Szczęscie sprzyja lepszym ?
MKej, no to Bolivar zalozyl temat o arenie ktora miala by powrocic z V ery. I wlasciwie na jej podstawie mozna by wylonic najlepszego
_________________ It's nice to be important, but more important is to be nice
MKej, pomysł ciekawy... tylko, że to nie wiem czy do końca sprawiedliwy. Tutaj czysta matematyka powoduje obliczenia. Jednak top 100 jest bardziej praktyczny - budujesz postać przez całą erę, grasz, walczysz. Taka symulacja to po prostu matematyka ze sporą ilością walk... i walka top2 za top300 ma jakiś sens? Zresztą wygrała by osoba mająca klasę która bije największą ilość klas wiec zaraz powstał by najlepszy zestawik.
Swego czasu był obmyślany ranking turniejowy dający punkty za zajęte miejsce (coś na zasadzie punktów np. z F1) i sumowany przez całą erę. Wtedy za dane miejsce jest stałą ilość punktów za każdy turniej.
_________________ Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Bolivar, ale przecież ta cała matematyka będzie bazowała na niczym innym, jak tylko na wyniku ciężkiej pracy gracza - włożonej w planowanie rozwoju postaci i realizacji tego planu. Walki ludzi z miejsc 1-10 z ludźmi na miejscach 300+ nie mają najmniejszego sensu, m.in. dlatego wspomniałem o klasyfikowaniu tylko top 50.
Co do tego, że wygrałaby klasa bijąca najwięcej postaci - nie widziałem jeszcze gry, w której byłoby to tak dobrze zbalansowane, więc nie powinno to być problemem. Poza tym tak samo można spojrzeć na ocenianie po expie - przecież niektóre klasy dużo lepiej radzą sobie z mobami, przez co mają potencjał aby zdobyć go dużo więcej.
No tak, ale - jak sam piszesz - to byłoby manualne Poza tym podatne na random, a wybór najlepszego gracza po tak długim czasie gry powinien być od tego niezależny.
A jakby nie było oficjalnego poparcia dla tego pomysłu to mogę trochę wyregulować symulator żeby takie coś dało się zorganizować automatycznie. Tylko byłoby potrzeba statów wojowników z końca ery.
Chodziło mi o to żeby dało się przesymulować 'każdy z każdym', co do samej symulacji to bez znajomości oficjalnych wzorów(*) nic nie poprawię; ale przecież dużo się nie różni od rzeczywistej (a to co najbardziej chyba przeszkadza, czyli ułamki w obrażeniach, to na wysokich poziomach żadna różnica).
Edit ~
* jakby ktoś posiadał np. wzorek na trafienia to chętnie bym skorzystał. :P
By uzyskać możliwie wiarygodny wynik celem ustalenia kto jest najpotężniejszy, tak naprawdę trzeba by wziąć pod uwagę wszystkie osiągnięcia i porażki postaci na wszystkich istniejących w grze polach. Doświadczenie, wyniki w turniejach, stosunek przegranych walk do wygranych, wyniki wojenne, ilość klas w topie które mają przewagę wobec klasy X, ilość klas w topie, wobec których przewagę ma klasa X, itd. Można by tak mnożyć kolejne aspekty, które należałoby wziąć pod uwagę.
Nagradzanie czołówki graczy, których postacie zdobyły w trakcie ery najwięcej doświadczenia jest najpraktyczniejsze i najwygodniejsze dla nas, choć zapewne nie jest też precyzyjnym wyznacznikiem najlepszych postaci w danej erze.
Pomysł MKeja jest fajny i chętnie bym zobaczył wyniki takiej bitwy każdy z każdym z top 50. Jednak nie wiem czy wyniki byłyby bardziej miarodajne niż obecny system nagradzania na koniec ery.
W ramach eksperymentu można spróbować zrobić coś takiego ze postaciami z poprzedniej ery, jeśli Fayl wyreguluje swój symulator ;-) Statystyki są u nas w bazie.
Patrząc obiektywnie to w chwili obecnej nie ma możliwości określenia najlepszego woja. W kazdym wariancie omijane są jakieś ważne szczegóły:
1. najwyższy lvl - ma kilka wad:
- preferuje graczy którzy zaczeli w pierwszym dniu, ci co zaczeli choćby z 1 dniowym opóźnieniem nie mają żadnej szansy.
- zbyt zależne jest od ilości treningów wykonanych na danym woju - sprzyja to pushowaniu postaci. Jeśli na kimś się odbywa mało treningów (lub wcale) to postać nie ma szans
2. Największa liczba punktów na turniejach: też nie jest miarodajne, bo znowu postacie któe nie zaczeły pierwszego dnia nie mają żadnych szans na zwycięstwo w tej kategori, a do tego postać z najwyższym evelm zawsze będzie miała mniej punktów, bo sama ze sobą na turnieju nie zawalczy
3. średnia jaka podawana jest w LGL - tu już jest bardziej obiektywnie ale nadal jest problem tego z najwyższym lvl.
Dlatego najlepszym wyjściem chyba jest nagrodzenie zwyciężców w dwóch kategoriach:
najwyższy lvl i najlepsza średnia turniejowa wdłg LGL (może punktowo to połączyć i potem najleszym graczem okrzyknąć osobę która zdobyła najwięcej punktów z obu kategorii?)
Hmmm odgrzebie, bo tak siedzę i mi wpadło coś do głowy.
Wersja wstępna wyliczania najmocniejszego wojownika
suma = 3*lvl_postaci/lvl_najlepszego+2*skutecznosc_postaci/skutecznosc_najlepszego+suma_punktów_wszystkich_turniejów_postaci/suma..._najlepszego
Potem segregujemy wg sumy. Ofc dalej są promowani Ci najlepsi pod względem lvl, ale dodatkowym czynnikiem jest skutecznosc postaci i suma punktow zdobytych na turnieju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum