Wiele zmian wydaje się też wprowadzonych na szybko
Bo w sumie wiele zmian było "niedokończonych" -- zwykle ze względów techniczno-czasowyh (vide wymienione naprawianie: następnym razem zdecydowanie nie będzie w takiej formie albo autoleczenie miksturami -- samo okno leczenia mikstur z paska postaci powstało na ~1 dzień przed pre-erą, wcześniej było trzeba wchodzić w ekwipunek->użyj ).
Gracze zawsze narzekają - a konkretniej różne grupy na różne rzeczy. Jednak z naszego punktu widzenia najważniejsze jest w pierwszej kolejności zabrać się za to na co narzeka ich najwięcej. W tej chwili są to questy.
Cytat:
Dawniej woje były typową grą PvP - jednak w obecnej ich postaci ten ich aspekt marginalne znaczenie.
Nie wiem w co grałeś, ale to na pewno nie były woje W wojach zawsze gra obracała się wokół PvE. Dzięki PvE zdobywało się większość EXP a co za tym idzie punktów, które się rozdaje pomiędzy cechy. PvE było zawsze źródłem zasobów finansowych, dzięki którym ulepszało się sprzęt. PvP było w Wojach zawsze smaczkiem - cotygodniowe turnieje, raz na jakiś czas wojny. Krótko mówiąc PvE stanowiło platformę na której opierało się PvP. I to się nie zmieniło, tyle, że PvE jest teraz obszerniejsze niż kiedyś, podczas gdy PvP NA RAZIE, co podkreślam, nie zyskało nowych elementów. To się jednak zmieni z czasem bo chcemy zaoferować coś również i graczom lubiącym walkę z innymi graczami.
Do gry na pewno powrócą znane z poprzedniej wersji silnika gry wyzwania, ruszone zostaną także pojedynki. W tej chwili jednak nie wiadomo jeszcze kiedy dokładnie to będzie. Rzeczy do wykonania jest od groma, więc musimy nadawać im priorytet.
Cytat:
+ Q - zmniejszają znaczenie turnieju (dawnej talony, teraz jeszcze nagrody przedmiotowe) i na nie kładziony jest nacisk przy levelowaniu
I bardzo dobrze. Talony i przedmioty kompleksowe powinny być dostępne dla każdego, nie tylko dla najlepszych. Nagrodą dla najlepszych powinno być to, że będą posiadać więcej przedmiotów kompleksowych niż zwykły gracz.
Cytat:
+ Naprawa - pozwala uzyskac rzeczy z kompleksa/talony na nie, bijąc zwykłe mobki
Tu się zgodzę, że nie wyszło to tak jak powinno. Przedmioty talonowe z naprawy miały być rzadkością i rarytasem. I tak się stanie w kolejnej erze, gdy zbalansujemy szanse.
Cytat:
+ Miksturki - są baaardzo nieefektywne czasowo, a byłby fajnym dodatkiem
Przebudowa layoutu zajęła nam bardzo dużo czasu, przez co niestety nie wszystko udało się zapiąć na ostatni guzik. Jak Fayl wspomniał pewne rzeczy były dodawane w pośpiechu w ostatniej chwili ;-)
Cytat:
+ Wypadajki - jest ich dużo, większość z nich nie jest do niczego potrzebna, dopiero niedawno pojawiły się oznaczenia użytecznych, jednak dalej jest chaos przy handlu nimi
Bo nie wszystkie mają do czegoś służyć. Niektóre mają być po prostu dodatkowym źródłem dochodu lub zostaną zagospodarowane z czasem.
Cytat:
Wiadomo, zostało też wprowadzone pełno świetnych rzeczy, poprawione błędy, dodane eliksiry, ale tym bardziej teraz, gdy dzięki Faylowi i jego pracy istnieje możliwość dogłębnego modyfikowania gry, zadaję sobie pytanie, jak ma wyglądać i co oferować, ostateczna wersja wojowników.
Nie ma czegoś takiego jak ostateczna wersja. Rozwój gry online to niekończący się proces, w którym kolejne aktualizacje wprowadzają nowe elementy lub udoskonalają istniejące. A sama wizja może ewoluować.
Cytat:
A co do PvE, to może za ostro je oceniam, ale z mojej perspektywy jest zbyt powtarzalne - tzn granie tylko dla tego, np. 2 ery z rzędu jest nudne.
Wprowadzono sporo elementów dywersyfikujących grę. Nie wiem czy grasz na S1, ale obecna rozgrywka dalece się różni od tej w zeszłej erze. Owszem, elementarne zasady są nadal takie same, ale trudno by te zmieniały się co erę. Ponadto, nie bez powodu jest dostępnych tyle możliwych kombinacji klas i ras. Rozgrywka każdą z nich wygląda nieco inaczej. W tej chwili pomijam tu questy, bo one rzeczywiście są obecnie w każdej erze jednakowe - co się jednak zmieni od kolejnej.
Tu się zgodzę, że nie wyszło to tak jak powinno. Przedmioty talonowe z naprawy miały być rzadkością i rarytasem. I tak się stanie w kolejnej erze, gdy zbalansujemy szanse.
Szanse szansami - byleby z syfiastego osiłka na 36 lvlu nie mogły wypaśc buty z 300 lvla.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Właśnie, może po prostu w ten sposób? Jeśli jest taka szansa, to z danego mobka może wypaść przedmiot do naprawy o max. takim poziomie wymaganym, jaki ma sam mobek? Możnaby to uzyskać w taki sposób, że np. z mobka o poziomie x leciałaby Dziurawa Koszula (poz. X) i gra sprawdzałaby, jaki jest ten poziom x koszuli i dobierał potem przedmiot z odpowiedniego zakresu poziomowego?
Dawniej, wiekszosc ciekawszych elementow gry, obracala sie wokol rywalizacji PvP. Walki z mobkami nie byly wymagajace, czesto bilo sie na max poziomie, a rozwijanie postaci i ulepszanie sprzetu mialo na celu tylko i wylacznie zwiekszenie skutecznosci przeciwko innym graczom. Tamta sfera gry byla o wiele bardziej rozbudowana, dlatego nazwalem wojownikow gra PvP. Podobnie talony byly do uzyskania tylko i wylacznie na turniejach, co dawalo kolejna motywacje do rywalizacji
Teraz to sie zmienilo, rozbudowany system PvE, jest coraz bardziej wymagający i tutaj przechyla się ciężar rozgrywki. Od turniejow duzo wazniejsze stalo sie miejsce w rankingu najpotezniejszych, ktore daje wszystko: zloto, poziom, przewage w walkach z przeciwnikami itp. Teraz w wyscigu o palme pierwszenstwa gra PvE na najwyzszym poziomie jest obowiazkiem, a turnieje PvP opcja (grunt by klikac jakies 7/7, by zyskac co tydzien tego darmowego expa).
A to wszystko postepuje,co widac chociazby po rozbudowaniu nagrod za Q, wzmacnianiu postrachow itp. I chyba dalej bedzie to szlo w ta strone, skoro nagrody za Q, maja pozostac na podobnym poziomie, a nic nie bylo mowione, o dodatkowych zyskach, charakterystycznych tylko dla gry PvP - wiec ten aspekt wojownikow dalej bedzie tracil na znaczeniu (miejsce w hipotetycznym rankingu wyzwan, albo czyms podobnym, jest ciekawe, ale nie daje nic w grze)
Ciekawilo mnie, czy jest jakis kierunek rozwoju wojow wlasnie z tych powodow - gra sie zmienia, zalozenia obiegaja od tych sprzed lat, i chcialbym wiedziec, w jakim kierunku podazaja.
Zgadzam sie, nawet po osiagnieciu zalozonych wczesniej rzeczy bedzie dalej pelno nowych udoskonalen, ktore mozna wprowadzic. Ale brak takiej kompletnej na danym poziomie wersji, wizji gry, wcale nie pomaga w rozwoju - sprawia, ze zamiast planowego, staje sie on nieprzewidywalny, bo nowe, ladnie wygladajace osobno elementy, czesto wplywaja na rozgrywke w daleki od zalozonego sposob.
Moze tylko w moim odczuciu, ale kazda era wydaje sie teraz w pewien sposob niepelna. Poprawiona zostala wiekszosc bledow starej, ale dodano nowe: albo wprowadzone na szybko, albo zwyczajnie niedopracowane (naprawa), ktore burza rownowage rozgrywki, a wcale nie byly konieczne.
Może po prostu zmienić system przydzielania nagród pod koniec ery? Na przykład na miesiąc przed końcem ery wprowadzić specjalny turniej, w którym uczestniczą wszyscy, którzy dostali się do ZTM, całość trwa 4 tygodnie, najlepszym graczem zostaje ten, który uzyska największą liczbę punktów? W tym momencie każdy będzie się bić o ~10 miejsce w topce, żeby móc atakować tych wyżej (wiadomo, że osoba na 1 miejscu ma gorzej, bo nie może atakować samej siebie itd.). Wtedy przez całą erę pójdzie nacisk na PvE, ale celem samej gry pozostanie PvP.
Czy ja wiem? W tej erze mamy w topce prawie samych siłowców. Trudno tutaj o jakąś konkretną antypostać, a przynajmniej dzięki takiemu rankingowi mielibyśmy (czysto teoretycznie) jakąś różnorodność w topie, bo każdy szukałby tego jednego ultimate buildu na pozostałych. W tej erze na przykład jest wyjątkowa różnorodność pośród najlepiej rozwiniętych wojowników, więc taka postać "antytopka" nie istnieje.
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
No na tą erę raaaaczej nie? Chyba, że mam błędne pojęcie o Wojownikach? Patrzę się na topkę i widzę: rycerza, barbarzyńcę, łowcę, strażnika, szermierza, gwardzistę, bersa, gwardzistę, szermierza i szermierza. Wydaje mi się, że żadna z powyższych klas nie ma jakiejś oczywistej przewagi nad KAŻDYM z pozostałych graczy z TOP 10.
Hmmm np. Haart na ostatnim turnieju bił 7 od góry - wyżej się nie dało. Teraz może się to zmieni, nie wiem.
To też zależy od gildii w jakiej się jest bo na nic mi krojenie swoich.
Nie mniej mam też pomysł na klasę i jej konkretny build jaki kroiłby to wszystko co jest w ścisłej topce - niezależnie od gildii. Nie jest to nie do zrobienia. Po prostu ludzie z topki wiedzą jaki mają target i tak się rozwijają, teraz mogłaby wkroczyć nowa postać która ich wszystkich zmiecie w całkiem stabilnych i pewnych walkach turniejowych (będąc na podobnym poziomie, np. aktualnie 125 czy tam nawet od biedy 120).
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor" Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Tsumoso, Już pisałem że postać Haarta jest przekoksana poprzez te jakże zbalansowane itemy z questów... Jakby teraz wszyscy pozdejmowali te itemki z questów i dali normalne to pewnie Haart mógłby pomarzyć o biciu topki od góry do dołu...
Szanse szansami - byleby z syfiastego osiłka na 36 lvlu nie mogły wypaśc buty z 300 lvla.
Technicznie jest to w tej chwili raczej niewykonalne. Trzeba by wprowadzić zapis dla każdego z tych przedmiotów z jakiej bestii został zdobyty i na tej podstawie losować przedmioty. Albo wprowadzić więcej typów przedmiotów dla każdej ich kategorii i każdemu przypisać pewien zakres z którego byłyby losowane przedmioty ekwipunku. Jedno i drugie rozwiązanie wymagałoby zmian w kodzie
Cytat:
Od turniejow duzo wazniejsze stalo sie miejsce w rankingu najpotezniejszych, ktore daje wszystko: zloto, poziom, przewage w walkach z przeciwnikami itp.
.
Zawsze tak było. Wyższy poziom zawsze dawał przewagę, więcej złota na ulepszenia. Jedyną różnicą był kiedyś brak balansu, przez co wybrawszy odpowiednią klasę, można było swobodnie pokonywać przeciwników 100 poziomów wyżej, tylko dlatego, że mieli pecha wybierając słabą profesję dla swojej postaci.
Cytat:
Teraz w wyscigu o palme pierwszenstwa gra PvE na najwyzszym poziomie jest obowiazkiem, a turnieje PvP opcja (grunt by klikac jakies 7/7, by zyskac co tydzien tego darmowego expa).
To akurat jest wynikiem mniejszej ilości graczy. Kiedyś gdy w grę grało ich znacznie więcej, trzeba było się wysilić i zaryzykować by zająć sensowne miejsce. Teraz już nie jest to konieczne, bo konkurencja do czołowych miejsc w rankingach turniejowych jest mniejsza.
Cytat:
gra sie zmienia, zalozenia obiegaja od tych sprzed lat, i chcialbym wiedziec, w jakim kierunku podazaja.
Nie wiem jakie były założenia Wojtka gdy tylko on prowadził grę. Moje opierają się na rozwijaniu nowych i re-introdukcji starych, które były interesujące w poprzednich wersjach gry (np. te wyzwania).
Cytat:
(miejsce w hipotetycznym rankingu wyzwan, albo czyms podobnym, jest ciekawe, ale nie daje nic w grze)
Nigdzie nie było powiedziane, że wyzwania powrócą w dokładnej i niezmienionej formie jak w V erze. Skąd wiesz, że nie będą nic dawać?
Cytat:
Moze tylko w moim odczuciu, ale kazda era wydaje sie teraz w pewien sposob niepelna. Poprawiona zostala wiekszosc bledow starej, ale dodano nowe: albo wprowadzone na szybko, albo zwyczajnie niedopracowane (naprawa), ktore burza rownowage rozgrywki, a wcale nie byly konieczne.
Wojny też nie były konieczne, a zostały dodane ;-) Ale faktem jest, że nie wszystko zostało zrobione tak jakbyśmy tego chcieli. Brakło nam niestety czasu.
Cytat:
Tsumoso, Już pisałem że postać Haarta jest przekoksana poprzez te jakże zbalansowane itemy z questów... Jakby teraz wszyscy pozdejmowali te itemki z questów i dali normalne to pewnie Haart mógłby pomarzyć o biciu topki od góry do dołu...
To raczej wynik gry berserkerem, który jest klasą świetną w pvp. A Haart naprawdę potrafi nią grać ;-)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum