Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Questy "klasowe"
Autor Wiadomość
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2011-05-12, 10:58   Questy "klasowe" [Cytuj]

Poniewaz wojownicy sa gra oparta na klasach, z ktorych kazda ma podobny potencjal, ale radzi sobie roznie zaleznie od typu przeciwnika, to ciezko ustalic poziom zadania. Nie zalezy on od sredniej sily wrogow, ale od najgorszej (dla naszego bohatera), wylosowanej klasy mobka.

W dawnej wersji dany Q robilo sie czesto przez kilkanascie poziomow i istniala mozliwosc pokonania jednych mobkow wczesniej (np lowcow rycerzem, na +10), a innych po zdobyciu odpowiedniej przewagi levelowej (np. szermow rycerzem na -10). Do tego na postrachy i grupy, ktorych nie dalo sie zabic samemu, mozna bylo zasadzic sie z grupa przyjaciol.

Teraz zadania sa prostsze i daja wiecej mozliwosci rozwoju i budowania klimatu, ale ich losowosc sprawia, ze czesto przypominaja rosyjska ruletke, gdzie porazka po kilkunastu/kilkudziesieciu kliknieciach nadchodzi nie przez blad gracza, ale przez pojawienie sie trudniejszej klasy.

To co chce zaproponowac, to pewne sprofilowanie zadan tak, by ustalic dla wiekszosci z nich pewien typ przeciwnikow (wybor 3-6 klas), ktory w nich wystepuje. Albo szeregowych, albo jedynie bossow.
Chodzi mi o swiadome doprowadzenie do sytuacji, gdy niektore Q, beda latwiejsze do wykonania przez szermierzy, inne przez paladynow, a jeszcze inne przez rycerzy, czy barbarzyncow.

Pozwala to na:
- zwiekszenie liczby Q nawet do kilkuset, w pewnej perspektywie czasu ;P
Obecne zadania mozna tez rozbic na pare mniejszych: jedni poszukiwacze przygod zajma sie lekka wicza jazda korvina, npadajaca na kupcow, inni lepiej sobie poradza z zakapiorami tworzacymi jego obstawe, a jeszcze inni zajma sie straznikami pilnujacymi jego zaopatrzenia.
- zmiane specyfiki gry roznymi klasami - kazda klasa bedzie sie wykonywalo inne zadania (albo te same, ale bedace o wiele wiekszym wyzwaniem dla nowej klasy) inaczej zdobywalo reputacje
- potrzebne jest wprowadzenie limitu Q, np do 3 tygodniowo (liczba podejsc dowolna)
Daje nam to ok 80 zadan/postac, mozliwych do wykonania w trakcie trwania ery. Obecnie jest to ok 270, zakladajac, ze ok polowa 3 dziennych podejsc wyjdzie ;)
- latwiejsze okreslenie sugerowanego poziomu zadania, ze wzgledu na wystepujace w nim podobne typy mobkow. Dokladne okreslenie, dla jakiej glownie klasy zadanie jest przeznaczone mogloby byc zalezne np. od budynkow gildyjnych wywiad/gawedziaz ;)
- zdarzenia calkowicie losowe, niepowiazane z trecia Q, dalej wystepuja i nie sa ograniczone profilem klasowym Q. Co oznacza, ze rycerz przedzierajacy sie przez zastepy goblinskich lowcow i berserkerow dalej moze niespodziewanie polec, gdy natrafi na starego, orkijskiejgo najemnika, ktory akurat przyjechal w gosci, lub zwyczajnie przechodzil tamtedy ;P
- Niektorzy skupia sie na rozpracowywaniu pewnej linii fabularnej, a inni beda sie starac pokonac tylko najtrudniejsze, najwiecej dajace wyzwania, na jakie pozwala im klasa.
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
 Autor postu otrzymał 1 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 1 piw(a):
Stolarz
Grudo


Grudo
Posty: 143
Piwa: 8/19
Skąd: Gdańsk

Zloto
Wysłany: 2011-05-12, 19:03    [Cytuj]

A moze podzielic to frakcjami.
W danej frakcji sa questy i itemki pasujace bardziej do danej klasy.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-05-12, 19:40    [Cytuj]

Zdajecie sobie sprawę, że era się zaczyna za niecały tydzień? ;)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Grudo


Grudo
Posty: 143
Piwa: 8/19
Skąd: Gdańsk

Zloto
Wysłany: 2011-05-12, 19:47    [Cytuj]

Cytat:
Zdajecie sobie sprawę, że era się zaczyna za niecały tydzień? ;)

Tak ale pomysly mozna rzucac zawsze ;P
Jesli nie w tej to moze w nastepnej cos z tego bedzie ;)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2011-05-12, 20:13    [Cytuj]

Phil napisał/a:
Zdajecie sobie sprawę, że era się zaczyna za niecały tydzień? ;)

Dopiero pare dni temu zobaczylismy jak wygladaja questy ;)

A propozycje lepiej wrzucac jak najwczesniej, by zawczasu moc wybrac najlepsze, zanim sie zacznie cos w danym kierunku robic ;)

Cytat:
A moze podzielic to frakcjami.
W danej frakcji sa questy i itemki pasujace bardziej do danej klasy.

IMO kierunek sluszny =)
Moze np na zasadzie, ze sposrod wszystkich tych zadan i tak bez problemu wybierze sie te, dzieki ktorym wbije sie max reputacje we frakcji, ale niektorzy beda to w stanie zrobic wczesniej niz inni.
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
KoniAK
Błękitny Chomik


Random
Berserker

Wiek: 41
Posty: 1373
Piwa: 40/12
Skąd: [color=#3399CC]

Zloto
Wysłany: 2011-05-13, 01:08    [Cytuj]

Phil, questy dodać można zawsze... ;P Szczególnie na wyższy poziom, tak długo jak jeszcze gracze nie doszli do tego poziomu to nic złego się nie stanie... Najwyżej jakiemuś kalkulatorowi się popsuje kolejność zwiedzania świata... ;P

Tak samo można zrobić questy rasowe...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Błękitna Szkoła Rycerska
     
mef
bold & beautiful


Kristall Mef
Posty: 421
Piwa: 29/24
Skąd: Bydgoszcz

Zloto
Wysłany: 2011-05-13, 01:18    [Cytuj]

No. Fajna propozycja.
_________________
..::Grow in Power::..
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Banda Upiornej Czaszki
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2011-05-15, 22:26    [Cytuj]

KoniAK napisał/a:
Phil, questy dodać można zawsze... ;P Szczególnie na wyższy poziom, tak długo jak jeszcze gracze nie doszli do tego poziomu to nic złego się nie stanie... Najwyżej jakiemuś kalkulatorowi się popsuje kolejność zwiedzania świata... ;P

Nie do konca, bo jednym z zalozen tego pomyslu jest ograniczenie mozliwych do zrobienia questow, do kilkudziesieciu na ere.
Chyba, ze chodzi o dorzucenie paru takich zadan, z symbolicznymi nagrodami, na koniec ery, by sie przekonac, jak to zalozenie sie sprawdza. Ale i tu trzeba wprowadzic mechanizm programowania, ktore klasy moga sie w danym Q pojawic.

KoniAK napisał/a:
Tak samo można zrobić questy rasowe...

Mozesz rozwinac? Dobor przeciwnikow w zaleznosci od klasy jest dosc jasny, ale jak rasa postaci mialaby na to wplywac?
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Drakki
Emeryt


Wiek: 36
Posty: 214
Piwa: 23/18

Zloto
Wysłany: 2011-05-16, 06:39    [Cytuj]

Wybierasz np Ghrulla i musisz odzyskać jakieś cenne "Artefakty".
Ganiasz za nimi po całym Seavranie ;P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2011-05-16, 10:51    [Cytuj]

Ale jak to rozwiazac mechanicznie? W tym pomysle nie ma sztywnego ograniczenia, ze tylko niektore klasy moga wziac dany Q. Jedynie mobki beda tak ustawione, ze czesci postaci bedzie latwiej, a czesci trudniej zrobic konkretne zadanie (+ew znacznik poziomy trudnosci w zadaniu, zalezny od klasy, by niektorzy bez przerwy nie wybierali przez przypadek tych najtrudniejszych dla siebie). Dalatego questy "klasowe" sa w cudzyslowiu ;)
Rasa nie dziala na tej samej zasadzie ;P

Jesli proponujecie by mozliwosc wziecia wszystkich/niektorych zadan byla zalezna od rasy/klasy postaci, to naj by to mialo w praktyce wygladac?
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Talphion


Kretes
Mroczny Elf
Szermierz
-
Wiek: 37
Posty: 233
Piwa: 14/36
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2011-05-20, 08:20    [Cytuj]

Nie chciałem zakładać nowego tematu o taką pierdołę, ale czy możecie wprowadzić sortowanie po kolumnach tablicy z dziennika zadań? Teraz może nie jest to bardzo konieczne, ale jak pochodzimy po miastach i zrobi nam się parędziesiąt questów, to taki ficzer by się przydał ;]

Domyślnie chyba segreguje się po kolumnie Lokacja
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Wielka Błękitna Gildia
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2011-05-20, 11:59    [Cytuj]

Jak będę miał któregoś dnia trochę czasu to w dzienniku chciałem w ogóle parę rzeczy dorobić, bo teraz on jest zrobiony tak na szybko tylko i jest mało funkcjonalny.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16