Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Wojna - odslanianie przylbicy ;)
Autor Wiadomość
Gror
Berek z toporkiem

Posty: 26
Postawił 3 piw(a)

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 12:58    [Cytuj]

Połączenie z jakimś (raczej pojedynczym) budynkiem typu strażnica / wieża obserwacyjna uważam za dobry pomysł.
Koniak - jakiś czas musiałem wrzucić, nieprawdaż? Miałem nadzieję na sugestie ze strony innych graczy - w końcu po to są pomysły, żeby je omawiać, przerabiać i dostosowywać.
(ew. wywalić na śmietnik historii ;) )
_________________
Baruk khazad!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Switek
Górski Weteran

Mały Głód
Niziołek
Mnich
Posty: 257
Piwa: 12/11

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 13:11    [Cytuj]

Koniak ty chcesz po prostu doprowadzić żeby wopjnyh były zupełnie randomowe a wygrywała by gildia ta która ma więcej członków w top50:)

WG mnie po 1h stania powinno być widać rase po 3 klasę i lvl......
Zauważ ze nie ustawienie obrońcy powoduje ryzyko "wejścia ataku" a jeśli się wcześniej ustawiło to i tak nie można zmienić
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Parn

Wiek: 40
Posty: 178
Piwa: 3/4

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 13:21    [Cytuj]

jak dla mnie odslanianie nie jest dobrym pomyslem, natomiast przedzial poziomow warto by bylo zawezic. Wtedy po pewnym czasie po ubiciu czesci wojow mozna bedzie stwierdzic kto atakuje :)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 13:21    [Cytuj]

Nie, ja po prostu nie chę aby to była kolejna gra, gdzie trzeba klikać dokładnie co X godzin, ale aby móc klikać kiedy się chce. Po co jest obywatel? Aby nie musieć klikac raz dziennie. Gra nie powinna zmuszać do ślęcznie przy kompie. A random sprawia że w wojnie nie ma sytuacji, gdzie strona broniąca, może bez trudu wyciąć wszystkich atakujących...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
Switek
Górski Weteran

Mały Głód
Niziołek
Mnich
Posty: 257
Piwa: 12/11

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 13:27    [Cytuj]

KoniAK napisał/a:
Nie, ja po prostu nie chę aby to była kolejna gra, gdzie trzeba klikać dokładnie co X godzin, ale aby móc klikać kiedy się chce. Po co jest obywatel? Aby nie musieć klikac raz dziennie. Gra nie powinna zmuszać do ślęcznie przy kompie. A random sprawia że w wojnie nie ma sytuacji, gdzie strona broniąca, może bez trudu wyciąć wszystkich atakujących...


Ale w danym przedziale czasowym tak czy siak trzeba być ...... (vide turniej) do gry tez musisz zaglądać bo może być wojna .........
Do tego sami proponujecie zmniejszenie okresu ochronnego .......
No i najważniejsze jeśli ktoś atakuje kogoś innego to sadzi że ma przewagę wiec broniacy mógłby mieć cokolwiek łatwiej .......
Ot chociaż wprowadzić te mury obronne jak ci sie pomysł Grora tak nie podoba :)

(btw co do nie zaglądania do wojów teraz jest tak ze woje można skończyć w ciągu 48h jesli obrońca nie będzie reagował:)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 13:31    [Cytuj]

Tak naprawdę do rozpoczęcia walki nie widzisz kto cię atakuje. Jak już walczysz to wiesz kto jest twoim przeciwnikiem.

Obawiam się, że dobieranie przeciwników dokonywane było by w ostatnim momencie, czyli jak już będzie znana klasa postaci. Oznacza to siedzenie przy grze i czekanie, a nie to przysłowiowe kilka minut rano i po południu.



Jeżeli jednak będzie nacisk na coś takiego to będę walczył by to była opcja słono płatna - tak by jak najbardziej zniechęcić do jej wykorzystywania.
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 13:34    [Cytuj]

Raczej ku temu, by dane o przeciwniku pojawiały się wraz z jego zbliżaniem się (lub po przyjściu) to jestem przeciw. Bo faktycznie wymagałoby to bardzo dużej aktywności graczy (typu ~ muszą wszyscy być online o tej i o tej godzinie, bo wtedy dopiero dowiemy się kto może bronić), ale koncepcja budynków dających pewne informacje nt. atakujących przez cały czas ich marszu jest całkiem dobra. :)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 13:41    [Cytuj]

Fayl napisał/a:
ale koncepcja budynków dających pewne informacje nt. atakujących przez cały czas ich marszu jest całkiem dobra. :)


Na przykład widoczna rasa atakujacego, gdy walczysz z GK ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Kefeon
główny cienias


Wiek: 35
Posty: 75
Piwa: 13/12
Skąd: zewsząd

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 15:01    [Cytuj]

Jak dla mnie jedyną rozsądną opcją byłoby zmniejszenie przedziału lvlowego o kilka punktów. Ale i tak jest to do bani, bo niby jak przedział miałby się zawężać? Załóżmy, że jest ktoś w przedziale 60-79. Ma dokładnie 61 lvl. I jak zawęzić przedział? Obciąć górną granicę? A jak ją obetniemy w przypadku woja z 78 lvlem? Nie da się zrobić tego na tyle uniwersalnie, żeby nieświadomie nie podać bardzo dokładnie lvlu.
Co do reszty pomysłów, nie wiem, po co to wszystko. Z całym szacunkiem dla GK, ale strasznie kombinujecie po przegranej z Hordą... Tłumaczenie tego pomysłu realizmem jest, delikatnie mówiąc, nierozsądne. To jest gra w przeglądarce internetowej, nie najnowszy symulator stratega wojennego "Jagiełło 1410". Można tu znaleźć sporo nierealistycznych rzeczy, co nie oznacza, że są one złe. Najbardziej chybiony argument jakiego można było użyć w tej dyskusji.
No i to co KoniAK powiedział, czyli kwestia oczekiwania na przeciwnika przy kompie. Obecnie nie ma takiej potrzeby, chociaż oczywiście gildie wymuszają na członkach uczestnictwo w turnieju (czyli w sobotę muszę siąść do kompa! o nie, to straszne! jak ja się wyrobię w te 24 godziny!) ale na turniej mamy cały dzień, domyślnie dzień wolny. No a wojny i tak zmuszają do zaglądania co najmniej raz na wojów, ale to pikuś w porównaniu z tym, co by się działo po wprowadzeniu tego waszego genialnego pomysłu. Po prostu Ogame.
A to gadanie o tym, że agresor ma przewagę z samego tytułu agresora i trzeba pomóc biednym obrońcom, to też głupota. Już prędzej byłbym za wprowadzeniem ograniczenia liczby atakujących w jednej chwili osób, np: 1,5x ilość członków w drugiej gildii. Dzięki temu 25 osobowa gildia nie może wysłać wszystkich ludzi w jednej fali podczas walki z 10 osobową gromadką, może ich wysłać tylko 15. To by pomogło słabszym w rzeczywistości gildiom, a nie słabszym z założenia bycia napadniętymi.
IMO nawet pokazanie rasy jest przegięciem, bo mając rasę, przedział lvlowy i logi kilku innych wojow z danego przedziału można określić tożsamość atakującego, wygrzebać jego staty z odpowiedniego tematu na forum (:P) i podstawić odpowiedniego obrońcę. Głupota.
Ale jeżeli zostanie to wprowadzone, to ja żądam możliwości odwrotu. Przecież jak szerm zobaczy, że na przeciw niego wybiega łowca, to momentalnie zmienia kierunek biegu o 180 stopni i zwiększa szybkość dwukrotnie. Więc powinna być opcja "spieprzaj nazat!" żeby wojownik mógł zrezygnować z walki, jeśli nie podpasuje mu obrońca.

Przepraszam, jeśli kogoś tu uraziłem (szczególnie członków GK), nie było to moim celem.
_________________
"Życie to chytra sztuka. Kiedy masz wszystkie karty w ręku, zaczyna grać z tobą w szachy."
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 15:18    [Cytuj]

Cytat:
Więc powinna być opcja "spieprzaj nazat!" żeby wojownik mógł zrezygnować z walki, jeśli nie podpasuje mu obrońca.

Wtedy wojny trwałyby baaardzo długo. :D
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 15:29    [Cytuj]

Ja bym zrobił to na innej zasadzie ;-)
Powiedzmy - wprowadzamy budynek strażnicy/gildię szpiegów, który ma maksymalnie 5 poziomów. Koszta na poziom raczej wysokie. I powiedzmy każdy poziom budynku pozwala odkryć jednego szturmującego dziennie. Im bliżej się szturmujący znajduje, tym większa szansa na więcej informacji. (np. szturmujący jest 12h od celu - szansa na odkrycie rasy: 30%, szansa na odkrycie klasy: 15%, szansa na odkrycie poziomu: 10%). Każda losowana osobno.
Decyzję których agresorów odkryć podejmowałby mistrz.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Kefeon
główny cienias


Wiek: 35
Posty: 75
Piwa: 13/12
Skąd: zewsząd

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 16:23    [Cytuj]

No w sumie to nie jest takie głupie, jest ograniczona ilość "sprawdzeń", i można by zrobić tak, żeby nigdy nie było pewności co do prawidłowości danych, tzn, jeśli szpiegowanie się nie powiedzie, pojawiają się fałszywe dane, bez informacji o niepowodzeniu.

Cytat:
szansa na odkrycie rasy: 30%, szansa na odkrycie klasy: 15%, szansa na odkrycie poziomu: 10%


Hm, jak dla mnie, to najważniejsza (czyli najmniejsze szanse zgadnięcia) jest klasa, nie zaś poziom. No i rozumiem, że kolejne poziomy zwiększają już tylko ilość szpiegowań, nie wpływają zaś na szansę powodzenia akcji?
No i myślę że dobrze by było, żeby największe szanse były w granicach rasa: 60%, poziom: 50%, klasa: 35%
_________________
"Życie to chytra sztuka. Kiedy masz wszystkie karty w ręku, zaczyna grać z tobą w szachy."
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 16:53    [Cytuj]

Cytat:
Im bliżej się szturmujący znajduje, tym większa szansa na więcej informacji.

Be. To znowu powrót do tego problemu wyżej. Jeśli bez tego to okej. :)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 18:45    [Cytuj]

Tylko jest problem - będzie to dość ciężkie do wdrożenia z tego co mi powiedziano. Także nie należy się tego spodziewać szybko o ile w ogóle w tej postaci ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
vallo
?ysy


Vallo
Wiek: 42
Posty: 385
Piwa: 31/134
Skąd: ze wsi

Zloto
Wysłany: 2009-05-19, 21:26    [Cytuj]

Z tym ,ze będzie jakaś szansa gdy się zbliża przeciwnik - to trochę nie "ten tego" ,bo faktycznie będzie się dopiero dobierało przeciwnika 5 minut przed atakiem. Lepiej być "rycerzem w zbroi" i nie wiedzieć na kogo się trafi.
Chcesz atakować i złupić10% gildii to ryzykuj..
Postawicie 100 budynków do wszystkiego to oprócz GWN i Hordy reszty nie będzie na to stać.. A maluczcy też chć powojowac :P
_________________
Alkoholicy są dla mnie niczym ...... Niczym Bracia.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  PMC 4 Ever
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 16