Każda gildia, która chce brać udział w wojnie bezpośrednio (atak) lub pośrednio (pomoc wojskowa), musi zaakceptować warunki stawiane przez rade Seavranu.
Atak wojenny.
- Akt wypowiedzenia wojny musi zostac zamieszczony w ciągu 24 godzin od rozpoczęcia działań wojennych.
- Za działanie wojenne uznaje się: Agresja na inna gildię, wysyłanie własnych wojowników do gildii defensora/agresora.
- Forma aktu wojennego zależy od idei przyświecającej gildii. Dla organizacji wojskowej w której kultura polityczna stoi na wysokim poziomie, mile widziana jest notka opisująca przyczyny wojny, opisujące powód agresji. Gildia "bandycka" moze stosować sposoby typu: w okno ambasady wystrzelimy strzałę, do której przywiązana jest kartka z tekstem np: 'jesli nie zapłacicie nam X sztuk złota, to was...".
- Forma jest luźna. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby gildia zbójecka wystosowywała list do ambasadora, napisany no jakby to powiedzieć "wysokim" językiem.
- Akt wypowiedzenia wojny nalezy umieścić w dziale wojennym na forum głównym. opcjonalnie można obok tego napisac na forum gildii atakowanej.
- W akcie można postawić warunki (przekazanie złota, zerwanie z kims sojuszu), które moga zadecydowac o wstrzymaniu działan wojennych.
- Agresor może wyzwać inną gildię na pojedynek. Wtedy żadna ze stron nie przyjmuje wsparcia od innych gildii. Defensor musi zaakceptować wyzwanie.
- Wyzwac mogą się jedynie gildie o podobnym potencjale militarnym (poziomy, liczebność i zróżnicowanie klasowe)
Obrona wojenna
- Obrońca może wezwać na pomoc sojuszników lub/i wezwać pomoc z innej gildii za opłata w złocie
- Sojusznikiem określa się gildię, na której forum istnieja dowody przedstawiające zawarcie sojuszu. Dowodem może być również uroczyste zawarcie przymierza na forum głównym w dziale reklamowym gildii.
- Dowodami nie są zapisy z rozmów gg/chatów itp, gdzie wgląd i udział miały 2 osoby lub wąska grupa osób.
- Istnieje możliwość wykupienia najemników z innej gildii. Pozwolenia na wykup musi udzielić mistrz gildii, z której pochodzą wykupieni wojownicy
- kontrakt musi zostać ogłoszony na forum, wraz z określeniem konsekwencji nie dotrzymania punktów zawartych w umowie.
- aby uniknac podwójnych walk, w dobrym tonie jest, aby szturmujący wojownik poczekał 30 sekund na ruch obrońcy. jeśli ten nie uaktywni walki w określonym czasie, szturmujący rozpoczyna walkę.
- Sojusznik atakowanego powinien potwierdzić udział w wojnie przeciw jego sojusznikowi w temacie wojennym na forum głównym.
Dyplomacja
- Każda gildia powinna posiadać swojego ambasadora
- Każda gildia powinna mieć mopa w szafie i mydło w mydelniczce
- Na forum gildii powinien istnieć specjalny temat/dział dla ambasadorów z innych gildii.
- na forum głównym powinien znajdować się klimatyczny temat z ambasada. Może to być okazały budynek jak i... pospolita mordownia.
- Mistrzowie gildii powinni przestrzegać praw ustalonych przez radę.Nie mogą przyjmować pomocy z innych gildii, jeśli wojownicy nie zostali wynajęci lub kiedy nie sa członkami gildii sojuszniczej.
- Powinno unikać się tworzenia sojuszy, które mają zbyt duża przewagę nad innymi.
- Atak na gildie bez wypowiedzenia wojny jest pogwałceniem praw rady seavranu. Jest to jedyny wypadek, kiedy każdy wojownik niezależnie od gildii, może ruszyć na pomoc gildii atakowanej.
- no... dyplomacja. macie się na forach umawiać, wydzierać, robić burdel i co wam sie podoba. Byleby coś z tego wyszło. jak nie wiedzie co to dyplomacja to proszę wygooglac albo wybić sobie zęby wykałaczkami do tofu.
Skład rady:
Właściwie na każdego przedstawiciela gildii w formie mistrza/ambasadora przypada jego 1 zastępca. Więc jeżeli mamy 6 gildii to w radzie zasiada 12 członków + 2-3 osoby neutralne, nie należące do żadnej gildii na stałe.
- W klimacie rada jest znacznie szersza. oprócz grupki wyżej wymienionych osób, w skład rady wchodzą: imperator Lotharis, Przedstawiciel Krumshu, Ambasador Flamii itp czyli przedstawiciele największych zgrupowań/państw.
Oczywiście to nie wszystko. Pewnie sporo rzeczy pominąłem/przeinaczyłem lub zwyczajnie wynikają one z błędnego myślenia lub tego, ze... zwyczajnie o czymś zapomniałem. To nie jest ostateczna, pełna wersja. Więc chciałbym abyście przedstawili własna opinie dot. rady.
Jako Mistrz nowej gildii (a więc potencjalny członek Rady Seavranu) zgadzam się z większością ustaleń. Niemniej kilka punktów budzi moje zastrzeżenia:
Cytat:
Każda gildia, która chce brać udział w wojnie bezpośrednio (atak) lub pośrednio (pomoc wojskowa), musi zaakceptować warunki stawiane przez rade Seavranu.
Wydaje mi się że te ustalenia powinny zaakceptować wszystkie Gildie. Powodem jest punkt:
Cytat:
Atak na gildie bez wypowiedzenia wojny jest pogwałceniem praw rady seavranu. Jest to jedyny wypadek, kiedy każdy wojownik niezależnie od gildii, może ruszyć na pomoc gildii atakowanej.
Szlak Cienia jest gildią neutralną, nie dążącą do wojen niemniej być może dopuszczę wynajmowanie członków (jeśli jacyś się znajdą, choć raczej gildia jest tworzona z myślą o następnej erze) jak i karcenie nieprzestrzegających ustaleń o ile tacy się znajdą. Do tego warto by każdy mistrz gry zapoznał się z tymi wytycznymi. I tak jeśli będzie chciał to zastosuje się do nich, a jeśli nie zechce to
Cytat:
każdy wojownik niezależnie od gildii, może ruszyć na pomoc
Cytat:
- Na forum gildii powinien istnieć specjalny temat/dział dla ambasadorów z innych gildii.
Nie każda gildia posiada własne forum. Szlak Cienia będzie prowadził działalność tylko na forum głównym ewentualnie poprzez ambasady na forach pozostałych gildii. Niemniej punkt dobry (Szlak Cienia z zamierzenia jest specyficzną gildią).
Cytat:
- Powinno unikać się tworzenia sojuszy, które mają zbyt duża przewagę nad innymi.
Ten punkt jest chyba troszkę źle sprecyzowany. W przypadku silnych topowych gildi jest w porządku. Jeśli jednak zajdziemy niżej nagle może się okazać że sojusz który dla topowej gildi jest sojuszem słabym dla mniejszej gildi będzie niezwykle silnym. Przykład Gildia top3 ma sojusz z gildią podrzędną powiedzmy 5 osobową z dołu klasyfikacji. Dla tej pierwszej sojusz jest mało istotny (ot 3-4 dodatkowych blokerów i nic więcej) natomiast jeśli inna gildia z dołu zechce zaatakować tą która ma ten sojusz z gildią z topki już będzie to niezwykle silny, decydujący sojusz.
Dodatkowo taki punkt uniemożliwia mi jako mistrzowi gildii zawarcie sojuszu obronnego (niedługo to poruszę jak Szlak Cienia zacznie funkcjonować) z wszystkimi zainteresowanymi gildiami.
Cytat:
Właściwie na każdego przedstawiciela gildii w formie mistrza/ambasadora przypada jego 1 zastępca. Więc jeżeli mamy 6 gildii to w radzie zasiada 12 członków + 2-3 osoby neutralne, nie należące do żadnej gildii na stałe.
A jak ten punkt się ma do wielkości gildii? Małe gildie takie jak moja nagle mają wszystkich albo większość członków w RS. Czy to jest w porządku do gildii bardziej liczebnych? Lepszym rozwiązaniem jest ustalenie liczby głosów danej gildii. Np po dwa głosy na gildię. A przedstawicieli w RS powinno być odpowiednio do ilości członków w danej gildii.
Cytat:
aby uniknac podwójnych walk, w dobrym tonie jest, aby szturmujący wojownik poczekał 30 sekund na ruch obrońcy. jeśli ten nie uaktywni walki w określonym czasie, szturmujący rozpoczyna walkę.
ten punkt budzi moje największe wątpliwości. Wiem o co chodzi Azie i to popieram. Niemniej punkt ten może prowadzić do pewnego nadużycia. Jeden obrońca może nagle zblokować dwóch/trzech atakujących w miare bezpiecznie bo szturmujący będzie musiał poczekać te 30 sekund. Moim zdaniem zapis powinien być odwrotny. To obrońca niech poczeka 30 sek. by dać czas atakującemu na kliknięcie.
Jeden obrońca może nagle zblokować dwóch/trzech atakujących w miare bezpiecznie bo szturmujący będzie musiał poczekać te 30 sekund.
Chyba to nie dotyczy nieobstawionych atakujących. Czyli: masz obrońcę - czekasz 30s. I tak, jeśli obrońca bedzie chciał i bedzie w stanie, to zablokuje kilku, co jest normalne
_________________
Im większe obrażenia, tym mocniej się ukocha przeciwnika i tym szybciej złoży nam pokłon. Głębokie myśli Txikiego Tartalo*
Z tego co wiem, propozycja ma dotyczyć tylko serwera retro, a gildia Deshonga jest na innym serwerze jak na razie, wiec chyba wystąpiła mała rozbieżność^^
_________________ Nigdy niczego nie zapominały. Nigdy nie cofały raz ofiarowanej przyjaźni. I nigdy nie przestawały nienawidzić, jeśli kogoś lub coś znienawidziły.
Meh, znowu zawaliłem. Wybaczcie ale teraz myślę absolutnie kategoriami retro ^^
Desh co do liczebności to racja. Ale popatrz, ze na s1 sa obecnie... 2 gildie zdolne do walki tylko między sobą. Więc zwyczajnie cześć warunków znika. Dodatkowo tendencja spadkowa graczy nadal się utrzymuje. Już teraz wiem, ze na następną erę s1 pewnie znowu będą 2 gildie zdolne do walki tylko między sobą.
Co do RS. Nikt nie zmusza do tego, aby mieć w niej przedstawiciela i zastępcę. Może to być 1 osoba, lub jak to powiedziałem, ambasador. Co do liczebności. Nie chce doprowadzic do sytuacji, gdzie masówka moze dyktowac wszystkim warunki, ponieważ jest ich zwyczajnie więcej.
Co do ostatniego. Jezeli obrońca ma zamiar skakac po szturmujących, to raczej pierwszy kliknie walke, aby miec jak najwięcej czasu, aby podstawic sie pod nastepnego.
A co to za różnica? W tej chwili moja gildia jest na S1 gdzie będę testował pewne rozwiązania co nie oznacza że nie może się pojawić na innych serwerach. Do tego Aza nigdzie nie zaznaczył że dotyczy to tylko serwera Retro, więc chyba logicznie założyłem że dotyczy to wszystkich serwerów. Do tego moją gildię podałem jako przykład małej gildii.
Cytat:
deshong napisał/a:
Jeden obrońca może nagle zblokować dwóch/trzech atakujących w miare bezpiecznie bo szturmujący będzie musiał poczekać te 30 sekund.
Chyba to nie dotyczy nieobstawionych atakujących. Czyli: masz obrońcę - czekasz 30s. I tak, jeśli obrońca będzie chciał i będzie w stanie, to zablokuje kilku, co jest normalne
Irmo: widziałem już wskakiwanie do obrony w ostatniej sekundzie. Sam tak kilka razy robiłem. Niemniej punkt ten powinien mieć wyszczególniony ten wyjątek lub też być odwrócony by kogoś nie korciło do naginania zasady.
Za dużo "musi" i "powinna". Nie po to angażuję się w jakąś grę, by spotykać na drodze tyle barier i nakazów co w życiu (albo może i więcej!).
To tak ode mnie. Jeśli to ma być na retro, to nie wypowiedziałem tego zdania, jeśli na s1 - a może będę tam grał - owszem, wypowiedziałem i podtrzymuję.
Pieniactwo? Może, ale to wszystko jakby od pupy strony... Klimat w grze upadł bo się ludziom zwyczajnie nie chce pisać, przejadło im się to... Więc co radzisz? Kazać ludziom pisać na forum ogólnym - nie tędy droga Panowie. Zacznijcie od własnych for, tam przywróćcie klimat, tam wstawiajcie to "musi" i "powinien". Bo zmiany na lepsze najlepiej zacząć od siebie
ed. Aha, do retro to jest, róbcie sobie tam co chcecie, ale prywatnie uważam ten pomysł za bzdurę
To tak. Miałem ten opis znaaacznie wcześniej, ale z pewnych względów wypal mi on z harmonogramu i o nim kompletnie zapomniałem. Miałem dopisać jeszcze wersje do klimatu, ale dzisiaj raczej nie uda mi sie skleić nic konstruktywnego. Wiec daje poprawioną wersję i herb rady
Rada Seavranu jest instytucją, która została powołana przez Imperatora Lotharis, między innymi w celu sprawowania kontroli nad poczynaniami gildii znajdujących się na terytorium Cesarstwa Lotharis, jak i sąsiednich państw.
Jej siedziba znajduje się w Rivangoth.
Skład Rady:
Każda gildia ma w Radzie dwóch przedstawicieli, z czego jeden musi być ambasadorem swojej organizacji. Dodatkowo w jej skład wchodzą 2-3 osoby neutralne, nie należące na stałe do żadnej gildii.
W klimacie natomiast RS jest znacznie szersza - oprócz wyżej wymienionych osób w skład Rady wchodzą: Imperator Lotharis, Przedstawiciel Krumshu, Ambasador Flamii, itp. - czyli przedstawiciele najbardziej liczących się na Seavranie państw bądź frakcji.
Dyplomacja:
- Każda gildia posiada swojego ambasadora.
- Na forum gildyjnym powinien istnieć specjalny temat/dział dla ambasadorów z innych gildii.
- Na forum głównym każda gildia winna założyć temat z własną ambasadą.
- Mistrzowie gildii powinni przestrzegać praw ustalonych przez Radę. Nie mogą przyjmować pomocy z innych gildii, jeśli wojownicy nie zostali wynajęci lub kiedy nie są członkami gildii sojuszniczej.
- Nie należy tworzyć sojuszy, które mają zbyt dużą przewagę nad innymi.
- Atak na gildię bez wypowiedzenia wojny jest pogwałceniem praw Rady Seavranu. Jest to jedyny wypadek, kiedy każdy wojownik niezależnie od gildii, może ruszyć na pomoc gildii atakowanej.
Prowadzenie wojen - każda gildia, która chce brać udział w wojnach bezpośrednio - atak, lub pośrednio - pomoc wojskowa, musi zaakceptować warunki stawiane przez Radę Seavranu.
Atak wojenny:
- Akt wypowiedzenia wojny musi zostać zamieszczony na forum w ciągu 24 godzin od rozpoczęcia działań wojennych.
- Za działanie wojenne uznaje się: agresję na inną gildię oraz wysyłanie własnych wojowników do gildii defensora/agresora.
- Forma aktu wojennego zależy od idei przyświecającej gildii. Dla organizacji wojskowej w której kultura polityczna stoi na wysokim poziomie, mile widziana jest notka opisująca przyczyny wojny. Gildia "bandycka" może stosować mniej oficjalne, acz bardziej obrazowe sposoby. Należy także zwracać uwagę, aby zarówno formę jak i treść przekazu opakować stosownie do rodzaju organizacji.
- Akt wypowiedzenia wojny należy umieścić w dziale wojennym na forum głównym.
- W akcie można postawić warunki (przekazanie złota, zerwanie z kimś sojuszu), które mogą zadecydować o wstrzymaniu działań wojennych.
- Agresor może wyzwać inną gildię na pojedynek. Wtedy żadna ze stron nie przyjmuje wsparcia od innych gildii. Defensor musi zaakceptować wyzwanie. Wyzwać mogą się jedynie gildie o podobnym potencjale militarnym (poziomy, liczebność i zróżnicowanie klasowe).
Obrona wojenna:
- Obrońca może wezwać na pomoc sojuszników lub/i wezwać pomoc z innej gildii za opłatą w złocie.
- Sojusznikiem określa się gildię, na której forum istnieją dowody przedstawiające zawarcie sojuszu. Dowodem może być również uroczyste zawarcie przymierza na forum głównym w dziale rekrutacyjnym gildii lub w ambasadzie.
- Istnieje możliwość wynajęcia najemników z innej gildii. Pozwolenia na taką transakcję musi udzielić mistrz gildii, z której pochodzą najemnicy, jak również taki kontrakt należny ogłosić na forum, wraz z określeniem konsekwencji nie dotrzymania punktów zawartych w umowie.
- Aby uniknąć podwójnych walk, w dobrym tonie jest, aby szturmujący wojownik poczekał 30 sekund na ruch obrońcy. Jeśli ten nie stawi się do starcia w określonym czasie, szturmujący rozpoczyna walkę.
- Sojusznik atakowanego powinien potwierdzić udział w wojnie przeciw jego sojusznikowi w temacie wojennym na forum głównym.
Ptak wpisany w okrąg - symbol okrągłego stołu, przy którym zasiada rada.
Ptak trzyma w szponach literę S- Seavran
Dodatkowo w jej skład wchodzą 2-3 osoby neutralne, nie należące na stałe do żadnej gildii.
3 osoby mogą stanowić mistrzowie szkół rycerskich. Postacie te nie są związane z gildiami. Na dodatek po pewnym czasie rola mistrza gildii jest bardzo ograniczona, a tak miałby on większe pole manewru.
jako Mistrz Zakonu Smoka, zgadzam sie z powyższymi zasadami Rady Seavranu
_________________
"This is not the abandonment of death,
nor is it the breath of life.
This is a funeral song,
the musical interlude between life and death.
This is not the bittersweet music of the dearly departed, though-
this is the Symphony of the Damned."
Charlotte Gaudibert, Aequitas Fatalis
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum