Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanika gry
Autor Wiadomość
Myszone
Niecałkowalny

Wiek: 35
Posty: 5
Skąd: Karczew

Zloto
  Wysłany: 2010-06-25, 21:40   Mechanika gry [Cytuj]

Witam wszystkich wojowników.

Jako człowiek z ciągotami do matematyki i teoretyzowania, po kilku dniach gry w Wojowników nie mogę się powstrzymać od próby wymodelowania tej gry (oczywiście w celu późniejszego wymiatania :mrgreen: ). Żeby jednak moje skromne marzenie mogło się spełnić, potrzebuję kilku informacji na temat mechaniki gry:

1. Jaka jest zależność pomiędzy moim atakiem, obroną przeciwnika a moją szansą na trafienie (czyli innymi słowy jaki jest wzór na szansę na trafienie w zależności od mojego ataku i obrony przeciwnika).

2. W jaki sposób działa pancerz? (podejrzewam że albo pewien procent obrażeń jest przez niego wchłaniany, albo istnieje pewien procent szans na wchłonięcie obrażeń przez pancerz, ale nie wiem jak to jest).

3. Czy jeśli obrażenia wynoszą 3-6, to mam przy trafieniu po 25% szans na zadanie 3, 4, 5 lub 6 obrażeń?

Mam nadzieję że odpowiedzi na te pytania nie są tajemnicą twórców gry, i będę wdzięczny za odpowiedzi.

Jeśli uda mi się coś wyteoretyzować, to oczywiście podzielę się na forum swoimi wynikami ;)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-06-25, 21:51    [Cytuj]

1. Nie wiem, może coś ominąłem, ale jeszcze nikt nie dorwał tego wzoru :) Maksymalna wartość szansy na trafienie to 95% a najmniejsza to 5%. To mniej więcej tak leci, ze musisz mieć 2000 uników aby oponent mający 1000ataku miał na Ciebie 5% szansy an trafienie.

2. Kiedy walczysz, obok ilości pancerza jest nawias z procentem. Np: 75% oznacza, ze jeżeli oponent zaatakuje Cię za 100dmg, to 75 dmg przyjmie pancerz a 25 wejdzie w HP. Wyjątkiem jest płonący i zatruty oręż który działa tylko an HP.

3. W statystykach, na samym dole tabelki, w lewym dolnym rogu, jest napis "obrażenia" a pod nim napis 'więcej". Kliknij go, a pojawi się ile masz szans na zadanie np: 5dmg. Aha i szansa na trafienie samego siebie nie działa czyli nigdy nie zranisz siebie samego podczas walki :P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Myszone
Niecałkowalny

Wiek: 35
Posty: 5
Skąd: Karczew

Zloto
Wysłany: 2010-06-25, 22:19    [Cytuj]

1. To że są granice 5% / 95% i że trzeba mieć dwa razy więcej obrony niż ataku żeby było 5% to jakoś zgadłem, szkoda że nie znamy wzoru, no ale mam kolejne wyzwanie :mrgreen:

2. Dzięki ;)

3. Niestety nie widzę żadnego przycisku "więcej" ;/ Tak czy inaczej po prawej stronie nad obrażeniami X-Y widnieje pewna liczba niekoniecznie całkowita, a kilka doświadczeń przekonuje mnie do tego że jest ona wartością oczekiwaną obrażeń przy jednym ataku. Uważam również że wzór na tę liczbę to (max_dmg_broni + min_dmg_broni)/2 * (bonus obrażeń). Mimo wszystko ciagle przydałoby się więcej informacji na temat teo jak to działa, bo wartość oczekiwana to nie wszystko, jakieś wariancje i inne wariacje też się mogą przydać :P

Bo to do zbierania danych o ataku i obronie :D
Ostatnio zmieniony przez Myszone 2010-06-25, 23:12, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Irmo
Zasłużony dla Rivangoth




Wiek: 33
Posty: 832
Piwa: 40/61

Zloto
Wysłany: 2010-06-25, 22:22    [Cytuj]

Trzeba sprostować Azę ;P

ad. 1. Żeby mieć 95% na trafienie, własny atak musi być 2,2 raza większy od obrony przeciwnika(i w drugą stronę)

ad. 3. Szansa na trafienie samego siebie to szansa na trafienie w teoretycznym pojedynku z samym sobą. Albo inaczej - jaką szansę trafienia mielibyśmy, gdybyśmy trafili na kogoś z takim samym atakiem i obroną jak my.

ed. i jeszcze o przycisku "więcej":
_________________
Im większe obrażenia, tym mocniej się ukocha przeciwnika i tym szybciej złoży nam pokłon.
Głębokie myśli Txikiego Tartalo*
Ostatnio zmieniony przez Irmo 2010-06-25, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Ferrońskie Diabły
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-06-25, 22:26    [Cytuj]

Cytat:
nad obrażeniami X-Y widnieje pewna liczba niekoniecznie całkowita


Ta liczba to Twoje średnie obrażenia. A dokładniej po prostu obrażenia, na podstawie których wyliczane są minimalne i maksymalne (zakres wynosi +/-15%).

Cytat:
mieć dwa razy więcej obrony niż ataku żeby było 5%


Niezupełnie, ale jesteś dość blisko ;-)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2010-06-25, 22:32    [Cytuj]

Cytat:
1. (...) jeszcze nikt nie dorwał tego wzoru

Caus miał przybliżony, który się prawie nie różnił od właściwego. :)

Cytat:
2. (...) Wyjątkiem jest płonący i zatruty oręż który działa tylko an HP.

Oraz profity z dodatkowym ciosem wchodzące zawsze po połowie.

Cytat:
3. W statystykach, na samym dole tabelki, w lewym dolnym rogu, jest napis "obrażenia" a pod nim napis 'więcej"

O ile się nie mylę, to jest tylko dla obywateli. (w sumie nie wiem czemu, bo za szczególnie pomocne to to nie jest :P )
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Myszone
Niecałkowalny

Wiek: 35
Posty: 5
Skąd: Karczew

Zloto
Wysłany: 2010-06-25, 23:16    [Cytuj]

Jak na razie mój strzał we wzór jest taki:

Jeśli nasz atak jest większy niż obrona przeciwnika, to nasza szansa na trafienie wynosi:

((2*At + Ob)/6*Ob) * 100% (wyświetlane zaokrąglone do najbliższego pełnego procenta).

Gdy atak jest mniejszy od obrony, to powyższe nie działa. Tak czy inaczej działa dla parunastu różnych sytuacji przy względnie małych atakach/obronach. Proszę graczy z wyższym poziomem o testy. I wychodzi że trzeba mieć 2,35 razy większy atak od obrony przeciwnika zeby mieć 95%.


Edit:

Mam teraz co najmniej kilka pomysłów na o jak ten wzór może wyglądać, ale żeby to sprawdzić potrzebuję trochę danych, i to od osób z dużym poziomem (chodzi o to żeby atak i obrona były duże). Byłbym baaaaaaardzo wdzięczny gdyby któryś z wysokopoziomowców napisał mi około 30 takich zestawików danych:

Atak Obrona Trafienie
27 15 77

Gdzie oczywiście atak i trafienie to statystyki jednej ze stron, a obrona drugiej. Najlepiej gdyby atak i obrona przekraczały 200.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Drakki
Emeryt


Wiek: 36
Posty: 214
Piwa: 23/18

Zloto
Wysłany: 2010-06-26, 07:00    [Cytuj]

swego czasu w calcu (OOo3) mialem zrobiony planer postaci ;P
w tym czyms mozna bylo zobaczyc jakie dana rasa/klasa mialaby statystyki na jakims poziomie ( z 1% progiem bledu ) ;]
bylo to dosc rozbudowane :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Blackwind


Grrretha Wielka Niedźwiedzica
Ghrull
?owca
Wiek: 41
Posty: 38
Piwa: 4/6

Zloto
Wysłany: 2010-06-26, 07:04    [Cytuj]

Myszone, jakiś czas temu rozgryzając ten wzór u nas w gildii wykluczyliśmy możliwość opisania zależności atak/obrona jednym wzorem. Nie pamiętam już niestety jak się przedstawiała ta zależność, wiem jednak, że wyszło nam, że są to dwa osobne wzory - jeden stosuje się gdy atak jest mniejszy niż obrona, a drugi gdy atak jest większy niż obrona...
_________________
w szerszym kontekście...
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Myszone
Niecałkowalny

Wiek: 35
Posty: 5
Skąd: Karczew

Zloto
Wysłany: 2010-06-26, 11:47    [Cytuj]

Blackwind, też mi się wydaje że wzory są różne w zależności od tego czy atak jest większy czy mniejszy niż obrona, chociaż wykluczyć przeciwnej opcji się nie da. Szczerze mówiąc podejrzewam że tam sie wkradaj jakieś funkcje wykładnicze, ale żeby to posprawdzać potrzebuję wspomnianych wcześniej danych z dużym atakiem i obroną :/ Chyba zrobię szermierza i sam się do nich dobiorę w jakiś tydzień.

Phil : przyzwyczajony do innych systemów RPG miałem wrażenie że bronie mają obrażenia X-Y, a dopiero teraz się przyjrzałem i zobaczyłem że wszystkie mają "stałe" obrażenia :D
Wspomniane średnie obrażenia są wyliczane w sposób trywialny, ciekawią mnie te szanse na poszczególne obrażenia. Na szczęście to raczej nie będzie takie ważne, ewentualnie kupie sobie obywatela na miesiąc dla zaspokojenia ciekawości :D
Ostatnio zmieniony przez Myszone 2010-06-26, 11:56, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-06-26, 11:49    [Cytuj]

Obecnie na S2 są postacie z najwyższym poziomem, wiec myślę ze możesz tam kogoś z topu spytać aby Ci podesłał screeny z walk :)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Myszone
Niecałkowalny

Wiek: 35
Posty: 5
Skąd: Karczew

Zloto
Wysłany: 2010-06-26, 11:59    [Cytuj]

Te liczby nie muszą być z kosmosu, atak/obrona muszą być koło 200~300, żeby można było poodrzucać kilka hipotez. Żeby mieć taki atak/obronę wystarczyłby jakiś szermierz na 15 poziomie :P
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Caus

Argh Buntownik
Lykon
Rycerz
Wiek: 34
Posty: 539
Piwa: 11/30
Skąd: Kraków - BG

Zloto
Wysłany: 2010-06-26, 12:53    [Cytuj]

Myszone: ja liczyłem to na kartce w czasie lekcji w liceum, ostatnio jak przeliczałem to jednak jest tak jak Fayl mówi: stary wzór ma około 1-1.5% granicę błędu.
Ofc są dwa wzory na >=50 i <=50, standardowo dla 50% działają oba :)
Wzór jest wyrazony y=ax+b gdzie x to atak/obrona :D
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 17