Forum Lotharis Strona Główna

 Ogłoszenie 

DISCORD a co mi tam...


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Emilka
2010-12-27, 15:58
Jaki jest limit podnoszenia talentów Kulą Życzeń?
Autor Wiadomość
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
  Wysłany: 2010-12-22, 14:28   Jaki jest limit podnoszenia talentów Kulą Życzeń?

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Kuli Życzeń i teraz znowu wróciła kwestia tej kulki oraz spraw z nią związanych.

W różnych przykładach czy postach na forum była mowa o podnoszeniu skilli nawet na 10 lvl za pomocą kulek - nie było jednak mowy o tym czy ten 10 lvl to limit czy tylko przykładowa liczba.

:gun: Jest WIELKI PROBLEM jeśli dany talent nie ma ograniczenia w rozwijaniu go kulkami i można w nieskończoność.

Dlaczego?
- teoretycznie to zwykła rzecz, którą można przehandlować i prędzej czy później ktoś będzie miał ich wiele drogą handlu (oraz własny fuks + quest )
- umożliwi to rozwój talentów wiele wyżej
- zwłaszcza niektóre talenty są bardzo mocne powyżej swojego 7 lvlu, chodzi tu PRZEDE WSZYSTKIM o:
:gun: Ciosy dodatkowe siłowego mnicha - bez limitu mógłby on teoretycznie osiągnąć poziom: 100% szans na 100% dmg z dodatkowego ciosu... :shock: śmierć i zniszczenie! [ Mamy w gildii siłowego mnicha i poruszana była już prywatnie w bardzo wąskim gronie kwestia ewentualnej zrzutki Kulek Życzeń by ze słabego mnicha zrobić niszczyciela wszystkiego co żyje ;P ]
:gun: Niewrażliwość barbarzyńcy: teoretycznie z dużą ilością kulek można by osiągnąć 100% szans na redukcje 100% obrażeń - postać prawie totalnie niezniszczalna, jedyne ciosy jakie go zranią to chyba kilka z ciosów specjalnych jak dodatkowe ciosy mnicha ( patrz wyżej :D ), dodatkowe ciosy łowcy, dodatkowe ciosy szerma oraz (chyba) dmg z kultów

Możecie mówić, że to nierealne żeby ktoś zdobył tyle kulek... ale od czego jest handel, od czego jest gildia? Wszystko jest możliwe, to realne - realne zagrożenie dla balansu rozgrywki w "endgame".

W świetle powyższego:
Apeluje by (jeśli teraz nie ma) nałożyć limit rozwijanego talentu: 10 lvli na talent, wydaje się to w miarę rozsądne. Jeśli nie ma limitu należy go bezzwłocznie wprowadzić, inaczej zdestabilizuje to grę w późniejszym etapie.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Fayl
Zasłużony dla Rivangoth
Haxxx



Wiek: 36
Posty: 605
Piwa: 64/20

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 14:30   

Nie ma limitu. Każdy kolejny poziom kosztuje więcej kul.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Caus

Argh Buntownik
Lykon
Rycerz
Wiek: 34
Posty: 539
Piwa: 11/30
Skąd: Kraków - BG

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 14:37   

i mam nadzieję że zwiększa się on wykładniczo :D
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail] [WWW]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 14:41   

tzn coś w ten deseń?

8 lvl - 1 kula (lvl 160)
9 lvl - 1+2=3 kule (lvl 180)
10 lvl - 1+2+3=6 kul (lvl 200)
11 lvl - 10 kul (lvl 220)
12lvl - 15 kul (lvl 240)
13 lvl - 21 kul (lvl 260)

13 lvl to już 75% na 75% zmniejszenia obrażeń barba na 260 lvlu
13 lvl to już 70% na 70% dmg mnicha na 260 lvlu

14 lvl - 28 kul (lvl 280)
15 lvl - 36 kul (lvl 300)
16 lvl - 45 kul (lvl 320)

16 lvl to już 90% na 90% redukcji na 320 lvlu
16 lvl to już 85% na 85% dmg z dodatkowego ciosu na 320 lvlu

17 lvl - 55 kul (lvl 340)
18 lvl - 66 kul (lvl 360) <- barb osiąga 100% niewrażliwości
19 llv - 78 kul (lvl 380) <- mnich osiąga 100% na 100% dmg dodatkowego

Śmiejcie ale te liczby kulek wydają się teraz wysokie - a ja mówię, że jest furtka na nadużycia. Wystarczy już 15-21 kulek i już ma się postać wygrywającą wszystko, prawie niepokonaną (15-21 to akurat ~~liczebność gildii) - wyżej jest coraz śmieszniej, trudniej osiągnąć i raczej by się nie opłacało ale jednak...
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 14:49   

Cytat:
Apeluje by (jeśli teraz nie ma) nałożyć limit rozwijanego talentu: 10 lvli na talent, wydaje się to w miarę rozsądne. Jeśli nie ma limitu należy go bezzwłocznie wprowadzić, inaczej zdestabilizuje to grę w późniejszym etapie.


Zupełnie jakby śmiecie z questów już tej destabilizacji nie uczyniły.

Co do kulek to się zgadzam. Zebranie 21 kul to przy obecnej sytuacji... całkiem realna możliwość.

Bo z zadania każdy 1 kulę otrzyma, czyli GWn 23 BG 20 RA 20 PMC 20 itd
+ ewentualne kulki które wypadły. Nie wiem jak inne gildie, ale jestem przekonany że w tych czterech powyższych gildiach nie byłoby niemal żądnych problemów ze zrzutką na kule dla jednej osoby.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 14:56   

Zgadzam się z przedmówcami, kule stwarzają niszczycielskie możliwości - zwłaszcza barbów mogą zrobić niepokonanymi.
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 15:09   

Wyobraźcie sobie: siłowy mnich rabie co rundę za 1500 czy może już 2000 dmg?
Wyobraźcie sobie: byle jaki barb niezależnie od buildu jest nie do ubicia, nawet gdyby upadł 50 razy? albo waliło się w niego atomówkami?

WTF.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 15:12   

Nikt normalny nie odda takiego przedmiotu tylko po to by wzmocnić kolegę. Każdy przecież chce rozwinąć swoje własne profity. A już przekonanie 15-20 osób by zrezygnować ze swojej kuli życzeń wg mnie zakrawa na niemożliwość. Pomijam już fakt, że to byłby ewidentny pushing gdzie jedna postać odnosi permanentną korzyść kosztem innych.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
Azareus
Zasłużony dla Rivangoth


Brak
Posty: 1289
Piwa: 193/62

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 15:14   

Cytat:
Nikt normalny nie odda takiego przedmiotu tylko po to by wzmocnić kolegę.


Mogę obalić to stwierdzenie nawet dzisiaj.

Cytat:
Pomijam już fakt, że to byłby ewidentny pushing gdzie jedna postać odnosi permanentną korzyść kosztem innych.


czyzbys sugerował, że za pushing ktos zostanie, ekhm... UKARANY? :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 15:20   

Phil, rozwiążmy to limitem jakimś.

Nie można to zbytnio podciągnąć pod pushing - jedni gracze zdobywają złoto a jedna osoba traci złoto (na alchemowanie) i zdobywa kulki życzeń... coś za coś, zwykły deal, handel, komu bardziej się opłaca widać - ale jest możliwy... i kwestią np. skoordynowanych działąń gildii.

Gwarantuje Ci, że bez problemu będzie można uzyskać kule życzeń w dużej ilości. Potrzebny jest limit i to już... teraz, póki nie ma jeszcze tego problemu a jest dopiero jego wizja.
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Phil


-
Wiek: 43
Posty: 1458
Piwa: 275/41
Skąd: Kraków

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 15:38   

Cytat:
Mogę obalić to stwierdzenie nawet dzisiaj.


W uczciwy sposób nie da się zebrać więcej niż kilka kul. Nakłanianie innych do osłabienia swojej postaci w celu wzmocnienia innej też podpada pod pushing. Gdyby ktoś zażądał ode mnie mojej to bym go wyśmiał. I podejrzewam, że 95% osób by tak postąpiło.

Cytat:
czyzbys sugerował, że za pushing ktos zostanie, ekhm... UKARANY? :shock:


Jeśli by się okazało, że w obrębie jednej organizacji ktoś ma 20 kul a w logach transakcji widać ich przepływ od pozostałych członków do tej jednej to wątpliwości nie ma. Ukarać można na wiele sposobów - niekoniecznie banem.

Sztywnego ograniczenia nie będzie, ale zastanowię się nad zmianą ilości potrzebnych kul na kolejne poziomy.
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [WWW]
 
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 15:40   

Phil napisał/a:
Nikt normalny nie odda takiego przedmiotu tylko po to by wzmocnić kolegę.

... Phil, ile już grasz w woje i rozwijasz? Bo to stwierdzenie jest chyba z jakiejś innej rzeczywistości.

Phil napisał/a:
A już przekonanie 15-20 osób by zrezygnować ze swojej kuli życzeń wg mnie zakrawa na niemożliwość.

Chcesz się założyć?

Phil napisał/a:
Pomijam już fakt, że to byłby ewidentny pushing gdzie jedna postać odnosi permanentną korzyść kosztem innych.

Hm... nie jestem pewien czy można by było to do końca tak traktować.
Po pierwsze jest to sprzedaż jak każda inna. Musiałbyś wtedy potraktować wszystkie inne sprzedaże wypadajek jako pushing, bo "jedna postać odnosi permanentną korzyść kosztem innej". Poza tym płaci złotem, więc jest to wymiana handlowa. Sami stworzyliście tą możliwość i teraz ustalanie czym można handlować, a czym nie, a zwłaszcza gdy taki handel już miał miejsce, jest trochę dziwne. Bo tak samo można traktować wypadajki za które dostaje się exp i talony.
Albo przyjmijmy, że ktoś odda swoją kulę życzeń do dyspozycji gildii. Wtedy też można dać ją postaci która najbardziej skorzysta.
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Irmis



Yaya Worobij Miomate
Wiek: 39
Posty: 944
Piwa: 75/27
Skąd: Haga

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 15:44   

Ponoc chodzilo o sprawianie, by naduzycia byly niemozliwe/nieoplacalne. Handel kula zyczen nie powinien byc technicznie mozliwy skoro sprzedawanie i kupowanie ich na targu moze byc odebrane jako push, zaleznie od odgornej decyzji.
_________________
"Niektórzy twierdzą, że nie powinno się pić sherry wcześnie rano. Mylą się."
TP
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
 
     
Tsumoso
GWN Technocrat


Tsumoso
Krasnolud
Posty: 512
Piwa: 86/82
Skąd: GWN

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 15:46   

Cytat:
Sztywnego ograniczenia nie będzie, ale zastanowię się nad zmianą ilości potrzebnych kul na kolejne poziomy.


Phil, mam nadzieję, że dasz się przekonać do ograniczenia lub innego prostego rozwiązania gdyż....

... mam pewne info o którym w sumie nie wypada mówić na forum. Niezbędne jest sztywne ograniczenie lub pewne inne zmiany (np. wyłączenie opcji handlowania Kulami Życzeń). Inaczej bardzo źle to widzę. Bardzo źle i mam uzasadnione obawy - wynikające właśnie z wiedzy jaką posiadam a którą nie podzieliłem się tu na forum.

Sprawa jest pilna.
Phil, można gg? Moje: 9625279
_________________
"Change is inevitable. All you can do is make sure it happens in your favor"
Chaos God Tzeentch, God of Change. The Changer of Ways. His domain covers the chaotic Winds of Magic, evolution and change, scheming and manipulation of all kinds, mundane as well as arcane.
Ostatnio zmieniony przez Tsumoso 2010-12-22, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
mindmaster


Haart
Mroczny Elf
Berserker

Wiek: 38
Posty: 396
Piwa: 20/8

Zloto
Wysłany: 2010-12-22, 15:46   

Phil napisał/a:
W uczciwy sposób nie da się zebrać więcej niż kilka kul. Nakłanianie innych do osłabienia swojej postaci w celu wzmocnienia innej też podpada pod pushing.

Tylko problem leży w tym, że nikt nie nakłania do osłabiania własnej postaci. Przecież handel eliksirami jest legalny, skup kiści złotej porzeczki jest legalny. Czym różni się bonus dawany przez kulę życzeń od bonusów uzyskiwanych z eliksirów stałych? Nie widzę innego uzasadnienia tego jako pushing innego niż "bo my tak mówimy"...
_________________
Haart
Mroczny Berserker
Grow in Power

Denarius Czarny
Mroczny Najemnik

It's gonna blow!
Postaw piwo autorowi tego posta [Profil] [PM] [E-mail]
  Gildia Wielkich Niezależnych
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
[ ZAMKNIĘTY ]
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 16