Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Koniec ery
Autor Wiadomość
Marduk
Obszczymurek


Wiek: 32
Posty: 606
Piwa: 3/3
Skąd: Kambodża

Zloto
Wysłany: 2010-06-01, 19:13    [Cytuj]

Szczęscie sprzyja lepszym ? :)
MKej, no to Bolivar zalozyl temat o arenie ktora miala by powrocic z V ery. I wlasciwie na jej podstawie mozna by wylonic najlepszego
_________________
It's nice to be important, but more important is to be nice
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2010-06-01, 19:21    [Cytuj]

MKej, pomysł ciekawy... tylko, że to nie wiem czy do końca sprawiedliwy. Tutaj czysta matematyka powoduje obliczenia. Jednak top 100 jest bardziej praktyczny - budujesz postać przez całą erę, grasz, walczysz. Taka symulacja to po prostu matematyka ze sporą ilością walk... i walka top2 za top300 ma jakiś sens? Zresztą wygrała by osoba mająca klasę która bije największą ilość klas wiec zaraz powstał by najlepszy zestawik.

Swego czasu był obmyślany ranking turniejowy dający punkty za zajęte miejsce (coś na zasadzie punktów np. z F1) i sumowany przez całą erę. Wtedy za dane miejsce jest stałą ilość punktów za każdy turniej.
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
MKej


Markain
Lacert
Najemnik
Posty: 13
Piwa: 7/5

Zloto
Wysłany: 2010-06-01, 19:30    [Cytuj]

Bolivar, ale przecież ta cała matematyka będzie bazowała na niczym innym, jak tylko na wyniku ciężkiej pracy gracza - włożonej w planowanie rozwoju postaci i realizacji tego planu. Walki ludzi z miejsc 1-10 z ludźmi na miejscach 300+ nie mają najmniejszego sensu, m.in. dlatego wspomniałem o klasyfikowaniu tylko top 50.

Co do tego, że wygrałaby klasa bijąca najwięcej postaci - nie widziałem jeszcze gry, w której byłoby to tak dobrze zbalansowane, więc nie powinno to być problemem. Poza tym tak samo można spojrzeć na ocenianie po expie - przecież niektóre klasy dużo lepiej radzą sobie z mobami, przez co mają potencjał aby zdobyć go dużo więcej.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2010-06-01, 19:35    [Cytuj]

Tylko, że moby są tak dobierane by każda klasa miała w danym przedziale coś dla siebie.

Można testowo kiedyś sprawdzić na Arenie jak będzie wyglądała taka małą (ręczna) symulacja walki np. top 20 ;)
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
MKej


Markain
Lacert
Najemnik
Posty: 13
Piwa: 7/5

Zloto
Wysłany: 2010-06-01, 20:06    [Cytuj]

No tak, ale - jak sam piszesz - to byłoby manualne ;) Poza tym podatne na random, a wybór najlepszego gracza po tak długim czasie gry powinien być od tego niezależny.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2010-06-01, 20:18    [Cytuj]

A jakby nie było oficjalnego poparcia dla tego pomysłu to mogę trochę wyregulować symulator żeby takie coś dało się zorganizować automatycznie. Tylko byłoby potrzeba statów wojowników z końca ery. ;)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Caus

Argh Buntownik
Lykon
Rycerz
Wiek: 34
Posty: 539
Piwa: 11/30
Skąd: Kraków - BG

Zloto
Wysłany: 2010-06-01, 21:09    [Cytuj]

Fayl: regulacja symulatora musiała by być z kodem wojów :D - inaczej zawsze będzie "prawie"
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2010-06-01, 21:18    [Cytuj]

Chodziło mi o to żeby dało się przesymulować 'każdy z każdym', co do samej symulacji to bez znajomości oficjalnych wzorów(*) nic nie poprawię; ale przecież dużo się nie różni od rzeczywistej (a to co najbardziej chyba przeszkadza, czyli ułamki w obrażeniach, to na wysokich poziomach żadna różnica).

