Jako, że od ostatniej informacji o projekcie minęły już 3 tygodnie, dziś zdamy małą relację z postępu naszych prac nad grą. Oto czym się przez ten czas zajmowaliśmy:
1. Dopracowywaliśmy interfejs gry. Zaszło w nim kilka zmian w stosunku do prezentowanego w pierwszej informacji. Jest już bliski wersji finalnej, ale ponieważ to wciąż praca w toku, możliwe, że dokonamy jeszcze kilku drobnych zmian (i uzupełnimy brakujące przyciski). Szata graficzna jest już ostatecznie ustalona, pozostało nam zaprojektować tylko kilka ekranów w otwieranych przyciskami okienkach i przemyśleć ich ostateczną treść oraz wybrać optymalny układ elementów. Poniżej znajdziecie planowany wygląd okna biblioteki oraz, gdy spojrzycie w górny prawy róg - zobaczycie interfejs funkcjonalny po zmianach.
2. Usprawniony interfejs graficzny został już częściowo zaimplementowany.
3. Ralz szlifował mechanizmy sztucznej inteligencji. Została nieco stonowana, gdyż w swoich działaniach w pierwotnej formie była bardzo agresywna i ekspansywna. Na obecną chwilę załagodzona wersja to domyślne zachowanie AI, ale gdy zostaną zaimplementowane opcje rozgrywki, będzie można swobodnie personalizować poziom trudności.
4. Przeprowadziliśmy pierwsze balansowanie, obecnie każdy z graczy startuje z jednakową ilością wojsk. Zasady rozgrywki uległy doprecyzowaniu (np. ruch wojsk z jednego obszaru na drugi, można dokonywać już tylko raz na turę).
W najbliższej przyszłości będziemy pracować nad:
1. Ukończeniem prac projektowych interfejsu i zakończeniem jego implementacji.
2. Zaimplementowaniem opcji gry i personalizacji ustawień rozgrywki.
3. Dodaniem grafiki powitalnej do ekranu startowego gry.
4. Importem wszystkich posiadanych przez nas tekstów o Seavranie do gry, wliczając w to również te najstarsze, pisane jeszcze w czasach I czy II ery Wojowników. Znajdą się w prezentowanym wcześniej dziale "Biblioteka".
5. Ustaleniem warunków wygranej, które zakończą rozgrywkę.
6. W pizdu innych poprawek - dop. Ralz
Na koniec, pozostaje mi tylko zdradzić, że już za tydzień przedstawimy pierwszą zapowiedź gry w formie krótkiego filmiku.
Dodam tylko, że przy tworzeniu gry bawimy się wyśmienicie... a po wczorajszych testach na kumplach w pracy stwierdzam, że sama koncepcja ma racje bytu ;)
Do tego, nawet gdyby nas teraz dopadła dżuma, to i tak grę skończymy... w takiej czy innej formie ma się rozumieć...
No i w kwestii czystej formalności - całość będzie naturalnie w pełni darmowa - religia nam zabrania się sprzedawać... ;P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum