|
Forum Lotharis
|
|
Ankiety. - Nazwy Szkół Rycerskich na nowych serwerach
Szilka - 2009-02-28, 15:26 Temat postu: Nazwy Szkół Rycerskich na nowych serwerach Zwracamy się do Was z pytaniem dotyczącym nazw szkół na kolejnych serwerach Wojowników. Jak ma to wyglądać?
* Pierwsza opcja, to pozostawienie na wszystkich światach takich samych nazw - Błękitna SR, Bordowa SR i Turkusowa SR.
* Druga opcja, to stworzenie nowych szkół na kolejnych serwerach. I tak oto na przykład na serwerze pierwszym będą "stare" szkoły, czyli BłSR, BoSR i TSR, na serwerze drugim szkoły Ziemi, Powietrza i Ognia, a na trzecim Śniegu, Lodu i Wody.
Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy, a my chcemy poznać Waszą opinię na ten temat.
Marvolo - 2009-02-28, 17:00
Skoro mają być 3 serwery to jak rozumiem te 3 światy będą od siebie zupełnie oddzielone, więc można by zostawić stare nazwy które są bardzo uniwersalne ;-)
Kudlaty - 2009-02-28, 17:08
Po staremu.
Bolivar - 2009-02-28, 17:36
Przyznam, że sam mam mieszane uczucia. Z jednej strony jestem przywiązany do swojej Szkoły z drugiej zastanawiam się jak będzie to wyglądało w klimacie. Czy ten sam Turkus na świecie pierwszym to będzie ten sam co na trzecim.
Inna sprawa, że będą różnice jeżeli chodzi o modyfikacje (np. na świecie pierwszym nie będzie na początku questów, a na drugim już będą), czas rozpoczęcia gry (Turniej pierwszy na świecie dwa to już inna bajka co świat pierwszy gdzie już Szkoły będą miały mniejsze znaczenie po dwóch miesiącach).
Poza tym swego czasu ludzie chcieli dodawać/zmieniać nazwy/kolory Szkół Rycerskich...
Mi mimo wszystko Błękit/Bordo/Turkus będą kojarzyć się ze światem pierwszym...
Na razie wstrzymałem się. Jestem ciekaw argumentów pozostałych osób... i bardziej rozbudowanych odpowiedzi niż Kudłatego ;-).
KoniAK - 2009-02-28, 17:43
Przeciwny jakimkolwiek innym nazwom. Jak już to można dodać inne szkoły, typu Granatowa, Różowa, U-Botowa
Reviri Chysis - 2009-02-28, 18:21
Ja tak jak Boli jestem przywiązana do swojej szkoły i tego kolorowego nazewnictwa. Jeśli już by miały być inne nazwy na innych światach to raczej bym obstawała przy kolorach. Bo w sumie to w klimacie może być dziwnie nieco. Też sie na razie wstrzymam i zobaczę jak zagłosują inni.
Khhagrenaxx - 2009-02-28, 19:47
Jako konserwa z krwi i kości optowałbym za pozostawieniem starego nazewnictwa. Jakieś żywioły... błe, to nie Kapitan Planeta
Ont - 2009-02-28, 19:47
A potem sto pięćdziesiąt grup na forum. IMO to będzie strasznie niefunkcjonalne, lepiej pozostawić na wszystkich serwerach po staremu.
Bolivar - 2009-02-28, 20:23
I tak należy zrobić na forum grupy związane z poszczególnymi światami i szkołami na nich.
Ja dalej się waham.
Alabarcer - 2009-02-28, 20:52
Lepiej żeby każdy serwer miał inne szkoły, ponieważ na każdym będzie troszke inna wersja gry. Przy zostawieniu tych samych nazw na wszystkich serwerach szybko się bajzel zrobi i nowi nie będą wiedzieć co, gdzie i kiedy. Szkoły powinny się nazywać tradycyjnie kolorami.
Irmo - 2009-02-28, 21:05
Oryginalny nie będę i też powiem, że przyzwyczaiłem się do starych nazw szkół, a do Turkusu mam szczególny sentyment. Nie wydaje mi się, żeby dobrym pomysłem było przenoszenie starych szkół na wszystkie serwery, skoro gra na nich ma się różnić. Więc chyba lepiej zrobić nowe szkoły, ale tutaj już dużo zależy od nazewnictwa - a ponieważ jak rozumiem podane w pierwszym poście nazwy nie są oficjalne i ostateczne, to wstrzymam się do podania takowych. I właśnie od nich zależeć będzie moja decyzja. Ale mimo wszystko skłaniam się ku nowym szkołom.
Drizzt - 2009-02-28, 21:08
tylko Błękit czyli po staremu nie ma innych opcji hehehe
Haspen - 2009-02-28, 22:37
Co to za różowe-tęczowe-kolorowe pomysły? Zrobicie multum kolorowych szkół a potem będą jakie afery i incydenty
Ja jestem za starą, dobrą Bordową i tymi tam, no
Aregoth - 2009-02-28, 22:44
Zdecydowanie za starą, zbyt przywiązany do nazw, a tym bardziej bsr
Arnatos Malvoy - 2009-02-28, 22:50
Jasne jasne co by można było się poukrywać przed Gwyńczykami na innych serwerach :-P
Na moje jeden serwer ze starymi nazwami a na pozostałych 2 nazwy w podobnym stylu. Purpurowa, Szkarłatna, Lazurowa , Alabastrowa, Bursztynowa, Kobaltowa o lol Wiedzieliście że Koniakowy to nazwa koloru Malachitowa , Pąsowa , rubinowa, Seledynowa, Szafirowa.
Lub Każdy świat z osobną nazwą. I wtedy Bordowa Błękitna Turkusowa szkoła rycerska w Lotharis. Bordowa Błękitna Turkusowa szkoła rycerska w Nerwen itd.
Tak by było wiadomo który serwer to serwer matka co by można było kontynuować starą dobrą rywalizację na jednej ubitej ziemi a nie na 3.
KoniAK - 2009-02-28, 23:22
Haspen, Ty niewdzięczny kurduplowaty brodaty podnóżku... :-P Kolor koniakowy mi by pasował.
A serio to najlepiej dać stare szkoły, dać podfora typu S1, S2, S3, oraz dać grupy. Trzy podstawowe, oraz po 3 ukryte na oddzielne serwery, aby gracz z S1 grający w Błękicie nie widział co się dzieje w S2, gdzie on np. jest w Turkach. Fakt że to sporo roboty i chaosu, ale wszystko w imię dobrej zabaw.
Z drugiej strony jak dać na każdym serwie inne kolory, np. S1 Błękit, bordo i turkus, na S2 Granat, szkarłat i limonka, a S3 Niebieski, czerwony i zielony, to będzie łątwiej ogarnąć burdel...
Kudlaty - 2009-03-01, 00:32
A ja jako GWNczyk powiem: Dajcie trzy nowe szkoły - Żółtą, Piaskową i Beżową
KoniAK - 2009-03-01, 02:34
Czyli chcesz trzy gówniane kolory... :-D
Arnatos Malvoy - 2009-03-01, 04:19
I to mówi człowiek z różowym nickiem :-P
A jak już pisałem jedyne na czym mi zależy to żeby był tylko jeden serwer z błękitną szkołą oraz bordową by było jasno wiadomo gdzie ma się stawić GWN by wam skopać tyłki na sino niebiesko ;-)
Edycja:
Sino błękitno wybacz przejęzyczenie
Alabarcer - 2009-03-01, 07:28
Arnatos ty się od rooszofych nickóf odpierdzielnij. Mój jest bardziej krwistoróżowy i był wcześniej .
stopa - 2009-03-01, 10:44
Moglo by sie wydawac ze sie zrobi balagan jak zostana strare nazwy szkół na wszystkich serwerach, ale ile bedzie zabawy przy tym. Nowe rodzaje klótni, która szkola globalnie najwiecej wygrala itp.
Nowe barwy beda mialy po doopie, a bo nowe i bez tradycji. starzy gracze nie beda tam dolanczac, bo niezdradza swoich szkół, a nowi niebędą mieli "dinozaurów" do pomocy.
więc jestem za pozostawieniemm starych nazw
a tak przy okazji jak z multikontami na kilku serverach?
Walgo - 2009-03-01, 11:50
Po staremu czyli najprościej i bez komplikacji.
Natan - 2009-03-01, 13:13
Ja bym wolał nowe nazwy choć jestem przywiązany do Bordo, bo jak zacznę kombinować jak rozwiązać kwestię klimatyczną że 3 Bordowych się spotyka, każdy ma innego mistrza i innych towarzyszy, to mnie głowa boli. Poza tym jak pomyśle że ludzie potocznie zaczną mówić Bordo 1, Bordo 2, Bordo 3... to nawet nie chce mi się dołączać do szkoły
Bolivar - 2009-03-01, 13:41
Właśnie to mnie zastanawia... chyba, że podciągnąć to pod oddziały Szkół w innych miejscach. Mistrzowie Szkół ze światów pierwszych są nadrzędni nad pozostałymi...
...ale...
co jeżeli ktoś będzie chciał grać na innym świecie w innej Szkole?
Dalej człowiek nie może się zdecydować...
Jennahan - 2009-03-01, 14:07
Cytat: | Właśnie to mnie zastanawia... chyba, że podciągnąć to pod oddziały Szkół w innych miejscach. Mistrzowie Szkół ze światów pierwszych są nadrzędni nad pozostałymi... |
Eeee To co niby oddzielne światy, a jednak nie?
Ja tam zdecydowanie uważam, że inne nazwy szkół Jakoś tak klimatyczniej niż jak to Girf ujął bordo 1, bordo 2, bordo 3
Emilka - 2009-03-01, 16:20
stworzyć 3 klimaty dla każdego świata i po problemie.
Phil - 2009-03-01, 16:44
Emilka, to stwórz sobie jeszcze 2 takie klimaty jak Seavran skoro to taki drobiazg dla Ciebie
Emilka - 2009-03-01, 16:54
Nie zrozumiałeś mnie. Stworzyć 3 różne strefy klimatyczne na forum. Nie wiem jak się świat będą nazywać ale przecież na każdym świecie mogą być te same szkoły. Światy nie będą ze sobą w żaden sposób połączone. Powiedzmy jeden nazywa się Seavran drugi Lirynd a trzeci Wooron. Światy są swoją kopią czyli występują tam ci sami bogowie podobna historia ras grywalnych tylko że każdy z nich ma osobny własny specyficzny klimat.
Jehran - 2009-03-01, 18:39
Niby wszystko ok, ale jak wyobrażasz sobie pisanie w 3 strefach klimatycznych jeśli nie było za bardzo chętnych na jedną?
Co do różnych kolorów na rożnych serwerach to pomysł całkiem fajny, ale sie nie sprawdzi bo będzie straszny bajzel, przynajmniej tak mi sie wydaje.
Emilka - 2009-03-01, 18:59
Dlatego trzeba się poważnie zastanowić czy jest sens robienia trzech stref klimatycznych czy zostawić tylko jedną dla pierwszego serwera. Ja jestem za tym aby była na razie jedna bo co jak co ale na klimat na forum głównym wiele można powiedzieć....
punio7 - 2009-03-01, 19:14
Wg. mnie nazywanie szkół tak samo będzie jakby powiązaniem ich razem w jedną a to sprawi że każdy mistrz będzie musiał się zajmować sprawami nie jednej szkoły ale trzech, może powoła pomocników ds serwera 2 i 3 ale to i tak on dalej będzie się czuł odpowiedzialny za nie. Sądzę że to trochę za dużo obowiązku zwłaszcza jeżeli ktoś zamierza grać tylko na jednym świecie.
No i powiedzcie mi że część graczy nie czuła się zobligowania do graniu na kilku światach aby "pomagać swoim". Więc sądzę tak: co serwer to szkoła i BłSR nic do interesów np. Lazurowej Szkoły Rycerskiej.
Yarpen - 2009-03-01, 19:17
Jennahan napisał/a: | Cytat: | Właśnie to mnie zastanawia... chyba, że podciągnąć to pod oddziały Szkół w innych miejscach. Mistrzowie Szkół ze światów pierwszych są nadrzędni nad pozostałymi... |
Eeee To co niby oddzielne światy, a jednak nie?
|
Może zamiast nazywać servery światami to nazwiemy je kontynentami i wtedy mozna zrobic tak jak pisał Bolivar. W Lotharis bedą główne siedziby Szkól (serwer1) a na innych kontynentach bedą oddziały szkół.
Phil - 2009-03-01, 19:30
Okej Emilu, źle Cię zrozumiałem. Wybacz.
Światy mają być kopiami - te same miejsca, te same bóstwa, to samo miejsce akcji - jedyna różnica: aktualizacje ( świat najdłużej trwający będzie zawsze o 2 aktualizacje do tyłu, ale z drugiej strony, będzie też pierwszy do nadchodzącej oraz dwóch poprzednich ). Jak to zostanie wykorzystane leży w gestii graczy. Jeśli będą chcieli na każdym świecie może powstać sekcja klimatyczna i ci, którzy będą mieli na to ochotę, będą mogli się tam bawić. Nie widzę nic złego w tym, że będzie BłSR 1, BłSR 2, BłSR 3, BoSR 1, BoSR 2, BoSR 3, TSR 1, TSR 2 i TSR 3. Czy będą sobie wzajemnie pomagać czy będą rywalizować? Kwestia chęci graczy. Każda szkoła powinna mieć jednak osobnego mistrza i swój kącik na forum - trzy światy, dziewięciu mistrzów i już - obojętne czy wszędzie będą te same kolory szkół, czy będą inne.
Kudlaty - 2009-03-01, 20:07
Jest jeszcze jedna kwestia: Mistrzowie szkół.
Jak wiemy Team postanowił, że grać nie będzie ale...
Czy członkowie teamu nie mogliby zostać mistrzami szkół? Oczywiście nie mogliby brać udziału w turniejach ale równocześnie im najłatwiej byłoby wytłumaczyć "Nubkom" tajniki i DOSTęPNE dane na temat mechaniki, a to chyba jedna z ważniejszych funkcji szkół. Oczywiście to zależy od tego czy członkowie teamu by się na to zgodzili bo to nie sama przyjemność ale raczej kolejny obowiązek (grać bez udziału w turniejach chociaż wojny szkoły toczyć będą na pewno).
Może tutaj znalazłoby się na taką dyskusję miejsce.
Jennahan - 2009-03-01, 20:38
Eee to nawet nie głupi pomysł tak sobie myślę Bo były projekty o wprowadzeniu właśnie informatorów w formie golemów...
Jednak z drugiej strony to zabierze graczom rytuał głosowania na mistrza Mimo, że zwykle głosowanie były z góry przesądzone to i tak każdy miał prawo do wyboru dalszych losów szkoły
Khhagrenaxx - 2009-03-01, 21:50
Z kontynentami byłoby ciekawie, tylko że świat jest tak stworzony, że nie ma na to szans, tak mi się przynajmniej wydaje (Lotharis to jedna z potęg i jakoś nie mogę sobie wyobrazić że inne potęgi - Kruumsh? Is'Morth? - tolerują u siebie coś bezpośrednio z Lotharis związanego, szkołę elitarnych oddziałów etc.
Jest inna opcja - trzy serwery, trzy razy po trzy standardowe szkoły, ale na forum w klimacie mogą pisać tylko postacie z jednego serwera? Wybierasz grupę do jakiej chcesz należeć na forum, są osobne działy do klimatu (3 bliźniacze, po jednym na każdy serwer), ale grupa ma jakiś niewidoczny prefiks, który umożliwia pisanie tylko w jednym z działów klimatycznych (i tylko ten dział się widzi - widzisz jeden i tyle styka, co cię może interesować co też dzieje się na którymś z iluzorycznych światów?).
Coś jakby świat równoległy, w praktyce jest 9 szkół, 9 mistrzów, szkoły z poszczególnych serwerów niekoniecznie muszą być ze sobą związane (nie wiem ilu maniakom będzie się chciało grać na wszystkich trzech...). Gdyby woje były dużą grą, z odpowiednią ilością graczy nie byłoby raczej z tym problemów (ze znalezieniem osób godnych mistrzowania, odpowiednio dużą społecznością).
Prawdopodobnie nikt nie zrozumie tego co chciałem przekazać, ale ja też nie rozumiem rewolucji francuskiej i prowadząca będzie się musiała jakoś z tym jutro pogodzić:P
Ps. To chyba zbieżne z tym co Emil pisał, teraz dopiero zauważyłem, ale ja jednak optowałbym żeby na forum można było pisać i widzieć tylko jeden klimat - ot żeby oszczędzić pracy gwardii
Jehran - 2009-03-01, 23:15
Ale to ciągle jest problem bo... lepiej żeby pisało 9 osób w jednym klimacie, czy trzy po trzy? Po co rozmieniać i tak ostatnio ubogi klimat na drobne?
Cerester - 2009-03-01, 23:27
Nie sądzicie chyba, że w jednej chwili powstaną wszystkie trzy strefy serwerowe. Najpierw będzie tylko jedna - serweru pierwszego.
Potem dojdzie druga, dla drugiego - dwa miechy dadzą nam znać, czy znajdzie się ktoś chętny do wypełnienia jej swoją obecnością. Jak to sobie wyobrażam:
S1
Wspólna strefa klimatyczna
Działy szkolne, zamknięte (w nich już szkoła robi jak uważa)
S2
...
S3
...
Ktoś nie czuje się dobrze na jednym serwie, nic nie stoi na przeszkodzie by bawił się w innej. Dowolność jest tu raczej plusem A kto wie, może znajdą się tacy miłośnicy pisania w klimacie, że będą bawili się na raz paroma postaciami (po jednej na serw).
Wspólny klimat dla trzech światów... to nie może się udać.
KoniAK - 2009-03-02, 00:53
Cerester, już widzę Ciebie na wszystkich serwerach... I na kazdym chędożysz Apo.
Emilka - 2009-03-02, 02:23
\ Cytat: | Ps. To chyba zbieżne z tym co Emil pisał, teraz dopiero zauważyłem, ale ja jednak optowałbym żeby na forum można było pisać i widzieć tylko jeden klimat - ot żeby oszczędzić pracy gwardii |
Ej żet to ja jestem nawalony jak stonka i optujesz za tym co ja chce widzisz klimat tylko ten do którego należysz świata reszta dla ciebie jest waleniem na pięknym bezchmurnym oceanie tak wiem piłem i nie powinienem nic pisać ale co tam
jeśli należysz do dwóch światów możesz pisać w dwóch klimatach na serwerze s1 i powiedzmy s3
Arnatos Malvoy - 2009-03-02, 03:04
EEEEEeeeee lepiej znaleźć sposób na uzasadnienie jednego klimatu. Tak by był żywy prężny bogaty i ciekawy. Minęły już czasy dobrobytu dla gier tego typu kiedy otwierałeś gierkę i użytkownicy zjawiali się sami. Rynek jest pełen o gracza ciężko a nawet jak się go zdobędzie to gracz taki jest rozwydrzony i rozpieszczony setkami innych produktów.Nie tak jak kilka lat temu gdy gry tego typu były nowością a niejeden gracz pragnął wgłębić się w świat gry wczuć się w klimat. Dziś jest to bardziej jednorazowe szybkie i przelotne . Więc wątpię żebyśmy uzbierali dość ludzi zainteresowanych klimatem na 2 światy a co dopiero na 3. I nie mówię o najbliższym okresie mam na myśli w ciągu roku albo więcej nawet. I to przy założeniu że naprawdę dokonamy cudów z rekrutacją graczy a na to też bym nie liczył.
Khhagrenaxx - 2009-03-02, 07:28
Dlatego właśnie pisałem, że może na początku być problem ze znalezieniem odpowiedniej ilości graczy, ale jeśli gra byłaby dobra, błędy na bieżąco poprawiane, nowości wprowadzane, to po pewnym czasie nie byłoby z tym kłopotu.
Optowałbym więc jednak za jednym klimatem, najpierw dla pierwszego serwera, z czasem dla kolejnych (jak to zdaje się pisał Cerester).
Ps. Jest jeszcze jedno, najprostsze rozwiązanie - olać klimat na forum głównym (heretyk.pl)
punio7 - 2009-03-03, 14:58
Pomysł ino ciekawy, jeno zgoła niewiadoma co administracja powie.
Co zaś do kontynentów: być może w wojownikach XLVII pojawi się taka opcja jak: "Wybierz miejsce startu", co by oczywiście nakazało konieczność tworzenia dodatkowych szkół. A uzasadnienie fabularne? No można coś palnąć że królestwo Lotharis postanowiło poszerzyć swe granice, podbiło i rozbudowało parę odległych miast w których również powstały szkoły rycerskie. Może i wydaje się głupie ale...
Cerester - 2009-03-03, 15:14
Pozwól Spajderku, że wspomnę o czymś. Cofając się w przeszłość, czy wybiegając w przyszłość, trzeba pamiętać o opisach lokacji. Weź te na dzień dzisiejszy... niemal 300 opisów i przerób je na przeszłość i przyszłość. Jeśli konsekwentnie, to konsekwentnie.
A teraz nieco inaczej - sam pomysł jest w pytkę. W sam raz na inne światy, ewentualnie przyszłe ery. Era techniki na przykład, to ciekawa sprawa Zapachniało Arcanum.
Punio, jak najbardziej. Jak świat okaże się zbyt ciasny, to dlaczego nie? Pozwól jednak zauważyć, że na obecnej mapce korzystamy z zaledwie skrawka. Zostało tyle miejsc... Mamy Ferron na przykład... To przecie kolonia Lotharis.
Póki co są trzy szkoły. Zagłosowałem za nimi po przemyśleniu paru spraw... jak na razie wystarczą w zupełności. Będzie potrzeba? To się pomyśli...
To tyle z mojej strony.
Cerester - 2009-03-03, 15:48
Zmianę w opisach można przyrównać do kupki kamieni. Ruszając ten duży na dnie, osuwają się mniejsze. Wszystko jest połączone ze sobą w jakiś sposób. Owszem, wszystko się da, ale to jest więcej roboty niż sądzisz.
Rozwija się główne miasto. Trzeba je rozbudować - potrzeba drewna, kamieni. Lasy kiedyś były większe... teraz są jakie są... w przyszłości ich nie będzie, bo skądś drewno trza brać. Pobliskie skałki zastąpiły kamieniołomy co i rusz rozsadzane gnomim wynalazkiem. Potwory umykają na inne tereny. Bez nich jest bezpieczniej, to wsie też się rozrastają itd.
Gnomy są bardziej szanowane, budują fabryki swoich urządzeń. Urządzenia zastępują ludzi itd.
A przeszłość? Wsio jest mniejsze, trudniejsze, bardziej niebezpieczne.
Musi wsio być spójne, inaczej gracze stwierdzą, że to niedopracowane gówno.
Bolivar - 2009-03-03, 15:49
Do przerobienia było by jakieś 30-40% opisów. Wiele tajemnic należało by wyjaśnić. Profity do zmiany... Miasta do zmiany... Bronie do zmiany... Questy do zmiany...
Poza tym mają być tylko trzy światy (serwery), a nie kilka ;-).
Arnatos Malvoy - 2009-03-03, 16:01
Ta na początek martwy się by był jeden działał i dało się grać a już będzie cudownie
Bolivar - 2009-03-03, 16:05
Arnatos, działa, działa ;-). nawet bugi są poprawiane i nawet jakiś panelik dla moderatorów jest pisany by bany mogły być dawane od reki i trafiały na pręgierz ;-)
punio7 - 2009-03-03, 16:05
Czyli podsumowawszy: To do (maybe) in future.
Emilka - 2009-03-03, 16:11
Wy się martwicie 3 światami a ja daję sobie rękę uciąć że klimat jeśli jakikolwiek będzie to będzie tylko na pierwszym serwerze no chyba że jakaś grupka zapaleńców się zbierze i coś rozrusza na innych. Wątpię żeby udało się utrzymywać klimat na 3 serwerach. To jest chyba a-wykonalne.
Ja bym się skupił na miejscu władzy na tym żeby zrobiła coś żeby klimat był na jednym ze światów na rozpoczęcie gry jak to było napisane 1 kwietnia :] - pardon pre ery
Bolivar - 2009-03-03, 16:21
Emilka, poczekaj chwile... to klimat robi się nakazami? Wydaje mi się, że to tak naprawdę gracze go tworzą i to oni piszą posty. Obawiam się, że tego nie można narzucić.
Emilka - 2009-03-03, 16:27
Nie chodziło mi o jakieś nakazy, zakazy czy rozkazy ze strony władzy tylko o to żeby władza się zastanowiła jak ma wyglądać ten klimat i pomyślała nad organizacją jego czyli odpowiednie grupy moderatorzy na klimat itp. Zastanowiła się nad organizacją klimatu na 3 serwerach. Jak on będzie miał wyglądać.
Azareus - 2009-03-03, 16:34
A ja mam taki pomysł . Możnaby użyć do tego historii. Mianowicie chodzi mi o znalezienie tzw. Epicentrum historycznego, czyli wydarzenia które miało wpływ na przyszłość. Załóżmy że np. w kluczowej bitwie z archetypem zli dobra bohater A zabija bohatera B. Spowodowałoby to następstwo w postaci utworzenia BG* jako „obrońców dobra” GWN’u i wielu innych gildii. To byłby pierwszy Server. Na drugim serwerze wpływ na budowę klimatu miałoby to, ze bohater A darował życie bohaterowi B. Skutkiem czego świat podzielił się na dwie strony które formalnie żyją w pokoju i zgodzie. Zaś czasy w których gracz zarejestrował się na serwerze drugim, to era kiedy konflikty nabierają na sile, a świat stoi przededniu wojny.
Serwer trzeci to historia po tym, jak to bohater B zabił bohatera A. W takich czasach BG to takie Imperium z Gwiezdnych wojen, a GWN i reszta gildii to rebelianci próbujący przeciwstawić się dyktaturze i uciskowi.
Wiem z pokręcone. Na takie cos potrzeba i wielu graczy, i ludzi którzy mieliby siłę i wyobraźnie tworzyć taką historię. Czynny udział braliby GMi którzy na danym świecie wprowadzaliby event w formie zbiorowego Questu. Ale niestety do tego potrzeba ludzi. Aby mieć ludzi potrzeba dużej kampanii reklamowej.
*- podstawić dowolną gildię
Cerester - 2009-03-03, 16:47
Od tego jest ten temat, by nie opierać się tylko i wyłącznie na swoich odczuciach i wymysłach, a na zdaniu innych.
Azarku, to co napisałeś wymaga wielu chętnych gracz... żeby mieć graczy, to trzeba reklamować, a na razie nie możemy reklamować czegoś, czego nie ma. Jeszcze nie ma i jeszcze nie możemy Zaczniemy od pierwszego serwera i zobaczymy co się będzie działo po pierwszym miesiącu. Pojawią się oczywiście odpowiednie ankiety, tematy do dyskusji...
Jak znajdą się chętni ludzie do tworzenia gry, to i znajdzie się dla nich okazja do pracy. Ale jak już mówiłem... skupmy się na pierwszym serwie.
Kudlaty - 2009-03-03, 18:03
Poza tym nie każdy chce się w klimat bawić a zmuszanie ludzi do tego będzie hmm... Głupotą bo od startu odstraszy tych którzy chcieliby (jak ja na przykład) po prostu poklikać.
Natomiast co do jednego klimatu jestem za. Klimat od zawsze miał niewiele wspólnego z samą grą, więc "klimacący gracze" nie powinni mieć żadnego problemu z wyborem postaci, którą w klimacie będą odgrywać (tym bardziej, że pewnie większej ilości z nich jeżeli będą grali na różnych "światach", postacie będą jedna i tą samą może poza klasą ale to nie powinno być problemem).
Khhagrenaxx - 2009-03-03, 18:53
Cerester napisał/a: | Zaczniemy od pierwszego serwera i zobaczymy co się będzie działo po pierwszym miesiącu. |
Dokładnie. Nie ma co się spuszczać w tym temacie skoro nie wiadomo co i jak... Klimat to jednak przede wszystkim fora gildyjne, więc trzeba poczekać - życie napisze najlepszy scenariusz
Malinss - 2009-03-04, 18:43
A ja bym zostawił szkoły tylko w pierwszym świecie. Można by zrobić gradację, że do kolejnych światów ma się dostęp dopiero po spełnieniu odpowiednich wymagań. Wtedy szli by tam jedynie doświadczeni gracze i szkoły można by pozostawić dla noobków na pierwszym serwerze, a kolejne jakoś utrudnić i zrobić z nich takie małe piekło np. potwory 2 razy silniejsze na każdym kolejnym serwerze.
Kolejne serwery będą miały udostępnione nowości i jeśli ktoś chce się nimi pobawić to musi sobie na to zasłużyć. Może coś na podstawie punktów zdobywanych na turniejach? Albo jakiegoś innego rankingu. Myślę że mogło by to wprowadzić coś nowego do gry a nie wymaga dużo pracy.
Jehran - 2009-03-04, 18:49
Ale to chyba nie o to chodziło
Phil - 2009-03-04, 18:51
Tego typu serwery pojawią się, ale dopiero w przyszłości.
Np.
serwer bitewny - wojny bez żadnych zasad, za przegraną w pvp strata expa.
serwer koszmar - potwory wiele silniejsze
serwer extreme - mało złota, ograniczenia ulepszeń, silne stwory
Bolivar - 2009-03-04, 18:59
Phil napisał/a: | Tego typu serwery pojawią się, ale dopiero w przyszłości.
|
Przyszłość... odległą przyszłość... jak trzy serwery będą pełne ;-)
Phil - 2009-03-04, 19:15
Dokładnie
Szilka - 2009-03-04, 19:17
Ja być może nie mam doświadczenia w tej kwestii, ale zastanowcie się, czy chcecie takich sytuacji, że trzech graczy jest w tej samej szkole, ale każdy na innym serwerze, ma innego mistrza i innych członków szkoły. Mnie to sobie ciężko wyobrazić.
Jennahan - 2009-03-04, 19:41
Albo jeden gracz na 3 serwerach w 3 różnych szkołach
S1: Jennahan - BłSR
S2: Jennahan - BoSR
S3: Jennahan - TSR
Cerester - 2009-03-04, 20:01
Ano :] To nie diablo, że po ubiciu bossa masz wstęp na wyższy poziom trudności. Z marketingiem to nawet się nie widziało. Z 1000 osób, 100 spełniło wymagania, 90 spróbowało na nowym serwie, 50 zostało, potem i tak odeszli wszyscy, bo za mało osób
?atwiej zrobić trudniejsze obszary w ramach serwa jako bonus, niż kombinować z innymi. W diablo zawsze można było wrócić na niższy...
punio7 - 2009-03-04, 20:41
Dokładnie, wziąwszy pod uwagę że z serwerem łączą się koszty i raczej nikt nie będzie płacił kasy aby kilku panów mogło sobie 4 miesięcy wcześniej popatrzeć jak będzie wyglądała gra (właściwie to od tego jest serwer testowy).
Co do poziomu trudności to tutaj mam pewny dylemat odnośnie championów i innych elitarnych potworów. Skoro mają wyższe statystyki od zwykłego moba to powinny i więcej expa dawać, rozumiem że nie dają ponieważ zakłóciłoby by to system zdobywania expów (exploitowanie itd.) ale w takim razie chociaż złota powinny więcej dawać skoro teoretycznie na nie traci się więcej hp.
Natomiast poziom trudności można by wprowadzić przy tworzeniu postaci: im większy poziom trudności tym więcej doświadczenia zdobywasz ale drożeją koszty leczenia i wskrzeszenia. Taki system pewnie faworyzowałby część klas i wprowadził niezły chaos na serwerze ale sam pomysł chyba wydaje się ciekawy?
Jehran - 2009-03-05, 07:49
Weźcie nie kombinujcie z tymi poziomami trudności bo tak sie namiesza że już potem nikt nie będzie wiedział co sie dzieje To nie jest gra offline gdzie nie ma z kim konkurować i wtedy zmieniamy sobie poziom trudności, tutaj wyznacznikiem trudności są inni gracze, tak było i tak powinno być.
A temat jest o nazwach szkół a nie o tym co ma być na nowych serwerach, to tak w ramach przypomnienia
Phil - 2009-03-05, 10:44
Jehran, to są tylko plany na odległą przyszłość. Wysoce wątpliwym jest, że takie serwery pojawią się w ciągu najbliższego roku.
Mario Van Cool - 2009-03-05, 10:51
Phil, jeśli tak to wygląda to głosuje za pierwszą opcją. Nad tym jak będzie to wyglądać na pozostałych serwerach będę martwił się jak się pojawią.
Pozdrawiam.
Marvolo - 2009-03-05, 18:28
Tak sobie czytam ten temat, oczywiście wszyscy mają swoją rację, ale dla mnie np. fajnym wydaje się pomysł Malinss'a. Wiem że system gradacji to ogólnie nic nowego, ale może warto by się nad nim zastanowić ;-)
Malinss - 2009-03-05, 19:13
Khhagrenaxx napisał/a: | Cytat: | Kolejne serwery będą miały udostępnione nowości i jeśli ktoś chce się nimi pobawić to musi sobie na to zasłużyć. |
Hm, daleko temu do marketingu |
A ja się z Tobą nie zgodzę, bo mnie dla przykładu bardziej ciągnie do tego o co muszę rywalizować i na co muszę sobie w pewien sposób zasłużyć, niż do takiego ogólnego celu jakim jest rywalizacja.
Przykład: praca.
Starasz się pracować jak najwydajniej, żeby dostać podwyżkę i znaleźć się w strefie kierowniczej, czy tylko dla uznania wśród pozostałych współpracowników?
Jennahan - 2009-03-05, 19:24
Tak, ale będąc w kadrze podoba Ci się że masz 2 równych Twojemu stanowisku. W grze raczej z 3 osobami nie chciałoby Ci się rywalizować
Jennahan - 2009-03-05, 19:25
Swoją drogą fajną opcję wymyśliliśmy do kolejnej odsłony wojowników, ale o tym napiszemy zapewne później Ogólnie będzie można zrobić tak, że tylko wybrani będą mogli przystąpić do rywalizacji w danym zadaniu Ale co to konkretnie będzie itp to później.
Cerester - 2009-03-05, 19:35
Sądzę, że byłby to zbyt wielki skok dla Wojowników, a co wiecej... pewnie by sobie na nim połamali nogi. Na razie warto skupić się na rzeczach przyziemnych - wojny, turniej, brak błędów A dalej kłesty i "tajemnicze coś". Jeśli po wprowadzeniu trzeciego świata, okaże się, że graczy przybywa ciągle i wyrażają chęć rozgrywki na trochę innych zasadach (full hardcore), to czemu nie
A sama nagroda dla zasłużonych... hmm...
Khhagrenaxx - 2009-03-06, 14:12
Malinss napisał/a: | A ja się z Tobą nie zgodzę, bo mnie dla przykładu bardziej ciągnie do tego o co muszę rywalizować i na co muszę sobie w pewien sposób zasłużyć, niż do takiego ogólnego celu jakim jest rywalizacja.
Przykład: praca.
Starasz się pracować jak najwydajniej, żeby dostać podwyżkę i znaleźć się w strefie kierowniczej, czy tylko dla uznania wśród pozostałych współpracowników?
|
Owszem, mam tak - ale taką postawą charakteryzuje się tak na oko z 10% społeczeństwa A gra jest jedna massiviemorpg.
A tak w ogóle - skoro cały problem pojawi się tak za rok to po kiego było zakładać ten temat?
KoniAK - 2009-03-06, 16:57
No za jakieś pół roku...
Natan - 2009-03-06, 18:42
Raczej na dzień dziecka
Haspen - 2009-03-06, 19:03
Którego roku, Natan?
Natan - 2009-03-06, 19:46
2009, a ty Emilko pamiętaj że już nie Wojtek jest głównym szefem tego wszystkiego
Jennahan - 2009-03-06, 19:53
Emil maruda
Azareus - 2009-03-06, 20:05
Z wyliczeń ultra tajnej organizacji do spraw myślenia i przemyśleń będzie to rok temu
punio7 - 2009-03-07, 20:05
Nieoficjalnie wiadomo o roku 2012, ale że wtedy świat ulegnie zagładzie więc woje już nie będą nam potrzebne
Admin 2.01 - 2009-03-08, 10:40
Natan napisał/a: | 2009, a ty Emilko pamiętaj że już nie Wojtek jest głównym szefem tego wszystkiego |
Dokładnie. Teraz jestem takim samym szefem jak reszta. A reszta terminów pilnować będzie, więc moją osobą nie sugerujcie się.
Alexa - 2009-03-26, 23:41
Wracajac do tematu - ja rowniez jestem za starymi nazwami. Sentyment
Sol Angelika - 2009-03-26, 23:52
I ja przyznaję Alex rację... Sentyment... Do tego takie niby mało istotne rzeczy łączą nowych graczy ze starymi wyjadaczami...
Ksawersis - 2009-03-27, 21:15
Popieram oczywiście wszystkich , którzy również za starociami !
Marduk - 2009-03-30, 15:50
Tylko i wylacznie stare nazwy xD Nie wyobrazam sobie gry bez BłSR
głodny jestem
Arnatos Malvoy - 2009-03-30, 16:32
BSR a co to takiego bo nie słyszałem.
Hefajstom - 2009-03-31, 12:23
Na jednym serwerku stare nazwy a na innych nowe, tak nie będzie przynajmniej bałaganu na forum
|
|