profit Areligijność na tle wyznań jest ... totalnie beznadziejny
postaram się wytłumaczyć to tak, że nawet tłuk zrozumie
założenie:
* wyznania są mniej więcej równe sobie siłą (analizowałem to i od biedy można powiedzieć, że tak jest - chociaż widać, że jedne są nieco słabsze a inne nieco mocniejsze)
####
postać A wyznanie A
postać B wyznanie B
postać X - areligijność ( 5% szans na 2-turowy okres w którym nie działają profity wynikające z wyznania )
####
walka A vs B
A dostaje 100% bonus z wyznania A
vs
B dostaje 100% bonus z wyznania B
OK
walka A vs X
A dostaje 90-95%* bonus z wyznania A
vs
X dostaje ... nic: 0% (już zostało odjęte z bonusu za wyznanie A)
FAIL
*90-95% bo ciężko by "proc " z areligijności trafił w wyznanie i ten bonus niwelował, jest to właśni około 5-10% CZASU działania efektów wyznań
W jeszcze większym uproszczeniu ( jak ktoś nie rozumie % ... :-P )
na 10 krótkich 20 turowych statystycznych walk 2 identycznych berserkerów: berserker wyznania A i bersereker X
w 9 walkach u bersa A zadziała wyznanie
w 1 walce u bersa X areligijność trafi w wyznanie A i jego efekt zostanie anulowany
w 9 walkach bers A jest "do przodu" w 1 walce szanse bersow sa takie same
#####
wnioski powinny się nasunąć same:
żeby areligijnośc miała JAKIKOLWIEK SENS i była podobnie lukratywną inwestycją musiałaby niwelować efekty wyznań 100% czasu - całą walkę totalnie wyłączając bonusy z wyznania drugiej osoby
( tzn JW na 100% ... )
P.S. mam jedno z 7 wyznań na oku dla mojej postaci, tak tylko wytykam wam totalną gafę
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Te, Tsu a brałes pod uwagę ze te wyznania podobnie jak profity klasowe na pierwszym poziomie są raczej słabe? (2-5% na wejście... przypomnę sobie walkę palek vs palek gdzie 5% potrafiło wejść na 100tur od 0 do 5-8 razy) Więc na pierwszym poziomie za dużo to nie zrobi.
A z areligijnością się zgodzę, nikła jest szansa że się nią trafi na czyjś skill, chyba ze to jest tak zrobione, że np: od tury numer 10 wjedzie i np: jak przeciwnikowi w turze 130 wejdzie pierwszy raz profit z religi to mu go zniweluje
nawet to, że profity z wyznania mogłby mieć jeden jak i 7 czy więcej poziomów - to nic nie zmienia
oczywista gafa to oczywista gafa
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Pomijając już fakt, że areligijność ssie, chociaż domyślam się, że jak z profitami reszta będzie miała po 16% a on ok 24% na wejście jest jakaś szansa, przeczytania działań poszczególnych wyznań na wyższych lvl niż 1?
EDIT:
zakładając, że działa jak reszta, czyli co poziom dostaje połowę pierwszego lvl:
1- 5%
2 - 7,5%
3 - 10%
4 - 12,5%
5 - 15%
6 - 17,5%
7 - 20%
Szału nie ma, na 7 lvl 20% szansy, ze zadziała na 4 rundy
W takim wypadku Kult Sirioni też ssie
1 - 2%
2 - 3%
3 - 4%
4 - 5%
5 - 6%
6 - 7%
7 - 8%
na zadanie obrażeń jednorazowych o mocy 100 (na 7 ok 1x400 liczac po wzorze)
W tym samym czasie Kult Rexel
1- 5%
2 - 7,5%
3 - 10%
4 - 12,5%
5 - 15%
6 - 17,5%
7 - 20%
na zadanie 2x50 obrażeń (właściwie 4x200 licząc po wzorze z poprzednich)
EDIT2:
do tej pory wszystkie profity czasowe działały na 7 lvl na 4 rundy a co lvl dostawały 50% pierwszego lvl
EDIT3: Teoretyczne działanie wyznań na poziomach 1-7
Kult Eli-ghana
1- 5% na maksymalne obrazenia przez 2 tury
2 - 7,5% na maksymalne obrazenia przez 2 tury
3 - 10% na maksymalne obrazenia przez 2 tury
4 - 12,5% na maksymalne obrazenia przez 3 tury
5 - 15% na maksymalne obrazenia przez 3 tury
6 - 17,5% na maksymalne obrazenia przez 3 tury
7 - 20% na maksymalne obrazenia przez 4 tury
Kult Rah′aliela
1- 5% na minimalne obrazenia przez 2 tury
2 - 7,5% na minimalne obrazenia przez 2 tury
3 - 10% na minimalne obrazenia przez 2 tury
4 - 12,5% na minimalne obrazenia przez 3 tury
5 - 15% na minimalne obrazenia przez 3 tury
6 - 17,5% na minimalne obrazenia przez 3 tury
7 - 20% na minimalne obrazenia przez 4 tury
Kult Sirioni
1 - 2% na obrazenia o mocy 100
2 - 3% o mocy 150
3 - 4% o mocy 200
4 - 5% o mocy 250
5 - 6% o mocy 300
6 - 7% o mocy 350
7 - 8% o mocy 400
Kult Rexel
1- 5% na 2x50
2 - 7,5% na 2x75
3 - 10% na 2x100
4 - 12,5% na 3x125
5 - 15% na 3x 150
6 - 17,5% na 3x 175
7 - 20% na 4x 200 dmg
Kult Aldaore
1- 5% atak przeciwnika mniejszy o 5% na 2 tury
2 - 7,5% o 7,5% na 2
3 - 10% o 10% na 2
4 - 12,5% o 12,5% na 3
5 - 15% o 15% na 3
6 - 17,5% o 17,5% na 3
7 - 20% o 20% na 4 tury
Kult Firglurtha
1- 5% uniki przeciwnika mniejsze o 5% na 2 tury
2 - 7,5% o 7,5% na 2
3 - 10% o 10% na 2
4 - 12,5% o 12,5% na 3
5 - 15% o 15% na 3
6 - 17,5% o 17,5% na 3
7 - 20% o 20% na 4 tury
Areligijność
1- 5% na 2 turowy okres ochronny
2 - 7,5% na 2 tury
3 - 10% na 2 tury
4 - 12,5% na 3 tury
5 - 15% na 3 tury
6 - 17,5% na 3 tury
7 - 20% na 4 tury
Ostatnio zmieniony przez Spider4 2010-10-28, 10:33, w całości zmieniany 2 razy
Spider4, to nie wnosi nic do tematu - theorycrafting i gdybanie o pozostałych profkach nie są nam tu teraz w ogóle potrzebne
EDIT:
P.S. Areligijność =/= Ateizm
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
P.S. mam jedno z 7 wyznań na oku dla mojej postaci, tak tylko wytykam wam totalną gafę
znowuż jak za starych czasów nawet jak działam przeciwko sobie (bo syfiasta areligijność da mi tylko przewagę w walce z tymi co to wybiorą skoro ja jej nie biorę) i uczciwie chce pomóc - spotykam się z niekonstruktywnym postem - od zawszej tej samej linii politycznej: umniejszyć bugom, zlekceważyć, wkopnąć pod dywan + "bo to robota jest przeokropna" (zaręczam, że robota mniejsza niż pisanie bezsensownych postów: od biedy można prowizorycznie dać dwie wartości 100% i byłoby ok).
Po co jest ten dział skoro zawsze te same osoby piszą dokładnie to samo - zamiast (dla odmiany) coś sensownego?
Liczę więc (jak za starych czasów) na tradycyjny konstruktywny post Phila albo kogoś pokroju Phila.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Apropo... testowaliście te wyznania? Bo mam małe przypuszczenie, ze w GU areligijnosc będzie tez wpływać na naszych czyli blokować swoim ich wyznania
PS.
Areligijność mimo, że w teorii działa na 4 z 5 tur jako jedyna jest nieprzydatna w PvM, tylko do PvP
oooo, dwie istotne rzeczy poruszyłeś nad którymi jeszcze się nie zastanwiłem, dzięki
1. trzeba przetetsować
2. rzeczywiście, wtedy ten profit jest jeszcze słabszy, nawet gdyby zrobić, że działą 100% czasu - jeśli nic w PvM(PvE) nie daje to też spory minus (może nieco mniejszy gdy te niektóre postrachy i potworki będą mieć jakieś skille)
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Tsumoso nie będę się czepiał - właściwie nie ma nic wspólnego z aktualnymi zmianami i szczerze starałem się jak najmniej w nie mieszać. Po prostu w planie miałem zagrać sobie w tej erze. Jeżeli jakiś profit jest słabszy to oznacza, że należy wybrać inny. To, że nie (nazwijmy to delikatnie) nie przepadasz za mną nie interesuje mnie i tyle.
Spider zgłosił prawdopodobny błąd i to zostanie przez chłopaków sprawdzone.
_________________ Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
A teraz spokój chłopcy, by nie użyć dosadniejszego określenia związanego z szachami...
Powiem tak, zarówno Tsu ma częściowo rację jak i Boli. Jeśli jakiś profit jest wyraźnie słabszy to powinien zostać poprawiony, z drugiej strony nikt nie nakazuje brać słabego profitu więc to od decyzji gracza zalezy czy chce mieć pod górkę czy nie... Jest coś takiego jak wolna wola i własny rozum... Jak ludzie będą uważać że Antyreligijnośc jest do niczego to nie będą jej brać... Proste ja 2 metry drutu w kieszeni więc po co się spinać... Roxluźniać poślady ale już...
Po czterech literach, to dostają zawsze ci co występują z krzyżem na piersi...
(vide Toruń czy inny Grunwald)
To tak z innej beczki: Jakie jest założenie "klimatyczne" areligijności? Nie wyznawanie żadnego seavrańskiego kultu, czy wręcz występowanie przeciw tym kultom?
Na chłopski rozum, gdy te "moce" są dawane od boga, to i jakiś bóg musiałby dawać moc tym tam areligijnym... chyba, że to się robią x-meni odporni na "magię".
Co do mechaniki, to podzielam zdanie Tsumoso. Profit jest naprawdę słaby i pojawia się kolejna "nieścisłość", gdy możemy pogłębiać swoją wiarę w danego boga (rozwój profitu), to jak można pogłębiać niewiarę?
Moja nic niewnosząca propozycja, to jednopoziomowy profit droższy(w tury i pieniądze), ale blokujący efekty wyznań na całą walkę albo 10%/na poziom profitu na zablokowanie wyznania przeciwnika -
<<Symulacja>> w danej turze ma wyskoczyć przeciwnikowi profit za religię -> sprawdza z naszą areligijnością - udało się/nie udało się -> blokuje profit przeciwnika/ nie blokuje profitu przeciwnika.
mef, z tego co pisał Phil zakładamy, że jest jeden panteon... wierzysz w niego zawsze, ale późno wybierasz bo staje się niejako twoim patronem, któremu poświęcasz życie. a Areligijność ... zakładam, że zawsze miałeś gdzieś bogów... wierzysz bo wszyscy wierzą, ale odrzucasz mozliwosc ich ingerencji... wolisz chlac w karczmie niz dawac na swiatynie. Nastepne lvl pokazuja jak coraz bardziej masz ich w rzyci...
Apropo... testowaliście te wyznania? Bo mam małe przypuszczenie, ze w GU areligijnosc będzie tez wpływać na naszych czyli blokować swoim ich wyznania
Nie blokuje. Działa tylko na wyznania przeciwników.
Cytat:
PS.
Areligijność mimo, że w teorii działa na 4 z 5 tur jako jedyna jest nieprzydatna w PvM, tylko do PvP
Tak, to prawda. Na razie. A z czasem może się okazać OGROMNIE przydatne w PvP. Ale o tym więcej napiszę za chwilę.
Cytat:
1. trzeba przetetsować
Dla pewności przed chwilą to zrobiłem ;-)
Dobra to teraz do rzeczy.
Tsumoso: masz absolutną rację, areligijność w obecnej postaci jest profitem o nikłej przydatności. Pojawiła się w tej chwili głównie po to by jak przystało na grę RPG była alternatywa dla wyznań i możliwie duży wybór dla gracza.
Nie ona jedna jest profitem, który może na tle pozostałych wypadać blado jeśli rozmawiamy o nowo wprowadzonych (przynajmniej 1-2 z 5 w cechu weteranów też mogą się okazać mało interesujące w obecnej postaci przy obecnie istniejących trybach walki). Zdaję sobie z tego sprawę i nie spocząłem na laurach w tej kwestii.
Prace nad profitami będą się toczyć. Po pierwsze, przed erą właściwą czeka je jeszcze kilka drobnych zmian w celu lepszego zrównoważenia. Po drugie, jak wspominałem już gdzieś wcześniej, na kolejną erę zaplanowana jest gruntowna modernizacja sprzętu a co za tym idzie konieczne będzie też przeanalizowanie profitów by dopasować je do nowego sprzętu. Po trzecie, OBECNIE niektóre profity mogą się wydawać słabe, ale... to jeszcze nie jest nasze ostatnie słowo.
I teraz hipotetycznie: w przyszłości te profity mogą się okazać bardzo skutecznymi buffami w walkach grupowych - PvP. Weźmy pod uwagę możliwość wprowadzenia walk wojennych w grupach. W jednej jest postać z areligijnością, w drugiej sami wyznawcy różnych kultów. I nagle szala zwycięstwa może się przechylić na stronę grupy z mało przydatną areligijnością - bo zablokuje częściowo efekty wyznań WSZYSTKICH przeciwników, podczas gdy efekty towarzyszy będą normalnie działać.
Pewne z wprowadzonych profitów są tylko pierwszym krokiem, po których nastąpią w przyszłości kolejne.
EDIT: poprawki drobnych przejęzyczeń i literówek
Ostatnio zmieniony przez Phil 2010-10-28, 12:02, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum