Witajcie tłumy graczy!
W poprzednim numerze Małej Wojo-Gazetki pisałem o "wprowadzaniu prostoty". Ten numer głównie opowie o tym, co udało się zrobić w tej kwestii.
Po zalogowaniu się do gry, ujrzymy w dole ekranu menu w postaci graficznej.
Grafiki te są bardzo zrozumiałe na pierwszy rzut oka, a po jednokrotnym wejściu w każdą z nich, każdy wojownik doskonale będzie znał co oznacza dana opcja. Pozycji jest 8. Wedle pewnej psychologicznej zasady, ilość opcji nie powinna być większa od 8, bowiem dla naszego mózgu rodzi to pewne komplikacje. Dla porównania, w S:W1 głównych kategorii było 6, jednak kliknięcie w dowolną z nich powodowało wyświetlenie pod-kategorii. Razem 27 pod kategorii...
Przyznam że po latach przerwy, sam miałem problem ze zlokalizowaniem leczenia czy sklepu.
Intuicyjność. Kształt kursora decyduje o tym co dany element w grze potrafi. To co tutaj napiszę wydaje się oczywiste, jednak w S:W1 nie było to przestrzegane. Ba! Nawet wujek google tego nie przestrzega, ale o tym już za chwilkę. Mianowicie; każdy element w który można kliknąć powinien mieć kształt łapki z wyciągniętym palcem. Każde pole tekstowe możliwe do edycji powinno mieć kursor w kształcie... no wiecie jakim. Kursor z pytajnikiem sugeruje że pojawi się dodatkowa informacja o obiekcie, a zwykły goły kursor sugeruje że element nie robi nic... itd...
Już na wstępie, mogliśmy ujrzeć to menu:
http://wojownicy2.pl/gazetka/numer2/screen1.jpg
Mimo że każda z 8 ikonek była linkiem/odsyłaczem, to kursor był zwykłym wskaźnikiem. Takich przykładów jest w S:W1 wiele. Nie będę ich wymieniać, bu Was nie zanudzać. Ale wspomniałem o wujku google. Jeżeli jesteście posiadaczami konta gmail, możecie sprawdzić to sami. Przyciski (mimo że są odsyłaczami) "Wyświetl profil", "Dodaj konto" czy np. "Wyloguj" są odsyłaczami...
...to po najechaniu kursorem na którąś z nich, wskaźnik nie wygląda tak jak powinien... Ok, dowartościowałem się wytykając komuś innemu błąd W Wojownikach 2 kształty kursorów w zależności od elementu w grze będą odpowiednio dopasowane. To że dla mnie jako twórcy coś jest zrozumiałe i intuicyjne, nie oznacza że dla innych też takie będzie. Kształt kursora to niby drobiazg, ale powstał dawno temu nie bez powodu.
Odświeżanie. Komputery to rzeczy zawodne. I wszystko co z nimi związane również. Nie raz w S:W1 zdarzyła się sytuacja że trzeba było nacisnąć "F5" bo coś się popsuło. A to powodowało wyrzucenie nas na stronę główną, a następnie wymuszało masę kliknięć by powrócić do strony na której byliśmy. Irytujące. W nowej części zostało to już teraz poprawione. Hurra!
Wersje Językowe. Zawsze chcieliśmy by w S:W1 one się pojawiły, ale ilość pracy przy wdrażaniu tej opcji do tak rozbudowanej gry była by OGROMNA! Już teraz w S:W2 ten system został wdrożony, działa i będzie działać! Stąd w grze pojawiły się hasze (#) na początku i końcu każdego stwierdzenia. Informują mnie one że dane słowo/zdanie jest uwzględnione przez system lingwistyczny. Są tylko tymczasowe na moje potrzeby - nie należy tym się przejmować.
To już wszystko w tym numerze. Za miesiąc w numerze 3, oprócz "raportu z prac" opowiem o jednej nowej pół-grywalnej rasie i jednej nowej pół-grywalnej klasie. Wspomną również o tym jak będzie działać nowy uproszczony system walki.
_________________ What I cannot create, I do not understand. - Richard Feynman
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum