Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Wielopostaciowość
Autor Wiadomość
wadko

Harton Junior Gramsh
Lacert
Paladyn
Posty: 25
Postawił 4 piw(a)

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 11:31    [Cytuj]

Ja się spotkałem z wielopostaciowością w grze tekstowej. Zasadą jest to, że dwie (lub więcej, bo można mieć do 15 postaci) postacie tego samego gracza mają osobne świadomości i tak nimi trzeba grać. Dodatkowo nie mogą być podczas konfliktu po tej samej stronie barykady. Czyli muszą albo unikać konfliktów albo być naprzeciw sobie. Plus moderacja ma dostęp do logów i nawet próba wymiany sprzętu między postaciami kończy się zablokowaniem konta i dochodzeniem.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 11:50    [Cytuj]

wadko, Akurat robienie sytuacji że dwie postacie należące do jednej osoby są po dwóch stronach barykady jest imno głupotą, z prostego powodu... Strategie wojenne, czy ataki których przeciwnik nie widzi kto atakuje... W sytuacji wojowników, musiałoby być tak jak ja napisałem, czyli obie postacie albo w jednej gildii, albo w gildiach sojuszniczych, ale nigdy po dwóch stronach barykady.

Co do bicia jednego celu na turnieju, to jesli obie postacie wygrywają z danym celem to czemu mieliby nie bić jednej i tej samej postaci... Oczywiście w regulaminie wielopostaciowości musiałby się znaleźć zapis że nie można grać tą samą klasą co główna postać, bo wtedy wielce prawdopodobne byłoby że powstawałyby klony...

Poza tym, tak jak kiedyś zgłaszanie opiek nad kontem, chyba nie byłoby problemu jakby alty także musiałybyć zgłaszane na forum, tak żeby ludzie wiedzieli kto jest kto...

I tak jak pisałem na początku, opcja ta byłaby płatna, więc wątpię by kazdy miał dwie postacie, bo nie każdemu chciałoby sie klikać tyle...

A co do interakcji między postaciami, to przecież rynek nie pozwala na wystawianie przedmiotów po własnych cenach, tylko odgórnych, więc zarobić za wiele w ten sposób sie nie da... Poza tym osobiście jakbym zakładał alta to nie po to aby podkoksać maina, tylko żeby mieć dwie dobre postacie do bicia wrogów...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 11:59    [Cytuj]

Wiec mogę odpowiedzieć dyplomatycznie (prawie jak Phil): można rozważyć propozycję wielopostaciowości lecz dopiero w kolejnych erach - w tym momencie chcemy skupić się na innych aspektach gry (m.in. obywatelach), które są bardziej wyczekiwane przez graczy.

:-)
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 12:01    [Cytuj]

Tak wiem, teraz Team skupia się na usprawnianiu i poprawianiu błędów... aby były jeszcze lepsze... ;P
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 12:13    [Cytuj]

Kilka miesięcy temu, gdy zaczynaliśmy prace nad aktualizacją rozważaliśmy wprowadzenie płatnego powiększenia pojemności konta o 1 lub 2 postacie jako jeden ze sposobów powiększenia populacji postaci na świecie. Jednak w trakcie dyskusji doszliśmy do wniosku, że dopuszczenie do posiadania większej ilości postaci doprowadzi tylko do nadużywania funkcjonalności (pomijam już szybsze znudzenie oraz konieczność spędzania większej ilości czasu przy grze co z pewnością sporej grupie graczy by nie przypadło do gustu). I niestety, jeśli gdzieś jest potencjalna możliwość by skorzystała postać główna kosztem pobocznej, to wielu graczy ją wykorzysta nie przejmując się obostrzeniami regulaminowymi. A to prowadzi w prostej linii do konieczności wdrożenia mnóstwa zabezpieczeń (by postacie nie mogły ze sobą trenować, walczyć na turnieju, handlować, itd.). Lepiej zapobiegać niż karać, ale i tak jestem przekonany, że znalazłby się sposoby na obejście zabezpieczeń.
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Kalam
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 12:17    [Cytuj]

KoniAK, nie forsuj tego, bo to nie ma sensu dopóki team chce dbać o uczciwość za graczy ;) W grach przez przeglądarkę w większości można mieć jedną postać a w graficznych parę z dowolnością ich rozwijania/interakcji i wspólnym bankiem. Posłużę się najlepiej znanym mi przykładem:

Dofus f2p
-5 postaci (każda może być na dowolnym serwerze lub wszystkie na jednym)
-wspólny bank (dostęp do niego płatny zależnie od ilości w nim zawartych rzeczy)
-bank dostępny od 10 poziomu postaci

Dofus p2p z dokupionymi slotami
-12 postaci (11 zwykłych i 1 na heroic serwer (postać tam zabita ginie a zwycięzcą przejmuje eq)
-wspólny bank
-bank dostępny ciągle (dalej płatny ale nie wymaga lvl)

Twórcy nie mają nic do multikont, dopóki nie są to boty, jedyne co zablokowali możliwość wbijania do walk pvp więcej niż jedną postacią z danego ip aby ograniczyć gangowanie

A i najważniejsze: w większości gier można swój ekwipunek i ogólnie rzeczy wystawiać za ile się chce. Nikogo nie obchodzi czy dwuręczny topór +10 sprzedam za 10 miedzi czy 5 złota. Ale załóżmy, że nie licząc multikont (granie równolegle) tu to się nie sprawdzi bo mamy system turowy a tam nas ogranicza własny czas. Rozwiązanie? Zmiana przyrostu tur na postacie. Np. Postać kolejna otrzymuje 50% tur. Lub inaczej: przy dwóch postaciach gracz zamiast 120 tur otrzymuje 180 tur dziennie do rozdysponowania miedzy postacie, przy czym nie może dać więcej na jedną niż 120, lecz nic nie stoi na przeszkodzie aby dal np po 90 na każda.
Wtedy dodajemy tylko blokadę na turnieje (możliwość rejestracji tylko jednej), info w grze o nickname konta i dać dowolność. Wtedy moja sprawa jak rozdam tury i sprawa mistrza czy przyjmie alta z wrogiej gildii
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 12:22    [Cytuj]

Ograniczenie ilości tur mija się z celem posiadania drugiej postaci, bo nie po to ona jest żeby kisiła się na 50 levlu gdy główna juz jest na 100...

Ograniczenie tuniejowe jeszcze by uszło...

A to o co Ty ciągle płaczesz czyli sprzedawanie itemków za tyle ile się chce, doprowadziło do kuriozalnej sytuacji w V erze... Fakt że tak byłoby właściwiej, ale byłoby niemożliwe do skontrolowania, chyba że wszystkie transakcje by się odbywały przez forum na zasadzie licytacji i późniejszego sprzedawania z ręki do ręki...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 12:32    [Cytuj]

KoniAK, ograniczenie tur, bo jednak w graficznych na grę poświęcasz x czasu i sam decydujesz którą postacią grasz... tu dzienny przydział wyklikasz w 2 minuty. Max 60 walk z czego większość wyklikasz jedną multiwalką. Ograniczenie tur z możliwością dowolnego (nie przekraczającego dniówki limitu) rozdysponowania wydaje się logiczne. Nikt nie każe Ci dawać 120 tur na jedną i 60 na druga postać, możesz obu dać po 90 i rozwijać je równolegle. Przy moim założeniu wtedy wzorowanym na dofusie postacie miałyby jedną wpólną skrytkę z płatnym dostępem (rozdzielić to co jest teraz na "przy postaci" i "w skrzyni") dajmy na to 5 miedzi od przedmiotu (lub więcej). Jedynym ograniczeniem jest wtedy turniej. Reszta w rękach graczy, czy np. Stalowa Pięść przyjmie mojego alta wiedząc, że główna postać jest w BG i mamy wojnę... ich sprawa. Brak narzucania na siłę poprawności politycznej. Mistrz widzi postacie konta i gdzie są i sam decyduje czy mnie przyjąć czy nie. Zresztą zakładając, że można dokupić dwie postacie (różna cena dla jednej i dwóch), możesz doprowadzić np do sytuacji, że dwie mają po 120 tur a trzecia bezbarwna siedzi na miejscu...
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 12:33    [Cytuj]

Spider4, to nie jest takie proste jak się wydaje. W szczególności od strony technicznej. W tej chwili po prostu nie widzę możliwości posiadania większej ilości postaci.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 12:37    [Cytuj]

Spider4, Przy Twoim założeniu nikt nie chciałby mieć dwóch postaci bo to byłoby bez sensu... Z jednej strony wspólna skrytka, czyli rozwijamy postacie na zasadzie 100% do 50% ale ta druta byłaby używana tylko do zbierania kasy/wypadajek na questy, a tylko jedną by ludzie grali...

Poza tym Twoje rozwiązanie jest o wiele trudniejsze do wprowadzenia niż zwykłe dwie postacie na jednym koncie z ograniczeniami...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 12:45    [Cytuj]

A ja powiem tak.

Zwyczajnie budowa i system na jakim opierają się wojownicy powoduje, że 2 postacie na jedna osobę zwyczajnie... psują. Pojawia się to, czego nie lubiłem w np: OGame. Kto ma więcej kasy i czasu - ten jest lepszy. W tym przypadku ma 2 postacie i sporo czasu aby je sklikac.

Sytuacja z poprzedniej ery s1 na początku. Gildia 25 osobowa została pokonana przez... 7 osobową grupę koksów ze sporym doświadczeniem i czasem. teraz dodaj im jeszcze drugą postać. 14 osobowa gildia "śmierci" z która grupa nowych graczy nie ma szans konkurować.

Dobra, mamy 2 postacie i co? Gra się szybciej znudzi. Bo przykładowo obek się skończył, czasu mało a tu trzeba klikać dwie postacie. Wiem jak to jest z dwoma postaciami, bo często brat nie miał dostępu do komputera i w efekcie obie postacie klikałem ja. A przypomnę przypadek w wakacje, kiedy musiałem sklikac 7 postaci, bo ludzie byli na wakacjach. i sklikaj 7 ludzi z turkami nazbieranymi w ciągu tygodnia i zapasem questów.

Więc mówię z doświadczenia - 2 postacie na jednym koncie? Taaa, wydaje się wam tylko! :p

I co do zaludnienia. Również wbrew pozorom, niezależnie ile jest postaci, to nadal jest to jeden gracz. I zawsze 2 graczy z dwoma postaciami będzie dla gry lepsze niż jedna z dwoma.
 Autor postu otrzymał 3 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 3 piw(a):
Phil, Admin 2.01, Jehran
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 12:51    [Cytuj]

KoniAK, tyle, że moją postacią alternatywna robisz co chcesz, a swoją: nie walczysz na turnieju, nie trenujesz, nawet wyboru gildii/szkoły nie masz ani wspólnych lotów... tez nie widzę sensu. Zresztą pomijając już kwestie techniczne wymagające w tej postaci przebudowy przydziału tur, podział 100% do 50% a raczej 150% tur z możliwością rozdysponowania ich wynika z różnicy w grze gdzie całą rozgrywkę zrobisz w 2-3 minuty a graficzną grą, gdzie jeden dungeon robisz godzinę lub więcej tylko jedną postacią z danego konta. No i Koniu... kasy nie da się przerzucić do skrytki ;)

Zresztą można założyć nawet 100% przyrost tu i tu.
Wymogi/ograniczenia:
-wykupienie slotu
-w grze wprowadzamy możliwość podglądu "drzewa rodzinnego" konta (gracze widzą która postać jest main, jaki ma lvl i gildie/szkołę)
-Rejestracja jednej postaci na turniej uniemożliwia rejestrację reszty. Walczy tylko jedna
-Możliwość oddania danego questa raz na tydzień. Jak oddam q na drąg mikaela alt przez tydzien nie moze go zdać. (Aby taki Koniu nie latał z dwoma drągami, bo żuli na pałkę)

Plusy:
-dwie postacie
-wspólna skrytka na przedmioty i ekwipunek (złota nie da się przelewać)
-dowolność rasy/klasy
-dowolność treningowa i przynależnościowa (gracze decydują czy chcą kogoś czy nie)
-Możliwość zrobienia GU marzeń
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 12:57    [Cytuj]

Azareus, tyle to ja wiem, dlatego dwie dla tych co chcą. Ja np. raczej nie miałbym w planach dokupywania postaci. Wyznaję zasadę, że mmo nie jest od grania samemu na w tym wypadku 4 postacie (GU). Jak ktoś ma jednak za dużo czasu czemu mu bronić dokupienie na określonych zasadach jak chociażby zachowanie równowagi turniejowej? Nikt za brata czy siedem osób klikać Ci nie każe ;)

EDIT: za to chętnie bym zobaczył kiedyś np. nową rasę dajmy na to o 1% lepszą ogólnikowo albo klasę zamiast 2x2% np 1x2% i 2x1% dla osób z obywatelem.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 13:01    [Cytuj]

Azareus napisał/a:
Dobra, mamy 2 postacie i co? Gra się szybciej znudzi. Bo przykładowo obek się skończył, czasu mało a tu trzeba klikać dwie postacie. Wiem jak to jest z dwoma postaciami, bo często brat nie miał dostępu do komputera i w efekcie obie postacie klikałem ja. A przypomnę przypadek w wakacje, kiedy musiałem sklikac 7 postaci, bo ludzie byli na wakacjach. i sklikaj 7 ludzi z turkami nazbieranymi w ciągu tygodnia i zapasem questów.

Aza, a wiesz, że przyznałeś się właśnie do notorycznego łamania regulaminu? Ale dostałeś za to piwo, więc się nie przejmuj ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-11-03, 13:01    [Cytuj]

Hmm, a nie lepiej dwie klasy na jednej postaci? Tzn takie coś jak podwójna specjalizacja. Tylko ze "recoil" miedzy przełączeniem się z 1 na 2 to kilka dni. Możliwośc uzyskania np na 150 poziomie.

Czyli przykładowo palek na 150 wykupuje opcje (spełnia warunki poziomowe) i może przełączyć się na ryca. Wtedy zmieniają mu się bonusy itp. jedyny problem to profity i fakt, że to raczej marzenia ściętej głowy ;P

Irmis napisał/a:
Azareus napisał/a:
Dobra, mamy 2 postacie i co? Gra się szybciej znudzi. Bo przykładowo obek się skończył, czasu mało a tu trzeba klikać dwie postacie. Wiem jak to jest z dwoma postaciami, bo często brat nie miał dostępu do komputera i w efekcie obie postacie klikałem ja. A przypomnę przypadek w wakacje, kiedy musiałem sklikac 7 postaci, bo ludzie byli na wakacjach. i sklikaj 7 ludzi z turkami nazbieranymi w ciągu tygodnia i zapasem questów.

Aza, a wiesz, że przyznałeś się właśnie do notorycznego łamania regulaminu? Ale dostałeś za to piwo, więc się nie przejmuj ;P


Plus, ze nagminnie wykorzystuję zasadę, że prawo nie działa wstecz ;P A i tak wydaje mi się, że teraz moderacja nie będzie spokojnie patrzeć na takie zagrywki i takie coś się już nie powtórzy :)
Ostatnio zmieniony przez Azareus 2010-11-03, 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15