
It's Evolution.

Cytat:
Skuteczność - ale jaka? Obrażenia? Ilość trafień? Długość walki? I zaczyna się zabawa z tworzeniem postaci pod wzór.

skuteczność; ranking skuteczności - % ilośc wygranych
jeśli jest mała - koleś jest workiem do bicia/pusherem - atakowanie go powinno dawać mniej expa (bo jest łatwym celem - łatwy exp ? więc będzie mały exp ;) ).

Cytat:
Tylko, że ponownie pojawi się problem zakładania śmieci i na wyższych levlach i szukania tego jedynego najlepszego układu... Nawet jeżeli nie jest on dla ciebie tylko dla innej klasy.

no to na wyższych lvlach będą pilnowac porządku inne zasady mechaniki - problemu nie widzę :) Mechanika to zbiór zasad. Takie prawa natury.

Cytat:
Tylko co da ilość dmg? Jedyne co to tak dobierany sprzęt by było go jak najmniej i by wychodzić blisko 10% pozostałego życia.

Zawsze jest ryzyko... i jest losowość. I ten cały trud dopasowywania i maksymalizowania expa idzie się rypać gdy nagle przegra walkę bo przedobrzył. Pracochłonne - nikomu na dłuższą metę się nie będzie chciało. Poza tym są jeszcze inne zasady mechaniki, które by przeszkadzały. Np. ta, że jak mamy niską skuteczność to zmniejsza nam się exp na treningach... więc nikt dobrowolnie nie będzie się dawał obić :)

Wszystko pasi :) Jeszcze jakieś wątpliwości?

System ludzi pilnujących się zawali jak domek z kart gdyby ilość userów wzrosła wreszcie drastycznie. Trzeba myśleć globalnie.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
deshong
Błękitny Palladyn


Niziołek
Paladyn
Stary Palladyn
Wiek: 47
Posty: 337
Piwa: 27/22
Skąd: WBG

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:20   

Cytat:
A wg mnie nie. Bo jak nie będzie expa pasywnego, to nie będzie zachęty by wygrywać walki.

już z wzorem na expa raz się porządnie borykaliśmy- przy regeneracji. Wzór już wtedy był paskudnie długi i pozornie bardzo skomplikowany - bardzo wiele zmiennych gdzie modyfikacja tylko jednej mogłaa spokojnie zawiesic całą grę. Dlatego właśnie o ile pamięć mnie nie myli zdecydowaliśmy sie na pasywny exp przy próbie próbie utworzenia Władców. Dlatego twierdzę że modyfikowanie obecnego systemu powinno być tylko w ramach obecnej formy naliczania expa. No chyba że ekipa rozrosła się o kilku matematyków lub jakiegoś geniusza....
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Wielka Błękitna Gildia
     
Bolivar


brak
Wiek: 45
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:23   

Tsumoso, nie wiedzę zmniejszenia ilość pracy w porównaniu z tym co aktualnie jest. Zamieniasz jedne parametry, które należy sprawdzić na inne... przy czym te inne są jeszcze nie sprawdzone i nie okodowane. Zgadnij co lepiej wybrać?
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:46   

Natan napisał/a:

Czyli wg. ciebie np. pan strażnik na którego większość będzie miała minimalny % na trafienie będzie otrzymywał takie same obrażenia jak np. rycerz albo gwardzista?


W moim rozumieniu w tym momencie jesteś ignorantem. Taki przykład jest bezsensowny bo opierasz się na
a) niezbalansowanym wzorze na trafienia (błąd jest po twojej stronie bo zaakceptowałeś błędny wzór jako pewnik i punkt wyjścia)
b) nie bierzesz pod uwagę, że walka podana w przykładzie gdzie koleś na 300 lvlu niszczy innego na 300 lvl nie tracąc ani hp = niewymagająca walka = nie ma ryzyka = mało expa ... niczego się nie uczymy bijąc bezbronnych/upośledzonych/idiotów a jedynie prawdziwych wymagających wrogów przecież ;) )

Tak poza tym:
Każdego można uśmiercić - każdy otrzymuje rany jeśli walka jest wymagająca - za przegraną uważamy osiągnięcie 0hp. I to jest argument za wprowadzeniem tego pomysłu. Skoro każda postać teoretycznie jest śmiertelna to jeśli się o nią ociera więcej się uczy.

Nie jest wymagająca walka w której tracimy tylko 10% hp.
Wymagająca jest walką możemy nazwać taką gdzie tracimy 75% hp.
Heroiczną zaś taką gdzie tracimy 95%.

Niezależnie jaką klasą.

W założeniach brałem pod uwagę prawidłowy wzór na trafienia (jakąś, jakąkolwiek wersje idei wzoru jaki postuluje od bodajże 2 lat; raz już udowadniałem, że ten jest nieprawidłowy i bezdennie idiotyczny) to tak właśnie by było.

Może gdy już lobby teamu nie zależy tak na swoich postaciach to dalibyście wreszcie zbalansowany wzór? Były tu z dwa tematy, u nas kiedyś było parę. Raz nawet Phil się serio zainteresował i pytał o szczegóły ale i tak olaliście ;) Dalej mamy zwinkę silniejszą 5krotnie od zręki przy skrajnych wartościach... aż ręce opadają ;)
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:49   

Bolivar napisał/a:
Tsumoso, nie wiedzę zmniejszenia ilość pracy w porównaniu z tym co aktualnie jest. Zamieniasz jedne parametry, które należy sprawdzić na inne... przy czym te inne są jeszcze nie sprawdzone i nie okodowane. Zgadnij co lepiej wybrać?


Zamienię parametry jakie trzeba sprawdzać na... nierobienie niczego i na zbyteczność jakiegokolwiek nadzoru. Zamienienie prowizorki na coś w rodzaju samoregulujących się praw natury to jest to ;) Do tego powinno się dążyć.

Pomnicie me słowa jeśli woje wypalą i będzie już parę tysięcy userów albo i więcej.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
deshong
Błękitny Palladyn


Niziołek
Paladyn
Stary Palladyn
Wiek: 47
Posty: 337
Piwa: 27/22
Skąd: WBG

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:51   

skłądam wniosek o przeniesienie tej dyskusji do innego wątku, lub założenie nowego gdyż w tej chwili nie ma ona nic wspólnego z tematem wątku. Do tego chyba nie każdy musi znać takie szczególy by bawić się grą...

P.S Tsumo: próbowałeś kiedyś napisać własnoręcznie/ lub widziałeś jakiś wzór potrzebny do tego o czym mówisz? Ja widziałem (i miałem okazjępobawić się nim)wzór na expa w pierwszej erze gdzie zmiennych było dużo mniej niż teraz. Robił już wtedy wrażenie swoją wielkością.
Ostatnio zmieniony przez deshong 2009-04-09, 23:55, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Wielka Błękitna Gildia
     
Bolivar


brak
Wiek: 45
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:52   

Cytat:
a) niezbalansowanym wzorze na trafienia (błąd jest po twojej stronie bo zaakceptowałeś błędny wzór jako pewnik i punkt wyjścia)


Na takiej samej zasadzie mogłeś napisać: ponieważ opierasz się na tym, że na autostradę wyjechał samochód mogący osiągać maksymalnie 80 km/h to jazda nim jest nieprawidłowa... Natan działa na obecnych danych, a nie na zasadzie co będzie lub co mogło by być lepsze (ale nie wiemy czy będzie).

[add]
Tsumoso napisał/a:
Bolivar napisał/a:
Tsumoso, nie wiedzę zmniejszenia ilość pracy w porównaniu z tym co aktualnie jest. Zamieniasz jedne parametry, które należy sprawdzić na inne... przy czym te inne są jeszcze nie sprawdzone i nie okodowane. Zgadnij co lepiej wybrać?


Zamienię parametry jakie trzeba sprawdzać na... nierobienie niczego i na zbyteczność jakiegokolwiek nadzoru. Zamienienie prowizorki na coś w rodzaju samoregulujących się praw natury to jest to ;) Do tego powinno się dążyć.

Pomnicie me słowa jeśli woje wypalą i będzie już parę tysięcy userów albo i więcej.


Piękna teoria... ale masz coś na jej wsparcie? Mi niestety aktualna praca pokazuje coś innego... te niezawodnie programy, to piękne i czyste kodowanie... i te piękne w teorii plany oraz koncepcje. Te tony kodu... i bugów.
Doba firma i dobry zespół wie jedno: jak najmniej zmian w kodzie i koncepcji. Poprawiasz i doprowadzasz do równowagi, a gwałtowne zmiany w sofcie zostaw studentom... Niech uczą się na swoich błędach ;-)
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Ostatnio zmieniony przez Bolivar 2009-04-10, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Natan
Taki Szatan


Crugar
Ghrull
Paladyn
Wiek: 38
Posty: 81
Postawił 3 piw(a)

Zloto
Wysłany: 2009-04-09, 23:57   

Tsu, nadal jest to dla mnie premiowanie postaci nieunikowych, bo skoro żeby expić, a tym samym brać udział w tym co jest najważniejsze czyli turniejach i wojnach na najwyższym poziomie, trzeba dużo obrywać to po co komu uniki? Ich założeniem jest to żeby postać NIE obrywała. W tym momencie ostro je dewaluujesz.

Poza tym, dla mnie jest balans w sytuacji kiedy mamy "pewników" i jesteśmy w stanie to osiągnąć. Z tego co pamiętam(popraw mnie jeśli się mylę, bo było to dawno i nie mam(ani ja ani nikt być może poza członkami GWN) już dostępu do tego tematu) twój wzór praktycznie uniemożliwiał obniżenia szansy na trafienie przez przeciwnika do minimum, za to stosunkowo ułatwiła uzyskanie okolic 50% co z kolei feruje klasy żyw+siła.

Poza tym zapominasz o jednej ważnej rzeczy kiedy żalisz się za olanie wzoru. Zapominasz że proponowałeś go w czasach gdzie tak na prawdę nikt poza Wojtkiem nie miał nic do powiedzenia, a dziesiątki pomysłów leżało odłogiem. A wiele z nich było naprawdę fajnych. Ale schodzimy z tematu myślę.

Moje podsumowanie, jeszcze raz złóż propozycję na wzór, tym razem masz większe szanse że coś to da. Choć ja osobiście nienawidzę sytuacji gdy walka jest 50/50.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Bordowa Szkoła Rycerska
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ZAMKNIĘTY ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 16