Tak, można się w to bawić na retro oraz s1.
Kiedyś na forum Legii Półksiężyca, była prowadzona międzygildijna gra. Tak, to było LGL. Jak dla mnie pomysł świetny, był popularny i zainspirował np: Enigmę do stworzenia podobnego na forum BG (wewnątrz tylko). Możemy zrobić teraz coś podobnego, tylko że na forum głównym. Uważam że jest to spokojnie do ogarnięcia dla jednej osoby, a prawdopodobnie będzie mi ktoś pomagał. A teraz wstęp do tego, jak to ma wyglądać.
Zapoznanie
Wojownik nie tylko wojnami żyje. W czasie, kiedy panuje pokój, wynaleziono wiele innych, lepszych lub gorszych sposobów na zabicie nudy. Jednym z nich była Liga Gildii Lotharis. Prawdziwe seavranskie igrzyska, gdzie w rozmaitych konkurencjach zmagają się zwykli śmiertelnicy oraz wielkie gildie. Teraz zaś pojawia się nowa odsłona LGL.
Igrzyska Ligi to czas, kiedy wojownicy rywalizują ze sobą walcząc na wojnach i arenach turniejowych, aby następnie skonfrontować swoje wyniki z innymi, jednocześnie dalej walcząc o najwyższe lokaty w kategoriach indywidualnych oraz drużynowych. Natomiast dla gildii, które prowadzą wojny przewidziano zmagania i na tym polu. Rywalizuj, obstawiaj i kibicuj. Igrzyska czas zacząć! Zapisz się do Ligi Gildii Lotharis!
Zasady Ligi Gildii Lotharis:
Wojenne zmagania Gildii:
Biorą w nich udział wszystkie gildie, których poziom rozwoju pozwala na prowadzenie wojen. Rywalizacja odbywa się w trzech kategoriach.
1. Ilość wygranych wojen - każda wygrana daje zwycięskiej gildii 3 punkty. Przy wojnach trwających dłużej niż 3 tygodnie punktacja nieco się zmienia i organizacja, która wygra wojnę otrzymuje 2 punkty, natomiast przegrany 1 punkt. Gildia z największą ilością punktów zdobywa Puchar Dżibrila.
2. Niebronione szturmy - każdy wojownik, który wejdzie do gildii przeciwnika, zdobywa dla swojej organizacji 1 punkt. Gildia która "zrabowała" najwięcej punktów otrzymuje Puchar Falre.
3. Ilość zabitych przeciwników - za każdego pokonanego wroga wojownik otrzymuje 1 punkt. Jeżeli jednak zdarzy się sytuacja, iż wojownik w ciągu jednego szturmu zabije więcej niż jednego przeciwnika, za każdego kolejnego dostaje dodatkowe 2 punkty. Podsumowując, za jednego pokonanego - 1 punkt, za dwóch - 3 punkty, za trzech - 5 punktów, itd. Gildia z największą ilością punktów otrzymuje Puchar Uriela.
Rozgrywki Drużynowe:
Każda gildia może wystawić maksymalnie dwie drużyny, składające się z pięciu członków i jednego rezerwowego. Przy dużej ilości kandydatów, można rozważyć dodanie drużyny międzygildyjnej.
W tej dziedzinie rywalizacja rozgrywa się również w trzech kategoriach:
1. Puchar za największą ilość zdobytych punktów - indywidualnie i drużynowo.
2. Puchar za najwyższą średnią - indywidualnie i drużynowo.
3. Puchar dla najlepszego wojownika - najwyższy wynik sumy uzyskanych punktów oraz średnich - obie składowe stanowią po 50% ostatecznego wyniku.
Pojedynki między drużynami:
Drużyny są losowo łączone w rywalizujące ze sobą pary. Liczba losowań to 6-10, w zależności od ilości drużyn. Punkty uzyskane przez obie drużyny sumuje się i traktuje jako 100%, a wyniki każdej z drużyn są do tych 100% przyrównywane. Każdy 1% to 1,5 punktu w łącznej klasyfikacji międzydruzynowej. Do tego wyniku dochodzą punkty za średnią drużyny - suma średnich wszystkich członków podzielona przez ilość zawodników w drużynie. Wynik jest mnożony przez 10 i zaokrąglany w górę, połówki zostają.
Liga szkolna:
Trwa do czasu, aż ostatni wojownik w top50 awansuje na 75 poziom. W Pucharze Szkolnym rywalizacja odbywa się w dwóch kategoriach - ilości zdobytych punktów i średniej z walk. Udział bierze każdy członek szkoły, który wyrazi chęć uczestnictwa. Dodatkowo w lidze szkolnej przyznawane są puchary dla wojowników najlepszych w swojej klasie - ranking powstaje na podstawie sumy uzyskanych punktów oraz średnich w stosunku 50:50.
@Podziękowania dla Lathei za pomoc i korektę.
Jak dla mnie, na koniec tej ery s1 można przetestować pomysł "w praniu" . Dochodzi jeszcze kwestia nagród. Czy będzie jakaś zrzutka i gildia która wygra dostanie złoto? Albo porozmawiać z teamem w sprawie nagród w talonach czy przedmiotach? Równie dobrze może to być for fun.
Dobra, na s1 rusza właśnie wersja testowa. Wynikami itp zajmę się ja więc spokojnie. Rywalizacja będzie dotyczyła tylko Drużynowej i indywidualnej (wyłączamy wojny). Wiec teraz wystarczy tylko... kliknąć turniej. Gra 6 osób na team. 5 aktywnych i 1 rezerwowy. rezerwa wchodzi do gry, kiedy jeden z pierwszego składu nie zawalczy turnieju, lub jego wynik będzie słabszy od rezerwowego.
To wpierw przedstawienie teamów:
Team PMC -> Kalam, Icarium, Rungni Baradsson, Longinus Zerwimycka, Gadzina. Decado jako rezerwa.
Edit: Dnia 2 kwietnia 2010 Icarium został zamieniony na Korlat.
Team ZL&Zakon -> Draksus Szalony, Rad, Wojak, Max, Walkorm. Czekam na potwierdzenie od Latino. Wtedy sobie Draksus wybierze rezerwowego.Edit Za Wojaka wchodz Gallena.
Team BG: Talphion, Borgh, Till, Txiki Tartalo, Pongur Dzika Nutria, Stososen(rezerwa) EDIT: Po odejściu Pongura wchodzę ja.
Team GWN -> Grudo, Kadian, Cat, Rufi, Wielki Ptak, Tańcząca z Drzwiami(rezerwa)
Losowania do walk TvT to:
1 .TBG vs TGWN
2. TPMC vs TZL&ZAKON
Powodzenia jutro na turnieju życzę. Wasz udział bardzo pomoże w rozgrywkach na s1 i retro w następnych erach ^^
Ostatnio zmieniony przez Azareus 2010-04-18, 09:19, w całości zmieniany 3 razy
Moja wina ! Zdupcyłem : D
Ogólnie to bardzo fajny pomysł z tym TvT. Tylko przydałyby się jakieś nagrody dla gildi. Teraz już za późno ale od nowej ery mozna za wygranie TvT dac jakas nagrode pieniezna czy cus
_________________ It's nice to be important, but more important is to be nice
Zastanawiałem się nad talonami (dla pojedynczych wojowników i przy współpracy z Teamem) i nagroda w postaci złota dla gildii 9tu już samemu da sie coś wykombinować). To wersja testowa wiec narazie nagród brak, ale macie zaszczyt być pionierami w lidze ^^
Dzięki za poprawienie błędu z punktami
I proszę na przyszłość nie urywać mi od neta wieczorem, bo się zemszczę^^
A i wersja kolorowa lepsza.
_________________ Nigdy niczego nie zapominały. Nigdy nie cofały raz ofiarowanej przyjaźni. I nigdy nie przestawały nienawidzić, jeśli kogoś lub coś znienawidziły.
Najbardziej Wartościowy Zawodnik(najniższy wynik na końcu wygrywa)(jeśli ktoś ma tyle samo punktów, to decyduje lvl)
1. Gadzina (NZP - 2 NŚ -2) - 4 (|1.6|2.4|) = 10
2. Talphion (NZP - 1 NŚ - 3 ) - 4 (|1.X|2.4|) = 14 (za brak wyniku w poprzednim turnieju, do puli dolicza się punkty z pierwszego miejsca)
3. Txiki Tartalo (NZP - 5 NŚ - 1) - 6 (|1.X|2.7|) = 16
Mam pytanie, dlaczego przez ostatnie 2 klasyfikacje w składzie BG jest liczona inna osoba, niż wchodząca w skład drużyny BG?
Pongura zastąpił Aza, co jest trochę dziwne, bo:
1. Nastąpiło bez żadnej informacji.
2. Nie jest też uzasadnione skasowaniem postaci przez tego pierwszego. Jedynie został on usunięty z BG, pewnie przy okazji wiosenny porządków
3. Są przecież rezerwowi. Co mi przypomina, że zupełnie nie rozumiem obecnej roli rezerwowych, gdyż nie ma najmniejszego znaczenia, którą osobę z drużyny opatrzy się znaczkiem [R]. I tak przecież będzie się brało 5 najlepszych wyników z 6-cio osobowej drużyny. A przy podejściu, że można w trakcie ery dowolnie zmieniać składy, chyba lepiej od razu przejść do brania 5 najlepszych wyników z gildii i tyle
Jak się już w coś takiego bawimy, to wypadało by do tego podejść na poważnie.
_________________ "Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Nad zmianami myślałem tak, że można dokonać 1 na miesiąc i musi być to napisane na forum przez kapitana drużyny. Wtedy byłoby wszystko jasne. Zmian dokonał min. kalam (zmiana Icara na Korlat) a potem ja i Draksus zmieniając Wojaka na Gallenę. W grze "na serio" zmiany będzie można dokonać do czwartku. W piątek jak tak przed turniejem mi nie pasuje, nie wiem czemu :p
2. Pongur zwyczajnie przestał grac, wiec został wywalony. Wg mnie zmiana uzasadniona No właśnie, mistrz będzie musiał podać uzasadnienie dla zmiany w zespole :p
3. I tu znowu mnie naszło. W zależności od sytuacji na serwerze, zmiany będzie można dokonać 1 na miesiąc lub całkowicie 3x w ciągu trwania ery. Bo nie wiadomo kiedy się komuś odechce grac :p rezerwowy to takie niby zabezpieczenie przed tym, jak ktoś z trzonu zawali turniej albo nie kliknie turnieju. nad sensem istnienia rezerwowego można dyskutować. Można tez to zrobić tak, że 5 osobowy zespół ma 2 rezerwowych i jak któryś przestanie grać to ten rezerwowy go zastępuje. Albo tak, ze przed turniejem kapitan wybiera 1 z rezerwy, który będzie liczony jako ten z głównego składu
Na koniec. Podchodze do tego naprawde poważnie, ale niestety sam wszystkiego doskonale nie zrobię, wiec potrzebuje innych, co by dostrzegli błędy itp. A jak sam widzisz, spostrzeżenia pojawiły sie u mnie na gg po pierwszej kolejce oraz teraz, na sam koniec, od Ciebie :p A chce aby wszelkie wątpliwości zostały rozwiane
I pozostaje kwestia rankingów NZP i NŚ. Jeśli ma być wybrany najlepszy, to musiałbym chyba co tydzień podliczać wszystkich biorących udział. Chyba, ze w międzyczasie wpadnę na rozwiązanie :p
Dwudniowy stan upojenia alkoholowego spowodował, ze turlając się za potrzebą dolania czegoś do kufla, pomyślałem ze zrobię to w ten oto łatwiejszy sposób.
ARKUSZ ZG?OSZENIOWY!
Przykładowo wojownik z drużyny X wpisuje sie w formularz
Planuje zrobic 6 arkuszy dla każdej druzyny(aby widzieli) oraz jeden mój - generalny, liczący wszystko (zmagania DvsD itp).
Jak widać, w arkuszu pojawia się data wpisu, wiec bez oszust. Dodatkowym zabezpieczeniem będzie hasło które każdemu podam indywidualnie. Wtedy będę miał 100% pewności że ktos nie oszukuje.
Więc pozostalo mi zrobić jeszcze:
- Podział na drużyny, aby po wybraniu odpowiedniej, wpis pojawiał się w odpowiednim miejscu.
- Takie coś aby porównywało np: dwie drużyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum