Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Phil
2010-07-01, 00:00
Poradnik prowadzenia wojen
Autor Wiadomość
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-06-30, 23:43   Poradnik prowadzenia wojen

Taki poradniczek napisany pod wpływem postu Icariuma. jako ze [egoista mode ON] często dowodziłem an wojnach i wygrywałem, [egoista mode OFF] postaram się opisać wszelkie podstawy, wymagane do poprawnego prowadzenia wojny, bez wpadek typu "a to on może blokować zaraz po ataku!?".

Zanim będzie można przystąpić do wojny, trzeba spełnić parę wymagań. A mianowicie:

Kwatery mieszkalne muszą zostać rozwinięte na czwarty[4] poziom. Wyższy nie ma na to wpływu. Właściwie budowanie powyżej czwartego poziomu jest obecnie nieopłacalne i marnuje się w ten sposób zasoby złota

Koszary nie mają wpływu na wypowiedzenie wojny, lecz zwiększają pojemność gildii o 10%.

Maksymalna ilość wojowników w jednej gildii to 25 członków. Aby tyle uzyskać, wystarczy 4 poziom kwater i 1 poziom koszar.

Taka uwaga, aby zaatakować, przeciwnik również musi mieć wybudowane kwatery na 4 poziom.

Dobra. Mamy czwarty poziom kwater i chcemy wypowiedzieć wojnę. Otóż wojnę może wypowiedzieć wyłącznie mistrz

Zanim wypowiesz wojnę - MUSISZ BYć W RIVANGOTH
Jak to zrobić?



Potrzebne są te dwa przyciski zaznaczone na zielono. Mistrz naciska klawisz 'Wojna" i pojawi mu się zaprezentowane okienko z napisem "dokop laikom". Po jego naciśnięciu objawi Ci się przepiękna dziewica.

... skończyłeś się już szczerzyć? Ok, jeśli nacisnąłeś i byłeś w Rivangoth, to pojawi się mniej więcej taki obraz:



Aby wypowiedzieć wojnę, należy kliknąć napis "Wojna". Tak "wojna" nie "pojedynek". pojedynkować to się możesz z młodsza siostra o dostęp do ?azienki rano. Po wciśnięciu 'Wojny" pojawi się okienko z potwierdzeniem. Potwierdziłeś? To teraz opisze Ci, w co Cie wpakowałem drogi wojowniku!

Ryzyko wojny jest Takie. Całe złoto wpakowane w lazaret, kwatery i warsztaty sumuje się w takie coś jak Wartość Gildii. Im więcej zainwestowałeś złota, tym więcej możesz go stracić. Jeżeli przegrasz wojnę, to z tej sumy odejmowane jest 10% Wartości Gildii. Czyli, jeżeli twoja gildia ma wartość 1 miliona, to przegrywając wojnę tracisz 100tysiecy sztuk złota. Powoduje to zniszczenie budynków o takiej wartości tylko wtedy, kiedy w skarbcu nie masz wystarczającej sumy. A tak wygrany pobiera odpowiednia sumę zlota ze skarbca przegranej gildii. Innymi słowy, jeżeli miałeś warsztat kowala na 40 poziomie, to może on spaść o kilka poziomów. Jeżeli to ty wygrasz, wyrządzisz taka szkodę swojemu przeciwnikowi. Ale uwaga, nie dostaniesz powiadomienia o tym, ile udało Ci się zebrać złota. Więc obserwuj stan skarbca."

Jeżeli wypowiedziałeś wojnę, musisz sam pofatygować się poinformowaniem członków gildii o wojnie. Jeśli zaś to ty zostaniesz zaatakowany, to wszyscy wojownicy znajdujący się w tym czasie w gildii zostaną automatycznie powiadomieni przez wojopocztę.

Po ponownym naciśnięciu czerwonego guzika wojny, pojawi sie przed Tobą mniej więcej taki obraz:



Wartości i herby mogą być różne. To jedynie przykład. Są to informacje dotyczące ilości zabitych, zwycięstw i zdobytych punktów. Jedyny wskaźnik, po stronie obrońcy (prawa strona) znajdujący się na samym dole, właściwie pokazuje czas trwania wojny. Mniej więcej na jego podstawie można ocenić, czy któraś ze stron jest nieaktywna przez 3 dni co jest jednym z 4 warunków zwycięstwa.

Kiedy ilość zabitych nie zgadza się z ilością "zwycięstw" oznacza to, że miejsce miał REMIS. Wtedy to obaj walczący polegli.Jedna ze stron odnotowuje zwycięstwo zaś druga przegraną.

Pod tą belką masz cztery przyciski. Tylko mistrz widzi ostatni przycisk, zaś opcja ataku grupowego jest nieaktywna.

- Atak solo. Wykonuje go pojedynczy wojownik. Trwa on 24 godziny. Dokładnie tyle czasu ma obrońca, aby "podstawić" przeciwnika. Taki osobnik nazywany jest często "blokerem". Kiedy Atakującemu zostanie przypisany obrońca - staje się on widoczny dla wszystkich członków SWOJEJ gildii. Obrońca jest widoczny jedynie u siebie. Po naciśnięciu tego przycisku pojawia się potwierdzenie:



A właśnie. Jedynie mistrzowie widzą wszystkich SWOICH wojowników, którzy w danej chwili atakują. Zwykły członek gildii widzi jedynie siebie i swój czas dojścia. Broniący się widzi wszystkich atakujących. I jedna i druga strona nie wie z kim ma do czynienia. Jedyna poradą są tzw. "przedziały poziomowe". Określają one, jaki mniej więcej poziom ma przeciwnik. Przedziały dzielą się co 20 poziomów i wyglądają tak:

1-19
20-39
40-59
60-79
80-99
100-119
120-139
140-159
160-179
180-199
200-219
220-239
240-259
260-279
280-299
300-319
320-339
340-359
360-379

Wyższy poziom się w aktualnej grze nie zdarzył.

- Obrona wojenna. Może jej użyć jedynie, jeśli członek przeciwnej gildii atakuje. Wtedy to jest wyświetlany z lewej jako sylwetka bez rasy i klasy, za to z przedziałem poziomowym. Po środku jest licznik, który odmierza czas do dojścia. Po prawej znajduje się przycisk, który wciśnięty PODSTAWIA twoja postać pod Obronę. Teraz pozostaje jedynie czekać.

Kiedy licznik się wyzeruje, w jego miejsce pojawi się przycisk 'stocz walkę". Aby zawalczyć, potrzeba 2 TUR. Rozpocząć walkę może zarówno obrońca jak i atakujący. Zależy, kto jest pierwszy. Wynik walki pojawia się w "Karcie Postaci"

Po walce tracisz ileś tam punktów życia. twój stan oznaczony jest belką wypełniona czerwonym kolorem. Stan Twojego zdrowia jest określany procentowo. Codziennie o północy wszyscy ranni otrzymują 15 punktów procentowych do życia. Wiec jeżeli po walce miałeś 70% HP, to na następny dzień będziesz miał 85% HP. Po skończeniu wojny, wszyscy polegli otrzymują na start 1%hp. Potrzeba tygodnia, aby doprowadzić takowego wojownika do pełnej skuteczności.

PS: profity uzupełniające HP mają wpływ na poziom HP. Jeżeli podczas walki zregenerujesz sobie trochę życia, to zostanie Ci ono doliczone do puli. konkretniej, jeżeli zawalczyłeś drugi raz, wygrałeś i na koniec walki miałeś więcej Hp niż na początku, to liczy się poziom Hp w chwili zakończenia walki. Pancerz się nie regeneruje - na początku każdej walki jest on "pełny"

- Przeprowadzone Szturmy - po naciśnięciu tego guzika, pojawia się lista z wynikami wszystkich przeprowadzonych szturmów/obron. Zielony oznacza Zwycięzce, czerwony pokazuje wygrana oponenta, zaś biały oznacza, ze członek Twojej gildii poległ na wojnie.



Ostatni przycisk widzi jedynie mistrz. Po jego wciśnięciu pojawia się następujące okno:



Kapitulacja oznacza natychmiastową przegraną tego, który to wciśnie. Więc jeżeli piłeś - nie tykaj.

Zakończenie oznacza zakończenie wojny. Jeżeli jeden z powyższych warunków zostanie spełniony, obok niego pojawi się zielony napis "spełniono". Wtedy wciśnięcie przycisku 'zakończ wojnę" zakończy się twoim zwycięstwem.

Takie hinty na koniec:
- Atak trwa 24 godziny, ale do obrony można przeskakiwać natychmiast, nawet po stoczonej walce. W ten sposób jeden obrońca może zając kilku szturmujących.
- Jedynie punkty się nie zmieniają - spadek lub wzrost liczby ludzi w gildii nie zmienia tzw. "muru punktowego".
- Nie wszystkie szturmy musisz bronić. Czasami lepiej, aby wróg zdobył punkty, niż gdybyś miał tracić kluczowych wojowników.
- Przedział może się zmienić. jeżeli atakujący zdobędzie np 160 poziom, to jego przedział również się zmieni.
- Szturmy najlepiej przeprowadzać o tej samej godzinie przy użyciu wielu wojowników - utrudni to broniącemu się obronę za pomocą mniejszej ilości wojowników, którzy "przeskakiwaliby" z jednego szturmującego an drugiego.
- Po zakończeniu wojny, obie gildie mają 7 dni okresu ochronnego. czasie jego trwania, NIKT nie może zaatakować gildii. Jednak gildia mająca okres może NADAL ATAKOWAć inne gildie, które tego okresu nie posiadają.
- Po rozpoczęciu wojny, warto rozesłać masowa wojopocztę, aby członkowie gildii nie podejmowali działań wojennych na własną rękę. Zapobiegnie to stratom, ponieważ młodzi wojownicy często popełniają błąd, atakując samotnie bez rozkazu, stając się łatwym celem dla oponenta.
- Planuj ataki i obrony na minimum 3 dni. Atak frontalny wszystkimi siłami budzi respekt, ale jest duża szansa, że wielu twoich zginie/zostanie ciężko rannych a ty sam zostaniesz bez wojowników do obrony. Zasada "lepiej wpuścić niż zginąć" działa również na Ciebie, kiedy z defensywy przechodzisz do ofensywy.
- rozważ jakie masz klasy. ?owca paladyn i mnich posiadają profit regenerujący życie. jeżeli nadąża się okazja i atakuje jakiś slabszy wojownik/wiadomo kto atakuje, użyj takiego jako potencjalnego 'regeneratora" dla przedstawiciela jednej z tych trzech klas. Zdarzały się przypadki, gdy ledwo żywy mnich, atakując paladyna, kończył walkę w pełni sił :)

Pisane późna nocą. Jak macie jakieś zastrzeżenia/poprawki - pisać tutaj.
 Autor postu otrzymał 11 piw(a)
Ostatnio zmieniony przez Phil 2010-07-06, 15:47, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 11 piw(a):
Desmond, arikar, Icarium, Kalam, Bolivar, Phil, Gregor, Kudlaty, Ralz, Haspen, Apokalipsis
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ZAMKNIĘTY ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 18