Kiedyś można było pisać różne propozycje i generalnie były ignorowane (w 100% ) - teraz widzę aktywniejsze podejście teamu oraz zmotywowanego do działania Fayla ( )
Mając to na uwadze postanowiłem sobie (jak i kiedyś) opisać parę pomysłów. Na bliższą lub dalszą przyszłość. Myślę, że teraz są sprzyjające wiatry by % ignorowania pomysłów obniżył się z 100% do, powiedzmy, realistycznie przyjmując: 99%
########
Dużo słabiutkich profitów (niczym w Falloucie) - dużo słabiutkich, personalizujących postać proficików, dostępnych z OLBRZYMIEJ listy profitów (rzędu 100-200+) których po prostu nie będzie można posiadać wszystkich... część miałaby pewne wymogi - część byłaby ogólnodostępna. Jeśli czytelniku znasz system profitów z Fallouta to pewnie wiesz co mam na myśli - tam co 3 lub 4 lvle można było wziąć taki mały proficik
Proficiki te są fajne bo:
- nie można mieć ich wszystkich! tzn. masz wybór
- każdy ma inne!
- personalizują postać, często są klimatyczne i oczywiście sensowne
- wzbogacają grę
- dodają wiele nowych możliwości (np. możliwość zdobycia unikalnego proficiku po wykonaniu questa, np. inne zachowanie gry w związku z tym profitem)
Wymogi proficików:
- mogłoby ich nie być
- na sporej części mógłby być wymóg lvla
- na sporej części mógłby być wymóg statystyk (np. musisz posiadać 240 zreczności i 180 wytrzymałości nie licząc sprzętu magicznego)
- na niektórych mogłyby być nietypowe wymogi co też dodaje smaczku ( !) np.:
a) postać musi być konkretnej płci
b) konkretnej rasy, grupy ras lub konkretnych gabarytów (np. niscy: gnom, krasnal, niziołek)
c) konkretnego wyznania lub grupy wyznań
d) konkretnego miejsca urodzenia ew. od razu proficik związany z miejscem urodzenia
e) wymogu nie przekroczenia danej statystyki (ha!) inaczej profit przestanie działać lub będzie znacznie mniej skuteczny
f) wymogu osiągnięcia konkretnej ilości... porażek
g) wymogu znalezienia konkretnej ilości złota podczas gry
h) wymogu posiadania konkretnych itemów podczas brania tego proficiku
i) wymogu posiadania ubitych konkretnych potworów i konkretnej ich ilości (np. 1000 potworów rodzaju zwierzę, lub 1000 potworów rodzaju... barbarzyńca/paladyn/inna klasa)
j) wiele innych (możliwie kreatywnych!)
Inne:
- spora część powinna mieć 1 poziom
- część mogłaby mieć kilka poziomów
- część profitów będzie silniejsza lecz będzie posiadać też negatywne strony
Zasada zdobywania proficików:
- większość zdobywałoby się je samemu wybierając z listy podczas lvlowania np. co 3 lvle
- część otrzymywałoby się samoistnie wykonując pewne zadania lub pewne czynności
Przykłady i zarazem pomysły na proficiki: (najlepsza i najciekawsza część, tu można zbierać wiele kreatywnych pomysłów wielu osobników )
Uparty
wymagania: 10 porażek z jednym konkretnym dowolnym potworem, nie suma porażek z kilku mobków (dostaje się automatycznie, nie można wybrać)
działanie: dostajesz 5% bonusu do wszystkich statystyk podczas walk z potworem z którym przegrałeś min. 3 razy
(komentarz: mało użyteczny? nie szkodzi, prawie darmowy - niektórzy go zdobędą przypadkiem i może kiedyś gdy znowu niefortunnie coś zrobią przyniesie on efekty - raczej taki klimatyczny)
Bohater <nazwa wioski>
wymagania: quest/questy w danej wiosce (automatycznie się do dostaje za najtrudniejsze i najważniejsze questy w danej wiosce)
działanie: malutki bonusik przebywając w danej wiosce np. 1% tańsze przedmioty ze sklepu
Posłaniec
wymagania: 50 żywotność 50 wytrzymałość
działanie: podróżowanie po mapie tańsze o 25%
Sprinter:
wymagania: 50 zwinność 50 zręczność
działanie: możesz natychmiast znaleźć się w innym mieście lecz koszt podróży będzie o 25% większy
Handlarz:
wymagania: sprzedaj na targu innym graczom przedmioty warte przynajmniej 3 złota (automatycznie się otrzymuje)
działanie: 1% rabatu przy zakupach sprzętu w sklepie
Złomiarz:
wymagania: ponad 50 unikalnych przedmiotów w zakładce Ekwipunek->Skrzynia (wystarczy raz przekroczyć, profit dostaje się automatycznie)
działanie: kochasz złom a złom kocha Ciebie: otrzymujesz 20 punktów gratisowego pancerza
(komentarz: na niskich lvlach by sie nawet przydal ale bardzo cieżko dostać a na wysokich jest po prostu slabiutki... ale zawsze coś! )
Oszukać Przeznaczenie
wymagania: wygraj 10 walk posiadając tylko 1 punkt życia ( ... automatycznie się dostaje)
działanie: gdy kiedyś jeszcze będziesz miał 1 punkt życia otrzymasz buffek dzięki któremu kolejny cios lub źródło obrażeń które by Cię zabiło: chybia / jest negowane
(komentarz: profit-bajer, zjawiskowy - o takim się dużo rozmawia ale nigdy korzysta )
Brzuszek
wymagania: 100 żywotności
działanie: nieco ci się przytyło, dostajesz gratisowe 25 hp ale szybciej się męczysz (-1CW) i nie jesteś taki gibki (-10 do uników)
(komentarz: minusy są spore ale byliby może chętni)
Mój wujek pracuje w hurtowni
wymagania: nic, wystarczy wybrać
działanie: możesz zobaczyć wszystkie sprzęty ze zwykłego sklepu (lecz nie z kompleksowego)
Punktualny
wymagania: lvl 100, ani jednej straconej turki
działanie: limit konta powiększony o 10%
(komentarz: bardzo nietypowy profit...)
Pijaczyna
wymagania: 100 żywotności 100 wytrzymałości
działanie: wszelkie trunki działają na Ciebie o 20% dłużej (np. piwo zamiast 5 tur działa 6 tur)
"Lubię tą lurę!"
wymagania: nic
działanie: wszystkie miksturki przywracają o 10% więcej punktów życia
Bimbrownik
wymagania: 50s (klimatycznie: na sprzęt potrzebny do rozpoczęcia działalności )
działanie: każdego nowego wirtualnego dnia w wojownikach otrzymujesz pewną ilość alkoholi-samoróbek które są praktycznie bezwartościowe (1grosz) ale za to można je sukcesywnie spożywać (ilość, jakość, rodzaj alkoholi mógłby być zależny od lvla postaci oraz pewnych czynników losowych)
"Ostatni gasi światło!"
wymagania: 100 lvl
działanie: gdy podczas wojny w twojej gildii pozostało przy życiu 5 lub mniej wojowników a ty jesteś jednym z nich to twoje życie wojenne odnawia się w tempie 16% (a nie 15%)
Shuriken
wymagania: 500 zręczności
działanie: jeszcze zanim rozpocznie się walka zadajesz wrogu 30 obrażeń
Dopalacz
wymagania: 500 zwinności
działanie: w 10, 20 i 30 turze walki twoja postać powinna wyleczyć się za 10 punktów życia (wszystko przez krótkotrwale działający dopalacz zażyty przed walką)
Twardy
wymagania: 500 wytrzymałości
działanie: ignorujesz 30 pierwszych punktów obrażeń w walce (jednorazowo)
Cichy zabójca
wymagania: 300 siły 300 zręczności 300 zwinności
działanie: 1% szans na krytyczny cios dmg*2
Totem: Wonsz ( )
wymagania: nic
działanie: dostajesz jednorazowo 2% więcej bonusu rasowo-klasowego do zwinności kosztem -1% do pozostałych cech (4 razy po -1% to w sumie -4%)
Totem: Jaszczomb ( )
wymagania: nic
działanie: dostajesz jednorazowo 2% więcej bonusu rasowo-klasowego do zręczności kosztem -1% do pozostałych cech (4 razy po -1% to w sumie -4%)
Totem: Rzułf ( )
wymagania: nic
działanie: dostajesz jednorazowo 2% więcej bonusu rasowo-klasowego do wytrzymałości kosztem -1% do pozostałych cech (4 razy po -1% to w sumie -4%)
Totem: Wjeloryp ( )
wymagania: nic
działanie: dostajesz jednorazowo 2% więcej bonusu rasowo-klasowego do żywotności kosztem -1% do pozostałych cech (4 razy po -1% to w sumie -4%)
Totem: Niećwieć ( )
wymagania: nic
działanie: dostajesz jednorazowo 2% więcej bonusu rasowo-klasowego do siły kosztem -1% do pozostałych cech (4 razy po -1% to w sumie -4%)
Kolekcjoner
wymagania: 50s (opłata za magazyn i klaser kolekcjonera )
działanie: gdy sprzedajesz coś w dużych ilościach, powyżej 100 sztuk przedmiotu jednego rodzaju, dostajesz gratis 3% wartości
Kredytobiorca
wymagania: 30 lvl (pełnoletność ), 50s (opłata na otworzenie konta w banku)
działanie: możesz kupić coś na raty (5 rat po 21% wartości tzn 105% wartości przedmiotu; każda rata jest pobierana na początku nowego dnia wirtualnego -> tzn 5 dni na spłatę)
(komentarz: wymóg lvla oraz 50s blokują możliwość wzięcia tego na początku gry
komentarz2: możliwość wprowadzenia negatywnych sankcji gdyby ktoś zwlekał ze spłatą lub był niewypłacalny... nowy postrach lvl 666: Komornik! )
##################
& many more - na co można liczyć ze strony różnych użytkowników i ich pomysłów -> bo to powyższe to co najwyżej przykłady/propozycje, pewnego rodzaju demo - część jest nie do wprowadzenia, część to zbyt wiele roboty, część można zmodyfikować, wile można dodać ( Miło widziane by były profity klimatyczne, opisujące jakieś cechy, przymioty, przydomki i takie tam np. Brzydki, Blizna, Weteran, Ekspert, Obrońca <czegośtam>, Kamikaze, Gbur, Pirat etc etc )
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
to standardem:
Nazwa: Hiena cmentarna
Wymagania: Minimum 100 ubitych potworów z rodziny nieumarły (nie przydziela automatycznie)
Bonus: Jeśli walczysz z nieumarłym w godzinach 18-6 dostajesz 10% więcej dropu
Nazwa: Feministka
Wymagania: krasnoludzica
Opis: Jesteś dumna ze swojej brody przyozdobionej skwarkami, plwocinami i wymiocinami!
Działanie: zyskujesz dostęp do perków z wymaganiem "mężczyzna"
EDIT:
Tsu, Arcanumowe motywy z życiorysami też są fajne (taki perk tylko na samym starcie). Pare cytatów:
Wychowanek mnichów
Wychowanek mnichów to istota która od zawsze żyła w ubóstwie dlatego ma o 1/4 złota mniej niż przeciętny zjadacz chleba, jednak dni spędzone na medytacjach wyostrzyły twoja percepcje +1.
Potomek bohatera
zaczyna gre z magicznym mieczem +1 swego ojca, jako że powinienes utrzymywac prawosc rodziny, kazdy negatywny czyn bedzie wzbudzał wieksze obrzydzenie w srud mieszkanców Arcanum, ale zato najmniejsza dobroc przez ciebie okazna bedzie działała ekstra pozytywnie na reakcje ludzi.
Strach przed ciemnością
Rasa i Płci: tylko Ludzie i Niziołki Nie możesz stać w ciemności.Trzymasz się z dala od wszystkich ciemych miejsc i wyparujesz niebezpieczeństwa. Przez to twoja Percepcia wzrasta o 2, ale cierpisz na atak paniki jeżeli jesteś w zbyt ciemnym miejscu, tracąc -2 Zręczności, Inteligencji i Siły Woli, ale zyskujesz +2 Siły dzięki strachowi
Wojskowe przeszkolenie
Rasy i Płci: tylko Ludzie Gdy byłeś młody, wstąpiłeś do wojska. Daje ci to +1 Siły oraz +1 ?ucznictwa i +1 Walki wręcz, ale tracisz -1 Zręcznośc
EDIT: grałem/gram/znam Arcanum - tam też mieli dużo fajnych "perków"
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Tsumoso, jeszcze edit z życiorysami. Podane przykłady nie są przystosowane do wojów, mają tylko pokazać zasadę.
EDIT:
N: Kleptoman
W: Należy być jeszcze w szkole
O: Rodzice mieli rację posyłając Cię do szkoły rycerskiej Ty mały chędożony złodzieju!
D: Jeśli wygrasz walkę na wojnie kradniesz zabitemu lvl*5 miedzi. Niestety bogowie za takie czyny pokarali Cię słabszym zdrowiem. Twoje życie wojenne odnawia się 2% wolniej
EDIT2:
Zapomniałem zapytać. Ty to widzisz zamiast obecnych czy jako niewiele wnoszące (do siły postaci) obok nich?
Pomysł jest ciekawy i mi się bardzo podoba. Obawiam się jednak, że wiele z tych profitów byłoby technicznie dość trudnych do wprowadzenia. Tak czy inaczej, w kolejnej erze na pewno pojawią się nowe profity, ale nie zdradzę na razie jakie
EDIT2:
Zapomniałem zapytać. Ty to widzisz zamiast obecnych czy jako niewiele wnoszące (do siły postaci) obok nich?
Chyba raczej obok tych dużych (de facto niewybieralnych a narzuconych przez rasę/klasę) profitów. Jako dodatek.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Główny problem techniczny obecnie: byłoby trzeba dla każdego profitu ręcznie dodawać te wymagania, bo są "nieszablonowe". Zresztą to bardziej wygląda na achievementy niż profity, więc mogłoby to być osobno od tych "typowych" profitów.
Pomysł fajny, ale fakt faktem: implementacja tego by nas dobiła.
Wszystkie aktualne profity są w marę szablonowe: dodają cechy na stałe, zwiększają / zmniejszają parametr ataku czy obrony. Regenerują życie lub pancerz, są okresowe lub 1 turowe.
Tej mniej szablonowe to: anatomia istot i ćwiczenia. (jedyne w swoim rodzaju )
Nie sądzę by taka ilość różnych profitów trafiła do wojów "za jednym strzałem" - to by była masa masa roboty i masa masa testowania (i masa poprawy błędów)
_________________ What I cannot create, I do not understand. - Richard Feynman
Nie sądzę by taka ilość różnych profitów trafiła do wojów "za jednym strzałem" - to by była masa masa roboty i masa masa testowania (i masa poprawy błędów)
No to do dzieła, co tydzien 10-20 profitów i mamy w 5 tygodni 100 profitów, co starcza na ok 500 lvl jeśli dostawałoby się je np co 5 lvl razem z % z klasy
Eeee na początek wystarczyłyby profity podróżnicze.
Koń - zmniejsza koszt podróży - aby każdy miał własnego różowego Pony, na diecie turowopieniężnej stawałby się szybszy i wytrzymalszy.
Siedmiomilowe buty - zwiększa maksymalną ilość pkt. podróży - możnaby zacząć od laczków a skończyć na traperach.
Manierka z Powerade - zwiększa dzienną regenerację pkt. podróży - na początku pojemność 100ml później 0,7l.
Albo po prostu dodać eliksiry i przedmioty ułatwiające podróż. Na początku gdy jest dużo questów i jeżeli macie zamiar w przyszłości urozmaicić podróże, by częściej z nich korzystać (szczególnie po naprawionej podróży) wydaje się przydatne, a przynajmniej wygodniejsze, ale nie aż tak by płacić za to turami.
I na koniec coś związanego z tematem: perki są super!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum