Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
"mały" list do twórców
Autor Wiadomość
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2011-08-17, 10:59   "mały" list do twórców [Cytuj]

Jest to liścik do wojów i graczy z propozycjami i wnioskami. Z góry przepraszam za styl, ale pisałem to na bieżąco w wolnych chwilach. Ot wnioski i pomysły do jakich doszedłem rozmawiając o wojach. Część się pewnie z nimi nie zgodzi no ale to moje przemyślenia i mam tylko nadzieję, że chociaż część przemówi do was albo was natchnie do czegoś. W końcu wszystkim nam zależy na rozwoju gry chyba :) Wstawiam w takiej formie dla waszej wygody, bo to jednak rozpisane jest na 7 stron z małym kawałkiem na stronie 8.





PS. O wojnach się nie wypowiadam bo tutaj przypada po kilka pomysłów na osobę średnio.
Mile widziane komentarze i pytania. Mam nadzieję, że team nie oleje tego jak tematu o łamaniu obecnego regulaminu na retro.


EDIT:
Mała pomoc dla Teamu przy projektowaniu UI wojów.
http://offline.pl/blog/po...ania-interakcji
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2011-08-17, 12:21    [Cytuj]

Cytat:
Mała pomoc dla Teamu przy projektowaniu UI wojów.
http://offline.pl/blog/po...ania-interakcji
I co tu jest? Przejrzałem nagłówki i nic ciekawego tam nie zobaczyłem.

Edit ~ albo będę tego posta edytował odnośnie tych punktów w pliku.
W sumie łatwiej by było jakbyś to w poście napisał...

(cytaty mogą mieć błędy bo z pdfa kopiowane, czytałem dość pobieżnie i nie adresowałem wszystkiego (może innym razem))
Cytat:
Komunikaty błędów i ograniczenia (...) Na pewno można to rozwiązać inaczej
Bez kompletnego przerobenia silnika gry nie. Gra jest oparta na xajaksie i nie ma czegoś takiego jak "wywalenie" go żeby było szybciej/lepiej, a od niego na pewno jest spory narzut. Zresztą S:W jest całkiem złożoną grą i nawet jakby było mocno zoptymalizowane (bo nie jest), to samo wykonywanie niektórych zapytań zabiera kupę czasu.
Cytat:
Czemu więc nie porównywad np. ilości walk przez silnik już bez „zamulania” gracza
Nie bardzo wiem co masz na myśli. Bez wysyłania żądania nic nie porównasz (nie wiem dokładnie o jakim porównaniu piszesz, więc nie wiem jak to przyrównać do rzeczywistej sytuacji).
Cytat:
MMO bez interakcji z graczami
O, to to mi się też raczej nie podoba.
Cytat:
Brak pomysłu na kierunek rozwoju gry – co skryba i osoba w teamie to inny pomysł/wizja
A skąd wiesz? Ja nie przeczę że mam jakieś pomysły/wizje, ale przecież nie wymuszam żeby one do gry weszły. Naczelnym Opracowywaczem Tematów jest Phil. W ogóle weź pod uwagę że nie jesteśmy firmą (co nie jest wymówką, ale na pewno wpływa na wiele czynników).
Cytat:
Ciężko dokopać się do podstawowych info typu: wzory na maksymalne ulepszenie postaci potkami z trwałym efektem, wyjaśnieniem ile % się ma na wykonanie questa talonowego czy chociażby info o bonusach do statystyk wynikających z rasy i ich narastania wraz z lvl
Chyba niewiele gier w ogóle udostępnia jakieś wzory, a co dopiero szansę na wykonanie questa. ;P
Cytat:
3.080.000 możliwych kombinacji bez powtórzeo. Ot sucha statystyka do reklam
Jakich reklam? Ja nigdzie takich wyliczeń nie widziałem.
Cytat:
Layout oraz wersje – przydałaby się jakaś „łysa” wersja layoutu do pobrania aby móc tworzyd własne (w koocu w opcjach jest pole wyboru layoutu)
Ja nie mam nic przeciw; jak inni też to można to chyba zrobić, tylko byłoby trzeba go chyba trochę uporządkować najpierw (trochę sytuację utrudnia fakt, że w wersji rozwojowej pliki stylów się zmieniają stale i byłoby trzeba jakoś zorganizować kompatybilność).
Cytat:
Miło byłoby też dodad wersję „light” dla komórek z ekranem dotykowym
Tylko ktoś musiałby to zrobić. A obecnie gra powinna działać w prawie wszystkich przypadkach na komórkach, ale jasne -- nie jest zbyt wygodna (chyba jedyne co nie działa, to przewijanie ramek, bo przeglądarki mobile nie wspierają overflow:auto (zdaje mi się że mozillowy fennec to wspiera już)).
Cytat:
mogą byd to questy „samowykonywalne”. Po zebraniu grupy i kliknięciu start przez wszystkich rusza zegar i np. po godzinie uczestnicy otrzymują na Wojopocztę list z opisem jak się
udała wyprawa
Takie cosie chyba są w takich różnych grach Vallherupodobnych, Vis Cośtam; osobiście nie mam nic przeciwko.
Cytat:
Questy (...) kiedy nabierzemy doświadczenia i sprawdzimy czy system działa wtedy rozbuduje się je bardziej
Wiesz, questy zostały zmienione na proste, bo właśnie były zbyt "męczące".
Cytat:
Magowanie/Tworzenie ekwipunku - Tutaj proponuję zmiany chyba spore
Tak. Spore. Ja tam osobiście diablopodobną losowość bym chętnie zobaczył, ale wiesz, "co skryba i osoba w teamie i osoba na forum to inny pomysł/wizja".
Cytat:
A gdyby uwolnid rynek?
Ja tam nie wiem, ale jest jak jest żeby nie było nadużyć.
Cytat:
Eventy
Głównym problemem eventów jest nie brak pomysłów, a konieczność posiadania osoby która go będzie przeprowadzać albo/i zaprogramuje go.
Cytat:
Reset statystyk
Technicznie chyba nie ma problemu. A logicznie/balansowo to nie wiem i nie wnikam.
Cytat:
Wielo/Dwupostaciowośd
j/w
Cytat:
Podróże – wierzchowce
j/w
Cytat:
Podróże v2 - Dla urozmaicenia podróży wprowadźmy zdarzenia losowe
j/w
Cytat:
Nielimitowany ekwipunek (...) Można wprowadzid ograniczenie na ilośd przedmiotów
A wiesz jakie *to* byłoby upierdliwe? Przeszkadzał ci nierówno ułożony przycisk "dalej" w queście, a takie herezje proponujesz? ;P
Cytat:
odświeżenie strony jest równoznaczne z wylogowaniem się
?
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2011-08-17, 23:19    [Cytuj]

Cytat:
Bez kompletnego przerobenia silnika gry nie. Gra jest oparta na xajaksie i nie ma czegoś takiego jak "wywalenie" go żeby było szybciej/lepiej, a od niego na pewno jest spory narzut. Zresztą S:W jest całkiem złożoną grą i nawet jakby było mocno zoptymalizowane (bo nie jest), to samo wykonywanie niektórych zapytań zabiera kupę czasu.


Ba, o ile pamiętam, mimo "napisania na nowo" wciąż posiada części starego kodu którego nawet najstarsi górale nie są w stanie odczytać :P

Cytat:
Nie bardzo wiem co masz na myśli. Bez wysyłania żądania nic nie porównasz (nie wiem dokładnie o jakim porównaniu piszesz, więc nie wiem jak to przyrównać do rzeczywistej sytuacji).

Chodzi o wywalenie "blokady kliku przy wczytywaniu" i komunikatu o nieprzetworzonym poprzednim zapytaniu. Ot w większości gier jest takie cudowne coś jak prostota, nawet jak kliknę coś i poprawię się klikając obok zanim mi wczyta, to najzwyczajniej zaczyna wczytywać nowy wybór. Zapytania niech jak najbardziej będą ale wykonywane już po za graczem. Bez angażowania go w to i "spowalniania". To gracz jest najważniejszy.

Cytat:
A skąd wiesz? Ja nie przeczę że mam jakieś pomysły/wizje, ale przecież nie wymuszam żeby one do gry weszły. Naczelnym Opracowywaczem Tematów jest Phil. W ogóle weź pod uwagę że nie jesteśmy firmą (co nie jest wymówką, ale na pewno wpływa na wiele czynników).

Pomysł na grę = wizja gdzie gra jest dziś, a gdzie będzie za kilka lat. Plan rozwoju, wprowadzania, rozwijania. W tej chwili to przerabianie opisów co nowy skryba oraz myślenie jak poprawić "balans" w grze. W dodatku bez obrazy dla Phila i Teamu - przez osoby, które albo już nie grają, albo całe życie grały jedną klasą.

Cytat:
Chyba niewiele gier w ogóle udostępnia jakieś wzory, a co dopiero szansę na wykonanie questa. ;P

Sporo udostępnia. No i przede wszystkim, nawet jeśli tylko cześć to robi to w przystępny sposób. Dziś musiałem przekopać spory kawałek forum aby odszukać informację, że na eliksiry do CW jest limit 2% lvl zaokrąglane w górę. Takie rzeczy, skoro już są udostępniane powinny być udostępniane w jak najprzystępniejszy sposób.

Cytat:
Jakich reklam? Ja nigdzie takich wyliczeń nie widziałem.

Chyba spałeś czytając. To było porównanie do reklam czegokolwiek w TV chociażby telefonów w abonamencie... już od 1zł (z tym, że w abonamencie 200 zł) Tak tutaj niejako liczba opcji jest nieadekwatna do możliwości personalizacji.

Cytat:
Ja nie mam nic przeciw; jak inni też to można to chyba zrobić, tylko byłoby trzeba go chyba trochę uporządkować najpierw (trochę sytuację utrudnia fakt, że w wersji rozwojowej pliki stylów się zmieniają stale i byłoby trzeba jakoś zorganizować kompatybilność).

Należałoby oczywiście wprowadzić jakieś standardy menu.

Cytat:
Tylko ktoś musiałby to zrobić. A obecnie gra powinna działać w prawie wszystkich przypadkach na komórkach, ale jasne -- nie jest zbyt wygodna (chyba jedyne co nie działa, to przewijanie ramek, bo przeglądarki mobile nie wspierają overflow:auto (zdaje mi się że mozillowy fennec to wspiera już)).

Tutaj liczę po prostu na layout w miarę bez grafik i z przyciskami dostosowanymi pod palec.

Cytat:
Takie cosie chyba są w takich różnych grach Vallherupodobnych, Vis Cośtam; osobiście nie mam nic przeciwko.

Nie wiem. Nie gram/ Grałem w val cośtam daawno i nie pamiętam nic takiego. Tutaj ma być to niejako dodatek do zwykłych questów i ułatwienie do powstania "wstępnych" questów grupowych.

Cytat:
Wiesz, questy zostały zmienione na proste, bo właśnie były zbyt "męczące".

Były męczące bo musiałeś spisywać co masz bić i ile czego wydropić i tego pilnować. Ale tak naprawdę przy obecnym systemie nie ma znaczenia czy klikniesz dalej czy tak/nie.

Cytat:
Ja tam nie wiem, ale jest jak jest żeby nie było nadużyć.

Raport mniejszości? Karanie i prewencja jeszcze zanim coś się stanie? To trochę nie fair względem graczy.

Cytat:
A wiesz jakie *to* byłoby upierdliwe? Przeszkadzał ci nierówno ułożony przycisk "dalej" w queście, a takie herezje proponujesz? ;P

Głównym zyskiem miałaby być możliwość przekazywania rzeczy miedzy swoimi postaciami. No i nie należy porównywać tych dwóch rzecz. Jedno jest elementem rozgrywki, drugie zaś wędrującym elementem menu.

Cytat:
odświeżenie strony jest równoznaczne z wylogowaniem się
?

Proste. Gram sobie w wojów. Potrzebuję odświeżyć stronę bo: chcę odświeżyć licznik tur/net lub serwer zamulił i wczytało mi połowę/mam zachciankę.... i muszę się ponownie logować.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2011-08-17, 23:44    [Cytuj]

Cytat:
Pomysł na grę = wizja gdzie gra jest dziś, a gdzie będzie za kilka lat. Plan rozwoju, wprowadzania, rozwijania. W tej chwili to przerabianie opisów co nowy skryba oraz myślenie jak poprawić "balans" w grze.

Cos w tym jest ;)

Cytat:
Były męczące bo musiałeś spisywać co masz bić i ile czego wydropić i tego pilnować. Ale tak naprawdę przy obecnym systemie nie ma znaczenia czy klikniesz dalej czy tak/nie.

Niezupełnie - przy tak/nie wypadałoby przeczytać opis ;P

Cytat:
Proste. Gram sobie w wojów. Potrzebuję odświeżyć stronę bo: chcę odświeżyć licznik tur/net lub serwer zamulił i wczytało mi połowę/mam zachciankę.... i muszę się ponownie logować.

Oj tak - przy najmniejszym zwisie gry praktycznie jedyna możliwość to powtórzenie całej procedury logowania (która najkrótsza nie jest) i nadzieja, ze tym razem nic się na żadnym etapie nie zawiesi...
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2011-08-17, 23:56    [Cytuj]

Cytat:
Niezupełnie - przy tak/nie wypadałoby przeczytać opis ;P

Zakładając, że nie wpływa to na ukończenie/nieukończenie questa, tylko rodzaj zakończenia i ewentualne nagrody za niego (dla dobrego broń A, dla złego broń B)... jeśli ktoś czyta będzie miał większą frajdę, zaś jeśli tego nie robi nie zaangażuje więcej procesów myślowych niż w naciśnięcie kontynuuj
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2011-08-18, 07:38    [Cytuj]

Cytat:
mimo "napisania na nowo" wciąż posiada części starego kodu
Dużo kodu jest "stare", tylko dostosowane. Ale z tymi góralami to bez przesady -- najgorsze systemy są rozgryzione/przerobione. ;)
Cytat:
Chodzi o wywalenie "blokady kliku przy wczytywaniu" i komunikatu o nieprzetworzonym poprzednim zapytaniu. Ot w większości gier jest takie cudowne coś jak prostota, nawet jak kliknę coś i poprawię się klikając obok zanim mi wczyta, to najzwyczajniej zaczyna wczytywać nowy wybór.
Jak gra działa w "normalny" sposób (tj. kliknięcie linka "przenosi do nowej strony") to to nie jest problem (bo właściwie odpowiedzialność spada na przeglądarkę). Kiedy jest ajaksowo (czyli cały czas się jest na jednej stronie, a klikanie wysyła żądania, które wracając modyfikują część strony) to jest to dużo trudniejsze (bo żądania mogą np. wrócić w innej kolejności). Jak teraz to piszę to zdaje mi się że dałoby się to zrobić przez jakieś sprytne zarządzanie czasem wysyłania żądań, ale nie wiem czy byłoby to skuteczne, a na pewno wymagałoby wielu zmian.
Cytat:
Dziś musiałem przekopać spory kawałek forum aby odszukać informację, że na eliksiry do CW jest limit 2% lvl zaokrąglane w górę.
...jakieś 100+ lvli temu zrobiłem sobie eliksir +5 CW i jeszcze nie mogę go wypić. ;P
Cytat:
Cytat:
Jakich reklam? Ja nigdzie takich wyliczeń nie widziałem.
Chyba spałeś czytając
Wydawało mi się że piszesz jakbyśmy to my "szpanowali" że jest tyle kombinacji. Ale nigdzie tego nie widziałem. A patrz: kombinacji rozdawania punktów statystyk jest nawet więcej. ;P
Cytat:
Tutaj liczę po prostu na layout w miarę bez grafik i z przyciskami dostosowanymi pod palec
Jeśli chodzi np. tylko o zmianę rozmiaru przycisków to tak, da się to załatwić cssem. Ale jak będzie trzeba zmienić układ czegokolwiek to oznacza albo modyfikowanie *mnóstwa* miejsc w kodzie żeby uwzględnić to, albo dodanie kolejnej osobnej wersji kodu (co już chyba jest ponad moje siły jeśli chodzi o zarządzanie tym, robienie poprawek etc).
Cytat:
Raport mniejszości? Karanie i prewencja jeszcze zanim coś się stanie?
"Ja nie wiem".
Cytat:
odświeżenie strony
No jak masz zapamiętane logowanie to nie musisz się przelogować. Czy chodzi o to że trzeba kliknąć przejdź do konta=>postacie=>wciel? Na kaprys nic nie poradzę; wczytanie połowy strony prawdę mówiąc mi się nie zdarzyło i nawet nie wiem jak mogłoby (odpowiedź serwera przychodzi cała albo nie przychodzi wcale). Co do odświeżenia statboksa to w ramach hacku można np. wcisnąć przycisk leczenia za złoto. ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2011-08-18, 09:02    [Cytuj]

Cytat:
Wydawało mi się że piszesz jakbyśmy to my "szpanowali" że jest tyle kombinacji. Ale nigdzie tego nie widziałem. A patrz: kombinacji rozdawania punktów statystyk jest nawet więcej. ;P


O ile dobrze pamiętam kiedyś na forum padł tekst, że możliwości "personalizacji" postaci jest wiele, bo.... są wyznania.... bla bla bla. A kombinacji rozdania pkt statystyk też nie ma za dużo, bo większość trzeba robić pod ekwipunek. Aż się dziwię, że dla ułatwienia nie zabrano z tych 7 pkt np 3-4. W końcu i tak trzeba je rozdać jak gra chce aby cokolwiek nosić.


Cytat:
No jak masz zapamiętane logowanie to nie musisz się przelogować. Czy chodzi o to że trzeba kliknąć przejdź do konta=>postacie=>wciel? Na kaprys nic nie poradzę; wczytanie połowy strony prawdę mówiąc mi się nie zdarzyło i nawet nie wiem jak mogłoby (odpowiedź serwera przychodzi cała albo nie przychodzi wcale). Co do odświeżenia statboksa to w ramach hacku można np. wcisnąć przycisk leczenia za złoto. ;P


Mam wyłączone zapamiętywanie historii/ciasteczek i czegokolwiek (są czyszczone PO ZAMKNIęCIU PRZEGL?DARKI), dodatkowo wiesz, ja np. obecnie mam net mobilny, więc albo wczyta albo nie wczyta nie do końca działa. Czasami mi wczyta teksty bez obrazu, czasami część, czasami wywali mi błąd 403 mimo, ze wszystko wczytało i zalogowało poprawnie (ot: nie masz uprawnień czy czego tam) a czasami przy chwilowym zerwaniu łącza jest błąd odnośnika (o dziwo nawet przy klikaniu ok podczas logowania) i jedyne co pomaga to odśwież. Dodatkowo zapamiętanie logowania niewiele pomaga jeśli np. z jednego komputera gra kilka osób.

Cytat:
...jakieś 100+ lvli temu zrobiłem sobie eliksir +5 CW i jeszcze nie mogę go wypić. ;P

No widzisz, a ja właśnie zrobiłem eliksir +2. Gdyby ta informacja była łatwo dostępna a nie zakopana na forum to bym zrobił +1 bo +1 mogę wypić :P Może to brzmi: zrobił eliksir i się obraził bo wypić nie może, ale z punktu widzenia gracza to taka sama wpadka jak okres kiedy wchodził wykup tur i nigdzie nie widniała informacja jakie są dokładne zasady wykupu. Ludzie wysyłali pieniądze i nie mogli wykupić.

Cytat:
"Ja nie wiem".

Ja niestety wiem. W wojach wiele rzeczy nie ma, bo: "byłyby przekręty". Jakby teraz nie było. Zezwalanie na multikonta czy na korzystanie z cudzych grafik. Z taką różnicą, że przy odpowiednio napisanym rynku wszystkie transakcje można by sprawdzać. Nie wiem czy obecnie informacje o nich są wywalane czy zapisywane w bazie.

Cytat:
Jeśli chodzi np. tylko o zmianę rozmiaru przycisków to tak, da się to załatwić cssem. Ale jak będzie trzeba zmienić układ czegokolwiek to oznacza albo modyfikowanie *mnóstwa* miejsc w kodzie żeby uwzględnić to, albo dodanie kolejnej osobnej wersji kodu (co już chyba jest ponad moje siły jeśli chodzi o zarządzanie tym, robienie poprawek etc).

Zmiana wielkości klawiszy no i może nie tyle zmiana układy, co wywalenie części opcji.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-08-18, 11:43    [Cytuj]

Cytat:
Chodzi o wywalenie "blokady kliku przy wczytywaniu" i komunikatu o nieprzetworzonym poprzednim zapytaniu. Ot w większości gier jest takie cudowne coś jak prostota, nawet jak kliknę coś i poprawię się klikając obok zanim mi wczyta, to najzwyczajniej zaczyna wczytywać nowy wybór. Zapytania niech jak najbardziej będą ale wykonywane już po za graczem. Bez angażowania go w to i "spowalniania". To gracz jest najważniejszy.


Blokada została wprowadzona nie bez powodu i to jeszcze w zamierzchłych czasach przez Wojtka (bez blokady działy się różne niepożądane rzeczy, gdy dochodziło do dwukliku albo użytkownik zmieniał zdanie po kliknięciu jednej rzeczy i klikał w kolejną). Owszem, to złe rozwiązanie, bo wprowadzenie transakcji pewnie byłoby lepszym. Niestety porywanie się w tej chwili na to byłoby masą roboty. Generalnie gra niewarta świeczki, tym bardziej, że zauważalne spowolnienie wynika raczej z problemów z serwerem jakie mamy ostatnio, a nie z samego zabezpieczenia (a wolno wczytuje się tylko karta postaci i lista bestii - może faktycznie wymagają jakiejś optymalizacji, Fayl musiałby ocenić). Jeśli zaś chodzi o serwer to musiałby się wypowiedzieć Khere, który się nim opiekuje.

Cytat:
Pomysł na grę = wizja gdzie gra jest dziś, a gdzie będzie za kilka lat. Plan rozwoju, wprowadzania, rozwijania. W tej chwili to przerabianie opisów co nowy skryba oraz myślenie jak poprawić "balans" w grze. W dodatku bez obrazy dla Phila i Teamu - przez osoby, które albo już nie grają, albo całe życie grały jedną klasą.


Nie ma takiej wizji, bo nawet nie wiadomo co będzie z grą za pół roku - czy będzie jeszcze w ogóle ktoś w nią grał. Zresztą, gra naprawdę jest rozwijana dopiero od roku z hakiem. A plan obecny zakłada głównie modernizację tego, na co narzekają gracze + wprowadzanie drobnych nowości. A to co piszesz o retro było do przewidzenia. Ten świat powstał jako alternatywa dla normalnego świata i ludzi, którym nie podobała się mechanika poprzednich questów. Teraz, gdy weszła nowa forma zadań, retro w zasadzie straciło rację bytu - stąd znikome zainteresowanie.

Cytat:
Sporo udostępnia. No i przede wszystkim, nawet jeśli tylko cześć to robi to w przystępny sposób. Dziś musiałem przekopać spory kawałek forum aby odszukać informację, że na eliksiry do CW jest limit 2% lvl zaokrąglane w górę. Takie rzeczy, skoro już są udostępniane powinny być udostępniane w jak najprzystępniejszy sposób.


Zwykle to gracze rozgryzają mechanikę i udostępniają odkryte zależności i wzory innym, nie twórcy. A informacje o ograniczeniach są chyba w najbardziej logicznym miejscu forum, więc nie rozumiem dlaczego musiałeś je całe przekopywać.

Cytat:
Były męczące bo musiałeś spisywać co masz bić i ile czego wydropić i tego pilnować. Ale tak naprawdę przy obecnym systemie nie ma znaczenia czy klikniesz dalej czy tak/nie.


Projekt modernizacji zadań był konsultowany z graczami. Zresztą nawet przeprowadzone ankiety pokazują, że zdecydowanej większości podoba się obecna forma. Może nie jest idealna, może mogłaby być bardziej rozbudowana - gracze oczekiwali jednak mechanizmu, który nie będzie czasochłonny - i go dostali.

Cytat:
Raport mniejszości? Karanie i prewencja jeszcze zanim coś się stanie? To trochę nie fair względem graczy.


Nikt nie jest za nic karany. Po prostu w trosce o równe szanse graczy muszą istnieć pewne ograniczenia. Całkowity brak ograniczeń był w poprzedniej erze na eliksiry o działaniu stałym. I jak to się sprawdziło? Było nadużywane, psując zabawę tym, którzy nie spędzali całych dni na poszukiwaniach składników. Uwolnione ceny przedmiotów i łupów doprowadziłyby tylko do tego, że do niektórych postaci płynęłaby rzeka złota, tanich składników i eliksirów.

Cytat:
...jakieś 100+ lvli temu zrobiłem sobie eliksir +5 CW i jeszcze nie mogę go wypić. ;P


To jest już poprawione i zostanie wprowadzone w aktualizacji jesienią.

Cytat:
O ile dobrze pamiętam kiedyś na forum padł tekst, że możliwości "personalizacji" postaci jest wiele, bo.... są wyznania.... bla bla bla. A kombinacji rozdania pkt statystyk też nie ma za dużo, bo większość trzeba robić pod ekwipunek. Aż się dziwię, że dla ułatwienia nie zabrano z tych 7 pkt np 3-4. W końcu i tak trzeba je rozdać jak gra chce aby cokolwiek nosić.


Nic nie trzeba. Nadal możesz rozdawać punkty jak chcesz i nosić co chcesz. Owszem, będzie się to wiązało z karami, jeśli używasz przedmiotów nieprzeznaczonych dla danej klasy. To chyba logiczne i zdecydowanie lepsze, niż całkowite zablokowanie możliwości korzystania z nieklasowych przedmiotów?

Balansowanie mechaniki, profitów i sprzętu miało na celu wyznaczyć dla każdej z klas na nowo najbardziej opłacalne ścieżki rozwoju - zgodne z naturą każdej z nich. Po to właśnie istnieją bonusy klasowe. Inwestowanie w nie powinno być najbardziej opłacalną ścieżką rozwoju, wsparte ewentualnie trzecią, nieklasową cechą.
Sytuacje jakie miały miejsce w poprzednich erach, kiedy niektóre klasy opierały swój rozwój o nieklasową cechę (czasem inwestując w nią więcej niż w obie cechy klasowe razem wzięte) i były bardziej skuteczne niż buildy synergiczne z cechami klasowymi nie było niczym innym jak B?ęDEM BALANSU, który został naprawiony.

Cytat:
Ja niestety wiem. W wojach wiele rzeczy nie ma, bo: "byłyby przekręty". Jakby teraz nie było. Zezwalanie na multikonta czy na korzystanie z cudzych grafik. Z taką różnicą, że przy odpowiednio napisanym rynku wszystkie transakcje można by sprawdzać. Nie wiem czy obecnie informacje o nich są wywalane czy zapisywane w bazie.


Turowy charakter gry wyklucza pewne rzeczy, które albo nie pasują do niego, albo zniszczyłyby zdrową rywalizację. Nawet w grach, które nie opierają się na turach istnieją pewne ograniczenia np. w Margonem czy Tibii są limity na całkowitą ilość poświęconego na grę CZASU. W WoWie jest level cap.

Poza tym, weź pod uwagę, że stopnie zagrożenia dla zdrowej rozgrywki i rywalizacji są różne. Wolny rynek, brak ograniczeń na bonusy stanowią dużo większe niebezpieczeństwo, że ktoś to wykorzysta i popsuje zabawę reszcie, niż wgrany obrazek, który nijak nie wpływa na rozgrywkę. Poza tym, kto niby ma sprawdzać te transakcje? I jakie kryteria przyjmować co jest, a co nie jest przekrętem? Jak to sprawiedliwie ocenić, eliminując ryzyko, że ktoś zostanie niesłusznie ukarany? Ograniczenie możliwości działań niepożądanych jest efektywniejszym rozwiązaniem niż kontrola i kary.

Treści listu jeszcze nie przeczytałem, bo nie miałem na to czasu. Odniosę się do niego, gdy go trochę znajdę. Na razie tylko ustosunkowałem się do poruszonych w temacie zagadnień.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Spider4

Posty: 718
Piwa: 31/52

Zloto
Wysłany: 2011-08-19, 12:46    [Cytuj]

Cytat:
Blokada została wprowadzona nie bez powodu i to jeszcze w zamierzchłych czasach przez Wojtka (bez blokady działy się różne niepożądane rzeczy, gdy dochodziło do dwukliku albo użytkownik zmieniał zdanie po kliknięciu jednej rzeczy i klikał w kolejną). Owszem, to złe rozwiązanie, bo wprowadzenie transakcji pewnie byłoby lepszym. Niestety porywanie się w tej chwili na to byłoby masą roboty. Generalnie gra niewarta świeczki, tym bardziej, że zauważalne spowolnienie wynika raczej z problemów z serwerem jakie mamy ostatnio, a nie z samego zabezpieczenia (a wolno wczytuje się tylko karta postaci i lista bestii - może faktycznie wymagają jakiejś optymalizacji, Fayl musiałby ocenić). Jeśli zaś chodzi o serwer to musiałby się wypowiedzieć Khere, który się nim opiekuje.

To zakładanie, że każdy gracz chce bugować multiklikiem, a tak naprawdę na turnieju, gdzie jest 7 walk to proste porównanie. Są widoczne zakresy zależne od lvl więc i gwarant, że np. nie uzyskam średniej 8.0, tak samo jak przez 12-24h walki są w logach, więc i gdzieś zapisane. Można zautomatyzować sprawdzanie tego. Np. na zasadzie: jeśli coś się nie zgadza jest tworzone pw do moderatora. Tak samo z przesyłaniem rzeczy na targu. Można porównywać chociażby ip gracza czy jakieś dane z ciasteczek aby sprawdzić czy to jedna osoba nie przesyła między multikontami.

Cytat:
Nie ma takiej wizji, bo nawet nie wiadomo co będzie z grą za pół roku - czy będzie jeszcze w ogóle ktoś w nią grał. Zresztą, gra naprawdę jest rozwijana dopiero od roku z hakiem. A plan obecny zakłada głównie modernizację tego, na co narzekają gracze + wprowadzanie drobnych nowości. A to co piszesz o retro było do przewidzenia. Ten świat powstał jako alternatywa dla normalnego świata i ludzi, którym nie podobała się mechanika poprzednich questów. Teraz, gdy weszła nowa forma zadań, retro w zasadzie straciło rację bytu - stąd znikome zainteresowanie.

Całe życie myślałem, że wizja/plan rozwoju jest po to aby ściągnąć nowych graczy, a nie odwrotnie. Swoją drogą retro powstało przed questami o ile pamiętam. Dla ludzi, którzy graja od dawna i stawiają na szybkie sklikanie i zabawę na forum, zamiast godzinnego klikanai wszystkich trybów bo inaczej nie będę w topce.

Cytat:
Zwykle to gracze rozgryzają mechanikę i udostępniają odkryte zależności i wzory innym, nie twórcy. A informacje o ograniczeniach są chyba w najbardziej logicznym miejscu forum, więc nie rozumiem dlaczego musiałeś je całe przekopywać.

Będzie, że znowu powołuję się na dofusa, ale pal licho. To w niego grałem 3 lata. To, że gracze stworzyli wiki to jedno, ale nie zmienia faktu, że wszystkie dane udostępnione przez twórców też są łatwo dostępne z poziomu strony, czy ładnie wypisane w opisach kolejnych update'ów.
Najbardziej logiczne mówisz? Czyli dział:
- Instrukcja i tutoriale.
albo
-FAQ, pomoc i pytania

widzę wstawione i zaznaczone kolorem jako pewne wyznania i profity klasowe. Żadnego jednak tematu wskazującego na limity potek - które sami podawaliście. A później jakieś tematy o poprzedniej erze z aurami przeszywania itp. Swoją drogą ich obecność bez taga czy przeniesienia sugerują, że są aktualne, tym bardziej, że z tego roku.

Cytat:
Projekt modernizacji zadań był konsultowany z graczami. Zresztą nawet przeprowadzone ankiety pokazują, że zdecydowanej większości podoba się obecna forma. Może nie jest idealna, może mogłaby być bardziej rozbudowana - gracze oczekiwali jednak mechanizmu, który nie będzie czasochłonny - i go dostali.

Nie tyle prostego co mniej czasochłonnego. Ten taki jest. Został uproszczony wręcz do bólu. Swoja drogą powoływać się na ankietę, gdzie odpowiedzi brzmią:
-Entuzjastycznie! To ogromna zmiana na plus w porównaniu ze starą wersją. (28)
-Dobrze, ale mogłoby być lepiej. (17)
Wiadomo, że takie wyniki będą, bo gracze nie chcą gry zajmującej cały czas, kiedy mają szkołę/prace/życie. Proponowana zmiana dodania szybkich grupowych, oraz wyboru tak nie, zamiast monotonnego "dalej dalej" jest ich urozmaiceniem a nie utrudnieniem. W sumie to teraz mamy questy samowykonywalne, bo mamy zerowy wpływ na ich przebieg. Tylko wymaga się od nas zbędnego klikania dalej i dalej. Równie dobrze można dać: "wykonaj" i na pw dostać cała historyjkę jaka jest teraz wypisywana.

Cytat:
Nikt nie jest za nic karany. Po prostu w trosce o równe szanse graczy muszą istnieć pewne ograniczenia. Całkowity brak ograniczeń był w poprzedniej erze na eliksiry o działaniu stałym. I jak to się sprawdziło? Było nadużywane, psując zabawę tym, którzy nie spędzali całych dni na poszukiwaniach składników. Uwolnione ceny przedmiotów i łupów doprowadziłyby tylko do tego, że do niektórych postaci płynęłaby rzeka złota, tanich składników i eliksirów.

A tu doskonale widać, że nie czytałeś. Nigdzie nie pisałem o zdejmowaniu limitu na eliksiry. Ba jestem za nimi. Mówię o uwolnieniu cen na rynku i ujednoliceniu go (dodawanie wszystkiego z poziomu ekwipunku albo bazaru, a nie część tak a część tak). To moja decyzja czy chcę komuś coś oddać, wymienić na coś innego czy cokolwiek innego. Proste. Tym bardziej, że co cenniejsze rzeczy (do naprawy i kule) są i tak zablokowane.

Cytat:
To jest już poprawione i zostanie wprowadzone w aktualizacji jesienią.

Jakiś plus.

Cytat:
Nic nie trzeba. Nadal możesz rozdawać punkty jak chcesz i nosić co chcesz. Owszem, będzie się to wiązało z karami, jeśli używasz przedmiotów nieprzeznaczonych dla danej klasy. To chyba logiczne i zdecydowanie lepsze, niż całkowite zablokowanie możliwości korzystania z nieklasowych przedmiotów?

Balansowanie mechaniki, profitów i sprzętu miało na celu wyznaczyć dla każdej z klas na nowo najbardziej opłacalne ścieżki rozwoju - zgodne z naturą każdej z nich. Po to właśnie istnieją bonusy klasowe. Inwestowanie w nie powinno być najbardziej opłacalną ścieżką rozwoju, wsparte ewentualnie trzecią, nieklasową cechą.
Sytuacje jakie miały miejsce w poprzednich erach, kiedy niektóre klasy opierały swój rozwój o nieklasową cechę (czasem inwestując w nią więcej niż w obie cechy klasowe razem wzięte) i były bardziej skuteczne niż buildy synergiczne z cechami klasowymi nie było niczym innym jak B?ęDEM BALANSU, który został naprawiony.

PRZECZYTAJ LIST! Nie mogę rozdawać jak chcę, bo:
-Wymagania ekwipunku KLASOWEGO wymagają ode mnie dawania np. 200 w siłę albo zręczność kiedy jestem mnichem. Nigdzie już nie pisałem o mutantach, bo wiem, że nie lubicie i postaracie się aby były skrajnie nieopłacalne. Spoko. To wasze zamykanie ścieżek rozwoju. Ja tutaj pisalem o tym, ze mam co lvl do rozdania 7 pkt, ale tak naprawdę to z 3-4 bo reszta idzie na spełnienie wymagań przedmiotu. Nigdzie nie pisałem o usuwaniu kar za przedmiot nieklasowy. Warto przeczytać coś zanim się wypowie. Rozumiem też że balansowanie sprawiło, że rycek bije z podpalenia 3x200 smg podczas gdy mnich raz za 80 i to trzy razy rzadziej? A Szerm na cios i wyznanie z ciosu może wyciągnąć 500 dmg na turę?

Cytat:
Turowy charakter gry wyklucza pewne rzeczy, które albo nie pasują do niego, albo zniszczyłyby zdrową rywalizację. Nawet w grach, które nie opierają się na turach istnieją pewne ograniczenia np. w Margonem czy Tibii są limity na całkowitą ilość poświęconego na grę CZASU. W WoWie jest level cap.

W wojach to się nazywa ERA. Swoją drogą nie wiem czego to ma się tyczyć za bardzo....

Cytat:
Treści listu jeszcze nie przeczytałem, bo nie miałem na to czasu. Odniosę się do niego, gdy go trochę znajdę. Na razie tylko ustosunkowałem się do poruszonych w temacie zagadnień.

Oj uwierz mi, że to widać. Zaiste turlałem się czytając każde zdanie w niewielkim lub zerowym stopniu odnoszące się do treści tekstu :)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-08-19, 19:19    [Cytuj]

Cytat:
Oj uwierz mi, że to widać. Zaiste turlałem się czytając każde zdanie w niewielkim lub zerowym stopniu odnoszące się do treści tekstu :)


Mam nadzieję, że lektura listu mnie równie rozbawi :)

Cytat:
To zakładanie, że każdy gracz chce bugować multiklikiem, a tak naprawdę na turnieju, gdzie jest 7 walk to proste porównanie. Są widoczne zakresy zależne od lvl więc i gwarant, że np. nie uzyskam średniej 8.0, tak samo jak przez 12-24h walki są w logach, więc i gdzieś zapisane. Można zautomatyzować sprawdzanie tego. Np. na zasadzie: jeśli coś się nie zgadza jest tworzone pw do moderatora. Tak samo z przesyłaniem rzeczy na targu. Można porównywać chociażby ip gracza czy jakieś dane z ciasteczek aby sprawdzić czy to jedna osoba nie przesyła między multikontami.


Nie. To zostało wprowadzone głównie jako zabezpieczenie przed przypadkowymi dwuklikami. Tobie to przeszkadza, ale też chroni Cię np. przed podwójnym ulepszeniem ekwipunku czy podwójną walką w turnieju. A co do kontroli - po co to wszystko, skoro prościej jest wprowadzić mechaniczne zabezpieczenia. Moderowanie rodzi konieczność tworzenia skomplikowanych regulaminów i ścierania się z użytkownikami, którzy szukają sposobów na ich ominięcie, kolejnych aktualizacji regulaminu i kontrolowania przestrzegania go. Gdy jest twarde zabezpieczenie, my mamy z głowy obowiązek nadzoru i możemy poświęcić nasz ograniczony czas wolny na tworzenie nowych elementów i ulepszenie istniejących, zamiast marnować go na przekopywanie się przez zgłoszenia nadużyć.

Cytat:
Całe życie myślałem, że wizja/plan rozwoju jest po to aby ściągnąć nowych graczy, a nie odwrotnie. Swoją drogą retro powstało przed questami o ile pamiętam. Dla ludzi, którzy graja od dawna i stawiają na szybkie sklikanie i zabawę na forum, zamiast godzinnego klikanai wszystkich trybów bo inaczej nie będę w topce.


Nowe atrakcyjniejsze mechanizmy pozwalające zapraszać nowych graczy są w fazie powstawania. Za jakiś czas pojawią się informacje na ten temat.
Jeśli zaś chodzi o retro, to powstało na fali niezadowolenia części graczy starą i czasochłonną formą zadań.
Sklikanie się obecnie trwa niewiele czasu. Natomiast argumentacja "muszę to wszystko robić, by być w topce, a mnie się nie chce", jest chybiona. Naturalną koleją rzeczy jest, że trzeba włożyć trochę czasu i wysiłku, by osiągnąć więcej niż inni. Trudno, żeby ktoś klikający od niechcenia miał trafiać na pierwsze miejsce.

Cytat:
Nie tyle prostego co mniej czasochłonnego.


Jest taki, jakiego sobie zażyczyli gracze. Sam brałeś udział w dyskusji na temat modernizacji mechaniki questów. Z ankiety wynika, że większości się podoba. Podobne wypowiedzi pamiętam z dyskusji dotyczącej ostatniej aktualizacji. Jak dla mnie to wystarczający dowód, że został wykonany krok we właściwą stronę.

Cytat:
A tu doskonale widać, że nie czytałeś. Nigdzie nie pisałem o zdejmowaniu limitu na eliksiry. Ba jestem za nimi. Mówię o uwolnieniu cen na rynku i ujednoliceniu go (dodawanie wszystkiego z poziomu ekwipunku albo bazaru, a nie część tak a część tak). To moja decyzja czy chcę komuś coś oddać, wymienić na coś innego czy cokolwiek innego. Proste. Tym bardziej, że co cenniejsze rzeczy (do naprawy i kule) są i tak zablokowane.


Ty jak widać nie czytasz ze zrozumieniem. Sytuację z eliksirami z poprzedniej ery przytoczyłem jako analogiczny przykład. Tak samo skończyłoby się uwolnienie cen. W rezultacie większość graczy byłaby poirytowana obecnością kilku przepakowanych złotem postaci, które koszą wszystko naokoło siebie. Najwyraźniej nie rozumiesz, że w tym obszarze nie da się narysować wyraźnej linii pomiędzy swobodą, a nadużyciem.

Dlatego też przyjąłem zasadę - lepiej zapobiegać tworząc odpowiednie mechanizmy, niż kontrolować i karać, dokładając sobie tym samym pracy.

Cytat:
PRZECZYTAJ LIST!


Przeczytam, gdy będę miał chwilę czasu. A na razie niestety go nie mam, z różnych przyczyn, które dotyczą nieco poważniejszych spraw w moim życiu niż gra.

Cytat:
-Wymagania ekwipunku KLASOWEGO wymagają ode mnie dawania np. 200 w siłę albo zręczność kiedy jestem mnichem. Nigdzie już nie pisałem o mutantach, bo wiem, że nie lubicie i postaracie się aby były skrajnie nieopłacalne. Spoko. To wasze zamykanie ścieżek rozwoju. Ja tutaj pisalem o tym, ze mam co lvl do rozdania 7 pkt, ale tak naprawdę to z 3-4 bo reszta idzie na spełnienie wymagań przedmiotu. Nigdzie nie pisałem o usuwaniu kar za przedmiot nieklasowy. Warto przeczytać coś zanim się wypowie. Rozumiem też że balansowanie sprawiło, że rycek bije z podpalenia 3x200 smg podczas gdy mnich raz za 80 i to trzy razy rzadziej? A Szerm na cios i wyznanie z ciosu może wyciągnąć 500 dmg na turę?


Naturalnie, że wymagają też inwestowania w cechy nieklasowe. Są to jednak, poza siłą, ilości niewielkie. Piszesz, że 3-4 pkt. musisz wydać na spełnienie wymagań. Nieprawda - większość przedmiotów ma bardzo niskie wymagania cech nieklasowych. Wyjątkiem są bronie, które wymagają nieco większych ilości siły - choć w zasadzie, mogłyby ich wymagać mniej. Być może zostanie to nieco zmienione, zobaczymy.

Jeśli zaś chodzi o balansowanie... to bardzo skomplikowana kwestia. Staraliśmy się uwzględnić wszystko w obliczeniach. Więcej na ten temat może powiedzieć mindmaster, z którym wspólnie wyważaliśmy profity. Zdaję sobie sprawę, że nie wszystkie klasy mają równe sobie profity. Jest to celowy zabieg - klasy silne mają słabsze profity, klasy słabe mocniejsze. To co teraz pozostało do zrobienia w balansie, to wyrównanie całkowitej wydajności każdej z klas, bo na tym polu nie ma jeszcze idealnego balansu. Jest jednak spory postęp, bo wszystkie profity w obrębie wyboru każdej z klas, są zasadniczo jednakowo opłacalne.

Cytat:
W wojach to się nazywa ERA. Swoją drogą nie wiem czego to ma się tyczyć za bardzo....


Nie. Era to tylko czas trwania rozgrywki, a nie ograniczenie mające na celu zapobiegnięcie niekorzystnym zjawiskom. To spora różnica. A tyczyć się miało proponowanego przez Ciebie, zupełnie nieprzemyślanego pod kątem konsekwencji, uwolnienia cen.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Irmo
Zasłużony dla Rivangoth




Wiek: 33
Posty: 832
Piwa: 40/61

Zloto
Wysłany: 2011-08-19, 21:07    [Cytuj]

Mam neta i chwilę czasu to sobie poczytałem i odniosę się do tego, co mnie interesuje - questów i klimatu.


Cytat:
Wiem, że dodanie wyboru utrudni tworzenie fabuł do nich, no ale cóż.

Tworzenie już teraz jest trudne, co było widać po tym, że questy były aktualizowane na bieżąco już po starcie ery. Problem jest w sumie jeden - tworzenie questów było na głowie trzech osób, które też mają swoje sprawy.


Cytat:
Zmieniające się panteony/opisy ras

Zmieniające się? Gdzie? Osobiście nie zauważyłem, żeby się zmieniały.

Cytat:
No i oczywiście praktycznie brak dostępu do opisów klimatycznych z poziomu forum głównego, przez co nowi mogą nabrać wrażenia, że to klikajka bez opisanego świata.

A tu dla odmiany się całkowicie zgodzę ;)
_________________
Im większe obrażenia, tym mocniej się ukocha przeciwnika i tym szybciej złoży nam pokłon.
Głębokie myśli Txikiego Tartalo*
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Ferrońskie Diabły
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2011-08-19, 23:35    [Cytuj]

Spider napisał/a:
Wiadomo, że takie wyniki będą, bo gracze nie chcą gry zajmującej cały czas, kiedy mają szkołę/prace/życie.

Ja to widze inaczej: gra moze zajmowac sporo czasu, bo nieraz zdarzylo mi sie siedziec nad czymsj pol dnia/pare dni niemal bez przerwy. Za to woje wymagaja niezwyklej regularnosci i wytrwalosci. Jesli odpuszcze sobie klikanie na dwa tygodnie, to w zasadzie nie mam juz po co wracac.

Cytat:
Wiadomo, że takie wyniki będą, bo gracze nie chcą gry zajmującej cały czas, kiedy mają szkołę/prace/życie.

I jeszcze automatyczne leczenie do pelna - leczenie sie miksturkami po kazdej walce w q, potrafi byc wysoce upierdliwe ;) [/quote]

Phil napisał/a:
Jeśli zaś chodzi o retro, to powstało na fali niezadowolenia części graczy starą i czasochłonną formą zadań.

Zadan i walk specjalnych.

Cytat:
Jest jednak spory postęp, bo wszystkie profity w obrębie wyboru każdej z klas, są zasadniczo jednakowo opłacalne.

Regenka mnicha i dodatkowy cios tez?
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-08-20, 00:13    [Cytuj]

Cytat:
Zadan i walk specjalnych.


Walki specjalne raczej nie należą do czasochłonnych czynności, bez przesady. Wszystko można szybko kliknąć, za wyjątkiem XvsX.

Cytat:
Regenka mnicha i dodatkowy cios tez?


W teorii powinny. Ale zawsze istnieje możliwość, że mogliśmy się pomylić gdzieś w obliczeniach.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2011-08-20, 08:13    [Cytuj]

Phil napisał/a:
Walki specjalne raczej nie należą do czasochłonnych czynności, bez przesady. Wszystko można szybko kliknąć, za wyjątkiem XvsX.

Szybko jest kwestia wzgledna. Z XvsX zrezygnowalem juz niemal 2 lata temu.
A jest wielka roznica miedzy sklikaniem sie na retro w pare min, a na s1, gdzie zajmuje to pare razy wiecej czasu. Przy czym najgorsze w moim odczuciu jest wlasnie to, ze trzeba to robic regularnie, bo gdy przepadnie pare dni, to juz postac sie nie liczy.
Obek wiele nie pomaga. Znam przynajmniej pare osob, ktore zgromadzily na nim turki, po czym majac przed soba perspektywe sklikania sie z calego tygodnia, rezygnowaly z dalszej gry w danej erze. Sam tez mam opory sklikania 2-3 dni walk specjalnych, ktore moga sie zgromadzic na zwyklym, brazowym koncie w wakacje.

Cytat:
W teorii powinny. Ale zawsze istnieje możliwość, że mogliśmy się pomylić gdzieś w obliczeniach.

Ciekawi mnie po prostu, na jakiej zasadzie bylo to liczone. Mnich z ciosem przegrywa sromotnie z jakimkolwiek innym, bo sama regenka zycia jest z 6 razy silniejsza. Podobnie dodatkowy cios szermiesza: tez z 5-6 razy silniejszy niz mnisi (jesli dobrze licze). Z mobkami jest o wiele trudniej, niz gdy sie wybierze regenke itp. itd.

Spajder, moze najlepiej wrzuc ten list na forum? Nawet jesli nie do tego tematu, to do jakiegos obok, moze nawet podzielonego na kilka postow, wedle rodzialow? Latwiej bedzie go przeczytac i sie do niego odnosic ;)
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-08-20, 11:17    [Cytuj]

No dobra. Dziś mam trochę czasu, więc wezmę się za ten list. Do kwestii czysto technicznych nie będę się odnosił, bo to działka Fayla. Ustosunkuję się tylko do tych, którymi się zajmuję.

Cytat:
-MMO bez interakcji z graczami


Jak to bez interakcji? Na prawie każdym kroku są interakcje. Treningi, turnieje, wojny, walki grupowe przeciwko grupie potworów i postrachom, handel (może nie w formie, która Ci się podoba, ale nie zmienia to faktu, że jest). Planowane są tez nowe formy interakcji pomiędzy graczami.

Cytat:
-Skrajnie nieergonomiczne menu


Jeśli obecne jest skrajnie nieergonomiczne, to jakie było poprzednie? Zresztą, nie rozumiem co jest nieergonomicznego w obecnym układzie. Opcje pogrupowane są w logiczne kategorie, konto obywatel pozwala na dostosowanie możliwości szybkiego dostępu w większość najczęściej odwiedzanych miejsc wedle uznania.

Cytat:
kilka informacji z „jednej dziedziny” podzielone na kilka miejsc?


Eee... że co? Wszelkie opcje dotyczące łupów są zgrupowane w jednym miejscu. I nie rozumiem w jaki sposób schowek utrudnia życie, skoro miał je ułatwiać.
Przyznaję, wiem jak można by połączyć na jednym ekranie łupy, schowek i użyj. Ale odbyłoby się to kosztem konieczności ukrycia części informacji, które w tej chwili są łatwo dostępne (głównie tych dotyczących wypadajek aktywnych - czasu trwania, efektu). Tylko nie wiem czy stłoczenie tak dużej ilości informacji i funkcjonalności na jednym ekranie nie przyniosłoby więcej szkody niż pożytku. Zapisałem sobie do przemyślenia.

Cytat:
Walka – aby rozegrać walkę musisz wyklikać: Walka->Walcz->Wybrać Tryb walki (tu przyjmiemy walkę z bestią czyli de fakto najłatwiejszy tryb) -> wybrać potwora -> Walcz … przejście przez pięć opcji dla jednej walki pod warunkiem, że potwór znajduje się na tej stronie, która jest domyślnie otwarta.


Albo możesz dodać skróty i każdy tryb masz w zasięgu kliknięcia. Ponadto, tę procedurę trzeba wykonać tylko raz na logowanie. Potem masz znów powtarzanie walki w zasięgu jednego kliknięcia - powtórz walkę. Zresztą nie rozumiem - gra ma Ci sama podsuwać potwora?

Cytat:
informacje typu %pancerza


Można dodać to też na kartę postaci, żaden problem.

Cytat:
Plac targowy – niemożność ustawienia filtrów dla ekwipunku


To jest już zrobione i będzie dodane w następnej aktualizacji.

Cytat:
Możliwość wycofania przedmiotu z pchlego targu, ale ekwipunek trzeba już wykupić od siebie.


Owszem, to może być czasem kłopotliwe. Zapiszę, by to zmienić.

Cytat:
Wystawianie ekwipunku na targ z poziomu ekwipunku, zaś składników już z poziomu targu.


A co za różnica? To jest naprawdę kwestia kosmetyczna, bez żadnego znaczenia.

Cytat:
Brak możliwości „filtrowania” pchlego targu po nazwie


Faktycznie, nie zaszkodziłoby jakieś sortowanie.

Cytat:
-Brak pomysłu na kierunek rozwoju gry – co skryba i osoba w teamie to inny pomysł/wizja.


W tej chwili na stałe nad grą pracuję ja i Fayl. Khere opiekuje się serwerem. Z programowaniem pomaga nam Caus, przy questach pomagał Cerester i Irmo. Przy balansowaniu pomagał mindmaster. Przy sprzęcie pomógł KoniAK. Jednak wszystko jest koordynowane odgórnie przeze mnie. Zbieram pomysły, opracowuję je starając się dbać o spójność całości. Wszyscy robimy to w czasie wolnym. Mamy plan rozwoju na każde nowe pół roku. To co zdążymy zrealizować, pojawia się w aktualizacji, to czego nie, przechodzi na kolejne pół roku i jest wzbogacane o nowe pomysły. Więc nie, nie ma planu pięcioletniego. I mówię otwarcie - nie obchodzi mnie to czy komuś się to podoba czy nie. Jest nas niewielu, każdy z nas ma swoje życie, mamy mało czasu i działamy najlepiej jak możemy. Dopóki ktoś nie znajdzie się na naszym miejscu, w moich oczach nie ma prawa nas pouczać.

Cytat:
Zmiana całego ekwipunku i pozastawianie mobów stworzonych pod stary ekwipunek.


Ty byś chciał wszystko od razu. W ogóle nie dociera do Ciebie, że to proces, który jest realizowany z szybkością na miarę naszych możliwości.

Cytat:
Zmiana w questach pozostawiająca przepisy i składniki potrzebne do starego systemu questów (przepis na truciznę, który nie jest ani wart robienia na sprzedaż ani do używania).


No i? W czym Ci przeszkadza przepis na truciznę i że do niczego ona nie służy? I jakie składniki? Przedmioty potrzebne w starych questach stały się zwykłymi przedmiotami i tyle.

Cytat:
Zmieniające się panteony/opisy ras czy menu wyglądające jakby komuś zabrakło pomysłu lub doklejał kolejne opcje trochę na chybił trafił.


Zmieniające się? Raczej wyprowadzone na nowo ze starych materiałów, które raz, że były bardzo chaotyczne i niespójne, a dwa nie bardzo się miały do obecnych realiów gry. Jedyna nazwa jaka się zmieniła, to bóstwa Awruko, przemianowanego z oczywistych przyczyn na Coerueqtla.

Cytat:
No i możliwość zmiany profitu bez możliwości resetu statystyk (mnich życiowy może sobie zmienić profit na regenkępancka, tyle, że nic mu to nie da bo pancka ma dużo mniej niż mnich na Wytrzymałość)


Pewne drastyczne decyzje muszą nieść ze sobą konsekwencje. Trudno, by ktoś nagle zmieniał całkowicie całą postać bez żadnych konsekwencji, nawet jeśli miałaby to być zmiana raz na erę.

Na razie tyle. Cdn.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,44 sekundy. Zapytań do SQL: 16