Wysłany: 2009-12-31, 11:28 Jedna bestia w dwóch questach - problem ze zliczaniem
Problem dotyczy bestii Zjawa Rycerza w questach: Ruiny Twierdzy Przymierza i Skarb Latarnika.
Mając oba questy aktywne zabite bestie naliczane są tylko w pierwszym queście. Dzieje się tak nawet jeśli ubiło się już wystarczającą dla pierwszego questa ilość bestii.
Rozwiązanie tymczasowe, jakie przyszło mi na myśl to porzucić pierwszy quest, zakończyć drugi, wziąć znowu pierwszy. Edit:Walkormowi nie pomogło, nadal nie naliczało poprawnie do drugiego questa.
Oczywiście, najbardziej szczęśliwy byłbym, gdyby ktoś mógł w kodzie gry instrukcję mysql_fetch_xxx otoczyć pętlą for, dodając dzięki temu ubitego potworka do wszystkich questów go zawierających
Ostatnio zmieniony przez MKej 2010-01-02, 10:22, w całości zmieniany 1 raz
A porzucenie questa nie niweluje obecnego postępu w zabitych bestiach?
Raczej niweluje, ale z perspektywy gracza niewiele więcej da się zrobić.
Irmis napisał/a:
A najprostszym i najszybszym chyba rozwiązaniem tego problemu jest poprawa questów tak, by mobki się nie powtarzały
To zależy Bardzo możliwe, że wprowadzenie wspomnianej przeze mnie poprawki zajmie mniej, niż edycja istniejących questów i postępów w tychże questach dla wszystkich graczy. Poza tym będzie to rozwiązanie uniwersalne
A najprostszym i najszybszym chyba rozwiązaniem tego problemu jest poprawa questów tak, by mobki się nie powtarzały
To zależy Bardzo możliwe, że wprowadzenie wspomnianej przeze mnie poprawki zajmie mniej, niż edycja istniejących questów i postępów w tychże questach dla wszystkich graczy. Poza tym będzie to rozwiązanie uniwersalne
Jest to bardzo możliwe.
Niestety przy moim rozwiązaniu należy działać planowo, a ten błąd był znany przed restartem s1
Sam się zdziwiłem, kiedy zamiast poprawki tej zjawy na s1 dorzucono jeszcze Loluma w 2 questach
Jeśli najpierw nalicza w pierścieniu gracjana, to rybka sobie chyba trochę poczeka.
Dlaczego ten sam potworek ma być dodawany do kilku questów? Przecież to by było bez sensu - to nie programowanie, że tan sam kod możesz wykorzystać u kilku klientów.
Jak by to zależało ode mnie to nie pozwalał bym na wzięcie kolejnego questa bez ukończenia wcześniejszego. Czyli jeden quest na raz, a nie tak jak jest teraz.
_________________ Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Dlaczego ten sam potworek ma być dodawany do kilku questów? Przecież to by było bez sensu - to nie programowanie, że tan sam kod możesz wykorzystać u kilku klientów.
Szczerze mówiąc nie rozumiem Twojego porównania.
To, że jeden potwór jest celem wielu zadań jest jak najbardziej normalne i często spotykane w cRPG. Bodajże we wszystkich tego typu sytuacjach z jakimi miałem do czynienia było tak, że jedno ubicie potwora zwiększało licznik we wszystkich zawierających go aktywnych questach. W ten sposób premiowani są gracze, który potrafią sobie wykonywanie questów odpowiednio rozłożyć - nie muszą tak wiele razy bić tego samego potwora.
Co do ilości questów wykonywanych jednocześnie - to raczej dyskusja na inny temat, ale osobiście nie lubię, gdy gra mnie w tej kwestii ogranicza.
MKej, bo myślisz jak programista* ;-) Teraz pomyśl jak normalny człowiek: dostaję nagrodę i Bolivara za zabicie dwóch wilków (mam mu zostawić ścierwo), u Phila za zabicie trzech wilków dostaję inną nagrodę (mam zostawić ścierwo). Tu nie pójdzie tak, że wystarczy zabić trzy wilki i jest OK. Należy załatwić pięć wilków ;-)
*oczywiście jest to jak najbardziej na plus w przyszłej pracy. Jednak nie przydaje się w kontakcie z rzeczywistym światem ;-)
_________________ Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Tu masz rację, ale wtedy aby odzwierciedlić takie zadania w grze powinno się raczej robić bardzo dużą szansę na drop "Ścierwo wilka" takiemu potworowi i questy, które tych itemów dotyczą
Jeśli jednak zadanie dotyczy samego faktu zabicia bestii, to możemy sobie wyobrazić, że nasz bohater zbiera z takich bestii pomniejsze trofea - czaski, kły, szpony - aby każdemu zainteresowanemu móc udowodnić, że tyle a tyle tych bestii zabił. Wtedy we wspomnianej przez Ciebie sytuacji wystarczy zabić trzy wilki.
Dającym zadanie może również chodzić o samo nabyte przez bohatera doświadczenie w walce z konkretnym rodzajem bestii, wtedy także oboje się trzema trupami zadowolą.
No ale dyskusja dyskusją, a oba rozwiązania byłyby przeze mnie bardzo mile widziane
Tak na dobrą sprawę i jedno i drugie rozwiązanie jest logiczne. Wszystko zależy od okoliczności.
Jeśli zleceniodawca zażąda jedynie przedstawienia mu dowodu zabicia stworzenia, wtedy w przytoczonej sytuacji wystarczą 3 zabite wilki.
Jeśli jednak oprócz pokazania trofeów zleceniodawca odbierze je od nas, to już niestety trzeba zabić ich 5 ;-)
Oczywiście nie każdy quest jest skonstruowany tak, że trzeba przynieść dowód (moglibyśmy sobie wtedy darować warunek zabij X bestii i zostawić jedynie zdobądź X przedmiotów).
Ja osobiście skłaniam się jednak ku rozwiązaniu w którym jeśli w jednym zadaniu trzeba zabić 5 takich samych stworzeń a w drugim 3, to łącznie trzeba zabić 8. Dlaczego? Ponieważ zwykle warunek w którym należy zabić to samo stworzenie pojawia się w questach w różnych lokalizacjach a te fabularnie powiązane są z miejscem przebywania NPC. Toteż w moim przekonaniu NPC chce by zabić stworzenia lokalne a zabicie ich w innym miejscu nie będzie go satysfakcjonowało ;-)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum