Rozwijając postać zdarzały mi się dziwne sytuacje. Spłodziłem dość dużo postaci (ponad 10), więc mogę spokojnie stwierdzić, że poniższe przypadki nie są jednorazowe.
1. W niektórych miejscach excel zaczynał pokazywać inne wyniki niż woje przy % bonusów. Początkowo traktowałem to jako błąd zaokrągleń i wyszło mi że są możliwe nieobserwowalne ze względu na zaokrąglenia zmiany tych profitów o około 0,5%, ale w obliczu późniejszych obserwacji zacząłem się zastanawiać czy wina nie tkwi gdzie indziej.
2. sytuacja pojawiająca się przy tych kilku z moich postaci które nie przeszły na emeryturę po 5 lub 10 levelu to taka w której nagle na poziomie 13 po ubraniu świeżutkiej części ekwipunku (np. rękawic) spadały mi bronie (pałki), których używałem od 10 levela. Uznałem to jako błąd zaokrągleń w którym inaczej zaokrąglona zostaje na każdym poziomie wartość bonusu, przez co traciłem nagle 1 punkt siły
3. W trakcie analizy rozwoju bonusowego mojej wybranej postaci na poziomach 1-50 dostrzegłem jednak częstsze wystąpienie nieprawidłowości które są obserwowalne dla każdego kto poświęci chwilę by krok po kroku prześledzić rozwój postaci. Przykład mroczniaka berserkera, informacje zwracane przez opcję "szczegóły układu":
Poziom 24 bonus wytrzymałości "-1%"
Poziom 25 bonus wytrzymałości "-2%"
Poziom 30 bonus siły "7"
Poziom 31 bonus siły "6"
Te wyniki raczej nie mogą być wywołane przez błędy zaokrągleń.
Gram dopiero trzecią erę, więc nie mogą się poszczycić znajomością gry tak dużą jak niektórzy tutaj. W dodatku moja aktywność na forum w przeszłości nie była zbyt duża, więc nie wiem wszystkiego co było wcześniej omawiane na starym forum. Rozmawiałem na temat tych błędów z Aksalem, który wspomniał coś o wzorze na bonusy rasowe, które najpierw spadały, apotem rosły. Jednak nie pamiętał dokładnie na jakiej zasadzie to działało. Chciałbym się dowiedzieć, na jakiej zasadzie działają te bonusy, gdyż z tego co wiem nie był do tej pory poruszany ten temat. W planowaniu postaci taka niewiedza może prowadzić do zepsucia postaci, gdyż uniemożliwia dokładne planowanie rozwoju oparte na bonusach.
_________________
Haart Mroczny Berserker
Grow in Power Denarius Czarny Mroczny Najemnik
It's gonna blow!
Ostatnio zmieniony przez mindmaster 2009-04-05, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Co do tych cech, które początkowo mają ujemny bonus - tak, w pewnym momencie minus jest jeszcze większy i to raczej nie jest błędem. Wg mnie błędem jest, że przy takiej sytuacji przedmioty, których wymagania przestajemy spełniać nie spadają dopóki nie zmienimy dowolnej części ekwipunku.
Natomiast wartości dodatnie maleć raczej nie powinny.
_________________
Im większe obrażenia, tym mocniej się ukocha przeciwnika i tym szybciej złoży nam pokłon. Głębokie myśli Txikiego Tartalo*
Nie pamiętam w tej chwili dokładnej formuły wzrostu bonusów rasowych ale w wypadku wartości ujemnych, zdarzało się, że w pewnych przedziałach poziomowych spadały by później znów wzrosnąć.
Arnatos, liniowo znaczy dla mnie liniowo, a nie pseudoliniowo, ocsylacyjnie czy wybuchowo-monotonicznie...
Jeśli wierzyć temu co napisałeś to wzór liniowy ma postać:
bonus=(0,5*baza+5)*poziom/99+(0,5*baza-5)/99
Poziom 24 bonus wytrzymałości: -1,070707071
Poziom 25 bonus wytrzymałości: -1,03030303 ----> skąd "-2"?
Poziom 30 bonus siłowy: 5,732323232 ---> skąd tu "7"?
Poziom 31 bonus siłowy: 5,757575758
Więc albo wzór który mi podałeś jest nieprawidłowy, albo istnieje czynnik który ta wartość modyfikuje w inny sposób.
A wykrycie źródła oscylacji jest niemożliwe przy tak bardzo przybliżonych wartościach. Także nie sądzę, żeby źródło tej nieścisłości miało charakter losowy, więc w ekonometrię i analizę szeregów czasowych pozwolę sobie nie wchodzić... Wystarczy, że stwierdzę, że liniowe toto nie jest...
Wydaje mi się jednak, że rozumiem o co ci chodzi. Jednak przyjmując, że część mnożnikowa jest liniowa oraz następuje dodawanie pełnej jedynki co 20 poziom mamy dla wytrzymałości:
Poziom 24 bonus wytrzymałości: -1,232323232
Poziom 25 bonus wytrzymałości: -1,242424242
Nie widzę tu miejsca na takie zaokrąglenie... więc wynika z tego, że wartości dodawane są niejednostkowe, ale to z kolei zbliżałoby ten układ do liniowego gdyby były one mniejsze niż 1, co z kolei przybliżałoby te wartości do minus jedynki...
Policzę jeszcze to jutro rano jak nie będę zasypiał, ale czegoś mi tu jeszcze brakuje...
_________________
Haart Mroczny Berserker
Grow in Power Denarius Czarny Mroczny Najemnik
Ciekawe jest to
od 1 do 19 jest -2
od 19 do 24 jest -1
od 25 do 39 jest -2
potem znów jest -1
A teraz tłumaczę dlaczego...
Bonusy rasowe w przedziale 1-100 rosną na zasadzie *0,5+5
Przy czym to +5 jest dodawane stopniowo, tak jak i to *0,5 jest zwiększane stopniowo.
Mroczniak zaczyna z -2
Co kilkanaście(około 19-20) poziomów jest dodawane +1 tak aby na 100 było +5
Czyli na 19 do -2 dodawane jest 1 punkt tworząc -1
Ale co jakiś czas doliczane jest to *0,5 Zdaje się ze co 25 poziomów jest doliczany pewien ułamek. Zatem na 25 doliczyło ten ułamek i zaokrągliło do -2. Na 40 poziomie znów jest dodawany +1 więc znów robi się -1. Póżniej chyba koło 60 zrobi się 0...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum