Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Eventy klimatyczno-mechaniczne (retro)
Autor Wiadomość
Glognar


Krasnolud
Berserker
Glognar
Wiek: 46
Posty: 219
Piwa: 1/6

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 13:19   Eventy klimatyczno-mechaniczne (retro) [Cytuj]

Tak się zastanawiałem nad atrakcyjnością przygód które oferuje nam tim i mam taką refleksję że, większość z nich opiera się tylko na znalezionych przy mobkach przedmiotach. Jest to bardzo przewidywalne i praktycznie niezależne od gracza. Wystarczy że ten uzbiera tyle turek ile się da przed eventem i ma zwycięstwo w kieszeni.

Chodzi mi o to aby event ruszył klimat i muzgownicę wśród graczy no i dawał ten dreszczyk emocji. Od lat ta gra jest bardzo oryginalnym tworem bo wymaga pewnego myślenia od gracza a nie ślęczenia przed monitorem od rana do wieczora by mieć przewagę nad innymi graczami.
Dla tego mam taką propozycję i pytanie czy jest szansa aby tim co jakiś czas tworzył gildie z mobków czyli (naszych potworków na których exspimy) i nimi atakował w czasie eventu każdą rzeczywistą gildię w grze. Poziomy potworków były by tak dobrane żeby gildia miała jakiekolwiek szanse potwory pokonać właściwym dowodzeniem.

Dało by nam to klimat najazdu na Rivangoth hord nieumarłych czy innych armii chaosu a po za tym wprowadziłoby to nutkę konkurencji między gildiami ale też i braterstwa broni. Po za tym stworzył by się specyficzny klimat niespodzianki "co tym razem zaatakuje i w jakiej sile". Takie najazdy mogły by się np pojawiać raz w miesiącu lub raz na dwa miesiące. Można by też stworzyć dodatkowy ranking najsprawniej działających gildii które sobie najlepiej radzą z najeźdźcą.
Stałoby się to również zaczynem do forumowych opisów zmagań i sesji.

Najazdem sterowali by ręcznie ludzie z timu lub ustalone by były jakieś mechaniczne zależności kolejnych fal uderzeniowych albo też wszyscy na raz ruszaliby w jednym rzucie na daną rzeczywistą gildię, to już jest do ustalenia.
W związku z tym że w tej erze ma być góra 4 gildie to myślę że nawet ręczne sterowanie gildiami najeźdźców było by do ogarnięcia.
Ostatnio zmieniony przez Glognar 2010-06-10, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 13:29    [Cytuj]

Już była tego typu propozycja (przez mnie rzucana) i jak na razie jest myślenie jak to zrobić bez siedzenia przez cały event przed monitorem...
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Jehran


Sidan
Gwardzista
Krush
Wiek: 43
Posty: 151
Piwa: 8/25
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 14:37    [Cytuj]

Co do eventów i gromadzenia turek to tak sie zastanawiałem czy była by możliwość aby programowo ograniczyć zdobywanie itemów do dni (tych wirtualnych) w których występuje event? Bo w tym momencie Ci co gromadzą tury za pomocą obywatela zdobywają znaczną przewagę, w sumie sprowadza się to do tego kto zgromadzi więcej turek. Pomijam już przypadki tworzenia postaci od nowa i wykupywanie zaległych turek ;)
No chyba że tak to ma być to pytania nie było ;)
_________________
Słowa są jak woda, im więcej ich lejesz tym mniej ich chcą...
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Forlorn


Forlorn
Wiek: 37
Posty: 56
Piwa: 1/11
Skąd: Bełżec / Jarosław

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 15:25    [Cytuj]

Uważam, iż pomysł Glognara jest wręcz genialny :D Zgadzam się z powyższymi wypowiedziami na temat gromadzenia turek (chociaż sam jestem obywatelem) i stroną klimatyczną. Pytanie tylko czy dla teamu nie będzie to zbyt kłopotliwe...
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
MKej


Markain
Lacert
Najemnik
Posty: 13
Piwa: 7/5

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 15:35    [Cytuj]

Zarówno kwestia napadów jak i ograniczeń dla dropów eventowych jest możliwa do zrobienia. Mi osobiście te pomysły się podobają i jeśli zainteresowanie nimi będzie większe - wezmę się za to.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 15:44    [Cytuj]

Bolivar napisał/a:
Już była tego typu propozycja (przez mnie rzucana) i jak na razie jest myślenie jak to zrobić bez siedzenia przez cały event przed monitorem...


Czemu 3 minuty od napisania tego postu zostałem zaspamowany pytaniami na gg dot. min. mojego nołlajfienia przed kompem ? ;p

PS: Edytuje ten/napisze nowy post jak sie ustosunkuje, bo coś tam zrobiłem, coś mam zapisane coś tam zaplanowane i ogólnie mam rozpieldziel a psot Glognara znowu zmusi mnie do wyjawiania rzeczy przed czasem :P

Co do mobków - bodaj w przeciwieństwie do graczy, mobki mogły mieć kilka profitów vide jak kiedyś Mario na postaci mistrza kupił wszystkie profity ;p A to daje trochę możliwości o ile nie buguje gry i nie wywołuje innych błędów ;p
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 16:57    [Cytuj]

Eventy wojenne
Tak jak Bolivar wspomniał - rozważaliśmy także eventy wojenne, jednak do niedawna nie mieliśmy środków by wcielić te plany w życie, ponieważ:
- w obecnym systemie musielibyśmy stworzyć X gildii z potworami by każda istniejąca gildia miała przeciwnika
- sterowanie ręczne kilkoma takimi gildiami nie wchodziło w rachubę, bo nikt z nas nie ma tyle czasu by kontrolować tak wiele postaci (pomijam fakt, że ciężko byłoby ogarnąć całość takiego eventu)

Ponieważ w planach mamy umożliwienie branie w jednej wojnie udziału większej ilości gildii niż 2, w grę wchodziłby wielki event wojenny, w którym np. pojawia się jedna ogromna gildia z potworami (przykładowo Goblińska Horda lub Legion Nieumarłych która ma 500 członków ;-)) i wszystkie gildie mogą jednocześnie stawić jej czoła. To grubszy temat, którego szczegóły musimy sobie omówić wewnętrznie.

Także takie rzeczy pojawią się nie wcześniej jak po restartach światów (i to będąc bardzo optymistycznym, więc proszę nie traktować mojej wypowiedzi jako obietnicy, że w październiku czy listopadzie będzie taki event ;-))

Bolączki dotychczasowych eventów

Faktem jest, że obecne eventy konstruowane były według prostego schematu. Jednak nie od razu Rzym zbudowano ;-) Kiedyś eventów nie było, teraz są proste... a za jakiś czas będą jeszcze lepsze ;-)

Spróbujemy też rozwiązać problem gromadzenia tur i tworzenia nowych postaci by je wykupić podczas eventu w celu wyeliminowania nieuczciwej przewagi jaką dają te opcje.
 Autor postu otrzymał 2 piw(a)
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Więcej szczegółów
Wystawiono 2 piw(a):
vallo, Blackwind
Caus

Argh Buntownik
Lykon
Rycerz
Wiek: 34
Posty: 539
Piwa: 11/30
Skąd: Kraków - BG

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 18:08    [Cytuj]

Gromadzenei tur bardzo łatwo rozwiązać.

Wypadajki są gormadzone od mobów && dzięn wirtualny >= od rozpoczęcia eventu
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 18:21    [Cytuj]

Cytat:
Wypadajki są gormadzone od mobów && dzięn wirtualny >= od rozpoczęcia eventu


Taka opcja też mnie przyszła do głowy. W tej chwili kwestia jest w toku dyskusji na naszym forum wewnętrznym.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
arikar
Pijany Mistrz


Draksus Szalony
Mroczny Elf
Barbarzyńca
Czarna Kitara
Wiek: 43
Posty: 192
Piwa: 5/41
Skąd: Tawerna

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 22:50    [Cytuj]

Phil napisał/a:
Eventy wojenne
Tak jak Bolivar wspomniał - rozważaliśmy także eventy wojenne, jednak do niedawna nie mieliśmy środków by wcielić te plany w życie, ponieważ:
- w obecnym systemie musielibyśmy stworzyć X gildii z potworami by każda istniejąca gildia miała przeciwnika
- sterowanie ręczne kilkoma takimi gildiami nie wchodziło w rachubę, bo nikt z nas nie ma tyle czasu by kontrolować tak wiele postaci (pomijam fakt, że ciężko byłoby ogarnąć całość takiego eventu)

Ponieważ w planach mamy umożliwienie branie w jednej wojnie udziału większej ilości gildii niż 2, w grę wchodziłby wielki event wojenny, w którym np. pojawia się jedna ogromna gildia z potworami (przykładowo Goblińska Horda lub Legion Nieumarłych która ma 500 członków ;-)) i wszystkie gildie mogą jednocześnie stawić jej czoła. To grubszy temat, którego szczegóły musimy sobie omówić wewnętrznie.



A może na początek zamiast kilku gildi zrobić na próbę Ewencik z jakimś mega koksiastym potworkiem którego może pokonać tylko naprawdę wielka liczba graczy współdziałających razem. Takie monstrum pustoszyło by tereny Lotharis przez jakiś czas i mogło by zaatakować jakąś gildię :P To rozwiązywało by problem sterowania i przesiadywania członków TIMU przez cały ewent przed monitorkiem ;P . Nie znam się wprawdzie na programowaniu ale było by to chyba wykonalne małym nakładem sił, jeżeli nie proszę o wybaczenie ;p .
_________________

Pół-Olbrzym:Berserker: Draksus Szalony
Uczeń Błękitnej Szkoły Rycerskiej
HOMO BIMBROWNIKUS
Naczelny Bimbrownik

Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Caus

Argh Buntownik
Lykon
Rycerz
Wiek: 34
Posty: 539
Piwa: 11/30
Skąd: Kraków - BG

Zloto
Wysłany: 2010-06-10, 23:19    [Cytuj]

Phil: co do eventu wojennego, można by ustawić np że losowe klasy atakują, np 10 berków, 5 rycków i 2 mnichów z średnim lvl danej gildii w momencie ataku.
Hp wojenne się liczy do takich walk i obstawia je w ekranie wojny.

Po wygranej z każdym moobem zdobywa się ileś tam złota, ale np każdy z nich jeżeli on wygra zabiera część złota gildyjnego, a w przypadku jego braku niszczy jakiś budynek.

Do implementacji przy w miare przejrzystym kodzie wojów (jaki teraz chyba jest) to jest jedna struktura.
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-06-15, 22:41    [Cytuj]

No, przypomniało mi sie.

Co do ataku np Olbrzymów, to można ustalić, ze trzeba zabić 50 ogrów 50 ogrów myślicieli itp. Jak policzyć ile gildia zabiła takich potworków? otóż wymaga to szczerości, aby zrobić screenshota z listy potworów do walki, gdzie pisze ile walk z danym mobkiem wygrano a ile nie. Tylko wymaga to chęci uczynienia tego ze strony graczy :P

NP: Bolivar Glgnar i Phil są członkami gildii XYZ. Phil zabił 34 ogrów i 12 ogrów myślicieli, Glognar 40 myślicieli i żadnego ogra, zaś bolivar 25 ogrów i ogrów myślicieli. Razem gildia XYZ zabiła 59 ogrów i 77 ogrów myślicieli :p
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Bolivar


brak
Wiek: 46
Posty: 1182
Piwa: 94/38

Zloto
Wysłany: 2010-06-16, 06:27    [Cytuj]

Eee, mi prościej jest to zrobić na zasadzie selecta na bazie niż spisywać wszystko ze screenów...
_________________
Powoli składam klocki z których zbuduję wieżę i jako wiekowy człowiek spojrzę z niej na świat.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Kudlaty
Narn i Hin Hurin.


Wiek: 39
Posty: 402
Piwa: 4/25
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-06-16, 10:29    [Cytuj]

Caus napisał/a:
Phil: co do eventu wojennego, można by ustawić np że losowe klasy atakują, np 10 berków, 5 rycków i 2 mnichów z średnim lvl danej gildii w momencie ataku.
Hp wojenne się liczy do takich walk i obstawia je w ekranie wojny.


A nie uważasz, że mogłoby to prowadzić do np. ściągania niskopoziomowych postaci do gildii tylko na okres eventu w celu zaniżenia śr poziomu??
_________________
"Kudłaty - Człowiek, który nie istniał":
- A ja nie mam profilu na Naszej Klasie, ani na Facebooku, ani innych tym podobnych.
- To ty nie istniejesz?!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Volnar

Volnar
Człowiek
?owca
Wiek: 34
Posty: 5

Zloto
Wysłany: 2010-06-16, 20:24    [Cytuj]

A można zablokować rekrutacje na czas eventu?
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ODPOWIEDZ ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 16