Edit ~
* jakby ktoś posiadał np. wzorek na trafienia to chętnie bym skorzystał. :P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-06-01, 21:21    [Cytuj]

By uzyskać możliwie wiarygodny wynik celem ustalenia kto jest najpotężniejszy, tak naprawdę trzeba by wziąć pod uwagę wszystkie osiągnięcia i porażki postaci na wszystkich istniejących w grze polach. Doświadczenie, wyniki w turniejach, stosunek przegranych walk do wygranych, wyniki wojenne, ilość klas w topie które mają przewagę wobec klasy X, ilość klas w topie, wobec których przewagę ma klasa X, itd. Można by tak mnożyć kolejne aspekty, które należałoby wziąć pod uwagę.

Nagradzanie czołówki graczy, których postacie zdobyły w trakcie ery najwięcej doświadczenia jest najpraktyczniejsze i najwygodniejsze dla nas, choć zapewne nie jest też precyzyjnym wyznacznikiem najlepszych postaci w danej erze.

Pomysł MKeja jest fajny i chętnie bym zobaczył wyniki takiej bitwy każdy z każdym z top 50. Jednak nie wiem czy wyniki byłyby bardziej miarodajne niż obecny system nagradzania na koniec ery.
W ramach eksperymentu można spróbować zrobić coś takiego ze postaciami z poprzedniej ery, jeśli Fayl wyreguluje swój symulator ;-) Statystyki są u nas w bazie.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
deshong
Błękitny Palladyn


Niziołek
Paladyn
Stary Palladyn
Wiek: 47
Posty: 337
Piwa: 27/22
Skąd: WBG

Zloto
Wysłany: 2010-06-01, 21:30    [Cytuj]

Patrząc obiektywnie to w chwili obecnej nie ma możliwości określenia najlepszego woja. W kazdym wariancie omijane są jakieś ważne szczegóły:
1. najwyższy lvl - ma kilka wad:
- preferuje graczy którzy zaczeli w pierwszym dniu, ci co zaczeli choćby z 1 dniowym opóźnieniem nie mają żadnej szansy.
- zbyt zależne jest od ilości treningów wykonanych na danym woju - sprzyja to pushowaniu postaci. Jeśli na kimś się odbywa mało treningów (lub wcale) to postać nie ma szans
2. Największa liczba punktów na turniejach: też nie jest miarodajne, bo znowu postacie któe nie zaczeły pierwszego dnia nie mają żadnych szans na zwycięstwo w tej kategori, a do tego postać z najwyższym evelm zawsze będzie miała mniej punktów, bo sama ze sobą na turnieju nie zawalczy

3. średnia jaka podawana jest w LGL - tu już jest bardziej obiektywnie ale nadal jest problem tego z najwyższym lvl.


Dlatego najlepszym wyjściem chyba jest nagrodzenie zwyciężców w dwóch kategoriach:
najwyższy lvl i najlepsza średnia turniejowa wdłg LGL (może punktowo to połączyć i potem najleszym graczem okrzyknąć osobę która zdobyła najwięcej punktów z obu kategorii?)
_________________
http://deshong.mybrute.com - chcesz mi dołożyć? spróbuj:) (Link referencyjny)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Wielka Błękitna Gildia
     
Caus

Argh Buntownik
Lykon
Rycerz
Wiek: 34
Posty: 539
Piwa: 11/30
Skąd: Kraków - BG

Zloto
Wysłany: 2010-06-04, 22:40    [Cytuj]

Hmmm odgrzebie, bo tak siedzę i mi wpadło coś do głowy.
Wersja wstępna wyliczania najmocniejszego wojownika
suma = 3*lvl_postaci/lvl_najlepszego+2*skutecznosc_postaci/skutecznosc_najlepszego+suma_punktów_wszystkich_turniejów_postaci/suma..._najlepszego

Potem segregujemy wg sumy. Ofc dalej są promowani Ci najlepsi pod względem lvl, ale dodatkowym czynnikiem jest skutecznosc postaci i suma punktow zdobytych na turnieju.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 16