Wiesz podam tobie nny przykład. Niziołek paladyn w II erze był przez większosć czasu jeden. Nikt go nie mógł pokonać, mimo iż pod koniec ery miał ponad 200lvl straty do czołówki. Jak myślisz dlaczego był tylko jeden?
To że zdarzają się gracze którzy z siedzą nad postaciem godzinami i wyłuskują wszystko co można z danej kombinacji nie oznacza że jest to zbalansowana postać/rasa/klasa. Mówiąc o wyjątkach nie zapominaj że to są wyjątki. Ta gra jest dla przeciętnego gracza dla jego rozrywki. Nie walczymy tu o jakieś nagrody, premie, kasę, tylko się tu bawimy. Wskazujemy również elementy gry które naszym zdaniem naruszają/uniemożlwają/przeszkadzają/niedziałają (niepotrzebne skreślić). To że wśród bordowych jest kilka osób które opracowały najbardziej optymalne schematy rozwoju i zgrana grupa je stosuje nie oznacza że jest to zbalansowany element gry.
deshong, musisz zwrócić uwagę na to, że wczesne wersje gry były dopiero niezbalansowane. I sam fakt, że postać 200 poziomów niższa od innych była niepokonana o tym dobitnie świadczy. Nie wiem czy pamiętasz absorpcję? W pewnym etapie gry dochodziło do tego, że postacie z małym dmg nie mogły zabić postaci z ogromnym HP i absorpcją bo tzw ABS tych drugich był większy niż obrażenia tych pierwszych.
Dalej - cecha zwana regeneracją. Żałośnie słaba na niskich poziomach, a czyniąca na wysokich postać niezwyciężoną (leczyła więcej niż postacie siłowe były w stanie obrażeń zadać).
Porównując obecną wersję do starszych... teraz mamy idealną harmonię.
Pozwolę sobie też zwrócić uwagę, że pałki i miecze treningowe są bronią, która przestaje istnieć po 50 poziomie. Mnie tylko martwi wpływ nagłego spadku CW u postaci, które w początkowej fazie gry wybrały tę drogę gdy osiągną ten próg.
eh Phil, ale to nie chodzi o to co bedzie pozniej ... pozniej nie wiem co bedzie ... zobaczymy na ile gra bedzie zbalansowana. Tutaj chodzi ze gra bedzie nie zbalansowana do 50 poziomu ...
Dokładnie parn to powiedział. Przykład z moją postacią z II ery był dobitny właśnie z tego powodu ze była ona niezbalansowana ( w końcu tesowałem regeneację właśnie pod kontem wykrycia takich błędów) i mimo iż na 200lvl niepokonana (niemal) stawała się niegrywalna bo... już nie zdobywała expa. I owszem Philu teraz w porównaniu do tamtych czasów jest moidzio ale to nie znaczy że my nadal nie szukamy takich kruczków. Tak swoją drogą to broń szkolniowa powinna zadawać mniejsze obrażenia od normalnej chyba, w zamian za to CW mogłoby byc takie jak jest a nawet o punkt lub dwa wyższe... dałoby to większe zróżnicowanie postaci a i pozostałe bronie nabrałyby więcej sensu
Jeśli zostaną wprowadzone jakieś zmiany w ekwipunku, to najwcześniej na S2. W tej chwili rozgrywka się już toczy, a my nie chcemy dokonywać tego typu zmian "w locie".
Nie ma sprawy. Ważne że jest to coś wychwyconego, o czym wiecie i co można kiedyś tam poprawić (np w nowej erze czy na drugim serwerze). Z tego co się zorientowałęm to macie chyba jakiś serwer testowy. Przetestujcie na nim nase pomysły. Może coś wychwycicie jeszcze, co my pomineliśmy, a może to co teraz jest jest najbardziej optymalne.
Chcialbym zwrócić uwagę, że mój szerm nie ma pałek i nawet nie planuję ich zakupu. Broń zmienię na 42 poziomie, jak pojawi się kolejny mieczyk szkoleniowy. Wszyscy pewnie teraz pomyślą że będzie leszcz do bicia na turnieju, ale jakoś na turnieju prócz jednej 18 poziomowej postaci, która pszyszła sprawdzić moje staty to mnie nikt nie odwiedził... Czyzby moja postać była aż tak słaba, że żal jej atakować aby nie dobijać cieniasa? Jest wiele dróg rozwoju, każdy wybiera własną. Ja testując na innej wersji mobków sam stwierdzałem że klasy siłowe będą miały łatwiej na początku, ale można powiedzieć że jest to rekompensata za to że później będą miały pewnie trudniej. Inna sprawa, to czemu nie może być kkiedyś era dominacji siłowców? W końcu były już ery szermów i paladynów, strażników(poprzednia)... Ba+ ja się nawet cieszę że niektórzy poszli w nieklasowy rozwój pod broń siłową, ponieważ póxniejsze przerabianie na klasową postać to często jest masakra...
Troche niefajne jest to, że bronie o największych obrażeniach dodatkowo dają ogromne bonusy do CW. Bronie słabsze tych bonusów w ogole nie mają.
Taki błogosławiony falchion na przykład. Wymaga b dużo zwinności i zycia (palka jedynie sile i to w ilosci zdecydowanie mniejszej) a daje o 1dmg i 3cw mniej niż pałka wiec jest bezuzyteczna.
Wszyscy muszą nosić pałke lub miecz szkoleniowy, bo inaczej CW spada o 6 czyli są bez szans.
Tarcze w porownaniu do pałki czy miecza szkoleniowego są słabiutkie. Inaczej by było gdyby dawały od nich wiekszy bonus do CW
Albo wszystkie bronie powinny dawać jakieś bonusy do CW albo żadne.
Nie sprawdzałem jak to będzie wyglądać po 50 lvlu.
Ostatnio zmieniony przez Walgo 2009-04-19, 17:03, w całości zmieniany 1 raz
Phil no i wlasnie o to chodzi zeby rozmawiac na tematy, ktore mozna by bylo poprawic w przyszlosci A ja tak to walkuje bo jeszcze nikt z teamu oprocz Ciebie sie nie wypowiedzial czy ma to sens. Jak narazie jest tylko troche adwersarzy z kazdej szkoly i kilka osob, ktore mysla podobnie, ale nie ma wypowiedzi na temat zadnej osoby zajmujacej sie gra
KoniAK, nie jest żal twojej postaci dobijać, ale jak obliczenia mi mówią, że mam z kimś tylko 55% szans na wygranie to wolę nie ryzykować na turnieju i sądzę, że większość myśli podobnie
Walgo, prawda - z potworkami mając mały czas walki trudno wygrać... Ale z tarczami nie wiem czy mogę się zgodzić, bo wiem że na krwawych tarzczach ludzie całkiem nieźle bili potworki...
_________________
Haart Mroczny Berserker
Grow in Power Denarius Czarny Mroczny Najemnik
Ja mam taką propozycję w obronie tarcz ogólnie, a w szczególności tych krwawych, na początku dają coraz więcej cw, a potem nagle jest stop - dlaczego? Dla mnie to cw przesądzało znacząco od jej wyższości nad dodatkową bronią. Może jednak niehc się z każdym poziomem tej tarcyz to cw zwiększa chociaż o jeden, i trochę przyrost hp też wydaje mi się mały w porównaniu do tego jak dużo traci się używając tarcz.
Po za tym wiem że się czepiam, ale tarcze posoki mogły by wymagać więcej zwinnki, zamiast tych zbędnych punktów z siłę, albo krwawe, to już zależy od was, bo w tej chwili są na tym samym poziomie pod względem proporcji statów.
Do tego zrobiłbym rozróżnienie w nich że w jednych jest więcej uników do alchemizacji, a w drugich jest więcej życia i cw.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum