Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Kapitulacja - konsekwencje
Autor Wiadomość
Yossarian
koks


Burm Szeroki
Ork
?owca
Wiek: 34
Posty: 226
Piwa: 3/8

Zloto
Wysłany: 2009-06-25, 01:46   Kapitulacja - konsekwencje [Cytuj]

Martwią mnie zbyt małe konsekwencje poniesienia kapitulacji. Moja propozycja jest taka, żeby hp wojów mających powyżej 25% zostało przy kapitulacji zredukowane do tego poziomu. Kapitulacja w rzeczywistej wojnie powoduje często uzależnienie polityczne od zwycięzcy. Obecnie przy kapitulacji na początku wojny jedyną konsekwencją jest strata finansowa, która jest jednakowa jak przy przegranej wojnie. Przegrany nie traci poza tym nic, a zyskuje okres ochronny, który notabene nie musi być mu potrzebny - stwarza to dodatkowe możliwości manewru, np. wypowiedzenie wojny słabszej gildii. Zredukowanie życia wojennego skapitulowanych ograniczy ich możliwości manewru.

Jest to propozycja, której nie jestem pewien. Jeżeli w założeniu twórców możliwość kapitulacji miała służyć wykorzystaniu przewagi pozycyjnej, to nie należy jej wprowadzać. Jeżeli zaś miała być tylko instrumentem skracającym przesądzoną wojnę, to wprowadzenie ograniczenia jest słuszne.

Proszę nie komentować tej propozycji w świetle ostatnich wydarzeń.

Edit: przeczytałem się i przepraszam za język, ale przez ostatnie parę tygodni naczytałem się tyle wysublimowanego bełkotu, że sam tak zaczynam
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2009-06-25, 07:28    [Cytuj]

Jedyną dodatkową konsekwencją kapitulacji mogło by być rozwiązanie gildii. Jednak wydaj mi się to zbyt drastyczne. Inne zmiany były by dziwne... dlaczego za brak walki ma tracić ktoś Życie Wojenne?
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Yossarian
koks


Burm Szeroki
Ork
?owca
Wiek: 34
Posty: 226
Piwa: 3/8

Zloto
Wysłany: 2009-06-25, 09:03    [Cytuj]

Żeby nie móc sobie dowolnie wypowiadać wojen. Ewentualnie blokada wypowiadania wojen na czas trwania okresu ochronnego.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
beoulve


Amar
Ork
Szermierz
Wiek: 36
Posty: 12
Postawił 2 piw(a)
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2009-06-25, 12:31    [Cytuj]

Klimatycznie można to wytłumaczyć np. tym, że skoro obrońcy nie chcą się bronić, to agresorzy mogą RPG.

Przyp.:
Dragons Tooth napisał/a:
RPG to szanowana tradycja Rabuj Pal Gwałć ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
vallo
?ysy


Vallo
Wiek: 42
Posty: 385
Piwa: 31/134
Skąd: ze wsi

Zloto
Wysłany: 2009-06-25, 14:27    [Cytuj]

Skoro zyskują kasę i nie tracą przy tym swojego HP to mają już "RPG"
Myślę,żę redukcja HP kapitulującego to nie jest dobry pomysł.
Zaczną się wojny "na niby"
Strata kasy jest wystarczająca. po to robiliście chyba ten guzik...
A przez to będzie ciekawiej, bo zawsze może być "niespodzianka" w trwającej już innej wojnie
_________________
Alkoholicy są dla mnie niczym ...... Niczym Bracia.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  PMC 4 Ever
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-06-25, 14:30    [Cytuj]

Moim zdaniem nie ma żadnej uzasadnionej potrzeby zmian. Jak ktoś nie ma ochoty walczyć - kapituluje.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Yossarian
koks


Burm Szeroki
Ork
?owca
Wiek: 34
Posty: 226
Piwa: 3/8

Zloto
Wysłany: 2009-06-25, 15:49    [Cytuj]

Ok, chciałem wiedzieć jakie było podejście do koncepcji kapitulacji.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Khhagrenaxx
teetotaler


Wehrwolf
Lykon
Rycerz
Orzeszko
Wiek: 38
Posty: 1032
Piwa: 94/138
Skąd: Silesia Superstar

Zloto
Wysłany: 2009-06-26, 09:23    [Cytuj]

Ale to jest nienaturalne i będzie prowadzić do wynaturzeń, ludzie będą sobie wypowiadać fake wojny i kapitulować tak o... Żeby tylko zyskać czas.

Moim zdaniem przy kapitulacji strata złota powinna być dwa razy większa niż w wypadku normalnej wojny. Gdy wszyscy są żądni krwi naprawdę ciężko ich przekonać by sobie poszli ;)
_________________
MMA PANOWIE MMA!!!
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Assaoth
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-06-26, 10:19    [Cytuj]

Nie bo potrzeba kwater na 5 poziomie by brać udział w wojnach. Zresztą ma powstać system moderacji wojen, w którym moderator będzie oceniał czy wojna jest fikcyjna czy nie.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Khhagrenaxx
teetotaler


Wehrwolf
Lykon
Rycerz
Orzeszko
Wiek: 38
Posty: 1032
Piwa: 94/138
Skąd: Silesia Superstar

Zloto
Wysłany: 2009-06-26, 10:22    [Cytuj]

A co do podwójnej stawki złota za poddanie wojny? Bo jestem prawie pewien, że napisałem takie posta, a Philuś się do niego nie odniósł ;P
_________________
MMA PANOWIE MMA!!!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2009-06-26, 11:39    [Cytuj]

Fikcyjność wojen, to jest niezłe zagadnienie. Np czy atak 2-4 krotnie liczniejszej gildii, posiadającej dużo więcej postaci w topce itp, na gildię słabszą, będzie traktowany jako wojna fikcyjna? Bo w odwrotną stronę na pewno.

A co do konsekwencji kapitulacji, to IMO jest to dobry pomysł. IMO kapitulująca gildia powinna albo tracić więcej złota, albo sprowadzać życie wojenne do poziomu ok 50% (do wyboru). I tak ma się potem 7 dni okresu ochronnego. Taka strata jest do wyleczenia w ok 3 regenki, czyli przy dobrym kombinowaniu poddanie wojny przed północą, jeden dzień na masowe przejście do sojuszniczej gildii + jeden dzień na dojście szturmów, pod koniec których wojowie są już praktycznie zdrowi.
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Emilka
Community Manager
Księżycówka



Valkiria Dinn
Elf
?owca
Wiek: 38
Posty: 799
Piwa: 37/11
Skąd: Wrocław

Zloto
Wysłany: 2009-06-26, 11:46    [Cytuj]

ale wytłumaczcie mi sensownie dlaczego jak ktoś kapituluje ma mu się odbierać życie wojenne? przecież to jest nie wytłumaczalne.
Fikcyjne wojny już są prowadzone np bbp chyba z pmc jak b ronili swoich tyłków.
Dla mnie taka jaka jest teraz kapitulacja odpowiada złota traci się mnóstwo a przy tym na forum po tobie wszyscy jeżdżą jak chcą bo im popsuło się zabawę.
_________________
[center]Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
  Błekitna Szkoła Rycerska
     
Khhagrenaxx
teetotaler


Wehrwolf
Lykon
Rycerz
Orzeszko
Wiek: 38
Posty: 1032
Piwa: 94/138
Skąd: Silesia Superstar

Zloto
Wysłany: 2009-06-26, 12:06    [Cytuj]

Pomysł ze stratą życia jest absolutnie nielogiczny. Bo co? Oni się poddają a my stawiamy ich pod pręgierzem i chłostamy? No nie wiem jak to inaczej wyjaśnić ;P

Nadal uważam, że powinno się tracić 25-50% więcej złota niż w wyniku zwyczajnej przegranej. Skoro ktoś przeszedł pół świata by walczyć, to brzęczący argument musi być naprawdę dużego kalibru by napastnik zwinął namiot, wsiadł na konia i wrócił na chawirę dymać żonkę, która pewnie już i tak zdążyła się... ;P

Ewentualnie mogę sobie wyobrazić stratę 10% poziomów budynków zamiast złota, co byłoby odzwierciedleniem rozbrojenia, którego zażądała gildia-agresor.

To moje dwa pomysły ;)
_________________
MMA PANOWIE MMA!!!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2009-06-26, 12:09    [Cytuj]

Albo BG na BBP, by zdobyć okres ochronny i móc wysłać swoją topkę na pomoc sojusznikowi ;)

To już wiemy i nie ma co tego dalej wałkować. Ciekawi mnie po prostu, jak moderacja wojen ma działać. 7 dni ochrony to spory bonus, który dla wielu jest kuszący, ale wypacza sens wojowania. Obie te sytuacje mi nie pasują, dlatego właśnie się pytam, jak na nie będzie patrzeć moderacja.

Teraz przy kapitulacji traci się tyle samo złota, jak za przegraną, ale zyskuje sporą przewagę taktyczną i w 100% zdrowych wojowników. Jeśli spodziewasz się klęski, to naprawdę nie opłaca się walczyć, bo dużo lepiej wyjdziesz na poddaniu się.
Poza tym gdy idzie na ciebie wroga armia, to
Zresztą przy kapitulajci obie strony mogą tracić życie, by odzwierciedlić zmęczenie wojenne: np wygrany 30%, a ten co się poddał 60%. Przygotowanie kampanii jednak trochę wysiłku wymaga, i powinno być ciężko atakować co parę godzin/co dziennie nowego przeciwnika, gdy ten się nawet poddaje.
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Emilka
Community Manager
Księżycówka



Valkiria Dinn
Elf
?owca
Wiek: 38
Posty: 799
Piwa: 37/11
Skąd: Wrocław

Zloto
Wysłany: 2009-06-26, 12:15    [Cytuj]

Irmis to w idąc twoim tokiem rozumowania to agresor powinien tylko tracić życie wojenne bo to on przygotowywał się do wojny wyruszył ze szturmem a obrońca po prostu nie zwołując swoich ludzi poddał się więc niby dlaczego obrońca ma stracić więcej życia?
Pomysł ze stratą większego złota oki ale nie 20 25% wystarczyło by 15?

Cytat:

Albo BG na BBP, by zdobyć okres ochronny i móc wysłać swoją topkę na pomoc sojusznikowi ;)

dokładnie tak tylko nam chodziło o zablokowanie bbp żeby nie wysłała pomocy o okres ochronny nam w ogóle nie chodziło bo nie miał nas kto zaatakować ;P
_________________
[center]Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
  Błekitna Szkoła Rycerska
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 15