Forum Lotharis

Dyskusje o grze. - [Dyskusja]O przyszłości S:W i nie tylko...

Phil - 2012-04-14, 23:10
Temat postu: [Dyskusja]O przyszłości S:W i nie tylko...
Temat otwarty pod wszelką dyskusję związaną z ogłoszeniami w tematach:

http://rivangoth.net/viewtopic.php?t=2438 - pierwsze informacje
http://rivangoth.net/viewtopic.php?t=2447 - I oficjalny news
http://rivangoth.net/viewtopic.php?t=2461 - II oficjalny news
http://rivangoth.net/viewtopic.php?t=2465 - III oficjalny news
http://rivangoth.net/viewtopic.php?t=2468 - IV oficjalny news
http://rivangoth.net/viewtopic.php?t=2469 - V oficjalny news

Altran - 2012-04-15, 09:56

Patrząc na te 4 screeny to najbardziej mnie zaciekawiło jak będzie wyglądał rozwój postaci (bo tutaj mamy tylko ogolne statystyki w screenach z walki w których nie ma np ataku i obrony), no ale ogólnie fajnie, że chce wam się coś takiego robić :P
Assaoth - 2012-04-15, 11:08

Szczerze to watpie, zeby to sie przebilo - za bardzo margonemowsko-myfantasowiskie (przynajmniej na tych zrzutach). Mimo wszystko trzymam kciuki - powodzenia panowie ;P
Duroc - 2012-04-15, 12:30

PO pierwszym screenie przypomniało mi się dzieciństwo:) "Hirołsi" :D
Fayl - 2012-04-15, 12:58

Cytat:
za bardzo margonemowsko-myfantasowiskie (przynajmniej na tych zrzutach). Mimo wszystko trzymam kciuki - powodzenia panowie
W żadną z tych nie grałem to nie wiem, ale myślę że takich "real-time'owych" mmo to to nie przypomina.
A HoMM lubię. ;)

Phil - 2012-04-15, 13:41

Cytat:
za bardzo margonemowsko-myfantasowiskie


Inspirację czerpiemy z różnych źródeł, ale akurat ani Margonem, ani Myfantasy nie znajdują się wśród nich. Robimy też wszystko po swojemu, więc sądzę, że projekt końcowy nie powinien być kopią, ani nawet pochodną żadnej gry (choć faktycznie, pewne podobieństwa na pewno będą nieuniknione ;) ).

Vaakirath - 2012-04-15, 14:42

System nabijania tur planujecie zrobić tak jak w Wojownikach, czy może na grę w wasz nowy projekt będzie trzeba poświęcić o wiele więcej czasu? A kolejne pytanie będzie się tyczyć systemu mikropłatności a mianowicie czy będzie to bardziej dodatek uprzyjemniający grę jak Konto: Obywatel czy może coś co drastycznie będzie wpływało na balans między graczami?
Fayl - 2012-04-15, 14:49

Cytat:
coś co drastycznie będzie wpływało na balans między graczami
Jestem bardzo bardzo przeciw takim rozwiązaniom. :)
Vaakirath - 2012-04-15, 14:54

To bardzo mnie to cieszy :P
Phil - 2012-04-15, 15:10

Nie będzie żadnego systemu ograniczającego czas grania, bo rozwój postaci będzie stopniowo zwalniał, więc gracze spędzający mniej czasu dziennie w pewnym momencie zbliżą się bardzo do tych (ale naturalnie nie dogonią - bo byłoby to niesprawiedliwe), którzy grają więcej - tylko zajmie im to dłuższy okres czasu. Tak przynajmniej planujemy.

Gra zresztą ma się bardziej koncentrować na strategii, niż na samej sile postaci. Tak więc możliwe będzie pokonanie silniejszego przeciwnika, jeśli podejmowane decyzje przez słabszą postać będą celniejsze. Także z wojownikami w zasadzie poza otoczką klimatyczną nie będzie mieć wiele wspólnego.

Jeśli zaś chodzi o opcje płatne, to nasza polityka się nie zmienia - opcje płatne będą oferować graczom poszerzoną przyjemność z gry, ale na pewno nie przewagę w prędkości rozwoju postaci (np. EXP*1.5). Zmieni się tylko forma z wykupu pełnego pakietu premium jak jest w Wojach, na system mikropłatności za różne drobne udogodnienia - jak przykładowo własny avatar, czy kupno bardziej prestiżowego domu.

Drakki - 2012-04-15, 18:19

Zapowiada się ciekawie. Czekam na więcej info (screenów) ;)
Marduk - 2012-04-15, 20:16

Oby ta gra kosztowala tyle co wojownicy czyli browar na miesiac
Noggenfogger - 2012-04-15, 22:47

Wygląda ciekawie. Jeżeli zrobicie otwarty, rozległy świat, z różnorodnymi krainami i każda będzie miała swoje opcje społecznościowe jak karczmę, czy jakąś wioskę, gdzie można się wybrać razem z kompanami, to jestem jak najbardziej na tak i piszę się na zamknięte alfa testy!

Co do zakończenia prac rozwojowych na S:W, to spodziewałem się tego. Miło, że nie porzuciliście uniwersum tylko stawiacie potężny krok naprzód. Mam nadzieję, że ta wersją Lotharis zawojuje polski internet :)

Tsumoso - 2012-04-15, 23:25

Ciekawe ciekawe. Nie ukrywam, że bardzo mnie kręcą gry typu kombinowanie+turowa.
Phil - 2012-04-15, 23:26

Jak wspomniałem planujemy rozbić wszelkie płatne usługi na mikropłatności, więc każdy będzie mógł sobie wybrać i kupić to co mu potrzebne/ma akurat ochotę mieć, bez konieczności zakupu całego pakietu premium, jak to jest z Wojami. Konkretnych przykładów cen na razie nie jestem w stanie podać, bo po prostu jest jeszcze zbyt wcześnie na to.

Planujemy stworzyć rozległy świat, w którym każda kraina będzie miała swój unikalny charakter, na który składać się będą lokalne zadania, stworzenia, lokalizacje, historie i klimat, które będzie można zgłębiać zarówno samotnie jak i w towarzystwie przyjaciół. Taki jest przynajmniej plan.

Do testów jeszcze niestety jest dość daleko, ale na pewno takie będą przeprowadzane, może nawet już najbliższej zimy. Oczywiście powiadomimy o tym zawczasu.

Marduk - 2012-04-16, 16:07

Myśle że bedzie oddzielne forum tak ?:)
Czekam z niecierpliwoscia, oby jak najszybciej były testy

Haspen - 2012-04-25, 21:12

*marudzenie starego dziada*

*więcej marudzenia*

No, skoro złe rzeczy już rzekłem, czas na pochwałę ;)

Mnie osobiście pomysł się podoba, szczególnie że dobrze pamiętam to dziwne coś co się raz pojawiło w odmętach czasu. Projekt jak najbardziej ładny, otoczka a la Hirołsi też doda smaczku.

Można wiedzieć co to dokładnie będzie? MMORPG z otoczką strategiczną? Masowa strategia z otoczką RPG? Bardziej nastawiona na indywidualność, czy gildie jak to było w Wojach? No i co do mapy - widzę podział na terytoria, te terytoria to po prostu kawałki mapy, czy będzie je można (np: gildią) podbić/zająć itp?

No i poza tym, zbierajcie pieniążki na (tonę) reklamy; jeśli ten pomysł nie ma spalić na konewce, gra musi ruszyć - jak już ruszy - z kopyta, co oznacza reklamy na stronach, listach gier, na portalach i innych popularnych 'sajtach'. Jeśli chcecie liczyć na starą gwardie + ewentualni koledzy, to gra szybko pójdzie na dno ;P

Chyba że już macie pękatą skarbonkę oznaczoną 'NA REKLAMę', to wtedy pozostaje mi jeno życzyć powodzenia ;)

Grudo - 2012-04-25, 21:24

Cytat:
No i poza tym, zbierajcie pieniążki na (tonę) reklamy; jeśli ten pomysł nie ma spalić na konewce, gra musi ruszyć - jak już ruszy - z kopyta, co oznacza reklamy na stronach, listach gier, na portalach i innych popularnych 'sajtach'. Jeśli chcecie liczyć na starą gwardie + ewentualni koledzy, to gra szybko pójdzie na dno ;P

Najwazniejszy fragment wypowiedzi ;)
Gier przegladarkowych jest obecnie tak duzo ze trzeba je wciskac graczom a nie liczyc ze przypadkiem je znajda ;)

Mam nadzieje ze projekt sie uda (sukces tamtego moze tez ozywic woje)

Phil - 2012-04-26, 15:19

Cytat:
Myśle że bedzie oddzielne forum tak ?:)


Na razie jeszcze nie myślimy o takich kwestiach ;)

Cytat:
Można wiedzieć co to dokładnie będzie? MMORPG z otoczką strategiczną? Masowa strategia z otoczką RPG?


Hmm... w gruncie rzeczy trudno powiedzieć ;) W walce nacisk położymy na strategię, ale obecny też będzie element rozwoju postaci (tyle, że na zupełnie innych zasadach niż w wojach). Dostępne będą tryby walki samodzielnej jak i grupowej. A otoczką tego będzie świat Seavranu znany z Wojowników.

Cytat:
No i co do mapy - widzę podział na terytoria, te terytoria to po prostu kawałki mapy, czy będzie je można (np: gildią) podbić/zająć itp?


To po prostu kawałki mapy (jest ona podzielona na krainy, dzielnice i obszary). Nie można ich podbijać, aczkolwiek możliwości wojen międzygildyjnych nie zabraknie.

Cytat:
No i poza tym, zbierajcie pieniążki na (tonę) reklamy; jeśli ten pomysł nie ma spalić na konewce, gra musi ruszyć - jak już ruszy - z kopyta, co oznacza reklamy na stronach, listach gier, na portalach i innych popularnych 'sajtach'. Jeśli chcecie liczyć na starą gwardie + ewentualni koledzy, to gra szybko pójdzie na dno


Zaczniemy na pewno od udostępnienia gry w wersji beta przez jakiś czas, zanim zaczniemy się ogłaszać. I zanim pomyślimy na poważnie o reklamie, musimy mieć jako tako działającą wersję, a do tego jeszcze trochę czasu upłynie.

Haspen - 2012-04-26, 20:46

Czyli...

Woje wchodzą w 'prawdziwą' grafikę + chodzenie po mapie. I walki rodem z HoMM.

Fajnie, trzymam kciuki :)

PS: Tak przy okazji, to chyba będzie podobne to tRPG (Tactical Role Playing Game), a la seria Fire Emblem tudzież Final Fantasy Tactics.

Chyba że założenia macie kompletnie inne ;)

Phil - 2012-04-26, 20:51

Cytat:
Woje wchodzą w 'prawdziwą' grafikę + chodzenie po mapie. I walki rodem z HoMM.


Tylko plansze będą przypominać te z HoMM, sama walka będzie wyglądać zupełnie inaczej.

Grudo - 2012-04-26, 22:13

Walka to raczej disciples 3 niz homm ;)
Fayl - 2012-04-26, 22:58

Cytat:
PS: Tak przy okazji, to chyba będzie podobne to tRPG (Tactical Role Playing Game), a la seria Fire Emblem tudzież Final Fantasy Tactics.
Obie serie przeszedłem (tzn fire emblemy tylko te nowsze, na NDS/GC/Wii). Jakby to miał być jakiś wyznacznik... ;P

Cytat:
Tylko plansze będą przypominać te z HoMM, sama walka będzie wyglądać zupełnie inaczej.
E, z tym "zupełnie" to przesadzasz. ;)

Cytat:
Walka to raczej disciples 3 niz homm
Trzecich disciplesów nie miałem okazji widzieć (i chyba nie planuję), ale jeśli system jest podobny do dwóch pierwszych części to zdecydowanie bardziej homm niż disciples.
Phil - 2012-04-27, 03:34

Cytat:
E, z tym "zupełnie" to przesadzasz. ;)


Nooo dobra, trochę może i to przypomina z wyglądu plansze HoMM, ale sama mechanika jest dość odległa ;)

Cytat:
Trzecich disciplesów nie miałem okazji widzieć


A ja nawet nie miałem okazji widzieć żadnych ;)

Grudo - 2012-04-27, 09:58

Cytat:
Trzecich disciplesów nie miałem okazji widzieć (i chyba nie planuję), ale jeśli system jest podobny do dwóch pierwszych części to zdecydowanie bardziej homm niż disciples.

system walki jest zupelnie inny niz w poprzednich czesciach ;) , tutaj jest mapka tak jak w homm tylko ze jednostki maja standardowo po 1 zyciu ;P

Stolarz - 2012-05-13, 00:41

Trzymam kciuki za wasz projekt. Może jak to wam wypali to i zwykłych wojów da się wskrzesić (ale może już nie w takiej formie ciągłości er, tzn. że były by nieokreślone odstępy pomiędzy kolejnymi erami, ew. większe odstępy niż są obecnie).

No i tak jak chłopaki mówią reklama, reklama i jeszcze raz reklama (bo bez tego to nawet nie będzie komu walczyć z tym żółtym tałatajstwem ;P ).

No i przydałoby się do testów pozapraszać starych graczy przez e-maile

Phil - 2012-05-13, 12:02

Zanim gra ruszy oficjalnie, będą beta testy. Jeszcze nie wiemy czy otwarte, czy zamknięte - ale będą na pewno. Przy czym w tej chwili trudno mi powiedzieć kiedy, ale podejrzewam, że nie wcześniej jak w zimie. Na pewno będziemy potrzebować jeszcze przynajmniej pół roku na prace nad grywalną wersją. Minimum.
Emilka - 2012-05-13, 23:14

pół roku kupa czasu... a już jutro D3 się pojawia ;)
Ale ciekawe to jest co napisaliście :) oby się wszystko udało a może będzie lepiej niż jest teraz co życzę nam :)

Irmo - 2012-05-15, 12:48

Podoba mi się ;] Liczę, że wkrótce ujawnicie coś więcej, bo teraz to tak napisałeś, że niby wszystko fajnie, ale niewiele wiadomo ;)
Phil - 2012-05-15, 13:46

Niewiele wiadomo dlatego, że prace trwają i są jeszcze wciąż na stosunkowo wczesnym etapie. Planujemy przygotować za mniej więcej miesiąc krótki materiał wideo, który pokaże nieco więcej na temat bieżącego stanu projektu.
Mikael AsselfaR - 2012-06-08, 03:18

Mechanika to najważniejszy atut tej gry, grałem w wojowników dwie ery wcześniej i cholernie mi się podobało(wykupiłem wszystkie utracone tury:P) A trochę ich było, miałem około 150+ poziom i grało wtedy naprawdę wiele osób. Miałem też cały czas obywatela(w końcu to jak "paczka chipsów":P

Za konkurencje macie takich koksów, że w dupie się przewraca, Travian Games itp. a mimo to Wasze projekty są ambitne i mega dobrej jakości, naprawdę podziwiam Was za to, bo robicie tą grę tylko dla własnej frajdy i społeczności, zarobkiem bym tego nie nazwał, macie klase, serio.

Robiąc grę bardziej strategiczną i zależną od inteligencji gracza możecie zyskać więcej na rynku no i społeczność graczy będzie lepsza, czasami mam sam ochotę pograć w jakiegoś RPG, ale taka typowa młodzież i dzieci 8-16 lat strasznie źle na mnie działają.

Nie łatwo mnie rozśmieszyć, ale niektóre teksty przy walkach/questach są ZAJEBISTE, nie rezygnujcie z tego, może nawet dodajcie czasami jakąś wulgarną otoczkę(podobną do Wiedźmina, ale oczywiśce unikalną), wydaje mi się, że wiele można ugrać, gdy gra będzie mieć troche ciemniejszy charakter.

Tommyth - 2012-06-16, 17:02

Ze screenów gra wygląda na strasznie rozbudowaną i skomplikowaną, więc mam nadzieję że ładnie owiniecie to w tutoriale, a opcje bedą sie pojawiać po kolei, jedna po drugiej, żeby nowy gracz nie zniechęcił się przed dokładnym poznaniem gry.

Apetyty rozbudzone :D

Phil - 2012-06-17, 10:32

Mikael AsselfaR, dzięki za miłe słowa.

Cytat:
Nie łatwo mnie rozśmieszyć, ale niektóre teksty przy walkach/questach są ZAJEBISTE, nie rezygnujcie z tego, może nawet dodajcie czasami jakąś wulgarną otoczkę(podobną do Wiedźmina, ale oczywiśce unikalną), wydaje mi się, że wiele można ugrać, gdy gra będzie mieć troche ciemniejszy charakter.


Absolutnie nie zamierzamy rezygnować z obecnego stylu, choć wydaje mi się, że nadal będziemy unikać zbyt dosadnych wulgaryzmów.

Cytat:
Ze screenów gra wygląda na strasznie rozbudowaną i skomplikowaną, więc mam nadzieję że ładnie owiniecie to w tutoriale, a opcje bedą sie pojawiać po kolei, jedna po drugiej, żeby nowy gracz nie zniechęcił się przed dokładnym poznaniem gry.


Rozbudowana owszem, skomplikowana - chyba nie aż tak bardzo. Choć skomplikowanie to subiektywne odczucie, ale nawet jeśli ktoś mógłby grę za takową uznać, to planujemy ubrać ją w stosunkowo wygodny i łatwy w obsłudze interfejs.
Jeśli chodzi o tutoriale to raczej jako samych w sobie nie będzie, poza elementarnym wprowadzeniem do profesji i walki w etapie początkowym gry. Każdy ekran będzie miał jednak przy sobie pomoc, wyjaśniającą wszystkie czynności jakie można na nim wykonać (znaki zapytania w górnym prawym rogu głównego okna).

Talphion - 2012-06-17, 14:04

Życzę powodzenia w projekcie.

Chętnie będę czytał kolejne wiadomości i trzymał kciuki.

mef - 2012-06-17, 22:51

Fajno... ale liczyłem na tych Magików z dziesięcioma nowymi klasami. Mimo to świetnie się zapowiada.
Spider4 - 2012-08-09, 00:30

Ja powiem tylko jedno: powalił mnie ten celowy czy też nie jak dla mnie Easter egg na zrzucie 2-4 czyli postać kobieca i dwa miejsca tors-tors w wiadomym miejscu :D I z tego co widzę sporo rzeczy ma wejść za które ja i inni podczas dawania propozycji byli nazywani heretykami ;P A jedna mala uwaga: moglibyście zmienić wygląd gry, bo ten obecny jest trochę bury i bardziej kojarzy mi się z pierwszymi grami tego typu niż grą z 2012 roku. Dla mnie ideałem byłoby zobaczenie czegoś zbliżonego do stali, skał, czyli tego czym walczą wojownicy (ideałem byłby design podobny do tego z disciples czyli bardziej hmmm taki:
http://www.disciples.pl/files/paladyn_936.png
http://disciples.phx.pl/D...ts/unit_025.jpg
ale to już fanaberie moje :) )

EDIT: Nie za bardzo podoba mi się ścieżka "rzemieślnika". Kojarzy mi się to z grami, które swego czasu powstawały masowo na pewnym silniku Vallheru czy jakoś tak. Osobiście zdecydowanie wolałbym, aby gracze skupili się na klasach walczących a umiejętności typu kowalstwo, płatnerstwo, rymarstwo, krawiectwo, wand/staf/bow carvering (nie wiem jak to nazwać po polsku) czy rusznikarstwo powinny jeśli już istnieć w formie umiejętności/zawodów, które gracz może w dowolnej chwili się nauczyć - może ale nie musi i rozwijać. Lub ewentualnie jeśli już powiązać to jako umiejętności poboczne z daną ścieżką, np. Wojownik zna się na kowalstwie, Mag na zaklinaniu, a łotrzyk na staff/bow carveringu (nie tylko kradnie po mieście ale i np skradanie się w lesie i skorzystanie z tego co ma, czyli na szybko nastruganie strzał itp. ) Albo jak już w ogóle wywalcie klasy/ścieżki i uwolnijcie rozwój jak w Arcanum (jak poczytałem o golemach to przypomniały mi się mechaniczne pająki i automaty z tej gry :P ) czy Call of Cthulhu, czyli drzewka umiejętności i grupy i gracz rozwija w jakiś sposób sam


EDIT: A, z ciekawości. Jak planujecie rozwiązać PvP? Będą tylko kiedy dany gracz będzie online? Jakieś automatyczne rozstrzygnięcie tak jak teraz czy może jakiś automat będzie kierował postacią gracza kiedy go nie ma? Pytam, bo jednak automaty są dość łatwe do rozpracowania i może dojść do sytuacji kiedy gracz ma super postać i jest niepokonany, ale kiedy jest gracz online, a na off wszyscy go jadą jak chcą :P

Phil - 2012-08-09, 14:27

Cytat:
celowy czy też nie jak dla mnie Easter egg na zrzucie 2-4 czyli postać kobieca i dwa miejsca tors-tors w wiadomym miejscu


Mężczyzna też ma dwa miejsca na torsie :P Jedno na koszulę, drugie na napierśnik ;)

Cytat:
I z tego co widzę sporo rzeczy ma wejść za które ja i inni podczas dawania propozycji byli nazywani heretykami


Woje były ze względu na swój charakter i pewne utarte tradycje dość ograniczone pod względem możliwości dodawania takich elementów. Dlatego prace nad nimi zostały zawieszone i rozpoczęliśmy nowy projekt oparty na tym samym świecie, wolny od tych ograniczeń.

Cytat:
A jedna mala uwaga: moglibyście zmienić wygląd gry, bo ten obecny jest trochę bury i bardziej kojarzy mi się z pierwszymi grami tego typu niż grą z 2012 roku.


Wygląd jest skromny, to prawda, aczkolwiek to celowe. Przesadnie ornamentowany interfejs odwraca uwagę i często zabiera sporo cennego miejsca. Poza tym na chwilę obecną kwestie estetyczne są dla nas drugorzędne i wolimy się skupić na funkcjonalności. Niech wszystko co najważniejsze zacznie nam działać, potem będziemy myśleć nad upiększeniem wyglądu. Tak czy inaczej, Fayl wdrożył mechanizm obsługujący "skórki", więc z czasem pojawi się wybór wyglądów, w tym być może podobnych do przytoczonych przez Ciebie.

Cytat:
EDIT: Nie za bardzo podoba mi się ścieżka "rzemieślnika". Kojarzy mi się to z grami, które swego czasu powstawały masowo na pewnym silniku Vallheru czy jakoś tak.


Nie grałem, więc się nie orientuję jak to tam było rozwiązane. U nas ścieżki to bardzo luźne kategorie, gromadzące pod sobą pasujące doń umiejętności. Klas jako takich nie będzie, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by łączyć ze sobą umiejętności różnych profesji. Jeśli gracz, którego postać zorientowana jest na profesję wojownika, zechce zająć się także produkcją różdżek dla magów, to droga ku temu jest otwarta. Ba, jedna postać będzie mogła wręcz czerpać z każdej ze wszystkich ścieżek wszystko co uzna za przydatne w swoim stylu walki. Ale jeśli ktoś zechce się specjalizować, to także będzie mógł to zrobić, nawet jeśli zdecyduje się grać tylko i wyłącznie rzemieślnikiem (oczywiście omija go wtedy element walki, ale przecież zawsze może mieć też inne postacie, które zajmą się wojaczką, magią czy łotrzykostwem - wtedy nic go nie ominie).

Cytat:
A, z ciekawości. Jak planujecie rozwiązać PvP?


Wiele kwestii w PvP stoi jeszcze pod znakiem zapytania - na razie mamy w tej materii tylko luźną koncepcję. Jednak w zasadzie pewne jest na chwilę obecną, że w tym rodzaju walki brać udział będą tylko gracze online. Być może pojawią się jakieś tryby PvP, w których obecność innych graczy nie będzie niezbędna by walka się odbyła, ale nie rozważaliśmy póki co takiej możliwości, ponieważ obecnie wciąż jeszcze opracowujemy i implementujemy podstawowe elementy gry (w chwili obecnej pracujemy nad dość grubym zagadnieniem - czyli postacią i wszystkim co z nią związane: umiejętnościami, ekwipunkiem).

Irmo - 2012-12-15, 13:21

Najwyraźniej jeszcze tego nie napisałem po pierwszym newsie (czyli wtedy kiedy ostatnio tu zaglądałem :P ), więc teraz napiszę to dwa razy ;P

Zapowiada się ciekawie. Zapowiada się bardzo ciekawie.
Mam nadzieję, że będzie tak jak się zapowiada ;)

Mam tylko jedno pytanie: wiecie już może jak bardzo czasochłonna będzie nowa gra? Dla mnie to ostatnio kluczowy czynnik ;)

Phil - 2012-12-15, 14:21

Cytat:
Mam tylko jedno pytanie: wiecie już może jak bardzo czasochłonna będzie nowa gra? Dla mnie to ostatnio kluczowy czynnik


Plan zakłada, że każdy będzie mógł grać tyle ile zechce i raczej nie będzie to gra ze sztywno określoną pulą tur do wykorzystania jak ma to miejsce w Wojach. W tej chwili raczej trudno mi podać jakieś konkrety. Jednak jeśli chodzi o same walki to szacuję, że od kilku minut w przypadku prostych trybów do maksymalnie kilkudziesięciu w przypadku bardzo złożonych bitew w których bierze udział wielu graczy. Oczywiście będą też inne sfery gry, jak rzemiosło czy praca, więc ogólny czas spędzany przy grze może być bardzo różny.

Jehran - 2012-12-17, 23:00

No no, ambitne plany, oby wyszło bo może powstać naprawdę ciekawa gra. Trzymam kciuki :)
Irmo - 2012-12-20, 21:52

No, to może nie będzie trzeba rzucać studiów, żeby sobie pograć ;P
Spider4 - 2013-01-21, 06:07

Wiecie, jak tak patrzę na interfejs to wygląda on jakby był projektowany pod dotyk (ikony bez tekstu i relatywnie duże). Może więc warto pomyśleć i o wersji mobilnej na androida (interfejs obecny nadaje się pod tablety a trochę go przerobić (chowane/wysuwane przyciski i/lub gesty (np. jeśli postać ma jakieś umiejętności w walce zamiast dawać przycisk uaktywniać je gestem + wysuwana tacka z podpowiedziami wzorów) i byłby dobry na smartfony.). Myślę, że taka wersja mobila dodatkowo dodałaby+100 do graczy a i zarazem do mikropłatności pewnie (a i reklamę moglibyście upchnąć wyświetlaną i np. za mikropłatność ukrycie jej na x dni). Oczywiście wiem, że Fayl jest jeden a w klonowaniu dopiero raczkujemy ale to taka sugestia na przyszłość abyście np. wzięli pod uwagę to projektując grę aby było łatwiej taki projekt wdrożyć. Ja osobiście w drodze do pracy albo jadąc gdzieś chętnie bym kliknął w taką wersję ;)

A teraz czas na pytania: co do rozwoju postaci: planujecie dać maksymalny poziom postaci i później go zwiększać wraz z kolejnymi dodatkami jak spora część graficznych mmo (to wyeliminowałoby ery) czy "nolimit" ale im dalej tym bardziej hardcore? I do tego resety "ery"? A może jeszcze dalej: bez resetów, z dodatkami i im bardziej w las tym bardziej epic hardcore przy nabijaniu lvl?*


*za przykład posłuży gra Dofus, gdzie na 2 lvl zdobywasz 110 expa, na 3 - 650 expa itd, na 200 lvl trzeba 7,407,232,000 expa a na 201 - 9,223,372,036,854,780,000 expa (czyli tyle ile zajęłoby 1,245,184.7 wbicie 200 poziomu :P ) - w tym wypadku ponieważ na wbicie 201 lvl musiałyby jeszcze wnuki wnuków pracować co jakiś czas wychodzą nowe dodatki z lepszym eq, mapami itp. a gra skupia się głównie na pvp (w momencie kiedy nie są dodawane nowe mapy) i lub zdobywaniu bardzo rzadkich przedmiotów (gdzie drop rate to coś ok 0,01% przy 8 osobowej drużynie ubranej na drop).

Fayl - 2013-02-03, 11:57

Technicznie gra działa na androidzie (dokładniej: albo na 4.0+, albo na przeglądarce firefoksowej), ale bez tabletu jest raczej mało wygodnie, chyba że by się zrobiło kompletnie inny interfejs który pasowałby do małego ekranu (raczej nie wchodzi w grę, zarówno ze względów czasowych, jak i samego designu (zmniejszanie ekranu z polem walki?)). Poza tym powinna również działać na iOSie 4.2+ (ale nie było testowane); na WP7 nie testowałem, ale na wbudowanej przeglądarce raczej nie pójdzie. :P

Opcja żeby zrobić z gry natywne apki na te systemy (tj. natywne z wbudowanym webview) była przez chwilkę przeze mnie rozważana, ale to coś bardzo bardzo na przyszłość (i raczej tylko na androidzie jak już, bo na iOSie nie lubię programować, a na WP7 chyba się technicznie nie uda z powodu wbudowanej przeglądarki (chociaż jak teraz patrzę, to na WP8 mogłoby dać radę)).

O lvlach nic nie piszę, bo jeszcze coś zdradzę czego nie powinienem. ;)

Phil - 2013-02-04, 01:27

Cytat:
wysuwana tacka z podpowiedziami wzorów


Na wzory bym raczej nie liczył ;) Uczymy się na błędach popełnionych w wojach i nie zamierzamy zdradzać zbyt wielu szczegółów mechaniki. Zresztą ta i tak będzie stosunkowo prosta, a sukces lub porażkę w walce planujemy w większym stopniu uzależnić od strategicznych decyzji podejmowanych przez graczy na polu bitwy, niż na czystej sile postaci.

Jeśli zaś chodzi o granie na telefonie: być może powstanie w dalekiej przyszłości specjalny interfejs, ale raczej nie bardzo widzę możliwość toczenia walk w wygodny sposób na tak małym ekranie. Także komfortowa gra przez telefon będzie raczej ograniczona do czynności niewymagających walki.

Cytat:
planujecie dać maksymalny poziom postaci


Tutaj na razie nie mogę niczego zdradzić, poza tym, że obecny plan podchodzi do tego aspektu w sposób bardzo nieortodoksyjny i zapewne (jeśli się nic nie zmieni) będzie dość sporym zaskoczeniem.

Cytat:
A może jeszcze dalej: bez resetów, z dodatkami i im bardziej w las tym bardziej epic hardcore


Podczas trwania bety na pewno będą resety. Gdy już jednak wystartuje gra w wersji 1.0, rozgrywka będzie się toczyć w trybie ciągłym, a aktualizacje będą dodawać nowe krainy i zapewne także sporo innej treści. Treści, która powinna postawić wyzwania przed graczami o różnym przekroju siły postaci i umiejętnościach strategicznych graczy. Tak przynajmniej zakłada mój plan.

I tutaj mała informacja: myślę, że w ciągu najbliższego tygodnia przygotujemy kolejny teaser. O czym będzie nie mogę na razie zdradzić... bo decyzja jeszcze nie zapadła ;)

Spider4 - 2013-02-06, 20:46

Phil, co do tacki z podpowiedziami wzorów: czytaj całościowo, chodziło mi o wzory gestów do sterowania (np. jakaś umiejętność zamiast odpalana przyciskiem to rysujemy jakiś wzór palcem na ekranie) a nie wzory wzory na zasadzie: 1 zr to 2 ataku i 1 uniku itp :P
Spider4 - 2013-02-18, 19:16

W menu rzemieślnika jak dla mnie brakuje albo osobnej kolumny albo informacji w podsumowaniu jakie statystyki mogą być maksymalne skoro są limity. Np. w podsumowaniu informacja: dmg: 2-20 / 4-25, Zdrowie 5/7 itp.
Phil - 2013-02-19, 13:31

Limit dotyczy ilości punktów rzemiosła, które można wydać na rozwijanie różnych statystyk przedmiotu. W tej koncepcji nie można osiągnąć maksymalnego pułapu, za wyjątkiem sytuacji, kiedy rozwija się tylko jedną właściwość. Także nie wiem czy kolumna z maksymalnymi wartościami dla bieżącego limitu konstrukcyjnego ma sens.
Spider4 - 2013-02-20, 18:43

"za wyjątkiem sytuacji, kiedy rozwija się tylko jedną właściwość." - jak dla mnie kluczowa część zdania, chyba, że mówisz o sytuacji, gdzie ot np daję wszystkie punkt w jedna cechę np. dmg i to jest max osiągalny. Ogólnie zrozumiałem, że np. dana broń ma limity w ramach konstrukcji, np. toporem dwuręcznym nijak nie osiągnę w podstawie szybkości więcej niż X, bo wiadomo, że nigdy nie będzie szybszy od podobnie wykonanej szabli np. (oczywiście pomijam tu elementy ewentualnego magowania później)
Reviri Chysis - 2013-02-21, 10:53

Hej, hej pszczółki moje kochane.

Przyszłam wam trochę posłodzić ;)
Tak sobie anonimowo czytam i czytam te informacje o nowym projekcie i generalnie bardzo, bardzo mi się pomysł podoba.
Już się nie mogę doczekać gry - po tym ostatnim ogłoszeniu mam wielką ochotę pograć sobie rzemieślnikiem :)

No, posłodziłam trochę to znikam ;) Trzymajcie się.

Grudo - 2013-02-21, 20:35

Obawiam sie ze bardzo duzo ludzi bedzie chcialo zagrac rzemieslnikiem i nie bedzie komu broni sprzedawac ;P
Phil - 2013-02-22, 01:35

@Spider4, możesz zainwestować wszystkie punkty rzemiosła w jedną właściwość - np. dmg. I wtedy osiągniesz jakiś maksymalny dostępny dla Ciebie pułap obrażeń dla tej broni. Możesz też rozdać punkty pomiędzy różne właściwości, co będzie miało zazwyczaj większy sens, ze względu na wzrostu kosztu w punktach rzemiosła im bardziej dana właściwość zostanie podniesiona.

Cytat:
Już się nie mogę doczekać gry - po tym ostatnim ogłoszeniu mam wielką ochotę pograć sobie rzemieślnikiem


Staramy się, ale niestety pracując w tylko dwie osoby nad projektem, prace posuwają się dość powoli. Liczyliśmy, że teraz będziemy mieli już coś, w co da się pograć, ale ze względu na różne okoliczności codziennego życia, które opóźniły nam prace, obawiam się, że ten etap rozwoju gry jest jeszcze daleko.

Cytat:
Obawiam sie ze bardzo duzo ludzi bedzie chcialo zagrac rzemieslnikiem i nie bedzie komu broni sprzedawac ;P


Mnie się wydaje, że w gildiach to się samo ureguluje. A tak ogólnie, to podejrzewam, że trend będzie raczej odwrotny i ciężko będzie o lepszy sprzęt, bo popyt będzie znacznie większy niż podaż ;)

Reviri Chysis - 2013-02-22, 10:46

Phil, słońce, przecież my wszyscy wam kibicujemy i poczekamy ile trzeba (a przynajmniej jeśli o mnie chodzi). Trzymam kciuki za nowy projekt.
Jehran - 2013-03-22, 12:31

A będzie rozróżnienie pomiędzy tworzeniem zbroi i broni? (Chodzi mi o punkty rzemiosła) Czy wszystko będzie w jednym worku jako rzemiosło?
Phil - 2013-03-22, 13:17

Cytat:
A będzie rozróżnienie pomiędzy tworzeniem zbroi i broni? (Chodzi mi o punkty rzemiosła) Czy wszystko będzie w jednym worku jako rzemiosło?


Tak, będzie wiele różnych specjalizacji rzemieślniczych, aczkolwiek wszystkie będą oparte o system punktów rzemiosła.

Caus - 2013-05-23, 16:03

Coś kwitnie, czy umarło? :D
Phil - 2013-05-24, 11:37

Powoli idzie do przodu. Wiem, że mamy miesięczne opóźnienie z teaserami, ale niedługo wrzucę kolejny.
Irmo - 2013-05-30, 14:20

Sprawdzcie, czy dobrze zlicza punkty rzemiosła za surowce ;) Bo tu suma wynosi 17, a w podsumowaniu wychodzi 16. Pewnie znowu kwestia zaokrągleń ;)
Phil - 2013-05-30, 16:10

To tylko mój błąd w obliczeniach przy projektowaniu interfejsu ;) To co prezentujemy, to zazwyczaj projekty jak dany aspekt gry będzie docelowo wyglądać. Ich realne odpowiedniki zaimplementowane w grze są w większości przypadków w stanie roboczym i nie posiadają jeszcze dostatecznych walorów estetycznych, by je zaprezentować w formie zrzutów ekranu.
Caus - 2013-05-31, 11:51

Teraz moje pytanie - czy wszystko będzie opierać się tylko na dorzuceniu czegoś do nowego przedmiotu, czy planujecie zrobić coś ala słowa runiczne w diabolo - alchemizacja/zaklinanie z odpowiednimi materiałami doda jakieś specjalne własności? :)
Phil - 2013-05-31, 13:26

Słów runicznych nie planujemy. Resztę wyjaśni kolejny news, za jakieś 2-3 tygodnie ;)
Irmis - 2013-06-08, 22:22

Planujecie stworzyć tą grę w systemie erowym, z rozpoczynaniem wszystkiego od nowa co jakieś półroku?
Jeśli tak, to czy chcecie wbudować w grę mechanizmy sprawiające, że poszczególne ery będą się od siebie czymś różniły?

Phil - 2013-06-08, 23:42

Gra jest planowana w systemie ciągłej rozgrywki. Nie będzie żadnych resetów i er.
Irmo - 2013-06-30, 11:28

Miałem o tym pisać poprzednio, ale mi wyleciało z głowy.

Jak będzie docelowo wyglądało zaznaczenie elementów/składników? Tylko te ledwo widoczne cztery kropki? Na screenach cieżko się połapać na pierwszy rzut oka. Chyba, że np. będą one ruchome i będą krążyły po obwodzie.

Arnatos Malvoy - 2013-06-30, 14:28

Ha widzę że dobry moment wybrałem by powrócić do swoich wspomnień z dzieciństwa. Liczba ludzi na serwerze wojów jest przerażająco niska jednak po każdym zmierzchu musi nadejść nowy świt. Więc czekam z niecierpliwością na pierwsze promienie słoneczka przebijające się nad horyzontem. A najbardziej w tym wszystkim cieszy crafting i co będzie za tym musiało iść czyli rozbudowana ekonomia i handel. Właściwie to ja mam nadzieje że ten aspekt gry rozrośnie się jeszcze bardziej do czasu premiery jako że ostatnie lata i nowe tytuły pokazały że jest w tym ogromny potencjał. Ja bym mile przywitał nawet jeszcze większą ilość rzemiosł tak by na 4 postaciach niemożna było uzyskać częściowej samowystarczalności. Ostatnio w kilku grach popularne robi się budowanie chałupek, które np w wojach mogły by dodawać skromne bonusiki dla wszystkich posiadanych postaci. W postaci łóżek szaf czy np kominka i oczywiście stanowisk do rzemiosła + elementy czysto dekoracyjne zrobione przez rzemieślników w grze lub unikaty z sklepu z mikropłatnościami lub mebelki(Trofea) zdobywane w walce do dekoracji chałupki i chwalenie sie przed innymi graczami.

To tak tematem moich marzeń :D
Są już jakieś widoki na beta testy ? A jeśli komu trzeba całować pośladki żeby się załapać.

P.s w NOWY PROJEKT #3 diabli wzięli wszystkie screany
P.P.s Tak z innej beczki powie mi ktoś czy GWN jeszcze stoi czy padł pod naporem wrogich hord ? Bo pod starym adresem niema a jak przeszukałem forum to najnowszy link jest nieaktywny

Grudo - 2013-06-30, 21:16

Cytat:
P.P.s Tak z innej beczki powie mi ktoś czy GWN jeszcze stoi czy padł pod naporem wrogich hord ? Bo pod starym adresem niema a jak przeszukałem forum to najnowszy link jest nieaktywny

Forum Khere wywalil bo nie bylo ruchu ;P Ale ludzie nadal zyja i czekaja na gre ktora mozna zdominowac :D
veni vidi kliki o/

Arnatos Malvoy - 2013-06-30, 22:18

Dobrze wiedzieć.
W każdym razie ja też się gotuję na przejmowanie nowego świata :D

Phil - 2013-07-01, 02:57

Cytat:
Jak będzie docelowo wyglądało zaznaczenie elementów/składników?


Zaznaczenie będzie animowane. Statycznie jest prawie niewidoczne, ale gdy jest w ruchu bardzo łatwo je zauważyć.

Cytat:
budowanie chałupek


Domy w miastach są w naszych planach, ale raczej nie będzie się ich budować od zera (przynajmniej w obecnej koncepcji). Będzie je można za to pod pewnymi względami urządzać, aczkolwiek od strony graficznej będzie to póki co raczej dość symboliczne ;)
Ten temat najpewniej poruszymy w newsie za jakiś miesiąc ;)

Cytat:
Są już jakieś widoki na beta testy ?


W chwili obecnej projekt jest w zbyt surowym stanie, by dało się grać i cokolwiek testować. Zapewniam jednak, że nie omieszkamy obwieścić, gdy rozpoczniemy testowanie.

edit:

Cytat:
P.s w NOWY PROJEKT #3 diabli wzięli wszystkie screany


Mogę to poprawić, ale nie wiem czy to ma sens, bo ten news i tak jest nieaktualny.

punio7 - 2013-07-18, 09:18

Tak z ciekawości zapytam: ile ludzi pracuje przy tym projekcie? Patrząc na obecny stan wojowników chyba nie liczycie na zbyt duże zyski, więc tworzycie to po godzinach?
Salamon - 2013-07-18, 23:55

ten projekt naprawdę musi być hobbystyczny, inaczej nie utrzymywałby się tyle czasu i nie rozwijał w takim stopniu przy tylu ludziach grających obecnie, gdzie aktywnych osób jest może koło 50? z czego wątpie by więcej niż 1-2 osoby doładowywały cokolwiek za złotówki

niestety nie mam czasu zagłębić się we wszystkie posty tu wpisane, możliwe że ktoś to już mówił, ale bez reklamy, nic z tego, poważnie

do tego jeżeli gra ma cokolwiek zarabiać, by nie było komuś szkoda doładować raz na miesiąc pięciu złotych do konta, trzeba byłoby wymyśleć adekwatne możliwości osiągane dzięki pln'om. ?atwiejsze sortowanie? Dodatkowy skrypcik pokazujący nasze szanse przeciwko potworom, typu klikamy na podpowiedź przy potworku dostając komunikat 'z tej walki nie wyjdziesz z głową na miejscu'?

Chłopaki trzymajcie forme bo narazie jest dobrze, pod względem postępu, ale leżycie od strony marketingu i reklamy

Phil - 2013-07-19, 10:42

Cytat:
Tak z ciekawości zapytam: ile ludzi pracuje przy tym projekcie?


No cóż - na razie tylko ja i Fayl (aczkolwiek pomagał nam też Cerester od strony fabularnej). Ja myślę jednak o tym projekcie poważnie i chociaż jak dotąd jest faktycznie hobbystyczny, to chciałbym za jakiś czas zająć się nim profesjonalnie i powiększyć zespół.

Cytat:
ale bez reklamy, nic z tego, poważnie


W tej chwili jest jeszcze za wcześnie by cokolwiek reklamować. Bez grywalnej wersji beta, szkoda nawet myśleć o jakiejkolwiek reklamie, a do tego etapu jeszcze nie dotarliśmy. Staramy się stworzyć w tej chwili grywalny zalążek tego, co chcielibyśmy zrealizować, ale ponieważ chcemy jak najintensywniej wykorzystać świat Seavranu, toteż koncepcja całości jest dość obszerna i nawet to wymaga jeszcze sporo pracy. Stąd też na chwilę obecną publikujemy tylko newsy o naszych planach i postępach.

Cytat:
do tego jeżeli gra ma cokolwiek zarabiać


Dla nowego projektu przyjmiemy zupełnie inny model form płatności niż w Wojownikach, tak by gracz miał wybór i mógł płacić tylko za to, z czego chce korzystać. To jednak temat na przyszłość, bo najpierw musi powstać grywalna wersja. A ja osobiście jestem mocno zdeterminowany by do tego doprowadzić, nawet jeśli ma to zająć sporo czasu ;)

Grudo - 2013-07-20, 15:38

Cytat:
W tej chwili jest jeszcze za wcześnie by cokolwiek reklamować. Bez grywalnej wersji beta, szkoda nawet myśleć o jakiejkolwiek reklamie, a do tego etapu jeszcze nie dotarliśmy.

Za wczesnie moze i tak ale nie mozecie zaczynac myslec o reklamie dopiero jak bedzie wersja grywalna. Nawet jak nie ma jeszcze nic, mozna sie pobawic w marketing typu "Nie biegam bo nie musze" i pokazywanie obecnych postepow (co juz robicie i co jest dobre ;) ) ale na szersza skale, zeby w dzien wydania bety miec juz rzesze ludzi do grania i testowania a nie liczenie na to ze a moze ktos przyjdzie.
Jesli od razu nie bedzie z kim sie bawic to ludzie bardzo szybko odejda.

Phil - 2013-07-20, 19:43

Grudo, nie możemy też reklamować się zbyt wcześnie, bo zanim będzie coś w co można zagrać efekty reklamy się wyczerpią i ludzie zapomną albo znudzą się czekaniem. W tej chwili naszym celem jest podtrzymanie zainteresowania i pobudzanie apetytu istniejącej już społeczności (a to grupa około 200 osób). Za reklamę z prawdziwego zdarzenia weźmiemy się, gdy do wydania bety będziemy mieli 2-3 miesiące. A niestety zanim to nastąpi minie jeszcze trochę więcej czasu.
Grudo - 2013-07-21, 22:35

Cytat:
Za reklamę z prawdziwego zdarzenia weźmiemy się, gdy do wydania bety będziemy mieli 2-3 miesiące.

I o to mi wlasnie chodzilo, bo juz sie balem ze przez to
Cytat:
Bez grywalnej wersji beta, szkoda nawet myśleć o jakiejkolwiek reklamie, a do tego etapu jeszcze nie dotarliśmy.

rozumiales ze reklamowanie sie zacznie po wydaniu bety ;)

Niebieskooki - 2013-08-07, 22:47

A mi się marzy swiat Seavran`u w 3d :D z grafiką minimum jak skyrim :D Ale :D To co tworzycie wy. :D To już i tak spory progres ( od prostej gry przegladarkowej do 2d) :P
Noggenfogger - 2013-09-26, 19:29

Zaglądam co jakiś czas. Mam nadzieję, że coś się w końcu ruszy
Master - 2013-10-22, 13:39

Trzymam kciuki i chętnie wpłacę parę złotówek jak już będzie na co ;)
jordan87 - 2013-11-09, 14:31

Jak tam postępy? :)
Phil - 2013-11-15, 13:47

Obawiam się, że niestety przez ostatnie 4 miesiące nie było żadnych postępów, z braku czasu. Przepraszam za to, jednakże o projekcie wcale nie zapomnieliśmy. Myślę na ten temat cały czas i liczę, że wkrótce wznowimy prace. Przed nami jeszcze długa droga, ale cały czas zastanawiam się jak ją skrócić i doprowadzić do tego, by Świt Lotharis ujrzał światło dzienne możliwie szybko.
Glognar - 2013-11-15, 14:43

Fajnie by było tęż w samej grze wprowadzić możliwość wklejania swoich awatarów. W ten sposób personalizuje się każda postać co również wpływa bardzo korzystnie na klimat gry.
Może to jest drobiazg ale miedzy innymi właśnie takie drobiazgi wpływają na grywalność.

Phil - 2013-11-15, 21:09

Chcielibyśmy wprowadzić generator awatarów, ale w tej chwili na liście wyższe priorytety zajmują obecnie inne kluczowe dla grywalności elementy. Niemniej jednak - personalizacja tego aspektu jest brana przez nas pod uwagę.
Master - 2014-01-10, 15:25

Nie wiem czy to było poddawane pod dyskusję ale może by tak spróbować na stronie typu kickstarter zamieścić projekt. Jak się trochę pieniędzy zbierze to może i praca szybciej będzie szła :)
Ja bym wsparł na pewno. Jakby zrobić jakiś ładny opis, screeny i trailer to sądzę że pare osób by się pokusiło.
Polskie portale tego typu to na przykład:
http://polakpotrafi.pl
https://wspieram.to

Phil - 2014-01-18, 10:43

Bierzemy taką możliwość pod uwagę, ale zanim w ogóle podejmiemy jakąkolwiek decyzję, chcemy się upewnić, że projekt ma realne ręce i nogi. A na chwilę obecną, jeszcze nie udało się ruszyć ponownie z pracami.

Dziękujemy jednak za okazane wsparcie : )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group