Nie zgadzam się. Gdyby ludzie zaczęli brać berków - od razu zaroiło by się od rycków i barbków, żeby ich klepać. To z kolei pociągnęłoby za sobą pojawienie się ich przeciwklas itd...
Myślę, że uwzględnienie na turnieju walk obronnych to całkiem sensowny pomysł. Na turnieju przestała by się liczyć losowość i "liczenie na farta" - gdybyś wiedział, że koleś, którego chcesz zaatakować dostanie dodatkową liczbę punktów równą Twojemu poziomowi - zaatakowałbyś go, szczerze?... To podwyższyłoby trudność gry i podniosło poziom turnieju.
Dlaczego? Ja to widzę troszkę inaczej niż Atresia. Wg mnie od liczby punktów zdobytych przez każdego z nas we własnych walkach, byłyby odejmowane te, utracone w walkach wykonanych "na nas", które przegraliśmy. Wtedy w rankingach pojawiłyby się z pewnością punkty ujemne, ale i poziom trudności, a co za tym idzie atrakcyjności, zostałyby podniesione. Wtedy najlepszym zawodnikiem turnieju mógłby zostać zarówno ten, który ma największe doświadczenie, jak i ten, który jest dopiero początkujący, ale w obronie pokonał np. 20 przeciwników (przykład oczywiście z kosmosu, przy założeniu dość dużej różnicy poziomów).
Albo jeszcze inaczej. Brać pod uwagę jedynie te walki w obronie, w których defensor zdołał się obronić i dodawać te punkty do ogólnego wyniku (na takiej zasadzie, jak teraz są naliczane punkty za walki w ataku). To zapobiegałoby atakom w ciemno, ponieważ przegrana skutkowałaby sprezentowaniem punktów naszemu przeciwnikowi. -> A tu jednak złapałem sens wypowiedzi Atresii.
Myślę, że sposobów rozwinięcia tego pomysłu jest kilka.
_________________
Elf Szermierz:Edelier Chyżokroki Absolwent Turkusowej Szkoły Rycerskiej
Żołdak Hordy Stalowej Pięści
..::Grow in Power::..
Malin, jakby było tak jak proponujesz, szybko rozpocząłby się pushing postaci na turniejach. W dodatku odejmowane punkty za porażki w obronie/ataku powodowałyby później mnóstwo wywaleń z gildii/kasacji postaci. Jak dla mnie coś takiego jest niedopuszczalne.
Jeśli już coś wprowadzać to:
a) wyższe miejsce zajmowałby ten, który by miał najmniej doświadczenia o godzinie 24 w sobotę (bo niższy level = teoretycznie trudniej lepszy wynik)
b) albo wziąć pod uwagę ilość punktów, jakie zdobyto na graczu
dodaj do tego ze np. palki sa klepane na turnieju rowno, zaden palek nie mialby dodatniego wyniku ... tak samo najm ...
sorry, ale imo wasze pomysly sa calkowicie bezsensowne. zastanowcie sie najpierw czy proponowana zmiana nie zmieni szans na wygranie turnieju ... Juz i tak palki nie maja szans na zajmowanie najwyzszych miejsc bo nie maja przeciwnikow w topie, a po zmianie moze beda w top 50 jak dobrze pojdzie.
Co tu dużo mówić, zgadzam się z przedmówcami. Gdyby walki obronne na turnieju zmieniały ostateczny wynik o 5-10%, to i tak było by to o wiele za dużo. Może jakieś drobiazgi by przeszły: w stylu rankingu punktowego gildii, gdzie są liczone przegrane walki obronne, albo sortowanie miejsc z jednakową liczbą punktów turniejowych, na podstawie tego jak mu poszły obrony itp.
Ale zmiana wyniku o 100,200, 300%, tylko dlatego, że masz w okolicy sporo klas, które Cię klepią? Bądźmy poważni
Turnieje teraz pokazują siłę postaci? Pokazują. Sprawdzają zdolność wybierania przeciwników i planowania walk? Również tak.
Więc dlaczego niby to zmieniać i wprowadzać wartości całkowicie od nas niezależne, które powodowałyby tylko irytację większości?
(np. "Nosz kurczaczek, rozwaliłem 7/7, i to parę leveli wyżej, by w końcu awansować do tego przeklętego BTMu, a tu znów przyszło 10 cwaniaków i będzie kolejny spadek do k2.")
_________________ "Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Jeśli chodzi o odejmowanie punktów za przegrane obrony...
Na normalny serwer to pomysł absolutnie chybiony (tu gracze oczekują normalnej, klasycznej rozgrywki i nie chcą się irytować kolejnymi czynnikami niezależnymi od nich - wystarczy narzekań na losowość ). Na serwer hardcore - pomysł bardzo dobry (utrudniłoby to bardzo grę co na takim typie serwera byłoby pożądane).
Nie jest to dobre rozwiązanie IMO. Ja bym po prostu do tego zapytania oprocz tego sortowania punktów, które już istnieje, dodał dodatkowo do ORDER BY sortowanie wg ilosci expa postaci (mniej expa - lepsza pozycja). Talony są naliczane o północy i własnie wowczas exp oczywiscie bylby pobierany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum