Forum Lotharis

Dyskusje o grze. - Zmiany Zmiany

Switek - 2010-11-03, 14:25
Temat postu: Zmiany Zmiany
dopiero teraz :) (w pore:)) zauważyć że spora część ras ma pozmieniane bonusy rasowe :>
Dlaczego je ruszano :( ? i czym to jest uwarunkowane.

Do tej pory po prostu korzystałem z "instrukcji do gry" z retro serwera :)
Najbardziej mnie dziwi nagły wzrost siły u niziołków:)

Spider4 - 2010-11-03, 14:34

Cytat:
Najbardziej mnie dziwi nagły wzrost siły u niziołków:)

Gdybyś cały dzień robił w polu też być przypakował ;)

KoniAK - 2010-11-03, 14:36

A myślisz że skąd u nich takie dobre plony? Robią w polu i roślinki mają nawóz... ;P
Phil - 2010-11-03, 14:37

Tym, że dopiero teraz były możliwości techniczne aby zrobić dokładnie takie bonusy jakie chcemy. Np. ludzie mieli mieć od samego początku taki rozkład jak obecnie, ale w związku z problemami jakie stawiały przed nami zaokrąglenia musieliśmy zdecydować się na inny rozkład. Jeśli zaś chodzi o niziołków, to minus do siły został zmniejszony by nie wykraczał poza standardowy zakres -5%. Tylko niziołek miał -9%. Elfy zaś zostały skorygowane względem niziołka w kwestii siły, tak by były nieco silniejsze.
Switek - 2010-11-03, 15:02

(Hmm :( no to pogorszyliście niziołka:(
jakoś to trzeba przeżyć :>
Widełki w bonusach (na 1 lvl) są -5, 11) powinny być jakieś symetryczne :) albo większe w obie strony aby zróżnicować bardziej rasy :) ale skoro się nie da :( trzeba się z tym pogodzić :)

Tsumoso - 2010-11-03, 21:44

Tak, też to zauważyłem i musze przyznać, że ta zmiana to akurat na minus dla malutkich.
Spider4 - 2010-11-03, 21:46

Tsumoso, i tak nizioly załapały mniejszego nerfa niż swego czasu mroczniaki, z plusowej siły trafiły na minus... za to otrzymały wytrzymkę
Tsumoso - 2010-11-03, 22:25

Tak ogólnie to najbardziej nie podoba mi się w tych zmianach... to, że Misie to teraz "lepsze krasnoludy" i krasnoludy odchodzą de facto do lamusa* ;P

*jeśli chodzi o jakąkolwiek formę powergamingu

Spider4 - 2010-11-03, 22:30

Tsumoso, a to krasnoludy kiedys byly mocne? ;P
Drakki - 2010-11-03, 22:39

Spider4 napisał/a:
Tsumoso, a to krasnoludy kiedys byly mocne? ;P

Uwierz mi byly ;p na mojego Krasia narzekali :D

Tsumoso napisał/a:
Tak ogólnie to najbardziej nie podoba mi się w tych zmianach... to, że Misie to teraz "lepsze krasnoludy" i krasnoludy odchodzą de facto do lamusa* ;P

*jeśli chodzi o jakąkolwiek formę powergamingu

Krasie nie odejda do lamusa ;p bynajmniej nie z ery na ere :P

Amerth - 2010-11-03, 22:40

Spider, zależy jak się ich prowadziło :P

Ja w V erze Krasiem/?owcą byłem bodajże top klasy, no i nieźle radziłem sobie na wojnach/turniejach etc ;) Chociaż nie ukrywam, że porównując do innych ras to Kraś taki.. nijaki ;)

Tsumoso - 2010-11-03, 22:41

Spider4, no generalnie krasie nadawały się chyba na siłowego łowcę - może coś jeszcze, nie pamiętam. No zbyt specjalne nie były w ostatnich erach.

[ Za to kiedyś dawno dawno temu gdy moja pierwsza postać to był kraś barb bo wtedy bonusy rasowe krasnali były kosmicznie dobre... ;P (super się grało aż do wysokich lvli gdy to regenki przybrały potężne rozmiary i postacie z regenkami były nieubijalne - nikt nie spodziewał się hiszpańskiej regenki ;P ... ale wtedy właśnie to narodził się pomysł na upadki ) ]

Azareus - 2010-11-03, 22:43

Czyżby dla Krasnoludów nadszedł czas kaca Ostatecznego?

ps: damn! znowu mi kradną posty! :D

Spider4 - 2010-11-03, 22:45

Tsumoso, spokojnie, regenka jeszcze da sie we znaki, jak palki zaczna brać po dwie ;P
KoniAK - 2010-11-03, 22:47

W starych erach wojów, bonusy były wysokie(podobnie minusy), więc wyglądało to wszystko trochę inaczej... Wtedy przedmioty dodawały % ataku/uników a nie jak teraz ilość, itp... Dlatego właśnie dominowały szermy, które z itemów wyciągały najwięcej dzięki temu że miały i atak i uniki... Ale to juz dawno przeszłość...

A w V erze najlepszym krasiem łowcą był Walgo...

Spider4 - 2010-11-03, 23:01

Koniu, zalezy... bronie moglby dawac %dmg, a pancki % zycia ;P
KoniAK - 2010-11-03, 23:12

Zapominasz o % pancerza... ;P Tylko że tamten system poszedł do lamusa, więc nie ma nad czym się roztkliwiać... Ja czekam aż coś zostanei w końcu zrobione z wzorami... Obecnie jedynie wzór na dmg jest inny niż reszta i nieliniowy... Może kiedyś przejdą moje wzory zmieniające wszystkie staty na nieliniowe, czyli na takie gdzie pakując coraz więcej, przyrosty są coraz mniejsze...
Atresia - 2010-11-03, 23:16

A tak a propos tematu - ta nowa rasa, Lykan... Może mi ktoś wyjaśnić, gdzie w tym momencie w grze jest miejsce dla orka? :D Mam takie dziwne wrażenie, że Lykan czy jakkolwiek się zwie nasz kudłaty przyjaciel jest śmiercią procentową dla biednych zielonoskórych... xP
Spider4 - 2010-11-03, 23:20

Atresia, ale wez pod uwage, ze Lykan dostaje marne 10 wytrzymki na lvl profitu
KoniAK - 2010-11-03, 23:28

Lykon jak już, a zielonoskórzy powinni już dawno zostać wybici do nogi... Krasnale z resztą też... ;P Lykoni i Ghrulle świetnie spełnią tą rolę... ;P
Atresia - 2010-11-03, 23:39

"Marne 10 wytrzymki". Oczywiście, że tak, ale zauważ, że orkowi tak naprawdę ten profit nie dawał tak olbrzymich bonusów, jak mógłby. Co mam na myśli - grając bersem bardziej opłaca się mieć profit +wytrzymka i dzięki temu przyoszczędzić punktów na siłę (bo bonusy procentowe dają w efekcie znacznie lepszy rezultat), a jak grasz rycerzem, to jest jeden czort, czy dostajesz +10 w siłę czy w wytrzymałość.
Ergo: ork został zmiażdżony. :P

Irmis - 2010-11-03, 23:46

Zawsze jeszcze zostaje dla krasiów rola niszowa, jako mnisi ;)
Spider4 - 2010-11-03, 23:50

swoja droga ja bym chętnie zobaczył rasę dostępną tylko dla obków np o 1% wiekszą, np zamiast czlowiek si:3%, zr 3%, zw3%, wyt3% i żyw 3% to kolejno 3,3,3,4,3% albo klasę specjalną dającą np. nie wiem 2%si, 1%wyt i 1% żyw ;P
Irmis - 2010-11-03, 23:52

Sam podział na płcie, przy różnicach w statystykach rzędu 1-2%, miedzy męską i kobiecą wersją danej rasy byłby ciekawy, ale to teamat do gdybania ;)
(dostępne dla obków? ;p )

Spider4 - 2010-11-04, 00:01

w sumie... mozna zalozyc, ze kobiety sa zreczniejsze ale slabsze, wiec 1% z sily wedruje na zrecznosc ;P
Fayl - 2010-11-04, 00:07

@Spider, obek ma nie dawać takich korzyści.
@Irmis, wtedy fani równouprawnienia by się niewątpliwie oburzyli. ;P

Spider4 - 2010-11-04, 00:11

Fayl, jak rasa czy bardziej rozlozona klasa? A co do równouprawnienia: feministki niech idą do kopalni to pogadamy ;P Zresztą biologii nie przeskoczysz, nawet poprawnością. No i w paru grach juz to było, chociazby w Arcanum
Atresia - 2010-11-04, 00:18

Taaak... Myślę, że ciekawszym pomysłem i tak byłoby właśnie dodawanie jakichś "klas prestiżowych", jak wspomniane wyżej niż dodawanie nowych ras w kolejnych erach.

Pogromca? :> "+3% siła, +1% zręczność"

Albo generalnie po prostu kompletne wyeliminowanie klas i ustalenie tych przysłowiowych już 4% samodzielnie w odpowiednie atrybuty...

Albo "elastyczne rasy" - czyli możliwość "ucięcia" do maksimum 2% w tył lub przód z danego atrybutu (czyli moglibyśmy np. człowiekowi dać 5% siły, gdybyśmy obniżyli wytrzymkę do 2% i kondycję do 2%).

Spider4 - 2010-11-04, 00:21

Atresia, "elastyczne rasy" raczej nie, chyba, że uwzględnić pochodzenie (wybierasz rasę i modyfikujące jej profity pochodzenie), co do bezklasowości kiedyś proponowałem, razem z systemem "nazywania" klas po sposobie rozdania punktów... obawiam się jednak teraz, że zaraz ktos by wyliczył jedyną słuszną drogę (rasa+pochodzenie+rozdzielanie% na poszczegolnych lvl), więc chyba klasa prestiżowa bardziej by się sprawdziła.
KoniAK - 2010-11-04, 00:26

Wiecie że zaraz przyjdzie jeden z murzynków, wypowie się i cała dyskusja umrze... ;P
Spider4 - 2010-11-04, 00:28

KoniAK, wiemy... wybierz sobie sposób zabicia naszych marzeń:
-Nie bo wprowadzi nieuczciwą przewagę dla obków
-Nie bo obrazimy uczucia religijne mormonów faktem posiadania internetu
-Teraz nie, ale kiedyś może...

Switek - 2010-11-04, 00:38

A jakby popatrzeć klimatycznie :D to kraś lub ork jest tylko o 25% mniej wiecej silniejszy od łolfa czy niziołka :)

zamiast 125kg dzwiga sie 100kg :)

Mocarne nizioły :D

No ta bene :) mam coś wrażenie że nowe wilczki bedą bardzo liczne na serwerze :)
(może dlatego że to najlepsza rasa pod gwardziste rycka i chyba bersa :) )

mef - 2010-11-04, 00:45

Ghrull rozgromił krasnoluda od orka też prezentuje ciekawsze procenta (wyższa żywka a mniejsza wytrzymka, która prezentuje niską wartość).

Więc to miś zmiażdżył orka a nie lykon. ;) Ale bądź co bądź i tak najciekawsze pozycje na rycka, to lykon, sidan i ork (przynajmniej klimatycznie).

Fajne i straszne zarazem (zależy jak na to spojrzymy) jest to, że gwardzista z nowym profitem może okazać się groźny dla rycka, nawet groźniejszy od solidnego siłowego łowcy.

A nizioły i tak mają fajnie za parę er dostaną zdolność latania, jak dostatecznie dużo roślinek wyhodują.

Atresia - 2010-11-04, 00:59

Nie, miś zmiażdżył krasia, z tego co wiem. Ork nadawał się tylko pod bersy i rycki (ew. siłowi łowcy i generalnie wszelkie testowe siłowe postacie, ale to już ekstrema), a teraz te bersy i rycki zostały mu odebrane przez lykona... xP

Orki były wcześniej najmocniejszymi rycerzami w grze i po prostu nie było pały na to, żeby któraś z ras mogła z nimi pod względem "mocny rycerz" w ogóle stawać w szranki. A teraz z miejsca przestały przodować wśród klas siłowych. xP

mef - 2010-11-04, 01:01

Sidan mógł... i dobrze poprowadzony elf, a i tak walka rycka z ryckiem opierała się na tym kto szybciej podpali przeciwnika. ;P
Atresia - 2010-11-04, 14:35

No tak, Sidan mógł, to prawda, my bad. Dobrze prowadzony elf i tak dostawał baty od dobrze prowadzonego orka i dobrze prowadzonego Sidana. ;p Ale tak czy inaczej - Sidan Rycerz to była (czy dalej jest) troszkę inna postać od Orka Rycerza, ukierunkowana na troszkę inny sposób rozgrywki (znacznie większe trafienia za cenę mniejszych obrażeń przez zmniejszony bonus do Siły), a Lykon oferuje po prostu więcej niż Ork jeśli uwzględnimy identyczny sposób "prowadzenia" postaci... XP

Swoją drogą - tak ostatnio mnie naszło... Ghrull, tak? Niedźwiedziołak. Pewnie to tylko przypadek, ale imię i nazwisko Bear Grylls mi się ciśnie na język. :D

Atresia - 2010-11-04, 14:39

No tak, oczywiście, to było wstępne skojarzenie... I jeszcze Gruul, czy jak się tam zwał (taki boss T4 z WoWa: TBC), ale po prostu rozbroiła mnie ta zależność "niedźwiedź -> bear". No omg, teraz mnie to aż razi. xP
mef - 2010-11-04, 16:17

Atresia napisał/a:
Sidan Rycerz to była (czy dalej jest) troszkę inna postać od Orka Rycerza, ukierunkowana na troszkę inny sposób rozgrywki (znacznie większe trafienia za cenę mniejszych obrażeń przez zmniejszony bonus do Siły)

Gdzie sidan miał znacznie większą przewagę... w późniejszym etapie rozgrywki zadawać 1000 czy 1300 dmg, to bez różnicy gdy normalny szermierz/najemnik padnie po czterech ciosach (oczywiście trzeba jeszcze trafić, ale sidan zyskuje te powiedzmy, 5% szans więcej ;P ). Do tego im więcej ataku tym większa szansa na płonący oręż. ;)

Po prostu lykon pięknie się wpasowuje z bonusami pomiędzy sidana i orka. ;) Jest wygodniejszy, ale dla klimaciarzy i tak wygrywa ork... kto widział żywego psa czy kota zamkniętego w puszkę?

Pozdrawiam.

Vitriol - 2010-11-04, 17:02

Atresia napisał/a:
Nie, miś zmiażdżył krasia, z tego co wiem. Ork nadawał się tylko pod bersy i rycki (ew. siłowi łowcy i generalnie wszelkie testowe siłowe postacie, ale to już ekstrema)


Bywało tak, że te "ekstrema" przez 2/3 ery robiły niezły rozpierdzielnik i to przeciwko niemal każdej innej klasie ;P . Ale to dawne czasy.

A myślę, że krasiów i orków nie zabraknie jednak. To co się rzuca w oczy, to to że doszły dwie nowe rasy i obie są raczej siłowe. Czyli statystycznie będzie więcej postaci idących raczej w siłkę, co daje jakąś wskazówkę, co do kombinacji którą dobrze wybrać ;P .

Atresia - 2010-11-04, 17:19

Jasne, że nie. Ja wiem, że taka ekstrema robiła rozpierdzielnik, Vit, w HSP byłem jednym z tych 3 pokracznych ?owcorkerów/Barbołowców. :P

Hm... Czy ja wiem, czy to jakaś wskazówka? Wiadomo, że będzie dużo Lykonów Rycków, Lykonów Bersów i może trochę Ghrulli Mnichów czy Ghrulli Barbów. Mógłby się tutaj wstrzelić niby jakiś najmita, ale... Sam nie wiem, czy to by wypaliło. Walki z ryckami są często wyjątkowo losowe. xP

Tak czy inaczej ja mam to w nosie i ostatecznie postawiłem na klimat. Foch. :P

Spider4 - 2010-11-04, 17:22

I jeden Lykan (ł)owca (ja) ;P
Drakki - 2010-11-04, 17:25

A ja powroce moim Krasiem z emerytury :twisted:
Kokszenie juz mi sie znudzilo ;)

Atresia - 2010-11-04, 17:27

Spider4 napisał/a:
I jeden Lykan (ł)owca (ja) ;P

LykoooooOOOOOooon!!!!!!!!!!111111111oneoneone
:P XP

Tja, no i Ghrull ?owca też. Generalnie Wszystko, co powiązane w jakimś, chociażby małym stopniu z trafieniami i obrażeniami. A taki zestaw ma ten minus, że walki kończą się często w ramach kilku trafień (nie to, co GWNowe paladyny XP). Zobaczymy. :) Jestem naprawdę ciekawy jak wiele unikowych/obronnych Wojowników powstanie - bo jestem wyjątkowo sceptyczny co do ich znaczącej obecności (pewnie się skończy tak, że będzie takich postaci mniej niż 10 i każdy będzie topować na turnieju... xP).

Spider4 - 2010-11-04, 17:29

Atresia, unikowcy mogą mi skoczyć, planuję robić jak zwykle siłowego łowcę z dwoma profitami na dmg ;P

i Lykan bo tak!!!!!!!11111oneoneonejedenjedenjedeneinseinseins¾¾¾¾¾½½½½½½¼¼¼¼µΩΠφΔΘΛΣΦΨαβχτγδεζηψθλ↑↓

Kalam - 2010-11-04, 17:31

Z szermem siłowcem letko nie będzie ;P
Spider4 - 2010-11-04, 17:32

Kalam, szerm ssie, ma mało życia więc szybko się mu je zjedzie zwłaszcza postacią ze zręcznością ;P
Atresia - 2010-11-04, 17:32

Pffft, wyznania, omg... Nie wiem, mam wrażenie, że to kompletnie zdysbalansuje grę. :D 2 niezależne atuty obrażeniowe to stanowczo zbyt dużo. :P A przynajmniej za dużo dla unikowców. xP

EDIT: Chociaż z drugiej strony mnisi z dwoma regenkami/paladyni z dwoma regenkami mogą mieć w tej kwestii coś do powiedzenia.

Offtop: Pajonk, Ciebie akurat o wiarę nie podejrzewałem. ;>

Vitriol - 2010-11-04, 17:35

Chyba, że się zrobi odpowiedniego unikowca. W sumie trafiłeś, Atresia ;] .
Kalam - 2010-11-04, 17:35

Cytat:
Kalam, szerm ssie, ma mało życia więc szybko się mu je zjedzie zwłaszcza postacią ze zręcznością ;P


Mam nadzieję, że ktoś zrobi jakiegoś porządnego, sam się przekonasz ;P

Atresia - 2010-11-04, 17:37

Kalam, obawiam się, że Twoje marzenie się może nie ziścić. :P
Vitriol, tak, a jeśli chodzi o mnie, to nawet będę wielkim fanem tych ludzi, którzy zrobią coś do obrony - żeby utrzeć nosa tym wszystkim ofensywnym skurw... Postaciom. :P Tak naprawdę wszystko wyjdzie w praniu. ;/

Amerth - 2010-11-04, 17:39

Co do siłowych łowców, w tej erze będzie trochę z nimi inaczej. Dodali przecież minusy do broni "nieklasowych". Więc chyba nie będzie opłacalne latanie z brońmi dla berka ;] Chociaż.. wszystko się zobaczy w praktyce ;p Trzeba będzie pokombinować z ekwipunkiem.

Co do unikowców.. nigdy ich nie lubiłem (lubiałem?) :)

Atresia - 2010-11-04, 17:42

Amerth, Obydwie formy są poprawne, ale mają troszkę inne znaczenie, nie będę się teraz nad tym rozwodził. :P

Kalam napisał/a:
Jakie marzenie, to praktyka ;P

Będę chciał zobaczyć to bezstresowe podejście do szermierzy, kiedy Twoj uber-epicki elficki mistrz broni będzie po raz kolejny osiągał na turnieju współczynnik ok. ~4.2. :P

Vitriol - 2010-11-04, 17:42

Lubiłem.

A ja wręcz przeciwnie. Stwierdziłem, że muszę wrócić do mojej ulubionej klasy. Jak na mój gust najmita ma spory potencjał. Zresztą zatęskniłem za Vladziem ;P .

Spider4 - 2010-11-04, 17:43

Wybrałbym Aldaore - "Serce Drzewa", ale niestety nie ma takiej możliwości, więc zostaje mi zła Rexel... no bo hmm... łowca ma zbyt mało uników aby bawić się w regenkę, nawet dwie... a reszta jest dla niego zbędna...więc zostaje 2xdmg, palki i mnisi mają fajnie bo im w grę wchodzą dwie regenki, dwa dmg lub mix... a co do szerma... szybką eksterminację mogłaby tylko napsuć areligijność odbierając przeciwnikowi dodatkowy dmg... bo tak mam: 24% szans na zadanie dodatkowego ciosu o sile 24% zwykłego dmg i ok 20% na zadanie dmg rozłożonego w czasie pewnie na 4 tury (domysły)... że nie wspomnę o mnichach którzy z klasy mają 40% sznasy na dmg 40%... więc siłowy mnich z 2x dmg by siepał prawie jak szerm ;P
Atresia - 2010-11-04, 17:47

Erm, o ile się orientuję, to nie znamy jeszcze praktycznego działania profitów z wiary - to, co jest na forum to PRZYPUSZCZENIE jak działają na podstawie starych profitów. Do czego zmierzam? Mam cichą nadzieję, że tak naprawdę profity z wiary na 7 będą znacznie słabsze niż "your average feat".
Kalam - 2010-11-04, 17:48

Cytat:
Będę chciał zobaczyć to bezstresowe podejście do szermierzy, kiedy Twoj uber-epicki elficki mistrz broni będzie po raz kolejny osiągał na turnieju współczynnik ok. ~4.2. :P


Początki bywają trudne, grunt to wyciągać właściwe wnioski.

Spider4 - 2010-11-04, 17:49

Atresia, z praktyki jeszcze nie powstał profit czasowy, który na 7 lvl nie trwa 4 tury, więc nawet jeśli dmg będzie mniejszy niż przypuszczam (to akurat prawdopodobne) to daję sobie dużą szansę na trafienie w przedziały procentowe i czasowe... mam nadzieję, że się mylę bo wtedy mnich na 2xdmg profit faktycznie będzie prawie jak szerm...
Atresia - 2010-11-04, 17:52

Cóż. Zobaczymy. Mnich to nie jakiś straszny kłopot akurat, bo z mnichem na 2 damage'owe profity dałby sobie radę pal czy strażnik, jeśli byłby odpowiednio prowadzony. Tak przypuszczam przynajmniej. Z mojego punktu widzenia każdy zabieg, który by jakoś faworyzował klasę inną niż rycerz jest w porządku (bez obrazy - rycerz to moja ulubiona klasa z gry, ze względu klimatycznego. Irytuje mnie widok stu miliardów rycków w statystykach :P ). Nazwij mnie egoistą. xP
Phil - 2010-11-04, 17:59

Cytat:
Dodali przecież minusy do broni "nieklasowych".


Nie dodali. W tej erze można jeszcze korzystać z broni innych klas.

Rauko - 2010-11-04, 18:49

no to nadal będzie parada mutantów:P
A szerm będzie miał przerąbane. Dmg z powietrza boli.

KoniAK - 2010-11-04, 20:50

Dla ciekawskich bez obka...

Na chwilę obecną:

Lykoni: 50; 22.7%
Mroczny Elf: 39; 17.7%
Ghrull: 33; 15%
Człowiek: 21 9.5%
Lacert: 17; 7.7%
Krasnolud: 14; 6.4%
Sidan: 11; 5%
Elf: 9; 4.1%
Półelf: 7; 3.2%
Ork: 7; 3.2%
Niziołek: 5; 2.3%
Gnom: 4; 1.8%


Lykoni atakują... Jedynie mroczniaki dzielnie walczą...

Phil - 2010-11-04, 21:04

Nic dziwnego, pierwszy raz w grze są nowe rasy od... lat! ;-)
Spider4 - 2010-11-04, 21:06

Swoją drogą najwięcej powinno być teoretycznie ludzi, ale ich % były słabe kiedyś, a teraz są jeszcze słabsze, lepiej grać kimś ukierunkowanym ;P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group